Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem blir ny hovedtrener?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 31 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 23 des 06, 02:53
Endret: 23 des 06, 02:56
Vi i ffksupporter.net føler at tiden er inne for en ny rengjøring av forumet, da både vi opplever både dobbelt- og trippeltdiskusjoner om det tema i flere tråder.

Heretter skal alt som har med ny trener å gjøre diskuteres i denne tråden frem til en aktuell kandidat blir lansert fra offisielt hold.

Disse trådene har tidligere berørt temaet, men har blitt stengt:
- Spekulasjonstråd: Hvem skal ta over for Eggen?
- Tidligere Lyn trener Espen Olafsen skal være tilbudt trener jobb i FFK
- Pressekonferanse på stadion idag!

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 23 des 06, 11:03
Da er det vel på sin plass at noen bruker denne tråden? Jeg har lenge hørt rykter om Semb og han har også blitt sett på City, så man vet ennå ikke med den mannen. Senest i går hørte jeg snakk om at FFK har tidligere Stabæk-trener Hans Bakke som en kandidat. Mannen trente FC København til seriegull, og etter hva jeg vet er han nå sportslig rådgiver i ÖIF i Sverige.

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
2007: Nytt stadion med Tippeliga og Europaspill =D
Fortsatt god bedring Dagfinn!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 23 des 06, 11:52
Hans Backe kan være en fin fyr for FFK. Selv om hans opphold i Panathinaikos ikke ble en suksess...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 23 des 06, 12:06

Bra at trenerspørsmålet samles i denne tråden

---------------------------

Kortsiden Ultras-sitt ned og hold kjeft. Vi prøver å se kamp her !!!!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 23 des 06, 13:37

Hans Backe høres bra ut!!!

Det er en trener som kan føre oss videre! Så det bør væra et godt alternativ!

 

Håper Semb sitt navn er strøket fra alle lister over kandidater, han vil jeg aldri se i FFK!!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 23 des 06, 14:04
Opprinnelig postet av ffkmufc

Hans Backe høres bra ut!!!

Det er en trener som kan føre oss videre! Så det bør væra et godt alternativ!

 

Håper Semb sitt navn er strøket fra alle lister over kandidater, han vil jeg aldri se i FFK!!



Jeg var i utgangspunktet negativ til Semb, men det skyldes først og fremst manglende resultater med landslaget - som definitivt var på hell uansett.

Jeg tror ikke vi finner mange i Norge som har en så sterk fotballfaglig forståelse. Dersom Semb blir ansatt med mål for øyet å få FFK til å bli ekstremt gode i en 4-3-3 formasjon, med defensive kvaliteter (manglet i år) og offensiv vilje (var på plass i år) er jeg sikker på at Semb er mer enn kompetent nok til å gjøre det.

Semb har også rimelig sikkert et godt nettverk i utlandet, siden han har vært landslagstrener.

Så, altså: Semb ansettes med "ordre" om angrepsvillig gladfotball - FFK vinner serien i 2008.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 23 des 06, 15:54
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av ffkmufc

Hans Backe høres bra ut!!!

Det er en trener som kan føre oss videre! Så det bør væra et godt alternativ!

 

Håper Semb sitt navn er strøket fra alle lister over kandidater, han vil jeg aldri se i FFK!!



Jeg var i utgangspunktet negativ til Semb, men det skyldes først og fremst manglende resultater med landslaget - som definitivt var på hell uansett.

Jeg tror ikke vi finner mange i Norge som har en så sterk fotballfaglig forståelse. Dersom Semb blir ansatt med mål for øyet å få FFK til å bli ekstremt gode i en 4-3-3 formasjon, med defensive kvaliteter (manglet i år) og offensiv vilje (var på plass i år) er jeg sikker på at Semb er mer enn kompetent nok til å gjøre det.

Semb har også rimelig sikkert et godt nettverk i utlandet, siden han har vært landslagstrener.

Så, altså: Semb ansettes med "ordre" om angrepsvillig gladfotball - FFK vinner serien i 2008.


For meg så er Semb Drillo Light, verken mer eller mindre.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 des 06, 15:59
Endret: 23 des 06, 16:00

Opprinnelig postet av denialsander


Jeg var i utgangspunktet negativ til Semb, men det skyldes først og fremst manglende resultater med landslaget - som definitivt var på hell uansett.

