Husk meg
Brukernavn
Passord

Fest i byen etter Cupfinalen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 01 nov 06, 17:11
At det er 18-årsgrense her, er helt høl i huet! Altså, det er mange unge supportere som vil feire med spillerene etter en eventuell cupseier... Hva med oss under 18 da? Jeg er akkurat ikke 18 år, og jeg har sett 22 kamper i år(ja, live rundt om i Norge). Syns det her bare blir tåpelig... Hvem har ansvaret for det her, og hvem har satt den aldersgrensa?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 01 nov 06, 17:17
Alkoholservering medfører 18årsgrense. Sånn er det bare.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 nov 06, 17:23
Endret: 01 nov 06, 17:23
Du får gjøre som jeg gjorde i 1984, vente 22 år...

Neida, men etter cupfinalen så blir det jo stor festivitas i Fredrikstad når spillerne kommer hjem, og da har du vel muligheten til å feire med spillerne? I fjor ble jo hele Molde-laget feiret midt i byen på torget eller noe.

Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1124

Lagt til: 01 nov 06, 18:04

Hei.

Viss vi vinner cupen, hvor samles supportere og spillere seg da når pokalen heves?


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 01 nov 06, 18:11
Opprinnelig postet av Martin

Hei.

Viss vi vinner cupen, hvor samles supportere og spillere seg da når pokalen heves?

 

Supporterene er på tibunenen og spillerne står på kongetribunen....

---------------------------

Frua mener jeg ikke kan vise følelser, pøh, jeg har grått mer enn 1 gang etter at favorittlaget har snubla...

Gråt om kapp med regnet når biletten var sikra i dag...


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 01 nov 06, 18:37
Endret: 01 nov 06, 18:38

Opprinnelig postet av Holters
Alkoholservering medfører 18årsgrense. Sånn er det bare.

Sånn behøver det ikke å være. Man kan selvfølgelig ha mindreårige inne når det blir servert alkohol. Ikke noe problem.

 

Hvis det er 18 års grense for å komme inn er det selvfølgelig en annen sak.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 01 nov 06, 18:43
Opprinnelig postet av Goran Karlsen

Opprinnelig postet av Holters
Alkoholservering medfører 18årsgrense. Sånn er det bare.

Sånn behøver det ikke å være. Man kan selvfølgelig ha mindreårige inne når det blir servert alkohol. Ikke noe problem.

 

Hvis det er 18 års grense for å komme inn er det selvfølgelig en annen sak.


Det er vel for at man skal slippe å måtte sjekke legitimasjon til alle som kjøper alkohol. Hvis sjenkebevilgningen kommer og ser det blir fritt servert alkohol uten legitimasjonsjekk når mindreårige får lov til å komme inn, så blir det baluba. De kan være rimelig strenge på dette og det kan medføre bøter, samt at man ikke får sjenkebevilgning i fremtiden.

Nå aner jeg ikke hva aldersgrensen er eller hva slags bevilgninger man har på dette stedet, men regner med at aldersgrensen er satt pga alkolservering uten at jeg har noen fakta til å backe det opp med.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 01 nov 06, 19:00
Endret: 01 nov 06, 19:02
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Goran Karlsen

Opprinnelig postet av Holters
Alkoholservering medfører 18årsgrense. Sånn er det bare.

Sånn behøver det ikke å være. Man kan selvfølgelig ha mindreårige inne når det blir servert alkohol. Ikke noe problem.

 

Hvis det er 18 års grense for å komme inn er det selvfølgelig en annen sak.


Det er vel for at man skal slippe å måtte sjekke legitimasjon til alle som kjøper alkohol. Hvis sjenkebevilgningen kommer og ser det blir fritt servert alkohol uten legitimasjonsjekk når mindreårige får lov til å komme inn, så blir det baluba. De kan være rimelig strenge på dette og det kan medføre bøter, samt at man ikke får sjenkebevilgning i fremtiden.

Nå aner jeg ikke hva aldersgrensen er eller hva slags bevilgninger man har på dette stedet, men regner med at aldersgrensen er satt pga alkolservering uten at jeg har noen fakta til å backe det opp med.

Ting blir selvfølgelig mye enklere med 18 års grense når det gjelder alkohol servering. I motsatt fall må det være en stor vaktstyrke som må sørge for at lover og regler blir overholdt. Men det behøver ikke å være 18 års grense, selv om alkoholen flommer.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 01 nov 06, 19:09
Opprinnelig postet av Goran Karlsen
Ting blir selvfølgelig mye enklere med 18 års grense når det gjelder alkohol servering. I motsatt fall må det være en stor vaktstyrke som må sørge for at lover og regler blir overholdt. Men det behøver ikke å være 18 års grense, selv om alkoholen flommer.

