Husk meg
Brukernavn
Passord

Konan og Ismael skrev under for FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 25 av 33 25

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 13 mar 07, 11:18
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av JJunior

Loven er nok lik, men det er definitivt ikke mediedekningen.
Jeg har ikke sett noen opplysninger som tilsier at de langveisfarende i Start, RBK eller Brann skal ha annerledes tillatelse enn våre ivorianere, men det er først når FFK og Morgan henter inn spillere på turistvisum at mediene slenger seg på.
NFF anbefalte jo til og med RBK og hente Traore på turistvisum.
Hvordan kan de gjøre det om turistvisum ikke er egnet for å terne med klubben?

Og så lenge ivorianerne ikke får betalt i denne perioden, så ser jeg uansett ikke problemet med at de trener med FFK nå.

Vi må nok regne med en god del negativ mediomtale så lenge vi har ansatt Morgan Andersen.
Om denne medieomtalen er berettighet eller ikke, det er en helt annen sak.

Vi får nok litt ekstra oppmerksomhet pga Morgan, men det har da blitt skrevet om alle utlendingene i RBK, Brann og Start også. Det ser jo ut til at alle disse 3 har problemer med å få AOT for noen av sine spillere.... Når det gjelder våre, så tror jeg at det i utgangspunktet ikke var noe stort problem å få AOT. Problemet (om vi skal tro TV2) er at FFK ikke hadde tålmodighet til å vente noen dager til før de lot gutta trene med laget. Om de mottar lønn eller ikke har ingen ting med saken å gjøre, det vet jo de fleste som har fulgt debatten her inne...  Nå får vi håpe at dette ikke setter hele prosessen i fare og at gutta får bli. I motsatt fall har jo "noen" gjort en gedigen tabbe.

Har du lest dagens FB,der står det at UDI fikk beskjed om at turistvisumet trengtes så spillerne kunne trene,dette er UDI sin feil men de har heller ikke gått ut mot FFK.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 13 mar 07, 12:24
Ivorianerne deltok i hvert fall ikke på dagens første FFK-trening. Kanskje like greit å ikke ta noen sjanser her...

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mar 07, 12:27
Endret: 13 mar 07, 12:28

Opprinnelig postet av Costanza
Ivorianerne deltok i hvert fall ikke på dagens første FFK-trening. Kanskje like greit å ikke ta noen sjanser her...

Rart det siden noen her inne (og Morgan A. også) hele tiden sier det ikke er noe problem å trene..... Det er visst derfor de har blitt hentet på turistvisum, for å trene..... Tull!!!

---------------------------

RednWhite


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 13 mar 07, 12:31
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Costanza
Ivorianerne deltok i hvert fall ikke på dagens første FFK-trening. Kanskje like greit å ikke ta noen sjanser her...

Rart det siden noen her inne (og Morgan A. også) hele tiden sier det ikke er noe problem å trene..... Det er visst derfor de har blitt hentet på turistvisum, for å trene..... Tull!!!

Nå er det kanskje slik at de ikke tør gjøre noe annet........


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 13 mar 07, 12:32
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Costanza
Ivorianerne deltok i hvert fall ikke på dagens første FFK-trening. Kanskje like greit å ikke ta noen sjanser her...

Rart det siden noen her inne (og Morgan A. også) hele tiden sier det ikke er noe problem å trene..... Det er visst derfor de har blitt hentet på turistvisum, for å trene..... Tull!!!

Er du tett i øra,ja de fikk godkjent søknaden om turistvisum med den begrunnelsen om at de skulle trene med laget frem til arbeidtillatelsen ble ferdig behandlet,FFK har idag hvert i kontakt med UDI og etter alt rotet mellom partene så har de valgt og holde spillerne utenfor trening så de har sitt på det tørre,er det noe mer du ikke forstår.

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 13 mar 07, 12:37
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Costanza
Ivorianerne deltok i hvert fall ikke på dagens første FFK-trening. Kanskje like greit å ikke ta noen sjanser her...

Rart det siden noen her inne (og Morgan A. også) hele tiden sier det ikke er noe problem å trene..... Det er visst derfor de har blitt hentet på turistvisum, for å trene..... Tull!!!

Er du tett i øra,ja de fikk godkjent søknaden om turistvisum med den begrunnelsen om at de skulle trene med laget frem til arbeidtillatelsen ble ferdig behandlet,FFK har idag hvert i kontakt med UDI og etter alt rotet mellom partene så har de valgt og holde spillerne utenfor trening så de har sitt på det tørre,er det noe mer du ikke forstår.

Men nå er jo skaden allerede skjedd. De trente i går jo Paco.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mar 07, 12:43

Opprinnelig postet av paco
Er du tett i øra,ja de fikk godkjent søknaden om turistvisum med den begrunnelsen om at de skulle trene med laget frem til arbeidtillatelsen ble ferdig behandlet,FFK har idag hvert i kontakt med UDI og etter alt rotet mellom partene så har de valgt og holde spillerne utenfor trening så de har sitt på det tørre,er det noe mer du ikke forstår.

