Husk meg
Brukernavn
Passord

12. november i Fredrikstad

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 07 okt 06, 15:41

Kommer noen til å arrangere et felles  "storskjerm"- arrangement her i byen, for de som ikke skal innover mener jeg?

Cupfinalen ryker jo for de fleste som hadde planer om å ha med unger(som har vært på stadio`n fra de kunne gå) innover, jfr. det nesten umulige prosjektet "åskaffebillettertilflereplasservedsidenavhverandre".

Noen som vet om no?


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 07 okt 06, 15:51
Hadde vært fint hvis kinoen satte et par av salene til disposisjon?

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1124

Lagt til: 07 okt 06, 16:03
Kan sikkert vere bra det... kan by på problemer viss alle skal ut samtidig viss vi vinner cupen.

mr_max

A-lagspiller
Ble medlem: 08 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 07 okt 06, 16:46

skal det ikke være "øltelt" ved mets da? hvor dem skal vise kampen på storskjerm?

 

 


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 07 okt 06, 21:07
Opprinnelig postet av mr_max

skal det ikke være "øltelt" ved mets da? hvor dem skal vise kampen på storskjerm?

 

 



Stod det i avisa i hvertfall.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 11 okt 06, 18:56
Hotel City skal sende på storskjrem

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 11 okt 06, 19:03
Opprinnelig postet av mr_max

skal det ikke være "øltelt" ved mets da? hvor dem skal vise kampen på storskjerm?

 

 



I dette teltet koster det 50 kr. å se på storskjerm.

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 11 okt 06, 19:31
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av mr_max

skal det ikke være "øltelt" ved mets da? hvor dem skal vise kampen på storskjerm?

 

 



I dette teltet koster det 50 kr. å se på storskjerm.


Dersom det er tilfelle er det bare nok et eksempel på blodsuging av supporterne til FFK. Koster vel sikkert 60,- for en boks med brunt også tenker jeg, så arrangørene kan sitte igjen med kjempeprofitt. Skammelig isåfall! Makan til profittjegere som enkelte er skal man lete lenge for å finne.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04
Innlegg: 698

Lagt til: 12 okt 06, 12:32
Blir det noe "før-festen-fest" i Fr.stad den 11. ?

---------------------------

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 12 okt 06, 20:02

helt enig, blodsuging. det skulle vært gratis å se på storskjerm. hva ølen koster får vel så være. går sikker ann å ha med en 6 pac på innerlomma hvis du abbsolutt må drikke.

sikkert mange resturanger og utesteder som sender. hawk , sir winston er det sendinger. sir winston må du foresten være over 20 år for å komme inn å se fotball kamp hehe LATTERLIG!!!!!!!!!!!!!!!.

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 okt 06, 20:57
Endret: 12 okt 06, 20:58
Opprinnelig postet av hedvalen
sir winston må du foresten være over 20 år for å komme inn å se fotball kamp hehe LATTERLIG!!!!!!!!!!!!!!!.

Hva er latterlig med det? Det er visse bestemmelser som må følges for å få sjenkebevilgning og dessuten satser vel Sir Winston på et noe eldre klientell.

Når det gjelder storskjermer i telt, så spørs det hvor mye utgifter de har rundt dette. Kan jo hende at de er redde for å gå med underskudd og dermed må ta inngangspenger for å sikre seg. FFK er ikke like "inn" nå etter tre sesonger i Tippeligaen, så selv om det er den første cupfinalen på evigheter betyr det ikke at alt utstyr man stiller med er gratis i drift. Det er heller langt fra sikkert at et eventuelt overskudd fra ølsalg alene hadde dekket inn utgiftene for alt dette.

Rene spekulasjoner, men det finnes som regel en logisk forklaring på det meste! Samt det faktum at man selvsagt skal og må tjene noe for å opprettholde slike tilbud.

---------------------------

Ansvarlig redaktør


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 12 okt 06, 21:50

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av hedvalen
sir winston må du foresten være over 20 år for å komme inn å se fotball kamp hehe LATTERLIG!!!!!!!!!!!!!!!.

Hva er latterlig med det? Det er visse bestemmelser som må følges for å få sjenkebevilgning og dessuten satser vel Sir Winston på et noe eldre klientell.

Når det gjelder storskjermer i telt, så spørs det hvor mye utgifter de har rundt dette. Kan jo hende at de er redde for å gå med underskudd og dermed må ta inngangspenger for å sikre seg. FFK er ikke like "inn" nå etter tre sesonger i Tippeligaen, så selv om det er den første cupfinalen på evigheter betyr det ikke at alt utstyr man stiller med er gratis i drift. Det er heller langt fra sikkert at et eventuelt overskudd fra ølsalg alene hadde dekket inn utgiftene for alt dette.

Rene spekulasjoner, men det finnes som regel en logisk forklaring på det meste! Samt det faktum at man selvsagt skal og må tjene noe for å opprettholde slike tilbud.

 

Enig med deg. Har ikke lyst til å sitte sammen med drita fulle 18- åringer som bare er ute etter bråk. Men jeg har finalebillett så slipper det uansett!!!

---------------------------

FFK tar hjem pokalen i år:)


bombibear

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 okt 06
Innlegg: 17

Lagt til: 12 okt 06, 22:16
20 år på winston for å se en fotballkamp søndagsformiddag, aldri i verden... .. Tar du feil gitt... Så slapp av, det er det minste problemet...

