Husk meg
Brukernavn
Passord

Semb som ny trener!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 17 des 06, 21:22
Dersom det er bred enighet om at Semb ville være et dårlig valg som fotballtrener, mener jeg at Plankehaugen må bruke alle tilgjengelige midler for å påvirke klubben til å velge han bort. Vil vi virkelig se defensiv fotball tuftet på Drillos ide om at veien til seier er betydningsløs? Jeg ønsker iallefall fortsatt å få se positiv, underholdende angrepsvillig fotball på stadion!

Vi har tross at et rykte å ta vare på, Ham Kam har det motsatte, og har basert seg på noe av den samme filosofi.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 17 des 06, 22:35
Dersom Semb mot ALLE odds skulle bli vår neste trener vil entusiasmen FORT forsvinne... Jeg kommer ikke til å klare å dra på stadion med Semb som trener

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 des 06, 22:39
Jeg tror vel (eventuelt håper) at Semb ville vært en noe annerledes trener i FFK. De lagene Norge møtte var tross alt stort sett ferdighetsmessig meget overlegne og dermed satset man på effektiv og kynisk fotball. Likevel tok han oss til EM, selv om han samtidig effektivt drepte all interesse for landslagsfotballen her til lands. Fotballfaglig er han i alle fall dyktig.

Men det var landslaget, er det noen som vet hva slags fotballfilosofi han har stått for utover det? Hva med da han var ungdomslandslagstrener?

Hoxmeister

Knøttespiller

Ble medlem: 31 mai 06
Innlegg: 74

Lagt til: 17 des 06, 23:39

Vi må uansett se på semb som et alternativ.

Han kan jo gjøre en god jobb hos oss da. Sikkert ikke så enkelt å styre det norske landslaget heller...

 

 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 18 des 06, 00:12

Opprinnelig postet av Holters
Jeg tror vel (eventuelt håper) at Semb ville vært en noe annerledes trener i FFK. De lagene Norge møtte var tross alt stort sett ferdighetsmessig meget overlegne og dermed satset man på effektiv og kynisk fotball. Likevel tok han oss til EM, selv om han samtidig effektivt drepte all interesse for landslagsfotballen her til lands. Fotballfaglig er han i alle fall dyktig.

Men det var landslaget, er det noen som vet hva slags fotballfilosofi han har stått for utover det? Hva med da han var ungdomslandslagstrener?

 

Semb førte jo tross alt U21 laget til em bronse i 98 så litt har han jo og vise til. Han er jo en trener som står for mye av det Eggen, Drillo står for med gjennombruds hissig fotball, men det er jo en tanke at han kan komme til og gjøre FFK bedre defansive.. Uansett så håper jeg på JA


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 18 des 06, 00:19
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Opprinnelig postet av Holters
Jeg tror vel (eventuelt håper) at Semb ville vært en noe annerledes trener i FFK. De lagene Norge møtte var tross alt stort sett ferdighetsmessig meget overlegne og dermed satset man på effektiv og kynisk fotball. Likevel tok han oss til EM, selv om han samtidig effektivt drepte all interesse for landslagsfotballen her til lands. Fotballfaglig er han i alle fall dyktig.

Men det var landslaget, er det noen som vet hva slags fotballfilosofi han har stått for utover det? Hva med da han var ungdomslandslagstrener?

 

Semb førte jo tross alt U21 laget til em bronse i 98 så litt har han jo og vise til. Han er jo en trener som står for mye av det Eggen, Drillo står for med gjennombruds hissig fotball, men det er jo en tanke at han kan komme til og gjøre FFK bedre defansive.. Uansett så håper jeg på JA

 

Selv om jeg er skeptisk til Semb, fordi jeg er redd for at FFK vil miste sitt varemerke som er å spille offensiv fotball, så har jeg vanskelig for å se at vi pr. dags dato kan finne noen som er bedre. Semb tror jeg vil være et såkalt trygt valg.