Manglende resultater????

 

Semb er den nest beste Norske landslagstreneren gjennom tidene etter Drillo. Noe som førte til at Europas mest anerkjente fotballmagasin, France Football, kåret ham til årets trener i Europa i 1999.

 

 


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 23 des 06, 16:41
Endret: 20 jan 07, 01:40
Opprinnelig postet av Kent
Opprinnelig postet av denialsander
Jeg var i utgangspunktet negativ til Semb, men det skyldes først og fremst manglende resultater med landslaget - som definitivt var på hell uansett.

Manglende resultater????

Semb er den nest beste Norske landslagstreneren gjennom tidene etter Drillo. Noe som førte til at Europas mest anerkjente fotballmagasin, France Football, kåret ham til årets trener i Europa i 1999.



Semb fløt på hva Drillo hadde bygd opp. Når det gikk en stund så gikk det brått nedover synes jeg.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 23 des 06, 17:09
Endret: 23 des 06, 17:09

I forhold til  Ove Christensen som FB har lansert som en mulig trenerkandidat, takket han nei til Viborg 19.desember.

Da skulle man nesten tro at han var på vei hit?

Dette skriver www.viborg-folkeblad.dk/apps/pbcs.dll/article om saken

Ifølge tidligere oplysninger skyldtes Christensens nej, at han stadig har for store mén efter en hofteoperation, men ifølge hovedpersonen er disse mén ikke årsagen.

- Det er et fortegnet billede af situationen, og det er ikke derfor. Jeg er i gang med at genoptræne, og det går ganske godt. Og der står heller ikke en ny klub og venter lige om hjørnet. Så der er ingen skjult dagsorden fra min side. Vi er bare ikke blevet enige, siger Ove Christensen til Viasatsport.com.

 

 


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 23 des 06, 17:47
håper han ikke er nesten invalid da.. hvis han skulle bli FFK trener tenker jeg på..

---------------------------

FFK for alltid!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 des 06, 20:28
Mange gode forslag til trenere her.....Problemet blir jo å få en topptrener hit når organisasjons-modellen ikke er "spiselig". Vi trenger ikke ei nikkedokke, men en som kan føre FFK videre. Hvem vil ha en jobb hvor risikoen for avskjed er meget stor, og hvor man (som i FFK) kan bli nedstemt av et sportsutvalg bestående av et flertall som har mer greie på  penger enn  fotball??? Den som takker ja til noe sånt må være ganske desperat etter jobben......

---------------------------

RednWhite


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 23 des 06, 20:34

Opprinnelig postet av HotDream
Mange gode forslag til trenere her.....Problemet blir jo å få en topptrener hit når organisasjons-modellen ikke er "spiselig". Vi trenger ikke ei nikkedokke, men en som kan føre FFK videre. Hvem vil ha en jobb hvor risikoen for avskjed er meget stor, og hvor man (som i FFK) kan bli nedstemt av et sportsutvalg bestående av et flertall som har mer greie på  penger enn  fotball??? Den som takker ja til noe sånt må være ganske desperat etter jobben......

Eller bare en som trenger pengene som klubben må ut med for å få en bra trener til en slik klubborganisasjon!

---------------------------

FFK for alltid!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 23 des 06, 20:40
Endret: 23 des 06, 20:40
Opprinnelig postet av HotDream
Mange gode forslag til trenere her.....Problemet blir jo å få en topptrener hit når organisasjons-modellen ikke er "spiselig". Vi trenger ikke ei nikkedokke, men en som kan føre FFK videre. Hvem vil ha en jobb hvor risikoen for avskjed er meget stor, og hvor man (som i FFK) kan bli nedstemt av et sportsutvalg bestående av et flertall som har mer greie på  penger enn  fotball??? Den som takker ja til noe sånt må være ganske desperat etter jobben......

Alt som har med organisasjonsstukturen å gjøre skal diskuteres i tråden "Spillet om makten (FFKs omorganisering)"

I denne tråden skal det kun diskuteres hvem som kan bli ny hovedtrener.

Vennligst ta dette til etterretning, slik at trådene ikke blir forsøplet og diskusjoner om samme tema foregår parallelt i flere tråder.

RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 23 des 06, 20:47
I følge noen kilder har Jørn Andersen sagt ja til å trene FFK! hehe

no.wikipedia.org/wiki/Jørn_Andersen

Da gjenstår det å se hva som skjer..

---------------------------

FFK for alltid!


brenne

Knøttespiller
Ble medlem: 30 okt 04
Innlegg: 65

Lagt til: 23 des 06, 20:48

I følge sikre kilder i ffk-systemet har Jørn Andersen i dag gitt FFK et muntlig ja til å trene klubben i de nærmeste årene. Det kommer ikke til å komme noen offisiell uttalelse fra klubben før etter jul fordi det da skal være en pressekonferanse og det dermed skal være et overaskelsesmoment. Dette må vel bety at det samtidig kommer en egen pressetalsmann til FFK?

---------------------------

Forza FFK!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 23 des 06, 20:52
Opprinnelig postet av brenne
Dette må vel bety at det samtidig kommer en egen pressetalsmann til FFK?

De sikre kildene dine sa ingen ting om det altså?

Tviler sterkt på at FFK har behov for en egen pressetalsmann. Det blir nok Morgan Andersen som hovedsaklig skal ta den biten fremover. Ellers er jeg også skeptisk til "sikre kilder" her på forumet, men FFK-ansatte skal få ha jula i fred, så jeg kommer i alle fall ikke til å ringe noen for å sjekke ut disse ryktene før den verste julestria er over.

brenne

Knøttespiller
Ble medlem: 30 okt 04
Innlegg: 65

Lagt til: 23 des 06, 21:00

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av brenne
Dette må vel bety at det samtidig kommer en egen pressetalsmann til FFK?

De sikre kildene dine sa ingen ting om det altså?

Tviler sterkt på at FFK har behov for en egen pressetalsmann. Det blir nok Morgan Andersen som hovedsaklig skal ta den biten fremover. Ellers er jeg også skeptisk til "sikre kilder" her på forumet, men FFK-ansatte skal få ha jula i fred, så jeg kommer i alle fall ikke til å ringe noen for å sjekke ut disse ryktene før den verste julestria er over.

Jeg pleier også å være svært skeptisk til såkalte sikre kilder. Men denne gangen er det noe annet Tro hva du vil!!!

---------------------------

Forza FFK!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 23 des 06, 21:03
Det kan vel diskuteres om mitt innlegg var om trener eller organisasjon.... Om det i "vårt tilfelle" ikke henger sammen så er det noen som virkelig sover.  Vi er uten trener. Hvorfor????? Men...... om dette skal være en tråd med ønskelister så er det greit. Det er jo jul :-). Ønsker meg fortsatt T.Thodesen jeg da. God jul alle sammen.

---------------------------

RednWhite


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 23 des 06, 21:08
Endret: 23 des 06, 21:27
Opprinnelig postet av brenne

I følge sikre kilder i ffk-systemet har Jørn Andersen i dag gitt FFK et muntlig ja til å trene klubben i de nærmeste årene. Det kommer ikke til å komme noen offisiell uttalelse fra klubben før etter jul fordi det da skal være en pressekonferanse og det dermed skal være et overaskelsesmoment. Dette må vel bety at det samtidig kommer en egen pressetalsmann til FFK?

Jeg er ganske sikker på at ikke dette stemmer med virkeligheten på nåværende tidspunkt.

I går ble klubben ferdig med å sette opp aktuelle kandidater, og det er blitt en liste med i alt 16 navn.

Det er først nå arbeidet starter med å komme frem til den kandidaten som vil få gleden av å føre FFK inn i en ny storhetstid.

I følge det jeg har hørt så skal det være et navn på listen som stikker seg ut i forhold til de andre, og som klubben er helt sikre på er en trener som vil bli akseptert av absolutt alle parter, også supporterne.

Så får vi bare håpe at dette er en trener som også har lyst til å ta over FFK, da tror jeg FFK virkelig får en kanon god trener. Ellers så finnes det sikkert mange interessante navn på listen, selv om ikke så mange er Norske..

Den personen som stikker seg ut er jeg ganske sikker på ikke er Jørn Andersen, selv om han også er en av kandidatene på listen.

---------------------------

FFK på toppen i 2006



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 31 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24