Husk meg
Brukernavn
Passord

Tribuneplass for sesongkortinnehavere

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

JH382

Juniorspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 126

Lagt til: 09 nov 06, 20:43

Hadde det enda vært 1. april.

Synes det virker ganske dumt hele greia jeg.

Mange vil ha mer, og fanden vil ha fler...


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 09 nov 06, 20:57
Opprinnelig postet av Vlad

 og ekstra 500 tilfelle vi kommer til cupfinale ? pess off. Kanskje om jeg får dem tilbake om ikke vi når cupfinalen ???

 

Denne løsningen her grenser til det spekulative. Hvis finale... hva er det?

 

Greit at det koster en del å reservere fast plass sesongen gjennom, og at de beste plassene er dyre. FFK trenger å tjene penger, og billetter er en bedre inntektskilde enn spekulativ handel med spillere. Det er greit at klubben sier at supporterne også må stille opp på denne måten. Og noe skal de ha igjen når etterspørselen er såpass stor som den er.

 

Så i det vesentlige synes jeg dette er greit, selv om det begynner å bli dyrt. Men de pusher det lengst mulig, det kan man trygt si, kanskje til og med en anelse for langt. Når folk betaler fletta for å komme på kamp blir skuffelsen desto større hvis laget ikke presterer. Så dette kan fort bli halvfulle tribuner utover sesongen hvis det går dårlig.


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 09 nov 06, 21:04

Synes jo dette ikke er så ille som alle vil ha det til. I dagens fotball er dette vanlig. Klubben ønsker å tjene penger, og samtidig er det en del personer som ønsker å ha sitt eget sete, og betale det dette koster. Uansett så tror jeg ikke dette vil bli mer en maks 500 personer.

 

500 personer * 2500 = 1.250.000 + 500 personer * 3.250 = 1.625.000 = 2.875.000 til klubben er jo greit det da.

 

Selv har jeg sesongkort blant de 3500 andre, så det er uansett ikke noe fare for ikke å få plass.


Traktorgutt

Bedriftsspiller
Ble medlem: 04 okt 06
Innlegg: 8

Lagt til: 09 nov 06, 21:42

Her går man å gleder seg sinnsykt til cupfinalen, og så leser man dette surret fra FFK og priskaos. Må bare få lov til å mene at dette ble for drøyt for meg. Blir helt latterlig. Har sjøl sesongkort, vet ikke om det blir det neste år. FFK får vel bli en klubb for eliten da! Klubben spiller et høyt spill, spillet har for høy innsats for meg.

Søndag 12.11.06: FFK - Sandefjord 3 -0.

 

 


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 09 nov 06, 21:55
Endret: 09 nov 06, 22:00

Jeg har gått og ivret at de skulle bygge stadion til 15 500 med en gang. Skjønner nå,hvorfor de bygger stadion til 12 500. Var vel dette jeg fryktet også. Maksimal "skvising" av supporterenes lommebøker. 75% av billettene er det  satt en max-priset på.Må være de dyreste billettene i Norge,hvis vi tar gjennomsnitt pris på billetter ved full stadion.Markedspris,du liksom

Er det noen som har oversikt over om vi har det dyreste gjennomsnittet på billettpriser?

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 09 nov 06, 22:10

Skjønner fortsatt ikke hvorfor dere tar så ille opp. Bare la vær å kjøpe dette tullet - og vent til fristen går ut på de første. Så kan alle vi andre kjøpe sesongkortet vi har hatt iår til 250 kroner dyrere.

 

OK. Slutt å syte om dette nå


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 09 nov 06, 22:38

En klubb er aldri større enn summen av tilhengernes tilbøyelighet.

Det er faktisk vi som på sikt avgjør hva klubben kan tillate seg å gjøre.

Husk på det, kjære medtilhengere og sponsorer !     

 

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 09 nov 06, 22:46

Kun en ting og si om Fredrikstad Fotballklubb i denne saken. Jævla amatører og blodsugere. Skal garantere dere at klubben vil få hakeslepp hvor lite billetter de kommer til å selge. Dette har ikke norske familier råd til.

