Husk meg
Brukernavn
Passord

Europa neste...

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 20 nov 06, 02:16
Endret: 20 nov 06, 02:24

Per dags datum er ikke dette noe problem.

 

Dog kan dette bli et problem om ikke så alt for lenge. Det ligger faktisk et direktiv om en minimumskapasitet på 15 000, samt 30 000 i byer med flere enn 500 000 innbyggere. Her vil for eksempel Oslo kunne få et problem.

 

Foreløpig er dette kun et forslag, men ut i fra UEFA´s tidligere pengepolitiske føringer, (les nåværende kriterier for CL-deltagelse), så er vel dette bare et spørsmål om tid. Dog blir det sannsynligvis gitt rom for diverse dispensasjoner i en overgangsperiode.

 

Konklusjonen min blir derfor;

Det er i mine øyne helt på trynet av FFK å bygge en ny stadion med en kapasitet på under 15 000. Her tenker jeg først og fremst på det økonomiske aspektet ved at man uansett er i gang med en nyutbygging.

 

En annen ting er manglende seter på Plankehaugenfeltet.

Dette er jo også helt på trynet med tanke på fremtidige ambisjoner i Europa. Vi er sannsynligvis de éneste utbyggere av en ny stadion, hvor en slik løsning er valgt.

 

Muligens har ikke styret tiltro til egne, fremtidige ambisjoner,

...eller ?  :-)

 

 

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 nov 06, 02:30
Endret: 20 nov 06, 02:33
Opprinnelig postet av Radoslaw
En annen ting er manglende seter på Plankehaugenfeltet.

Dette er jo også helt på trynet med tanke på fremtidige ambisjoner i Europa. Vi er sannsynligvis de éneste utbyggere av en ny stadion, hvor en slik løsning er valgt.


Dette var jo noe som Plankehaugen selv klarte å presse igjennom. Selv var jeg sterk motkjemper av dette og mener fortsatt det blir litt for mye "steinalder" å bygge et moderne stadion i 2007 uten seter. Man kan fortsatt stå selv om det er et sete der! Dette klarer man fint rundt om i Europa - hvorfor i alle dager skal vi ikke klare det her? Bare se i England!


En annen artig problematikk som kan oppstå er følgene (tallene er ikke basert på virkeligheten):

1200 ståplasser på Plankehaugenfeltet.

800 sitteplasser ved Europacupkamper, da man må montere seter.

1000 sesongkort har blitt solgt til Plankehaugenfeltet.

Hvor gjør man av de resterende 200 sesongkortinnehaverne til disse kampene?

Er det forresten noen som klarer å finne dette påståtte reglementet om at man må ha et sete per tilskuer under Europacupkamper?

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 20 nov 06, 02:54
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Radoslaw
En annen ting er manglende seter på Plankehaugenfeltet.

Dette er jo også helt på trynet med tanke på fremtidige ambisjoner i Europa. Vi er sannsynligvis de éneste utbyggere av en ny stadion, hvor en slik løsning er valgt.


Dette var jo noe som Plankehaugen selv klarte å presse igjennom. Selv var jeg sterk motkjemper av dette og mener fortsatt det blir litt for mye "steinalder" å bygge et moderne stadion i 2007 uten seter. Man kan fortsatt stå selv om det er et sete der! Dette klarer man fint rundt om i Europa - hvorfor i alle dager skal vi ikke klare det her? Bare se i England!


En annen artig problematikk som kan oppstå er følgene (tallene er ikke basert på virkeligheten):

1200 ståplasser på Plankehaugenfeltet.

800 sitteplasser ved Europacupkamper, da man må montere seter.

1000 sesongkort har blitt solgt til Plankehaugenfeltet.

Hvor gjør man av de resterende 200 sesongkortinnehaverne til disse kampene?

Er det forresten noen som klarer å finne dette påståtte reglementet om at man må ha et sete per tilskuer under Europacupkamper?

 

Sesongkortene gjelder kun seriekamper,

...men uansett så er dette rett og slett flaut !

 

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 nov 06, 02:57
Endret: 20 nov 06, 03:01
Opprinnelig postet av Radoslaw
Sesongkortene gjelder kun seriekamper,

...men uansett så er dette rett og slett flaut !

