Husk meg
Brukernavn
Passord

Ikke kast Aune til ulvene ennå, FFK!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 05 jan 07, 17:27

For det første jeg er helt sikker på at Aune vil bli en meget god trener og han er det sikkert allerede. Men, det er for tidlig og feil tidspunkt å ta over FFK nå. Først og fremst kan det ødelegge en flott trenerkarriere for Aune selv. Vi har dobblet budsjettet, ny stadion, Morgan snakker om 4 plass. Det vil bli stilt skyhøye forventninger når serien starter, og det blir litt som å hoppe etter Wirkola for Aune. En dårlig start, og all skyld vil bli lagt på Aune. Og en trener karrierre på topplan kan ta slutt før den egentlig har rukket å komme igang.

                    Aune har også fortsatt mye å lære i forhold til media, publikum og fotballspillere som lever av og tjener ganske rått på hobbyen sin. Det er noe man må forholde seg til og som må læres gjennom erfaring. Det blir hele tiden sagt at Aune har gått og er av den samme skolen som Tørum, Bakke og Myhre. Nesten riktig, men ikke helt. Dem har alle jobbet som hjelpetrener på høyeste nivå under respekterte og erfarne trenere.

                  Derfor bør FFK ansette en erfaren trener, men dem bør også la Aune bli denne treners høyre hånd og ved neste korsvei vil Aune være en mann for FFK som hovedtrener.......


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 05 jan 07, 17:34

Enig med deg, vil imidlertid legge til at det er viktig å få inn en sterk trener nå som kan ta igjen med Morgan Andersen og takle de konfliktene som vil komme i hans kjølevann.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 09 jan 07, 16:53
Synes det lukter mer og mer Aune som ny hovedtrener jeg......

Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 09 jan 07, 16:56
Hvis Wirkola skal trekkes inn her, har vel ikke han hoppet ennå? Å hoppe FØR Wirkola er vel ikke så verst?

---------------------------

-Det er min forbannede rett å skrike når jeg har kjøpt billett-


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 09 jan 07, 17:24
Å komme inn etter enn trener som har tatt laget fra bakgården til 8 plass, E cup, og Norgesmesterskap. Den beste sesongen på 40 år...... Ligger ett viss press der, når man i tillegg har fått inn Høili, ny stadion og ett budsjett på 100 mill, vil jeg si at en lovende trenerkarriere kan bli ødelagt før den har begynt.......

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 09 jan 07, 17:37
Endret: 09 jan 07, 17:40
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Synes det lukter mer og mer Aune som ny hovedtrener jeg......


Syntes det lukter mer og mer kriseløsning jeg......tror de sliter med å finne en "lakei"...Aune er i såfall ikke noe dårlig valg. Hadde han som lærer på idrettslinja. Forsåvidt bra fyr, men syntes faktisk han stod tilbake for vår andre lærer Glenn Rostad når det gjaldt det fotballfaglige. Glenn fikk som kjent fyken i samme lumske ånd som med Eggen. Dengang tror jeg det var Eggen som stod bak...tingene er snudd på hodet! Ser i skrivende stund at Sollied ikke overraskende har takket nei. Aune er nok ambisiøs nok, men vet ikke om han har det som skal til...håper de finner en med lengre og mer merittert fartstid.

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 09 jan 07, 18:26

Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
Hvis Wirkola skal trekkes inn her, har vel ikke han hoppet ennå? Å hoppe FØR Wirkola er vel ikke så verst?

Jeg mener Wirkola har hoppa i de 5 siste åra :)


Cosmic

Knøttespiller
Ble medlem: 18 okt 04
Innlegg: 52

Lagt til: 09 jan 07, 21:05

Vil vel i såfall bare føye seg inn i den pågående trenden med å ansette unge og relativt uerfarne trenere. Vi har selv Tørum i RBK, som på papiret vel egentlig ikke er kvalifisert for den jobben. Han gjorde et par grep etter sommeren i fjor som snudde trenden for RBK, men tror ikke det skal mange tapene til i 2007-sesongen før det blir stillt spørsmål om hans evner i diverse medier.

