Husk meg
Brukernavn
Passord

Erik Mellevold Bråthen (19) til FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 jan 07, 09:52
Klubbene er enige om en overgangssum, og det eneste som gjenstår er å bli enige om den personlige kontrakten til Erik Bråthen. Velkommen skal du være.

Her har vi sikret oss enda et et stort keepertalent dere!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 19 jan 07, 10:04

Velkommen til klubben Erik.

Hyggelig å få en Haldenser til klubben. Christer Arnesen var vel den siste,hvis jeg ikke tar feil?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 19 jan 07, 10:30
Endret: 19 jan 07, 10:46
Velkommen til familien, Erik. Du går aldri mer alene når du er en av oss.

Noen som har noe info på gutten? Er han U19-spiller?

EDIT: jeg svarer meg selv.

Bråthen har 4 landskamper, 1 på U18 i 2005 og 3 på U19 i 2006.

Fra NFFs sider

---------------------------

Ære være Plankebyen


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 jan 07, 11:11
Endret: 19 jan 07, 11:12

Jeg trodde han hadde langt flere? Han blir jo stadig vekk karakterisert som "fast U19-landslagskeeper". Hvor mange kamper spiller egentlig U-landslagene årlig?

Uansett er dette et talent jeg virkelig har troen på. Har lenge ønsket meg Bråthen til FFK, og en slik følelse om et forholdsvist ukjent talent har jeg ikke hatt siden jeg ønsket Bertelsen til klubben. La oss håpe det lover godt.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 19 jan 07, 11:14
Nesten meningsløst å ha både Staw og Bråthen i klubben. Men samtidig synes jeg det skinner veldig klart gjennom at førstnevnte ikke kommer til å forlenge kontrakten sin som går ut etter denne sesongen, og FFK har kanskje tolket det på samme måte som meg. Sånn sett er det greit å hente Bråthen allerede nå. Men om det var et snev av usikkerhet om Staw kom til å forlenge eller ikke før dette, så føler jeg meg 100 % sikker på at han i hvert fall ikke gjør det nå.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 19 jan 07, 11:22
Av det jeg har sett av Bråthen og Staw opp igjennom åra, så synes jeg Bråthen har vært hakke vassere hele veien.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 19 jan 07, 11:23

Opprinnelig postet av Costanza
Nesten meningsløst å ha både Staw og Bråthen i klubben. Men samtidig synes jeg det skinner veldig klart gjennom at førstnevnte ikke kommer til å forlenge kontrakten sin som går ut etter denne sesongen, og FFK har kanskje tolket det på samme måte som meg. Sånn sett er det greit å hente Bråthen allerede nå. Men om det var et snev av usikkerhet om Staw kom til å forlenge eller ikke før dette, så føler jeg meg 100 % sikker på at han i hvert fall ikke gjør det nå.

Meningsløst? Hvorfor skulle ikke Staw forlenge med FFK ,fordi Erik har kommet til klubben? Vi hadde 2 keepere i A-stallen fra før. De fleste klubbene i tippeligaen har 3 keepere.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 19 jan 07, 11:26
Opprinnelig postet av Costanza
Nesten meningsløst å ha både Staw og Bråthen i klubben. Men samtidig synes jeg det skinner veldig klart gjennom at førstnevnte ikke kommer til å forlenge kontrakten sin som går ut etter denne sesongen, og FFK har kanskje tolket det på samme måte som meg. Sånn sett er det greit å hente Bråthen allerede nå. Men om det var et snev av usikkerhet om Staw kom til å forlenge eller ikke før dette, så føler jeg meg 100 % sikker på at han i hvert fall ikke gjør det nå.


Jeg håper både Staw og Bråthen signerer langtidskontrakter, så kan heller en av dem leies ut for å få spilletid til året.
Spesielt det at Staw er egenprodusert gjør at jeg håper at han fortsetter i FFK.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 19 jan 07, 11:37
Opprinnelig postet av JJunior
Opprinnelig postet av Costanza
Nesten meningsløst å ha både Staw og Bråthen i klubben. Men samtidig synes jeg det skinner veldig klart gjennom at førstnevnte ikke kommer til å forlenge kontrakten sin som går ut etter denne sesongen, og FFK har kanskje tolket det på samme måte som meg. Sånn sett er det greit å hente Bråthen allerede nå. Men om det var et snev av usikkerhet om Staw kom til å forlenge eller ikke før dette, så føler jeg meg 100 % sikker på at han i hvert fall ikke gjør det nå.


Jeg håper både Staw og Bråthen signerer langtidskontrakter, så kan heller en av dem leies ut for å få spilletid til året.
Spesielt det at Staw er egenprodusert gjør at jeg håper at han fortsetter i FFK.


Egenprodusert og egenprodusert. I Trosvik ja. Bråthen blir vel som lokalgutt å regne han også.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 19 jan 07, 11:39
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Egenprodusert og egenprodusert. I Trosvik ja. Bråthen blir vel som lokalgutt å regne han også.