Med forkjøpsrett på...? Aner ikke jeg, bare tenkte på det her om dagen.


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 20 nov 06, 03:11
Endret: 20 nov 06, 03:24

Opprinnelig postet av Holters
Med forkjøpsrett på...? Aner ikke jeg, bare tenkte på det her om dagen.

 

Jepp, med forkjøpsrett på et sete ett eller annet sted.

 

Mange problemer vil nok oppstå i kjølevannet av dette,

...men hvorfor i all verden skal man gjøre ting enkelt ?  

 

 

 

Edit:

Stygt blir det også !  

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 20 nov 06, 15:05
Opprinnelig postet av Radoslaw

Per dags datum er ikke dette noe problem.

 

Dog kan dette bli et problem om ikke så alt for lenge. Det ligger faktisk et direktiv om en minimumskapasitet på 15 000, samt 30 000 i byer med flere enn 500 000 innbyggere. Her vil for eksempel Oslo kunne få et problem.

 

Har du noen dokumentasjon/link på dette?

Det er godt at vi har muligheten til å bygge ut stadion til over 15 000 da,hvis dette blir en realitet

Det blir vel være for f.eks. Start da. De bygger jo en stadion til 14 000,som ikke har noen lette utvidelsesmuligheter...etter hva jeg kan forstå. Er vel samme type stadion som Aker stadion.

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 20 nov 06, 17:17
Radoslaw hvordan kan molde da spille sine europa kamper på røkke stadion.. etter som FFK1903 sier tar ikke den mere en 11000

---------------------------

se min nye og berdre hjemmeside: http://keiko99.net
Fotball forum med avstemninger osv..


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 nov 06, 18:06
Opprinnelig postet av keiko99
Radoslaw hvordan kan molde da spille sine europa kamper på røkke stadion.. etter som FFK1903 sier tar ikke den mere en 11000

Det er en stund siden Molde spilte Europacupkamper på sin stadion... Regler forandrer seg! Jeg mener også å ha lest det Radoslaw skriver over om et direktiv på minimum 15.000 siteplasser kan bli en realitet.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 20 nov 06, 18:10
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av keiko99
Radoslaw hvordan kan molde da spille sine europa kamper på røkke stadion.. etter som FFK1903 sier tar ikke den mere en 11000

Det er en stund siden Molde spilte Europacupkamper på sin stadion... Regler forandrer seg! Jeg mener også å ha lest det Radoslaw skriver over om et direktiv på minimum 15.000 siteplasser kan bli en realitet.


Nå vet jeg ikke hva som legges i Europacupkamper, men Molde spilte vel for ikke mange månedene siden mot Rangers?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 nov 06, 18:18
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av keiko99
Radoslaw hvordan kan molde da spille sine europa kamper på røkke stadion.. etter som FFK1903 sier tar ikke den mere en 11000

Det er en stund siden Molde spilte Europacupkamper på sin stadion... Regler forandrer seg! Jeg mener også å ha lest det Radoslaw skriver over om et direktiv på minimum 15.000 siteplasser kan bli en realitet.

Nå vet jeg ikke hva som legges i Europacupkamper, men Molde spilte vel for ikke mange månedene siden mot Rangers?

Det er mye mulig. Minnet mitt eller interessen for Molde er ikke av all verdens beste, men poenget mitt var at selv om man tidligere fikk lov til det, så betyr det ikke nødvendigvis at FFK får lov til det i fremtiden.

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 20 nov 06, 18:20
Opprinnelig postet av benksliter`n
Opprinnelig postet av Radoslaw

Per dags datum er ikke dette noe problem.

 

Dog kan dette bli et problem om ikke så alt for lenge. Det ligger faktisk et direktiv om en minimumskapasitet på 15 000, samt 30 000 i byer med flere enn 500 000 innbyggere. Her vil for eksempel Oslo kunne få et problem.

 

Har du noen dokumentasjon/link på dette?

Det er godt at vi har muligheten til å bygge ut stadion til over 15 000 da,hvis dette blir en realitet

Det blir vel være for f.eks. Start da. De bygger jo en stadion til 14 000,som ikke har noen lette utvidelsesmuligheter...etter hva jeg kan forstå. Er vel samme type stadion som Aker stadion.

