Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem blir ny hovedtrener?

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 31 5

TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 29 des 06, 00:14

Det er nå offisielt at FFK vurderer Benny Lennartsson, Noen som kan fortelle meg litt om han?

Var han trener for viking når dem slo chealse?

 

Vil også presisere for dem som syns at eggen gikk var forferdelig, at det er ikke lenge siden mange ønsket han bort, vi lever ennå i lykkerus etter cupfinalen, vi vant jo bare en kamp borte, det er jo en prestasjon!

Syns synn på Morgan som må gjennomgå så mye piss

 

---------------------------

CUPVINNER 06


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 29 des 06, 09:08
Benny er en meget bra trener. Han har oppdrag for det svenske fotballforbundet rundt i Europa, og sier det er lite sannsynlig at han vil flytte til Norge igjen. Dette kan sette en stopper for FFK da.


Tørum er fortsatt uten RBK-kontrakt

---------------------------

Snart ryker hovedkortet i dataen for 3 gang. Tro meg på det :-)


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 29 des 06, 10:00
Endret: 29 des 06, 10:30

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=142713

 http://www.fxt.no/tippeligaen/fredrikstad/article847127.ece

 

Hadde vært no med Trond S. altså...mandag er`n ledig...

---------------------------

Heia FFK


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 29 des 06, 10:36

Men at Sollieds navn vil bli grundig diskutert i løpet av de neste timene i Fredrikstad, er det liten tvil om. Andersen innrømmer at det vil bli tatt noen kjappe telefoner til de andre medlemmene i sportslig utvalg, deriblant FFKs velgjører, Terje Høili.

Og Høili er en mann som har finansene til å kunne bringe en mann av Sollieds kaliber til Fredrikstad nye stadion.

 

Klarer Høili og Morgan dette skal jeg ta av meg hatten en gang for alle! Men sannsynligheten er knøttliten tror nå jeg.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 29 des 06, 10:39

Det har du nok rett i...men da hadde de jammen fått stoppa stryta på en del og da...

Det hadde vært gøy...

---------------------------

Heia FFK


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 29 des 06, 10:53
Endret: 29 des 06, 10:55

Mannen kunne jo til nød vurdere å ta landslagstrenerjobben som en bi-jobb. Den stillingen lønnes med 3 mill i året. 

 

I Brugge tjente han 8-9 mill i året i følge NRK.

 

http://www.nrksport.no/fotball/4220091.html

 

I Olympiakos tjener han 32 mill i året i følge VG.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=105327

 

Så jeg tipper FFK må strekke seg lengre enn all fornuft tilsier økonomisk om de skal gi Sollied et tilbud som han vil vurdere.

 

 


MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 255

Lagt til: 29 des 06, 11:09
Det kan jo hende at Trond Sollied tenker en del på sportslige utfordringer også, og velger å trene en klubb hvor han ikke blir overbetalt. Tenker han derimot penger kommer han nok ikke til oss. At karen er fotballfaglig dyktig er det ingen tvil om, men griskhet lønnsmessig kan hindre ham i å trene en norsk klubb igjen.

---------------------------

-exit body, exit mind-


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 29 des 06, 12:07
Skrekkscenarioet er jo at han signerer, og så stikker utpå vårparten når sesongen i de andre europeiske ligaene er sluttt og sikkert en hel del klubber sparker sine trenere. For skulle det utenkelige skje og han blir vår nye trener, så er det ikke akkurat usannsynlig at han får en klausul som sier han kan stikke igjen om et fristende tilbud skulle være til stede.
 

Hvis vi ønsker kontinuitet på trenersiden tviler jeg på at Sollied er rett mann, han vil alltid drømme om å trene større klubber når han tross alt har vist at han duger på et høyere nivå enn Tippeligaen.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 29 des 06, 12:20
Det er kanskje å slippe en brannfakkel, men jeg vil faktisk ikke ha Trond Sollied til FFK...

(blant annet av årsakene FFK1903 viser til over)

Når det er sagt, så tror jeg det er ganske urealistisk også. Sollied er en trener som ønsker å være ute i Europa, og det blir veldig vanskelig for han å komme ut igjen hvis han går tilbake til norsk fotball. Og det vet han.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 29 des 06, 13:05

Er også litt overrasket over at Morgan kaller inn sportsutvalget til hastemøte for å diskutere Sollied. Trodde faktisk de annså det som usannsynlig at han vil vurdere jobben som FFK trener.

 

En ting er at Morgan svarer til media at Sollied vil bli vurdert som et virkemiddel for å skaffe seg arbeidsro og roe omgivelsene med å indikere at de sikter høyt. Men at de internt fakktisk annser Sollied som aktuell er jeg personlig veldig overrasket over.

 

At de sikter så høyt på trenersiden gir en indikasjon på at pengene sitter løst hos Høili og Co. så det er det kansje grunn til å tro at pengene vil site løst når laget skal forsterkes også? Kanskje Høili vil bruke plassen han har fått i sportsutvalget til å overraske ogivlesene hva det anngår av midler til forsterkninger?

 


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 29 des 06, 13:11
En dyr trener vil nok ganske sikkert gå på bekostning av dyre investeringer for nye spillere...

Jeg liker ikke situasjonen vi har havnet i. Føler at klubben er satt flere steg tilbake, unødvendig, etter at Knut Torbjørn Eggen forsvant ut.

TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 29 des 06, 13:30

Opprinnelig postet av Costanza
En dyr trener vil nok ganske sikkert gå på bekostning av dyre investeringer for nye spillere...

Jeg liker ikke situasjonen vi har havnet i. Føler at klubben er satt flere steg tilbake, unødvendig, etter at Knut Torbjørn Eggen forsvant ut.