Jepp. Da er vi i bunn og grunn enige.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 01 nov 06, 19:25
Endret: 01 nov 06, 19:25
Opprinnelig postet av Holters
Alkoholservering medfører 18årsgrense. Sånn er det bare.


Mmm... Er det ikke slik at et utested *kan* ha andre aldersgrenser - forutsatt at de har kontroll over skjenkinga?

Edit: Jaja, det kan jo være lurt å lese resten av innlegga før man kommenterer... ;)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 01 nov 06, 19:44
Endret: 01 nov 06, 19:46
Kunne de ikke gjøre sånn dem gjorde på Quartfestivalen. De over 18 fikk et svart bånd rundt hånda... Da ville det blitt enklere..

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 01 nov 06, 20:01
Opprinnelig postet av Gressvikslampen
Kunne de ikke gjøre sånn dem gjorde på Quartfestivalen. De over 18 fikk et svart bånd rundt hånda... Da ville det blitt enklere..

Et slikt bånd kan lett klippes av, så da måtte alle som kom inn ha på seg bånd, men absolutt ingen dum idé!

---------------------------

Ansvarlig redaktør


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1124

Lagt til: 01 nov 06, 21:15
Tenkte på når spillerne kommer til Fredrikstad

6611-FFK

Juniorspiller

Ble medlem: 02 nov 04
Innlegg: 122

Lagt til: 02 nov 06, 09:57

Kan ikke tenke meg at dette skal være noe problem . Under Glommafestivalen så fløt det nesten like mye øl på brygga som i ælva og der var det jo mange under 18 år....

 

---------------------------

Ivrig aristokrat
Sempre Fi ! Forza FFK !


HBL

Juniorspiller
Ble medlem: 17 jul 03
Innlegg: 144

Lagt til: 02 nov 06, 21:32
Opprinnelig postet av 6611-FFK

Kan ikke tenke meg at dette skal være noe problem . Under Glommafestivalen så fløt det nesten like mye øl på brygga som i ælva og der var det jo mange under 18 år....

 

Fløt det nesten like mye øl på brygga som i ælva??.

 Skulle likt å bada i den ælva der, jævla mye øl.

Skjønte hva du mente, men drømte meg litt bort.

---------------------------

ffk
arsenal
evig aristokrat
Plankehaugen trenger ingen ULTRAS


Hoxmeister

Knøttespiller

Ble medlem: 31 mai 06
Innlegg: 74

Lagt til: 02 nov 06, 21:40
Uansett,den festen på brygga kan bli vanvittig bra!

MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 255

Lagt til: 03 nov 06, 10:54
Kan aldri tenke meg at det blir slik at de under 18 ikke får delta i festlighetene. Da vil de jo skyte bort mye av publikumsgrunnlaget med kanon.

---------------------------

-exit body, exit mind-


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 07 nov 06, 18:45
Endret: 07 nov 06, 18:45

Så annonsen for dette tiltaket i byen etter cupfinalen. Personlig mener jeg dette er et helt bort i natta arrangement. Et lite telt med inngangspenger og begrensent antall plasser. Makan til ekskluderende tiltak skal en lete lenge etter! Selve festen med øl og mere til får vi ta på fredag og lørdag. På søndag bør det legges til rette for folkefest, for gammel og ung.

 

Greit at fotballen er blitt kommersiell, men synes det er direkte trist at en potensiell masse-feiring skal ødelegges på denne måten. Nei, lag en scene et eller annet sted der det er plass til halve byens befolkning, og lag folkefest istedet.

 

 

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!


Hoxmeister

Knøttespiller

Ble medlem: 31 mai 06
Innlegg: 74

Lagt til: 07 nov 06, 18:56

Teltet er da ikke så lite da..

1400m2

Arrangementet på søndagen er jo delt i 2 da.. laga for litt yngre før og under kampen.

Syns det er helt greit med øltelt på kvelden og full fest jeg da!


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 07 nov 06, 19:33

Helt uenig!

 

Når spillerne kommer tilbake til byen etter finalen, bør det være for alle. Dere som husker tilbake, skjønner hva jeg mener. Denne typen minner setter seg for livet. Dere andre kan sammenligne med feiringen av Engas seriegull ifjor på Rådhusplassen.

Nei, Kjør fakkeltog fra "Eka" og til byen. Deretter folkefest. Trist at noen skal tjene penger på feiring av en eventuell cuptriumf.

---------------------------

Er en grunn til at jeg kaller meg A.Scheie og ikke D.Wathne....

God bedring, Dagfinn!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3