 

Jeg har dessverre ingen link til dette, men jeg så dette forslaget med egne øyne da jeg nylig var på befaring i Krakow. Dette i forbindelse med nyutbyggingen av Wisla sin stadion. Jeg fikk tilgang til en del informasjon der.

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 20 nov 06, 18:26
Endret: 20 nov 06, 18:29

Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av keiko99
Radoslaw hvordan kan molde da spille sine europa kamper på røkke stadion.. etter som FFK1903 sier tar ikke den mere en 11000

Det er en stund siden Molde spilte Europacupkamper på sin stadion... Regler forandrer seg! Jeg mener også å ha lest det Radoslaw skriver over om et direktiv på minimum 15.000 siteplasser kan bli en realitet.


Nå vet jeg ikke hva som legges i Europacupkamper, men Molde spilte vel for ikke mange månedene siden mot Rangers?

 

Dette er noe som sannsynligvis kommer om ikke så alt for lenge. Per dags datum er det ikke noe minimumskrav til antall sitteplasser i forbindelse med Europacupkamper.

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 20 nov 06, 19:02
det kan jo fort også hende at denne grensen evt blir nedjustert til 10k også

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 20 nov 06, 19:19
Endret: 20 nov 06, 19:22

Opprinnelig postet av JipJap
det kan jo fort også hende at denne grensen evt blir nedjustert til 10k også

 

 

Når UEFA tar en avgjørelse av betydning, så er denne garantert økonomisk motivert.

 

Så svaret gir seg vel selv i akkurat dette tilfellet.  :-)

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 20 nov 06, 19:47
Opprinnelig postet av Olavesen

Synes ikke vi burde "rakke ned" på andre supporterkulturer, men prøve å lære og forstå :)

 

Nettopp. Kniver og hammere bør alltid holdes i én hånd. Kniv bør stikkes rett fram uten dikkedarer, mens hammer bør svinges over hodet for å få mer kraft. Sverd og økser bør holdes i begge hender, og svinges i store, myke buer. Husk at et sverd også er utmerket til forsvar, og at det alltid bør slipes etter bruk. 

 

Det kreves litt trening, men dette lærer vi nok fort.

 


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 20 nov 06, 19:53
Endret: 20 nov 06, 20:10

Til informasjon;

Det er med bakgrunn i dette at Wisla Krakow nå utvider sin stadion til 35 000 tilskuere.

 

Opprinnelig skulle den endelige kapasiteten være på ca. 28 000,

...men så var det dette med UEFA og deres fremtidige pengepolitiske føringer.  :-) 

 

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 20 nov 06, 19:58
Endret: 20 nov 06, 20:05
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av Olavesen

Synes ikke vi burde "rakke ned" på andre supporterkulturer, men prøve å lære og forstå :)

 

Nettopp. Kniver og hammere bør alltid holdes i én hånd. Kniv bør stikkes rett fram uten dikkedarer, mens hammer bør svinges over hodet for å få mer kraft. Sverd og økser bør holdes i begge hender, og svinges i store, myke buer. Husk at et sverd også er utmerket til forsvar, og at det alltid bør slipes etter bruk. 

 

Det kreves litt trening, men dette lærer vi nok fort.

 

 

Tror neppe avkommere av tidligere vikinger vil ha nevneverdige problemer med å tilegne seg denne kunnskapen... :-)

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Propellen

A-lagspiller

Ble medlem: 26 jan 05
Innlegg: 277

Lagt til: 22 nov 06, 01:01
Opprinnelig postet av Radoslaw
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Radoslaw
En annen ting er manglende seter på Plankehaugenfeltet.

Dette er jo også helt på trynet med tanke på fremtidige ambisjoner i Europa. Vi er sannsynligvis de éneste utbyggere av en ny stadion, hvor en slik løsning er valgt.


Dette var jo noe som Plankehaugen selv klarte å presse igjennom. Selv var jeg sterk motkjemper av dette og mener fortsatt det blir litt for mye "steinalder" å bygge et moderne stadion i 2007 uten seter. Man kan fortsatt stå selv om det er et sete der! Dette klarer man fint rundt om i Europa - hvorfor i alle dager skal vi ikke klare det her? Bare se i England!