---------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ta livet som en spøk, det kommer ikke i reprise alikevel...


elin

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 03
Innlegg: 156

Lagt til: 12 okt 06, 23:23
Jeg har ei venninne som er 19 år, hun ble nektet inngang fordi hun ikke var 20 år, og dette var faktisk en mandagskamp...

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 12 okt 06, 23:25

Aldri vært borti! De gangene jeg har vært der, lørdag som søndag har det ofte vært ungdom ned i 13-15 årsalderen der.. Så det høres merkelig ut!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 okt 06, 23:45
Opprinnelig postet av frekkrik

Aldri vært borti! De gangene jeg har vært der, lørdag som søndag har det ofte vært ungdom ned i 13-15 årsalderen der.. Så det høres merkelig ut!


Nå er riktignok på trygg grunn selv når det gjelder aldersgrensa, men jeg hadde aldri noe problem med å komme inn på Sir Winston enten for å se kamp eller drikke alkohol selv i yngre alder. De kjører ikke den strikteste policien akkurat! :)

---------------------------

Ansvarlig redaktør


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 13 okt 06, 15:41

Jeg satt på søndags formiddagen å så på fotball for meg selv alene i et hjørne.          Ble bedt om å drikke opp colan min som jeg hadde kjøpt  å gå ut.   personelig så syns jeg det er litt tafatt, men greit regler er regler skjønner det jeg. har bare ikke opplevd sånn før andre steder.

jeg drikker foresten ikke på kamp så at JEG skal rave rundt full bør  du ikke værre redd for. er heller aldri ute etter bråk.

 

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 13 okt 06, 16:08
Opprinnelig postet av Holters


Når det gjelder storskjermer i telt, så spørs det hvor mye utgifter de har rundt dette. Kan jo hende at de er redde for å gå med underskudd og dermed må ta inngangspenger for å sikre seg. FFK er ikke like "inn" nå etter tre sesonger i Tippeligaen, så selv om det er den første cupfinalen på evigheter betyr det ikke at alt utstyr man stiller med er gratis i drift. Det er heller langt fra sikkert at et eventuelt overskudd fra ølsalg alene hadde dekket inn utgiftene for alt dette.

Rene spekulasjoner, men det finnes som regel en logisk forklaring på det meste! Samt det faktum at man selvsagt skal og må tjene noe for å opprettholde slike tilbud.


Rent bullshit. Når det er stinn brakke på glommafestivalen for å se en ordinær kamp i tippeligaen, vil det være veldig rart om man ikke får stinn brakke i teltet når attraksjonen er Cupfinale. Ser meg rett og slett lei på at stort sett alle "bidragsytere" rundt klubben skal skumme fløten og dra ut stor profitt, istedenfor å tenke mer på samhold, byfølelse og opplevelse for alle.
At de er nødt til å ta 50,- i inngangspenger for å tjene inn dette er tull. Hvor mye koster det å leie en prosjektor?? Her tenker man: "vi kan jo alltids ta 50,. i inngang, det er folk villig til å betale". Ja, selvsagt er folk villig til å betale det for en stor opplevelse, men det er ikke mer påtvunget av den grunn. Uansett så gjennspeiler vel dette bare samfunnet generellt; alle vil tjene penger på alt!

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


fidq

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05
Innlegg: 103

Lagt til: 13 okt 06, 16:46
Det koster kanskje ikke så mye å leie en prosjektor, MEN det koster ganske mye å leie et slikt stort telt! Dessuten skal det monteres opp og ned. 50kroner er ingen overpris akkurat - synes dette er helt fair. For de som ikke vil betale dette kan de heller sitte gratis hjemme i stua....

---------------------------

Varme tanker til Dagfinn Enerly....


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 okt 06, 16:57
Endret: 13 okt 06, 17:04
Som jeg skrev: Man må tjene penger for å opprettholde et tilbud. Sånn er verden.

Hvis du mener dette skal gjøres av ren idealisme, så er det ikke verre enn at du søker kommunen om en plass på dampskipsbrygga, leier inn et telt og nødvendig utstyr, setter deg ned og regner ut hvor mye inntekter du må ha for at dette skal gå i null og forhåpentligvis er du så heldig at du har budsjettert helt nøyaktig slik at du slipper å betale regninga ut fra egen lomme.

Du må sikkert opp i minst 20.000 kroner kun for utstyret, men trolig mer. I tillegg må du nok ha tekniker, bartendere, sikkerhets- og brannvakter på plass, men la oss si at du får til hele sullamitten for 20.000 kroner. Hver halvliter koster i underkant av 20 kroner i innkjøp om du har vært kunde over tid og forhandlet frem en grei avtale. Du må nok opp i minst 25 kroner per halvliter i innkjøp. 60 kroner var en altfor høy ølpris i dine øyne, så la oss slå til med 40 kroner.

20 kroner går til selvkost for ølen, mens 15 kroner går til utstyret, dvs at du må selge 1333 halvlitere til den prisen for at det skal gå i null. Hvis hver eneste person drikker 3 halvlitere i løpet av de to timene som kamper varer, så må du ha 444 besøkende i teltet ditt. Alt dette kun for å gå i null, og da med rimelig lave, urealistiske utgifter i utgangspunktet.

Tar du derimot 50 kroner i inngangspenger, så må du ha 400 besøkende for å få inn de 20.000 kronene du trenger for utstyret. Det er greit å budsjettere litt forsiktig, da det er himla skummelt om man sitter igjen med skjegget i postkassa! Det har vi sett mer enn nok eksempler på opp igjennom historien.

---------------------------

Ansvarlig redaktør



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24