 

Å satse på en utenlandsk trener, selv om denne skulle være en såkalt merittert trener, tror jeg også vil være et større sjanse spill enn å velge Semb. Derfor håper jeg egentlig FFK velger det trygge fremfor det mere usikre.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 18 des 06, 00:38
Jeg er enig i at Semb kan være det "tryggeste valget" av de tilgjengelige kandidatene, dersom han er interessert i jobben. Jeg tror også han kan videreføre 4-3-3-formasjonen, og en annen positiv ting er at han er veldig opptatt av talenter. Ved å være trener i FFK kan han også vise om det er noe han står for i praksis. Vi har mange spennende talenter i klubben som venter på å få sjansen i Tippeligaen... Jeg tror det er få, kanskje ingen andre, tilgjengelige trenere i Norge i dag som har samme kompetanse som Nils Johan Semb. Jeg er ingen entusiastisk forkjemper for å få ham til klubben, men stiller meg ikke avvisende heller. Jeg ser at Jørn Andersen ikke avskriver seg selv som kandidat i dagens F-B, men jeg føler at Semb i såfall ville vært et sikrere valg.



hiawata

Juniorspiller

Ble medlem: 01 nov 03
Innlegg: 145

Lagt til: 18 des 06, 00:44

jeg ønsker med for det første noen med tyngde, som kan være en motvekt til morgan og terje h. slik situasjonen er nå har vi mistet de to viktigste bidragsyterne og kontinuitetsbærerne i klubben. og begges eksit er knyttet til de foran nevnte gutters inntreden. om vi skal velge en ny trener på øverste hylle og med fritt valgte egenskaper, vil jeg ha noen med tynge og autoritet og som samtidig kan skape  entusiasme og glede, og har en vilje til å spille offensiv og underholdende fotball. på denne bakgrunnen mener jeg semb ville vært et elendig valg. han scorer greit på tyngde, men synker som en sten i møte med de andre kriteriene.

kanskje kan per mathias høgmokunne vært noe (som vel fikk ny jobb så sent som i går?), om han har kommet seg over kneika.

---------------------------

på vinger over europa


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 18 des 06, 10:27
dere kan fortsette og diskutere men som sagt så kommer ikke semb til FFK

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 18 des 06, 10:30
Opprinnelig postet av paco
dere kan fortsette og diskutere men som sagt så kommer ikke semb til FFK


Nå er det nok. Hvis ikke du underbygger slike påstander med noe som helst, så lar du være å skrive de...

---------------------------

"Puh, så varmt det er..(pause)... nå tenker jeg dommeren er våt i dusken sin…"
- Terje Dalby kommenterer en fotballkamp med kvinnelandslaget i OL i Atlanta


tubbs

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 06
Innlegg: 64

Lagt til: 18 des 06, 10:31
Hvordan kan du være så sikker på det?

larscjoh

Knøttespiller
Ble medlem: 23 okt 03
Innlegg: 46

Lagt til: 18 des 06, 10:33

Hørte rykter igår om at Nils Johan Semb var imøte med FFK. Noen som vet noe mer angående dette?

Han er visst blitt observert i byen også iløpet av søndagen.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 18 des 06, 10:40
Endret: 18 des 06, 10:41
Nå begynner vel denne tråden å skli ut et lite stykke? Fra å handle om Plankehaugen skulle prøve å påvirke til at Semb ikke skulle ansettes til å omhandle om Sembs sterke og svake sider. Den diskusjonen blir vel allerede kjørt i en annen tråd allerede. Blir vel litt feil å diskutere Semb som trener inne på kategorien som omhandler Plankehaugen...

For å få tråden litt inn på sporet igjen: Hvis Semb skulle bli aktuell så er jeg usikker på om det er noe sjakktrekk av supporterklubben å gå mot styret og fortelle at vi overhodet ikke vil ha Semb (hvis dette i det hele tatt er meningen blant majoriteten av Plankehaugen). Styret kommer helt sikkert til å kjøre sitt eget løp uansett, for så stor påvirkning tviler jeg på at Plankehaugen har. Ansetter de Semb likevel så har vel ikke forholdet til treneren startet godt for supporterklubben, for vi må da støtte fyren når han først har kommet til klubben? Blir jo da en litt falsk støtte egentlig.

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 18 des 06, 21:28
Opprinnelig postet av FFK1903
Styret kommer helt sikkert til å kjøre sitt eget løp uansett, for så stor påvirkning tviler jeg på at Plankehaugen har. Ansetter de Semb likevel så har vel ikke forholdet til treneren startet godt for supporterklubben, for vi må da støtte fyren når han først har kommet til klubben? Blir jo da en litt falsk støtte egentlig.


Plankehaugen har akkurat så stor påvirkningskraft som de ønsker å ha. Har du trua og engasjementet i enkeltsaker så får du utrolig stor tyngde dersom du har supporterne i ryggen. Savner litt av det ekstreme engasjementet blandt supporterne i denne klubben, men det er vel flere som har det som meg; tiden strekker ikke til. Brigade rødhvit er i en slik sammenheng, eller bør iallefall være et positivt suplement til Plankehaugen.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24