??
Jeg mener å huske at Staw går som egenprodusert etter NFF sine regler?
Og var det ikke Borg han kom fra?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 19 jan 07, 11:54
Endret: 19 jan 07, 13:13
Opprinnelig postet av JJunior
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Egenprodusert og egenprodusert. I Trosvik ja. Bråthen blir vel som lokalgutt å regne han også.


??
Jeg mener å huske at Staw går som egenprodusert etter NFF sine regler?
Og var det ikke Borg han kom fra?


Lasse Staw

Stortalent som kom fra Borg til FFK i november 2003. På tross av sin unge alder er Staw allerede med i a-lagstroppen. Han har en rekke landskamper for U16 og U17. Det er spesielt imponerende når man tenker på at Trosvik-gutten faktisk spilte midtstopper for bare tre år siden. Nå har han derimot blitt keeper og spås en lysende fremtid i den posisjonen. Staws fremste styrke som keeper er at han er reaksjonssterk, hvilket gjør han til en fremragende keeper på streken. Fikk sin debut i for a-laget til FFK mot Viking i siste serierunde 2004.

Merkelig noe av det som står her : Midtstopper for bare 3 år siden i Trosvik. ?? Kanskje han har gjort det i en enkelt kamp ja. Ellers så har jeg kun sett denne gutten i mål. Og han kan umulig ha vært lenge i Borg før han gikk til FFK. Jeg blir usikker når jeg leser slik om Staw. Jeg bør jo vite dette siden jeg bor på Trosvik og følger godt med i ungdomsfotballen der.


solgaard

Juniorspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 77

Lagt til: 19 jan 07, 12:24

En meget gledelig signering dette. Jeg har sett Bråthen ved et par anledninger og han har imponert meg noe voldsomt tross sin unge alder. Med både Staw og Bråthen i stallen, så vil det nok være fornuftig å låne ut en av spillerne til en 1. (Sparta?) eller 2. divisjonsklubb mesteparten av sesongen. Begge har et enormt potensial og må ikke stå i veien for hverandre.

Husker at vi hentet en talentfull (u-landslagskeeper) Roar Hagen i fra Halden på slutten av 80-tallet, men han ble etter min mening aldri en Tippeliga-keeper verdig. Veien er lang fram for både Staw og Bråthen, men det er gledelig å se at vi har Østfolds to største keepertalenter hos oss. Med riktig matching kan dette bli bra på sikt. Her er det snakk om tålmodighet og det må klubben få disse to guttene til å forstå. 

---------------------------

Pontus


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 19 jan 07, 12:26
Endret: 19 jan 07, 13:14
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Merkelig noe av det som står her : Midtstopper for bare 3 år siden i Trosvik. ?? Kanskje han har gjort det i en enkelt kamp ja. Ellers så har jeg kun sett denne gutten i mål. Og han kan umulig ha vært lenge i Borg før han gikk til FFK. Jeg blir usikker når jeg leser slik om Staw. Jeg bør jo vite dette siden jeg bor på Trosvik og følger godt med i ungdomsfotballen der.


Det at han spilte midtstopper på Trosvik for 3 år siden er bare bullshit. Spilte selv gutte- og juniorfotball med han på Trosvik før han gikk til Borg og kan ikke huske at han spilte 1 kamp for oss som midtstopper.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 jan 07, 12:42

Velkommen, Erik!

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 jan 07, 13:12
Opprinnelig postet av JJunior
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Egenprodusert og egenprodusert. I Trosvik ja. Bråthen blir vel som lokalgutt å regne han også.

??
Jeg mener å huske at Staw går som egenprodusert etter NFF sine regler?
Og var det ikke Borg han kom fra?

Du har rett og Rune Haugen tar feil. Lasse Staw oppfyller allerede kravene for å bli sett på som en egenprodusert FFK-spiller når reglene blir implementert fra og med 2008. Staw kom til FFK (fra Borg!) i november 2003.

Derfor har han i alderen 15-21 år vært i FFK fra han var 15 år og 10 måneder til han nå er litt over 19 år. Før det var han i Borg, så det er ikke akkurat rare greiene - om noe - han har tilbrakt i Trosvik i denne aldersperioden. Ergo er han etter NFFs krav, lover og regler for egenprodusert FFK-spiller å regne.

I tillegg er det verdt å nevne at FFK aldri vil få en mer egenprodusert spiller enn dette, da vi ikke har egne guttelag, men henter inn juniorspillere via byprosjektet i alderen 15-19 år.

Lasse Staw er i høyeste grad en egenutviklet spiller.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 19 jan 07, 15:11

God nyhet.

Velkommen Erik, ønsker deg en trivelig tid i Plankebyens Stolthet.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 19 jan 07, 16:27
Velkommen i FFK.. Gleder meg

---------------------------

http://keiko99.net


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 20 jan 07, 12:28

Velkommen ja!!

Bra signering detta trur jeg!

Gøy at vi satser på døm lokale gutta!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24