Husk meg
Brukernavn
Passord

Celtic-tråden

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 15 des 06, 23:21
Registrerer at det er en del Celts her på forumet, så hvorfor ikke starte en tråd om klubben vi alle elsker?

Starter med litt historie. Celtic FC ble dannet i 1888 av den irske presten Broder Walfrid. Klubben ble dannet for å samle inn penger for de fattige irene som hadde utvandret fra Irland på grunn av lite arbeid og sult. Celtics første kamp var mot et lag fra vestkanten av byen, nemlig Rangers. Kampen gikk veldig bra i Celtics favør og Rangers ble nedsablet 5-2. På den tiden var det ingen sterk rivalisering som "The Old Firm"  er kjent for idag. Etterhvert som de sosiale motsetningene mellom de fattige katolske irene/skottene og de rikere protestantiske skottene/engelskmennene begynte å gro i hverdagslivet kom også rivaliseringen på banen og tribunen.

I dag er det Celts fra alle samfunnslag og trosretninger. Felles for de alle er at de elsker Celtic. Rangers derimot er en klubb som er mindre inkluderende. De har en stor del rasistiske supportere som sogner til blant annet Combat 18 og British Nationalist Party. Rangers-fansen har også nære bånd til både Chelsea- og Linfield-casuals, alle 3 klubbene er værst i klassen både når det gjelder rasisme og lojalisme.

Celtic leder for øyeblikket tabellen med 16 poeng foran Rangers, så det ser ut som om gullet nok en gang går til Glasgows bedre østkant! Celtic vant årets først Old Firm 2-0 og spiller til søndag(17.12) mot the Huns på Ibrox.

Celtic trakk forresten Milan i  åttendedelsfinalen av CL i dag! Blir spennende!

---------------------------

Burn in hell, por favore..


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 17 des 06, 15:38
Da var denne Old Firmen overstått. Kampen endte 1-1. Gravesen sendte Celtic i ledelsen 1-0 på Ibrox, men Hemdani sørget for en utligning i det 87 min. Litt skuffende, men underholdene kamp med høy temperatur som alltid.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


ST

Juniorspiller

Ble medlem: 24 apr 06
Innlegg: 122

Lagt til: 17 des 06, 22:37

Har aldri sett et Old Firm før, men har jo skjønt at dette er bra kamper med høy tempratur.. Så når jeg så at den gikk på viasat måtte jeg nesten se på.. Det var en bra kamp og høy tempratur. Heia på Celtic jeg da, men mener at det presset Rangers hadde på slutten, var uavgjort et rettferdig resultat. Gleder meg til neste Old Firm  =D

---------------------------

Semper Fi - Evig Troskap

FFK - Norgesmestere 06!
FFK for Alltid!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 17 des 06, 23:10
Opprinnelig postet av ST

Har aldri sett et Old Firm før, men har jo skjønt at dette er bra kamper med høy tempratur.. Så når jeg så at den gikk på viasat måtte jeg nesten se på.. Det var en bra kamp og høy tempratur. Heia på Celtic jeg da, men mener at det presset Rangers hadde på slutten, var uavgjort et rettferdig resultat. Gleder meg til neste Old Firm  =D



Jepp, Rangers fortjente utligningsmålet, stolpene og en meget god Artur Boruc sørget for at det ikke ble stygge siffer på slutten.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 24 des 06, 16:03
Ja, da ble det seier mot Falkirk. 1-0 etter et vakkert skudd av Thomas Gravesen. Det som skulle prege kampen var Neil Lennons såkalte "nedskalling" av  Falkirk-spilleren Anthony Stokes. Alle som har sett den episoden ser klart og tydelig at dette ikke dreier  seg om en nedskalling, men om en hissig konfrontasjon.

Celtic leder fortsatt serien med 16 poeng ned til Rangers som vant i en meget amper kamp mot Aberdeen på Pitodrie(Rangers og Aberdeen har heller ikke så godt forhold).

---------------------------

Burn in hell, por favore..


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 22 mai 08, 22:56
Er vel på tide å blåse litt liv i denne tråden igjen ettersom the Bhoys tok ligagullet rett foran nesen på Rangers i kveld!

Bare målforskjellen skilte de to lagene før kveldens to viktige oppgjør, Aberdeen mot Rangers og Dundee United mot Celtic. Rangers trengte minimum en firemålsseier eller at Celtic avga poeng. Slik gikk det ikke. Rangers tapte 2-0 på Pittodrie, mens Jan Vennegoor of Hesselink banket ballen med betongskallen sin i det 72 minutt og sikret seriemesterskapet for Celtic!

Hail! Hail! The Celts are here!

---------------------------

Burn in hell, por favore..


dkm

Knøttespiller
Ble medlem: 08 okt 06
Innlegg: 48

Lagt til: 22 mai 08, 23:22

Utrolig deilig!
En solid opptur etter det som skjedde en uke siden...

---------------------------

Cmon the Bhoys
forza Fredrikstad


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 23 mai 08, 09:34

Faen.... Først Manure så Cuntic


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 23 mai 08, 11:58
Opprinnelig postet av Supreme NTM

Faen.... Først Manure så Cuntic



Foretrekker Celtic og Man.Utd. foran BNP-svina til Rangers og Chelsea.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Fenian

Bedriftsspiller

Ble medlem: 27 sep 08
Innlegg: 25

Lagt til: 27 des 08, 15:25

0-1 seier på Ipox Laughing 7 poengs ledelse! Perfekt!

---------------------------

FFK & Celtic


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 27 des 08, 16:06

Opprinnelig postet av Fenian

0-1 seier på Ipox Laughing 7 poengs ledelse! Perfekt!

Singing I'm no billy I'm a Tim!Laughing

Det er et under at Scott McDonald ikke spiller for en klubb i PL, for noen avslutninger!

---------------------------

Burn in hell, por favore..


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 27 des 08, 16:54

 

Hail " The HOOPS",

The "Bhoys" are on their way.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Fenian

Bedriftsspiller

Ble medlem: 27 sep 08
Innlegg: 25

Lagt til: 27 des 08, 20:26

Haha Laughing:

---------------------------

FFK & Celtic


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 27 des 08, 23:55

bare at man skulle sett bakhodet i speilet, ikke ansiktet.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24