 

Jeg syns at dem spillerne som vi har i stallen nå er gode nok til å føre FFK til de 4 beste i serien, bare at vi må erstatte Simen.

Desuten hvis Terje betaler for Sollied så påvirker ikke det budsjettet fpr 2007.

---------------------------

CUPVINNER 06


ari_lg

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 29 des 06, 14:25
Opprinnelig postet av TothNR1

Jeg syns at dem spillerne som vi har i stallen nå er gode nok til å føre FFK til de 4 beste i serien, bare at vi må erstatte Simen.


OT: Er forsåvidt enig, men jeg synes ikke vi trenger noen erstatter. Vi bør briuke de vi allrede har.

 

Opprinnelig postet av TothNR1

Desuten hvis Terje betaler for Sollied så påvirker ikke det budsjettet fpr 2007.



Sant det, spørs bare om han gidder å gå inn med så mye penger.

---------------------------

SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!

[url] http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859 [url]

Det skandinaviske forumet:
http://forum.soccerproject.com/viewforum.php?f=48


Rådegutten

Bedriftsspiller

Ble medlem: 23 des 06
Innlegg: 5

Lagt til: 29 des 06, 18:47

Da har Tørum signert 3 nye år for RBK! Så da er det alternativet lagt dødt.

http://www.fxt.no/tippeligaen/rosenborg/article847485.ece

---------------------------

"Jeg sørger over unionsoppløsningen. Den var en katastrofe. Tenk hvor godt fotballandslaget hadde vært. Men det er vel usikkert om det hadde kommet med så mange svensker på laget. "
Anne Holt


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 29 des 06, 18:54
Opprinnelig postet av Rådegutten

Da har Tørum signert 3 nye år for RBK! Så da er det alternativet lagt dødt.



Høili har da nok penger til å kjøpe`n ut av kontrakten, vel?

(ja, det var en spøk...)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 des 06, 20:51

Er vist ikke bare TV2 som kødder med Morgan, nå gjør Nettavisen også det.

Morgan Andersen bekrefter at Trond Sollied kan være aktuell som trener for FFK.

Samtidig avviser han at klubben vil ta kontakt med den meritterte treneren med det første.

- Spekulasjoner!

Det er Nettavisen som i dag skriver at administrerende direktør Morgan Andersen og FFK raskt vil ta kontakt med den sparkede Olympiakos-treneren.

- At vi raskt vil ta kontakt med han er fullstendig feil. Dette er noe jeg i så fall må fremme for det sportslige utvalget, og hva som kommer frem der vet jo ingen. Dette er ingenting annet enn spekulasjoner, sier han til www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.1557284.

 

 

Her er i hvertfall gode nyheter i forhold til en ny trener.

Snarlig løsning på trenerspørsmålet

Den tidligere hockey-spilleren avslører at listen med aktuelle trenernavn, seks i antallet, har krympet noe. Hvem som ikke lenger har navnet sitt på listen, vil han derimot ikke si noe om.

- Vi jobber kontinuerlig med saken, og har valgt ut noen navn, ja. Men hvem som fortsatt er aktuelle og hvem som ikke er det, vil jeg ikke kommentere, sier han.

Andersen tror klubben snart har funnet en løsning på trenerproblemet.

- Det nærmer seg en løsning, ja, sier han.

 

 

 

 

 


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 29 des 06, 22:17
Opprinnelig postet av Patrioten

Er vist ikke bare TV2 som kødder med Morgan, nå gjør Nettavisen også det. 

Nettavisen = TV2

Nettavisen er eiet av TV2, så det er ikke så rart at de har det samme stoffet...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 30 des 06, 01:31
Endret: 30 des 06, 01:31
Opprinnelig postet av Patrioten
 

Andersen tror klubben snart har funnet en løsning på trenerproblemet.

- Det nærmer seg en løsning, ja, sier han.

 

Tar dette som ett godt tegn. At prosessen har gått såpass hurtig tyder vel på at det er 1. eller kanskje 2. valget på listen som er på veg til å si ja til et tilbud? Må de gå mange runder med mange kandidater vil jeg tro at prosessen hadde tatt lengre tid.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 30 des 06, 06:47
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av Patrioten

FFK har seks navn på blokka, men vil ikke si hvem det er.

Men, Jørn Andersen har ikke blitt kontakttet skriver www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.1547713

 

Har det kommet ned i 6 nå?

Rett før Julefreden la seg hørte jeg at det var16, så da må de ha jobbet litt i julen, og det er inok ikke helt umulig når det gjelder Morgan.

Det er å håpe at ikke trener spørsmålet trekker for langt ut og at vi får napp hos den beste kandidaten, for da blir nok alle glade.

Nå ser det ikke ut til å trekke ut så lenge til, da har vi altså grunn til å være glade?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 30 des 06, 07:33

Anderlecht neste for Sollied?

– Ingen kommentar, var det eneste en ordknapp Trond Sollied ville si da han i går forlot Olympiacos` flotte treningskompleks for siste gang. Nå er spekulasjonene i gang hvor han vil gå.

Anderlecht?

Nå spekuleres det i hvor ferden videre går for nordmannen som har vært sett på som den store suksesstreneren. Han ble av UEFAs offisielle magasin ranket blant de ti beste trenerne i Europa. At Morgan Andersen og Fredrikstad i går meldte seg på i kampen om å få Trond Sollied, blir ganske sikkert bare en parentes.

I greske medier er belgiske Anderlecht nevnt som et nytt alternativ. De ligger nå som nummer to i den belgiske serien. Trond Sollied hadde stor suksess i belgiske Brugge, men han har også tidligere vært linket til Anderlecht.

www.dagsavisen.no/sport/article2492454.ece



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 31 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24