Jeg er kanskje tett i øra paco, men det er ikke noe problem siden jeg leser innlegg med øya og ikke med øra.

Ja, det er noe jeg ikke forstår: Hvorfor har det vært halvsannheter og rot med overgangen til Ivory Boys helt fra de skrev under kontrakten med FFK? Regner med at du forstår spørsmålet og vet svaret....? Og hva er det som gjør at du i ukevis har sagt med 100% sikkerhet at Ivory Boys er klare? De er jo ikke klare enda! Juger du paco? Eller er det kilden din som ikke er pålitelig?

---------------------------

RednWhite


Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 13 mar 07, 13:01
Endret: 13 mar 07, 13:02
Opprinnelig postet av paco


Er du tett i øra,ja de fikk godkjent søknaden om turistvisum med den begrunnelsen om at de skulle trene med laget frem til arbeidtillatelsen ble ferdig behandlet,FFK har idag hvert i kontakt med UDI og etter alt rotet mellom partene så har de valgt og holde spillerne utenfor trening så de har sitt på det tørre,er det noe mer du ikke forstår.


Men i følge den ordlyden FFK brukte mot Ambassaden i Abidjan står det ingen ting om trening. Det står bare at de ønsker å ha spillerne her frem til oppholdstilatelse blir gitt av UDI. Samtidig står det at de ikke skal få lønn. En litt sliten kontoransatt i Abidjan kan dermed med letthett tolke det dit hen at FFK ønsker bare at spillerne skal være i landet frem til søknaden er behandlet. Ambassaden kan heller ikke utstede midlertidig arbeidstilatelse, det er det den lokale politimyndighet som gjør. UDI har ingen ting med at noen søker om turistvisum til Norge, det er først når en søker om oppholdstilatelse ar de blir koblet inn. Dermed så har saken falt mellom to stoler, kanskje tre (Ambassaden, UDI og NFF). Selvsagt skal FFK kjenne til gjeldende regelverk, men synes og at NFF burde ha minnet på om dette når de mottok søknaden fra FFK, UDI kan jo ikke gjøre noe før de for henstillingen fra NFF. Dette burde NFF ha gjort i egeninteresse pga. dårlig publisitet samt at FFK burde ha sjekket opp dette bedre siden de vet at det er blitt skjerpede regler.

Men jeg håper og tror at det egentlig er en bagatell og at det ikke har noe å si ang. henstillingen til UDI fra NFF, og UDIs saksbehandling videre. Skal dette bringes høyere opp må vel kanskje NFF anmelde saken til politiet og først da er det vel fare på ferde ang. at gutta boys kan bli i klubben.

---------------------------


Stolt Oslo Aristokrat


geirsand

Knøttespiller
Ble medlem: 11 feb 07
Innlegg: 29

Lagt til: 13 mar 07, 13:01
Endret: 13 mar 07, 13:08
<quote>Er du tett i øra,ja de fikk godkjent søknaden om turistvisum med den begrunnelsen om at de skulle trene med laget frem til arbeidtillatelsen ble ferdig behandlet,FFK har idag hvert i kontakt med UDI og etter alt rotet mellom partene så har de valgt og holde spillerne utenfor trening så de har sitt på det tørre,er det noe mer du ikke forstår. </quote>

"Stol på en mann med begrensede tegnsettingskunnskaper."
(gammelt jungelord)

Men for å holde ballen på banen: det er tydelig at MA er en target man som vil putte og ikke går av banen for å skubbe unna et par tilsynelatende veike forsvarere. MA er god til å gå på mål, men ikke like god til å forholde seg til de enhver tid gjeldende reglene. Hele ballen må være over streken før målet er godkjent. Klager man, kan det fort bli gult kort.

Uansett hvor god man er, må man la dommer`n dømme. Det gjelder både Morgan Andersen og Ronaldinho.

Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 13 mar 07, 14:25
Kanskje Ivorianere ikke trente fordi de syntes det ble for tidlig kl 9? Er jo tross alt bare på hobbybasis nå frem til de får lønn?
For en smørje... Sitter med en følelse av at ting kommer til å gå glatt både for Start og Rbk, men ikke i FFK. Hvorfor? Fordi jeg tror NFF er skeptiske til at FFK ikke eier spillerne. Er det denne saken står og faller på tror nå jeg. At NFF er den mest latterlige institusjonen her i landet er en annen sak.,,  UDI føler jeg har litt større tyngde, så venter på en uttalelse fra dem.
Må bare le av at ledelsen i FFK ved Morgan Andersen i går gikk ut med en såpass bastant uttalelse på hjemmesida, for så å ta spillerne ut av trening i dag. Tynn is eller? Det tror jeg.