En annen artig problematikk som kan oppstå er følgene (tallene er ikke basert på virkeligheten):

1200 ståplasser på Plankehaugenfeltet.

800 sitteplasser ved Europacupkamper, da man må montere seter.

1000 sesongkort har blitt solgt til Plankehaugenfeltet.

Hvor gjør man av de resterende 200 sesongkortinnehaverne til disse kampene?

Er det forresten noen som klarer å finne dette påståtte reglementet om at man må ha et sete per tilskuer under Europacupkamper?

 

Sesongkortene gjelder kun seriekamper,

...men uansett så er dette rett og slett flaut !

 

Tok opp denne problemstillingen med Morgan Andersen og Odd Hasselgård på dagens medlemsmøte i FFK. Og tingenes tilstand er som følger; Det er ikke noe minimumskrav pr dags dato fra UEFA hva tilskuerkapasitet angår. Det er derimot på trappene å sette et krav om minimum 15.000 sitteplasser. Dette er forberedt fra Stadion AS ved at kapasiteten på korttribunene kan økes med 3.000 seter ila en 2-3 mnd. Alt grunnarbeidet for denne jobben er ferdiggjort. Taket vil løftes av, og det vil bli laget en "terasse" løsning ala den på Ullevål. Videre er det ikke lov med ståplasser på UEFA kamper. Derfor er det lagret 800 seter på stadion, som settes opp på 4-5 timer på "klikk"-fester på de 1200 ståplassene til PH. De plassene som PH trenger blir da gitt til PH på bekostning av Familietribunen på nedsiden, for den aktuelle kampen. Husk at Sesongkort og forkjøpsrett ikke gjelder UEFA spill. Videre når det gjelder ståplasser kan det gis disp fra UEFA på inntill en 4 års periode før man blir pålagt sitteplasser all over.....

---------------------------

Å bli far første gang - Stort, å få barn nummer 2 - Større, MEN Å VÆRE EN AV 25.000 PÅ ULLEVÅLL 12/11-06 - KONGE, DET BLIR IKKE STØRRE!!!!!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 22 nov 06, 01:24
Endret: 22 nov 06, 01:35

Opprinnelig postet av Propellen
Tok opp denne problemstillingen med Morgan Andersen og Odd Hasselgård på dagens medlemsmøte i FFK. Og tingenes tilstand er som følger; Det er ikke noe minimumskrav pr dags dato fra UEFA hva tilskuerkapasitet angår. Det er derimot på trappene å sette et krav om minimum 15.000 sitteplasser. Dette er forberedt fra Stadion AS ved at kapasiteten på korttribunene kan økes med 3.000 seter ila en 2-3 mnd. Alt grunnarbeidet for denne jobben er ferdiggjort. Taket vil løftes av, og det vil bli laget en "terasse" løsning ala den på Ullevål. Videre er det ikke lov med ståplasser på UEFA kamper. Derfor er det lagret 800 seter på stadion, som settes opp på 4-5 timer på "klikk"-fester på de 1200 ståplassene til PH. De plassene som PH trenger blir da gitt til PH på bekostning av Familietribunen på nedsiden, for den aktuelle kampen. Husk at Sesongkort og forkjøpsrett ikke gjelder UEFA spill. Videre når det gjelder ståplasser kan det gis disp fra UEFA på inntill en 4 års periode før man blir pålagt sitteplasser all over.....

 

Fint at du tok opp denne problemstillingen.

Håper virkelig at man nå forstår den økonomiske gevinsten ved det å få fullført den planlagte utvidelsen.

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Propellen

A-lagspiller

Ble medlem: 26 jan 05
Innlegg: 277

Lagt til: 22 nov 06, 01:37
Kan forøvrig tilføye at ved evt. Champions leage spill er det et krav om minimum 20.000 seter. Da må vi evt. leie Ullevål.... Men pr dags dato er ikke stadion noe problem for FFK mtp UEFA spill. Holder som den er bygd nå, og når kravet om 15.000 seter kommer, tar det bare ett par mnd før det er i orden...

---------------------------

Å bli far første gang - Stort, å få barn nummer 2 - Større, MEN Å VÆRE EN AV 25.000 PÅ ULLEVÅLL 12/11-06 - KONGE, DET BLIR IKKE STØRRE!!!!!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3