Jeg skal også kreve refusjon på mitt sesongkort for dette året da jeg ikke får en vare som er lovet. Jeg får nemlig ikke forkjøpsrett som førstemann til nesteår. Slik er det bare. Godt vi har kjøpsloven.


SpaceBob

Juniorspiller

Ble medlem: 20 jan 06
Innlegg: 144

Lagt til: 10 nov 06, 08:46

En av kriteriene for at jeg (og sikker mange med meg) kjøpte sesongkort var får å ha forkjøpsrett på nye stadion.

Som noen her skriver har vi vel fortsatt det, men jeg synes det er ufint og en dolk i ryggen å gjøre det slikt.

La sesongkortinnehaverne kjøpe først, så kan de slippe til de som ønsker å reservere plass i fler år.

VI SKULLE BELØNNES FOR VÅR TROFASTHET!!!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 10 nov 06, 09:03

DEt er et lite faresignal dette her med bilett kaoset, er ikke ledelsen blitt bedre !!!!.

Med dette forslaget er det nok en del luft og ikke fornuft mellom øra på den som har laget forslaget, og de som har sett det og ikke skjønt konsekvensene.

Er det laget en avtale på førsterett på ny stadion for de med sesongkort , kan man ikke bare fravike dette. Det er avtalebrudd i føl

Skal man endre , så blir det for sesong 2008, med info når man kjøper i sesong 2007 ,om man skal bli tatt seriøst.

Der kan man opplyse om at man ikke garanteres samme plass om det ikke kjøpes en ekstra sikring i 2007

Men ikke forfordele de som velger det, da vil det være rettferdighet, fordi ingen kan forvente samme rettigheter hver sesong, men det viktige er info før man kjøper seg en rettighet til sesongen etter , som de av oss har som kjøpt sesongkort for ses. 2006, og tro vi kan velge fra første hylle.

Personlig er jeg for at man skal kunnekjøpe seg en rett ala det andre klubber gjør, men man bør ettestrebe og følge en avtale.

 

 

 


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 10 nov 06, 09:57

Enig med deg om at avtale er avtale, dette burde vært regulert inn i avtalen sesongkortinnehaverne inngikk januar 2006, alternativt burde de ventet et år slik at dette ble gjort på en ryddig måte. Dette her er helt feil. Synes også at man skulle priset de dårligste plassene en del lavere, har dere sittet nede ved et cornerflagg noen gang? Da er det bedre å være på kortsiden til vesentlig lavere pris. Dette må dere regulere FFK, dette er en åpenbar brist i prisstrukturen.

Når det er sagt så synes jeg det er altfor mange som jamrer seg her inne. Verden har nå endret seg, det er ny stadion og folk må forstå at ting endrer seg. Store kostnader påkommer, og disse må dekkes inn uten at det går utover satsningen. Har folk glemt hvor festlig det var i 2 divisjon allerede,  eller er det sånn at de som nå skriker aldri var der, men ble med på moroa når Ringberg bragte Fredrikstad inn i en ny æra og har hatt et billig sesongkort på PH-feltet i 3 år nå?

I det ene øyeblikket skrikes det om flere nye spillere, i det andre om for store kostnader å gå på kamp og nødvendig profesjonalitet. For noen blir det dyrere, for andre kan det nå bli billigere. FFK må justere noe av det de blir kritisert på, folk her inne vet altfor lite om kostnadsbildet til FFK og "gaper" uten å tenke/vite. Og skulle vi få en cupfinale til innen de nærmeste 20 årene så skal jeg villig sette meg i kø eller betale det den koster. Er denne opsjonen noe problem egentlig, det er 22 år siden sist vi var på Ullevål, med dårlig økonomi blir det fort 22 til.

Men avtaler skal holdes FFK!

