Husk meg
Brukernavn
Passord

Forhandlinger med Pål Andrè lagt på is

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 nov 06, 19:10

Er lysten på å fortsette

Pål Andre Czwartek har en helt spesiell posisjon i FFK-supporternes hjerter. FFK-backen sa tidligere i høst at han vurderte å gi seg på toppnivå. Det fikk supporterne til å reagere.

Har merket seg oppfordringene

Pål Andre innrømmer at han har merket seg alle oppfordringene om at han må fortsette. –Det er klart det har gjort inntrykk. Det er alltid hyggelig å føle seg ønsket. Slik det ligger an nå er jeg ikke fremmed for å ta et år til. Som tidligere sagt er det familiesituasjonen som er litt utfordrede.

Forhandlinger på is

FFK har allerede vært i kontakt med Czwartek om en mulig forlengelse av FFK-karrieren. –Akkurat nå ligger disse forhandlingene på is. Klubben har mange baller i luften i øyeblikket og for min del er det ikke noe bråhast, sier Czwartek.

Betyr det kanskje at FFK vurderer andre backytper=

Forhandlinger på is

FFK har allerede vært i kontakt med Czwartek om en mulig forlengelse av FFK-karrieren.

–Akkurat nå ligger disse forhandlingene på is. Klubben har mange baller i luften i øyeblikket og for min del er det ikke noe bråhast, sier Czwartek.

Forhandlinger på is

FFK har allerede vært i kontakt med Czwartek om en mulig forlengelse av FFK-karrieren.

–Akkurat nå ligger disse forhandlingene på is. Klubben har mange baller i luften i øyeblikket og for min del er det ikke noe bråhast, sier Czwartek..

Betyr det at FFK vurderer andre backalternativer?

www.demokraten.no/lokalsport/article2426092.ece


fidq

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05
Innlegg: 103

Lagt til: 22 nov 06, 19:34
Jeg vil tro at det betyr at de prioriterer forhandlinger med Simen og Jonna. De er tross alt de spillerne som kan forsvinne til andre klubber rimelig kjapt.... Pål Andre blir ikke snappet opp av en annen klubb. Han må bare bestemme seg for om han vil fortsette å bruke mye tid på fotballen eller ikke. Håper og tror at han fortsetter!

---------------------------

Varme tanker til Dagfinn Enerly....


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 22 nov 06, 21:08

pål andre er jo den eneste som er igjen av de gamle gutta.hadde vært fint om han tok et år til.han har jo tross alt vist muskler i år å kommet seg inn på laget igjen.

men vi trenger uansett en ny høyreback som kan gå inn å kjempe om plassen.nå har rambekk forhandlingene med odd gått i vasken.kanskje vi burde prøvd oss på han


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 22 nov 06, 22:43
Opprinnelig postet av scheien

pål andre er jo den eneste som er igjen av de gamle gutta.hadde vært fint om han tok et år til.han har jo tross alt vist muskler i år å kommet seg inn på laget igjen.

men vi trenger uansett en ny høyreback som kan gå inn å kjempe om plassen.nå har rambekk forhandlingene med odd gått i vasken.kanskje vi burde prøvd oss på han

 

For det første hva er vitsen med og kjøpe inn Rambekk, som er midtstopper, til FFK når han er over 30 år, han har også sagt at han vil trappe ned i ODD, samtidig så ser du jo situasjonen som LSK har skat for ODD. LSK vil ha to av deres beste spillere i bytte. Hm, hvem ville LSK krevd i bytte fra FFK montro. Altså ikke en idiell overgang.

 

Må si at FFK burde gi PAC et godt tilbud kanskje han da tar 2 år til, og heller bruke tid på og kartlegge hva som finns av høyrebacker..


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 23 nov 06, 09:25

Tja, en landslags-spiller som er midtstopper, har god erfaring på back-plass og kan også bekle en midtbane-posisjon?  Hva skal vi med en slik spiller?

La ham spille fast, kanskje?

En 30-åring har sannsynligvis minst 3, mulig flere, gode år igjen foran seg. Han har erfaring og rutine - og når du i tillegg er vurdert som god nok for det norske landslaget, har du noen kvaliteter vi er på jakt etter...

Rambekk har vel aldri sagt noe om en nedtrapping? Han har signalisert klubb-bytte fordi han ikke var tilpass i LSK og ville hjem. 

Men om vi skal legge 3 millioner på bordet (og samtidig bytte bort en spiller) for ham?  Ikke aktuelt! 3 mill uten spillerbytte kan være en grei sum. :)

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 23 nov 06, 11:05

Rambekk hadde vært perfekt å hatt i FFK! Døm som mener at han ikke er god nok, tur jeg har for store forventninger!

Når han er fast i landslagstroppen så bør han væra god nok for oss!!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 23 nov 06, 11:21
ingen som mente det, hvis du leser innleggene, men det er bedre å bruke penger på talenter som kan utvikle seg i klubben enn å kjøpe en 30-åring som er for gammel om noen år. Man må tenke langsiktig, ikke bare sesong for sesong

---------------------------

FFK tok hjem pokalen i år:) Norgesmestere 2006:)


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 nov 06, 15:04

Ser ingen problemer i å gi Rambekk en 3 eller 4 års kontrakt, som må betraktes som langsiktig.