 

Jeg mener i utgangspunktet at Tippeliga-lag bør ansette trenere som har litt erfaring som hovedtrener i allefall. Det har etterhvert blitt et veldig press på trenerne, og det er ikke uvanlig at både 6 og 7 får sparken hver sesong, og som det blir sagt av andre her, trenerkarrierene kan fort få en brå slutt før de engang får startet.

 

Nå er det jo ikke dermed sagt at det må gå dit høna sparker selv om man er fersk som hovedtrener på dette nivået. Det finnes jo en del trenere som har startet i Tippeligaen og vist seg kompetente fra starten av, dåg de fleste er tidligere spillere med stor internasjonal erfaring, som f.eks Henning Berg og Kjetil Rekdal.

 

Derimot virker det kanskje noe tvilsomt om FFK kvitter seg med/miste Eggen (uten å rippe opp i den diskusjonen igjen), og ender med å forfremme en fra egne rekker som en slags nødløsning. Pr. dags dato så er FFK en rimelig klar kandidat for nedrykksstrid blant de med tilhørighet utenfor Fredrikstad, og kombinasjonen med urutinert trener og prat om 4. plass kan fort slå meget uheldig ut.

---------------------------

- Cosmic

«No ska vi hjæm å snu kjerringa!» - Jørn Jamtfall


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 09 jan 07, 21:07
Er det noen som vet hvilken trener utdannelse Aune har. c Trener d trener eller hva nå enn det heter?

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 09 jan 07, 21:21
Endret: 09 jan 07, 21:24

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Å komme inn etter enn trener som har tatt laget fra bakgården til 8 plass, E cup, og Norgesmesterskap. ...

Jo, men suksess skal idag måles etter hvor mange seriegull man har oppnådd, og ikke etter noen andre kriterier.

Det er egentlig utrolig at VIF ga Petter Myhre ny kontrakt, så elendig som han gjorde det (elendig = vant ikke serien). Samme med alle andre trenere enn Tørum, egentlig, som jo er den beste treneren Norge har hatt på evig lenge. Men det skal sies, de fleste klubbene hadde jo vettet i behold og sprket treneren sin. Spesielt LSK og Viking har vært meget dyktige, begge klubber har blitt kvitt hver sin ubrukelige fyr og fått inn nye supertrenere. Way to go!

Cupgull er selvsagt bare flaks. Alle vet at ethvert tredjedivisjonlag med letthet kan vinne cupen, bare de har litt flaks. Ergo ingen prestasjon.

Ettersom Eggen jr aldri har vunnet seriegull er det mer riktig å sammenligne ham med Eddie the Eagle.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 09 jan 07, 21:25
Opprinnelig postet av Fjedjik
Er det noen som vet hvilken trener utdannelse Aune har. c Trener d trener eller hva nå enn det heter?


Tom Freddy Aune

Født: 30.juni 1970
Trenerbakgrunn: Trener for Lisleby A-lag 3.divisjon 2003, Trener for Kvik Halden A-lag 2.divisjon 2004,
Spillerbakgrunn: 132 kamper for FFK fordelt på 7 sesonger. Tippeligaspill for Sogndal.  Også spilt for Sarpsborg FK. C-trener-kurs

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 09 jan 07, 23:53
Endret: 09 jan 07, 23:55

Ellers bør det vel også nevne at karen har hovedfag i idrett fra Norges Idrettshøgskole + pedagogikk.

Ingen av de to er uviktige kvalifikasjoner i en trenerjobb for å si det mildt...

Ellers vil jeg for spesielt interesserte nevne at han holdt faktisk Tore Andre Flo på benken i perioder da han var i Songdal. Songdal spilte 4-3-3. Fire spillere konkurrerte om de tre offensive posisjonene. Det var Aune + Jostein, Håvard og Tore Andre Flo.

 

Av mer (u)interessant info kan det også nevnes at han har klart det kunststykket å få karakteren 1 på børsen i SA etter å ha spilt for SFK mot FFK på Fredrikstad Stadion.

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!


tajo

Knøttespiller
Ble medlem: 18 jul 05
Innlegg: 42

Lagt til: 20 jan 07, 21:08
Ikke noe vits å spekulere mer! Anders Grønis blir ny hovedtrener. Fra verdens sikreste kilde!


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3