 

 

 


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 10 nov 06, 10:52
Endret: 10 nov 06, 10:56

På den positive siden kan FFK tilby en familie på fire sesongkort på nordtribunen til en samlet pris på 6400 kroner. Det er billigere enn i dag.
– Da sitter de i tillegg under tak, får bedre kiosk- og toalettfasiliteter, samt at de ser bedre. Sånn sett er det ingen grunn til å klage, sier Andersen og røper at to storskjermer og to store resultattavler vil stå til publikums tjeneste.
– Helhetsopplevelsen gjør at man ikke kan sammenligne de to produktene, forklarer Morgan Andersen.

 

Er jo to sider av saken da. De som vil han kongeplasser og rettigheter må betale for det, og de som ønsker "økonomivarianten" får mye igjen for pengene.

 

Gir jo folk et valg. Må ikke bli dyrt!

 

Kanskje dette ikke er så galt alikevel når det får sunket inn litt....

 

Brann og Start har gjort det samme med stor sukksess.


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 10 nov 06, 11:21
Endret: 10 nov 06, 11:22
Opprinnelig postet av b-tribunesliter

Enig med deg om at avtale er avtale, dette burde vært regulert inn i avtalen sesongkortinnehaverne inngikk januar 2006, alternativt burde de ventet et år slik at dette ble gjort på en ryddig måte. Dette her er helt feil. Synes også at man skulle priset de dårligste plassene en del lavere, har dere sittet nede ved et cornerflagg noen gang? Da er det bedre å være på kortsiden til vesentlig lavere pris. Dette må dere regulere FFK, dette er en åpenbar brist i prisstrukturen.

Når det er sagt så synes jeg det er altfor mange som jamrer seg her inne. Verden har nå endret seg, det er ny stadion og folk må forstå at ting endrer seg. Store kostnader påkommer, og disse må dekkes inn uten at det går utover satsningen. Har folk glemt hvor festlig det var i 2 divisjon allerede,  eller er det sånn at de som nå skriker aldri var der, men ble med på moroa når Ringberg bragte Fredrikstad inn i en ny æra og har hatt et billig sesongkort på PH-feltet i 3 år nå?

I det ene øyeblikket skrikes det om flere nye spillere, i det andre om for store kostnader å gå på kamp og nødvendig profesjonalitet. For noen blir det dyrere, for andre kan det nå bli billigere. FFK må justere noe av det de blir kritisert på, folk her inne vet altfor lite om kostnadsbildet til FFK og "gaper" uten å tenke/vite. Og skulle vi få en cupfinale til innen de nærmeste 20 årene så skal jeg villig sette meg i kø eller betale det den koster. Er denne opsjonen noe problem egentlig, det er 22 år siden sist vi var på Ullevål, med dårlig økonomi blir det fort 22 til.

 

 

Men avtaler skal holdes FFK!

Poenget er at også FFK har hatt et for høyt kostnadsnivå på den gamle stadioen, folk blir lurt trill rundt og da sier vi ifra.

Det værste er at de 2000 plassene som Morgan sier er med til for å betale stadion ikke engang er med i budsjettet, haha. Morgan Andersen du begynner virkelig og vise ditt sanne ansikt som jeg dessverre var redd for.

 


petterjr

Bedriftsspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 24

Lagt til: 10 nov 06, 12:07
Det som er litt merkelig er at om du sitter midt på langsiden eller helt nede ved cornerflagget, så koster det 3250 kr

Abby

A-lagspiller

Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 244

Lagt til: 10 nov 06, 12:09
For å være helt ærlig så synes jeg at klubben strekker strikken litt langt nå. De lover og lover og bryter ALT. Vi med sesongkort ble lovet forskjøpsrett, det bryter de. Vi i PH fikk beskjed om at hvis ny stadion skulle bygges måtte billettprisene for noen år tilbake økes, for at prisen på billettene det året stadion skulle åpnes ikke skulle gå opp noe mer enn dengang. Det bryter de. De lovet PH en plass på langsida, nå havner vi bak mål. Hvor mye skit skal vi supportere finne oss i egentlig?? Er det ikke på tide at vi sier ifra snart?? *sinna nå*

---------------------------

Rami Shaaban ligner ikke så mye på Shabana Rehman. Men det er lett å gå seg vill i navnene i hvert fall.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24