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 mar 07, 14:37
UDI tyngde???  Fint å gi tusenvis av irakere med falske pass oppholdstillatelse.. ørten hendelser de siste årene med UDI som gjør ihvertfall meg skeptisk..

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 mar 07, 14:37

Opprinnelig postet av Husgutt
UDI tyngde???  Fint å gi tusenvis av irakere med falske pass oppholdstillatelse.. ørten hendelser de siste årene med UDI som gjør ihvertfall meg skeptisk..

 

ps. dettte ble en lang tråd ihvertfall

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 13 mar 07, 14:52
Mente i forhold til NFF.....ALLE og da mener jeg ALLE har tyngde, hvis Kåfjord, Espelund og Solheim har det.

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 13 mar 07, 15:00
Endret: 13 mar 07, 15:01
Nå har de i det minste fått sett politistasjonen i Fredrikstad.

Artikkelen fra Fb om at de ikke trente tidligere i dag har blitt oppdatert. Så nå har de i det minste søkt om midlertidig arbeidstilatelse. En for håpe at politiet i Fredrikstad ikke har bedre å gjøre enn å behandle den søknaden raskt...

Og som en god venn av meg sier: "En god link kan ikke linkes til for ofte"

---------------------------


Stolt Oslo Aristokrat


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 13 mar 07, 15:06
Papirene har altså ennå ikke nådd UDI... T.T.T. (Ting Tar Tid gitt)...

Som sagt....tror NFF er skeptiske til at FFK ikke eier spillerne.

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 13 mar 07, 16:47
ja ja....vi får vel bare vente da  Virker i hvert fall som våre gutter ligger godt an for en arbeidstillatelse. Men det er klart,en kan aldrig vite når det gjelder NØFF

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 13 mar 07, 17:44
Endret: 13 mar 07, 17:45

Opprinnelig postet av Oslo

"Når du kjøper en forsikring som skal dekke tyveri fra et hus, så bør det opplyses om at tyveri ikke dekkes dersom det ikke er innstallert alarm!"

Utrolig dårlig sammenlikning! Hva med tyven som brøt seg inn i huset, slipper han straff? Han ante jo ikke at det var forbudt å gjøre innbrudd!

Morgan er ute og kjører, og det bortforklaringsforsøket hans virker rimelig søkt, men det er jo ingen bombe, spesielt ikke i denne saken.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 13 mar 07, 18:00
Opprinnelig postet av djpete

Opprinnelig postet av Oslo

"Når du kjøper en forsikring som skal dekke tyveri fra et hus, så bør det opplyses om at tyveri ikke dekkes dersom det ikke er innstallert alarm!"

Utrolig dårlig sammenlikning! Hva med tyven som brøt seg inn i huset, slipper han straff? Han ante jo ikke at det var forbudt å gjøre innbrudd!

Morgan er ute og kjører, og det bortforklaringsforsøket hans virker rimelig søkt, men det er jo ingen bombe, spesielt ikke i denne saken.



Analogipolitiet sendte ut etterlysning etter Oslo for kort tid siden. I en kommentar, sier de "-Denne analogien er så tynn at selv T.Olsen vil slite med å skaffe et sitat som passer. Vi vil finne en passende straff ved første og beste anledning."

Fra spøk til alvor;  på en skala fra en til ti ser hele FFK ut som idioter på nivå åtte i denne saken til nå. Hvis det viser seg at Ivorianerne våre blir sendt hjem uten mulighet til å spille for FFK øker "idiotnivået" til en klokkeren tier. 

Jeg har på følelesen at det er en del andre klubber som også vil score høyt på "idiotnivået", men FFK med Morgan i spissen - hans historie tatt i betraktning - vil nok toppe...

Vi får håpe det bare er snakk om sendrektighet fra UDI/NFF som har gjort at ting ikke er i orden.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 mar 07, 18:13
Endret: 13 mar 07, 18:13
[ironi]Klare for FFK allerede? Tror folk er gærne jeg, det er jo bare 114 dager siden de skrev under for FFK, skulle bare mangle at de ikke er spillerklare ennå.[/ironi]

... noe sier meg at dette kunne - og burde - vært fikset for leeenge siden. Enkelte har sagt dem har vært klare en måned, andre at dette er bare formaliteter. Jeg ser ennå ingen steder at dette er i orden, det eneste jeg har fått på det rene er at ingen ting er klart, rett instans har ikke en gang fått papirene de trenger av en annen instans. Hvis det tar så lang tid, hvorfor startet ikke dette arbeidet for 114 dager siden?


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 13 mar 07, 19:19
Når stenger overgangs vinduet ? noen som vet!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN



Flat Trådet Nøstet
Side 25 av 33 25

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24