 

Ser heller ingen feil i å også hente erfarne/etablerte spillere så lenge de er så gode som Rambekk. Kan ikke bare se på taleneter, må være en balanse.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 23 nov 06, 15:21
Opprinnelig postet av Kent

Ser ingen problemer i å gi Rambekk en 3 eller 4 års kontrakt, som må betraktes som langsiktig.

 

Ser heller ingen feil i å også hente erfarne/etablerte spillere så lenge de er så gode som Rambekk. Kan ikke bare se på taleneter, må være en balanse.

 

Det vil være litt feil signaler og gi til de yngre spillerne i stallen og hente inn en 30 år gammel spiller som ikke nevne verdig hadde hevet nivået, hadde han enda vært en klassespilelr hadde jeg forstått det.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 23 nov 06, 17:53
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Opprinnelig postet av Kent

Ser ingen problemer i å gi Rambekk en 3 eller 4 års kontrakt, som må betraktes som langsiktig.

 

Ser heller ingen feil i å også hente erfarne/etablerte spillere så lenge de er så gode som Rambekk. Kan ikke bare se på taleneter, må være en balanse.

 

Det vil være litt feil signaler og gi til de yngre spillerne i stallen og hente inn en 30 år gammel spiller som ikke nevne verdig hadde hevet nivået, hadde han enda vært en klassespilelr hadde jeg forstått det.


Rambekk er en klassespiller...

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 23 nov 06, 18:00
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
 

Det vil være litt feil signaler og gi til de yngre spillerne i stallen og hente inn en 30 år gammel spiller som ikke nevne verdig hadde hevet nivået, hadde han enda vært en klassespilelr hadde jeg forstått det.



Siden du ikke mener Rambekk er en klassespiller, hvilke midtstoppere i Norge vet du om som vesentlig bedre enn Rambekk?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 23 nov 06, 18:06
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
 

Det vil være litt feil signaler og gi til de yngre spillerne i stallen og hente inn en 30 år gammel spiller som ikke nevne verdig hadde hevet nivået, hadde han enda vært en klassespilelr hadde jeg forstått det.



Siden du ikke mener Rambekk er en klassespiller, hvilke midtstoppere i Norge vet du om som vesentlig bedre enn Rambekk?

Var det ikke forhandlingene med Pål André vi skulle diskutere i denne tråden??

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Snart ny Stadion... JIPPI -


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 23 nov 06, 18:26
Opprinnelig postet av kim_andre_c

Var det ikke forhandlingene med Pål André vi skulle diskutere i denne tråden??


Joda, men om vi mener han skal være førstevalg eller om vi skal hente inn en ny forsterkning er jo et viktig element i forhold til forhandlingene med PAC.

Jeg synes PAC har hatt en fantastisk utvikling det siste året. Hvis han fortsetter å utvikle seg positivt (og det kan han sikkert gjøre et par år til) har vi i utgangspunktet en god forsvarer på høyrekanten. Jeg håper PAC kan ta enda flere offensive løp og bidra mer offensivt neste år.

Men jeg ønsker også konkurranse om plassene...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 23 nov 06, 18:35

Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av kim_andre_c

Var det ikke forhandlingene med Pål André vi skulle diskutere i denne tråden??


Joda, men om vi mener han skal være førstevalg eller om vi skal hente inn en ny forsterkning er jo et viktig element i forhold til forhandlingene med PAC.

Jeg synes PAC har hatt en fantastisk utvikling det siste året. Hvis han fortsetter å utvikle seg positivt (og det kan han sikkert gjøre et par år til) har vi i utgangspunktet en god forsvarer på høyrekanten. Jeg håper PAC kan ta enda flere offensive løp og bidra mer offensivt neste år.

Men jeg ønsker også konkurranse om plassene...

 

der sa du det daniel.mer konkurranse blant plassene.det trenger vi i hele forsvaret.vi har ikke backup på venstre høyre eller i midtforsvaret hvis noen skulle bli skadet.

det har vi på midten å fremover.men jeg syns at de må få sjangsen sin før det er for sent.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 23 nov 06, 19:51
Endret: 23 nov 06, 19:52
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
 

Det vil være litt feil signaler og gi til de yngre spillerne i stallen og hente inn en 30 år gammel spiller som ikke nevne verdig hadde hevet nivået, hadde han enda vært en klassespilelr hadde jeg forstått det.



Siden du ikke mener Rambekk er en klassespiller, hvilke midtstoppere i Norge vet du om som vesentlig bedre enn Rambekk?

 

Selv om Rambekk blir tatt ut på landslaget så sier det mer om Hareide en Rambekk ;)

I Norge er det få klassespillere på midtstopper plass,  Kippe begynner og bli en god midtstopper, ellers så er Bjørn Tore Kvarme, Per Nillson, han islendingen i Brann, Soma, også forholdsvis gode. I mine øyne så er Lyns Tommy Berntsen den beste midtstoppern i Norge eneste abre med han er aldern, han er veldig fotballklok, rolig, passningssikker og dyktig til å bryte foran motstanderne.

