Husk meg
Brukernavn
Passord

TV2 og Canal Digital kuppet EM-rettighetene

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 05 des 06, 14:33
"NRK ble gjort til statister da TV 2 i går sikret seg rettighetene til fotball-EM i 2008 sammen med Canal Digital. Lisenskanalen får ikke sende en eneste kamp fra mesterskapet, mens 19 kamper sendes hos lillebror TV 2. De 12 andre må man betale for å se."

http://www.dagbladet.no/sport/2006/12/05/485060.html

Jeg synes nesten det er litt morsomt at TV2 utkonkurrerer NRK så til de grader for tiden.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 05 des 06, 14:47
Tja, hadde NRK fått rettighetene hadde jeg i hvert fall følt at de 2 000 kroner jeg betaler i lisens hvert år hadde gått til noe fornuftig. Nå går de vel til Tore Strømøys reiser verden rundt eller en remix av Tøydokke Anna...

Det ideelle hadde jo vært at TV2 og NRK delte rettighetene slik at alle fikk sett de, men pytt, skal vel bare glad jeg får med meg noen av kampene.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 05 des 06, 14:51
Opprinnelig postet av FFK1903
Det ideelle hadde jo vært at TV2 og NRK delte rettighetene slik at alle fikk sett de, men pytt, skal vel bare glad jeg får med meg noen av kampene.

Tja, hvem er det som IKKE har TV2 og er et snev av fotballinteressert? De som faktisk bare har NRK tror jeg ikke akkurat bryr seg mye om verken TV eller fotball, så det har nok ingenting å si.

petterjr

Bedriftsspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 24

Lagt til: 05 des 06, 15:30

Synd at TV2 og ikke NRK fikk rettighetene. Da blir det nok som det var under  VM i Tyskland. Analysen i pausene varte ca. 1 minutt, og reklame i 14 minutter. De hadde vel også reklame under innmasjen og en liten stund til og med under nasjonalsangene.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 05 des 06, 15:34
Opprinnelig postet av Holters
Tja, hvem er det som IKKE har TV2 og er et snev av fotballinteressert? De som faktisk bare har NRK tror jeg ikke akkurat bryr seg mye om verken TV eller fotball, så det har nok ingenting å si.


Er det ikke tolv kamper som man må betale for og 19 kamper som går gratis på TV2, eller har jeg blingset nå? Det var de eventuelle tolv kampene jeg håpet kunne gått på NRK i steden for betalingstv.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 05 des 06, 22:17
Opprinnelig postet av petterjr

Synd at TV2 og ikke NRK fikk rettighetene. Da blir det nok som det var under  VM i Tyskland. Analysen i pausene varte ca. 1 minutt, og reklame i 14 minutter. De hadde vel også reklame under innmasjen og en liten stund til og med under nasjonalsangene.



NRK er ikke så sinnsykt mye bedre de heller. De har kjørt voldsomme reklameplakater før og etter program, og de har blitt flinke til å lage småprogrammer innimellom sendingene de også...

Radiosendingene er også sponset.

I tillegg kjører de ekstremt mye produktplassering i forhold til programmer som julekalendere - noe som tyner småbarnsforeldre for surt erhvervede grunker.

Må innrømme at jeg synes dette begynner å bli helt på grensen av hva jeg tåler fra NRK. Jeg betaler lisensen for at NRK skal gi et bredt tilbud uten altfor mye reklame - og iallefall slutte å kjøre produktlisensiering og -plassering mot småunger.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24