 

 

På høyre back vil jeg neste si at PAC i høst har vært den beste i TL. Ellers så er det skralt med høyrebacker. En høyreback skal være rask, kunne dobble på kant og komme rundt på innlegg. I Høyre backen er det offansive viktigst, det andre kan læres. Derfor er det heller bedre og lete grundig etter den rette typen istede for å inngå kompromiser.

 

 

Norge har aldri vært kjent for og fostre gode høyrebacker, det var en som var god, men måtte legge opp pga skader i altfor tidlig alder ,Heggem og han var faktisk omskolert fra å være høyrekantspiller. LSK har i B.H. Risse en som kan bli en høyre back men som må bevise det først, jeg syntes han var positiv i landskampen mot Serbia, men var ikke så plasseringsdyktig, men det er en læringssak. Han har hurtigheta og vinner mye på dette, noe også Berti beviste og han har blitt en veldig god back de siste sesongene.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 23 nov 06, 20:48
Endret: 23 nov 06, 20:50
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

 Selv om Rambekk blir tatt ut på landslaget så sier det mer om Hareide en Rambekk ;)

I Norge er det få klassespillere på midtstopper plass,  Kippe begynner og bli en god midtstopper, ellers så er Bjørn Tore Kvarme, Per Nillson, han islendingen i Brann, Soma, også forholdsvis gode. I mine øyne så er Lyns Tommy Berntsen den beste midtstoppern i Norge eneste abre med han er aldern, han er veldig fotballklok, rolig, passningssikker og dyktig til å bryte foran motstanderne.

 På høyre back vil jeg neste si at PAC i høst har vært den beste i TL. Ellers så er det skralt med høyrebacker. En høyreback skal være rask, kunne dobble på kant og komme rundt på innlegg. I Høyre backen er det offansive viktigst, det andre kan læres. Derfor er det heller bedre og lete grundig etter den rette typen istede for å inngå kompromiser.

Norge har aldri vært kjent for og fostre gode høyrebacker, det var en som var god, men måtte legge opp pga skader i altfor tidlig alder ,Heggem og han var faktisk omskolert fra å være høyrekantspiller. LSK har i B.H. Risse en som kan bli en høyre back men som må bevise det først, jeg syntes han var positiv i landskampen mot Serbia, men var ikke så plasseringsdyktig, men det er en læringssak. Han har hurtigheta og vinner mye på dette, noe også Berti beviste og han har blitt en veldig god back de siste sesongene.



Du har mange gode poenger , men av de midtstopperne du nevner er det vel bare Pelle som er ung? Og han takket Odd nei til å selge for 15 millioner...  Tommy Berntsen ville jeg gjerne sett i FFK-drakt. Soma liker jeg ikke; han og Kippe bruker for mye albuer - men de er jo ganske gode.   Men jeg mener faktisk at Rambekk er minst like gode som Kippe/Soma.  Rambekk har overasket positivt. Kvarme har mistet litt av piffen, synes jeg. Han var bedre tidligere.

Riise kan bli en stor (nuvel, ikke "stor", stor; han er jo nærmere et medlemsskap i De vertikalt handikappedes forening enn en plass på et basketlag, men "god", stor. ) høyreback.  Men tanken på et landslag med 2xRiise er til å bli massivt uvel av...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 24 nov 06, 19:07
Jeg håper PAC tar ett år til! Han er tross alt blitt et ikon i klubben og gjør en bra jobb på sin del av banen. Tror ikke hans plass er den viktigste å finne en erstatter for til neste sesong. Det er viktigere synes jeg at Jonna fortsetter å være i klubben og at Berthelsen blir frisk og fortsetter på venstrekanten! Håper PAC signerer for ihvertfall ett år til, snart! :)

---------------------------

FFK for alltid!


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 25 nov 06, 01:28
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
 

Det vil være litt feil signaler og gi til de yngre spillerne i stallen og hente inn en 30 år gammel spiller som ikke nevne verdig hadde hevet nivået, hadde han enda vært en klassespilelr hadde jeg forstått det.



Siden du ikke mener Rambekk er en klassespiller, hvilke midtstoppere i Norge vet du om som vesentlig bedre enn Rambekk?



Husker jeg så Rambekk på høyrebacken på landslaget og tenke "hva faen?!", men når jeg tenkte meg om og prøvde å finne bedre alternativer viste det seg jo at det er pokker få gode norske backer om dagen..

Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 13 des 06, 14:53
Endret: 13 des 06, 14:56

Ser at PAC har fått et kontraktsforslag iallefall. 2 års kontrakt.

Får håpe han fortsetter, han er en av dem som har imponert meg mest de siste årene med måten han har taklet overgangen til tippeligaen på.

f-b.no

---------------------------

FFK
-fortsatt i tippeligaen!!
-norgesmester 2006!!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3