Husk meg
Brukernavn
Passord

Fredrikstad have signed Icelandic striker Jóhannsson

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 26 aug 06, 10:20

Opprinnelig postet av ketoyo
En helt utrolig situasjon, men det er to beroligende faktorer. For det første sier Morgan til FB at vi har tatt høyde for situasjonen i kontrakten, med andre ord at vi ikke taper penger på dette. Det andre er at klubben prøver seg på et smutthull i regelverket, der man argumenterer med amatør-bakgrunn og en avvikende nordisk sesong. Begge disse argumentene tyder på at klubben har visst om dette hele tiden. For å vinne frem mot FIFA er man nødt til å spille litt naiv, dvs i god tro, slik at man senere kan argumentere for sin egen tolkning av regelverket. Jeg velger derfor å tro at klubben har kjent situasjonen hele tiden, men at den valgte fremgangsmåten er taktisk begrunnet. Kanskje litt optimistisk der, men...

 

Om de viste dette hadde de aldri kjøpt han...så god er han ikke, heller ikke billig...

Greit og være taktiske, men det var de ikke her...

---------------------------

Heia FFK


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 aug 06, 10:32
Lex: du vet ingen ting om hvor god han er.

---------------------------

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 26 aug 06, 10:36

Det er sikkert en god spiller, men ingen "klassespiller" som vi håpet på, tror jeg...

Da hadde det helt sikkert vært andre som var interesert...og det har det ikke stått no om, som jeg har sett...

Men for alldel, jeg er skuffa, som deg keiko....

---------------------------

Heia FFK


ketoyo

Juniorspiller

Ble medlem: 22 jan 04
Innlegg: 157

Lagt til: 26 aug 06, 10:38
Endret: 26 aug 06, 10:39
Opprinnelig postet av dracula

 

Morgan A påstår at FFK har en avtale med Valur ang. en slik situasjon, noe Valur-direktøren på det klareste benekter.

Hvilken kilde er det som sier at Valur-direktøren benekter dette? Det eneste jeg har sett på trykk er at FFK og Valur har sendt felles søknad til FIFA om dispensasjon. Jeg betviler ikke påstanden, men skulle gjerne lest kilden.

Forøvrig begynner til og med jeg å bli litt småskeptisk. Allikevel er jeg ikke bekymret, for jeg har stor tro på at den eksisterende stalllen vil klatre oppover tabellen, med eller uten Islendinger på laget

---------------------------

Hvem er raskest: Brian West eller Vidar Hansen?


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 26 aug 06, 10:41

Nå har vi fått en "tøffing" som jobber helt på kanten(gråsonen) i Morgan A.

Det vil sikkert bli endel liv og røre. Noen ganger positivt andre ganger negativt. Mye oppmerksomhet rundt klubben vil det bli.

Resultatet av Morgans arbeid i Lyn, kjenner vi. Vi vet hva han er god for.

Så jeg gir min fulle støtte til Morgan.

Det er en tøff bransje, som trenger tøffe folk.

 

 

---------------------------

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 26 aug 06, 10:43
Opprinnelig postet av ketoyo
Opprinnelig postet av dracula

 

Morgan A påstår at FFK har en avtale med Valur ang. en slik situasjon, noe Valur-direktøren på det klareste benekter.

Hvilken kilde er det som sier at Valur-direktøren benekter dette? Det eneste jeg har sett på trykk er at FFK og Valur har sendt felles søknad til FIFA om dispensasjon. Jeg betviler ikke påstanden, men skulle gjerne lest kilden.

f-b.no: Ingen avtale

Valur-direktør Otthar Edvardson uttalte dette til VG i går:
– Vi vil ikke bruke dette mot FFK, men det er ikke rett å si at det foreligger noen slik avtale, sier han og understreker at de vil ta hensyn til spilleren, men vil ikke forskuttere hva som skjer videre i saken.

Det antar jeg innebærer at de i utgangspunktet ikke er spes. villig til å gi slipp på 2 mill., men at de kanskje velger å ta spilleren tilbake av hensyn til G.J. og sitt eget rykte

---------------------------

2006: CL, RL, "the double"...


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 26 aug 06, 10:57
Opprinnelig postet av keiko99
Opprinnelig postet av Tiger
Fatter ikke at dette er mulig...amatører. Det er t.o.m folk her som har nevnt dette problemet tidligere. PS! Har billig sesonkort til salgs....
selger du sessong korte p.g.a. dette så skjønner jeg ikke deg
Seff ikke

ketoyo

Juniorspiller

Ble medlem: 22 jan 04
Innlegg: 157

Lagt til: 26 aug 06, 10:59
Endret: 26 aug 06, 10:59
Opprinnelig postet av DrDRE
Valur-direktør Otthar Edvardson uttalte dette til VG i går:
– Vi vil ikke bruke dette mot FFK, men det er ikke rett å si at det foreligger noen slik avtale, sier han og understreker at de vil ta hensyn til spilleren, men vil ikke forskuttere hva som skjer videre i saken.

Det antar jeg innebærer at de i utgangspunktet ikke er spes. villig til å gi slipp på 2 mill., men at de kanskje velger å ta spilleren tilbake av hensyn til G.J. og sitt eget rykte

Ok. Da ser ut som det blir (Valurs) påstand mot (Morgans) påstand. Begge parter posisjonerer seg, og i værste fall blir det unødvendig masse bruk av ressurser på en tåpelig konflikt uten vinnere. Stakkars Gardar, og stakkars familien hans som er på vei...

---------------------------

Hvem er raskest: Brian West eller Vidar Hansen?


SveinHjalmar

Juniorspiller
Ble medlem: 18 mai 06
Innlegg: 101

Lagt til: 26 aug 06, 11:30
Opprinnelig postet av Møklegård

Nå har vi fått en "tøffing" som jobber helt på kanten(gråsonen) i Morgan A.

Det vil sikkert bli endel liv og røre. Noen ganger positivt andre ganger negativt. Mye oppmerksomhet rundt klubben vil det bli.

Resultatet av Morgans arbeid i Lyn, kjenner vi. Vi vet hva han er god for.

Så jeg gir min fulle støtte til Morgan.

Det er en tøff bransje, som trenger tøffe folk.

 

 



ORD!

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 aug 06, 12:42
Opprinnelig postet av Lex

Det er sikkert en god spiller, men ingen "klassespiller" som vi håpet på, tror jeg...

Da hadde det helt sikkert vært andre som var interesert...og det har det ikke stått no om, som jeg har sett...

Men for alldel, jeg er skuffa, som deg keiko....

Skuffa ja.. Satse på å klare å forandre på regelverket. Det finnes så mange spillere her i verden, men å hente en som ikke kan komme p.g.a. ett regelverk er jo helt borti i natta.. Dette sa jeg da morgan ble kjent som dirrektør: jeg er spent på første fiasko fra morgan sin side.. at lyn er blitt en rikere klubb skyldes mye den veldig kjedlige mikel saken..  

---------------------------

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 26 aug 06, 12:56
Opprinnelig postet av dracula

 

FFK med Morgan A (Kane) i spissen tror at de vil være ett untak i regelverket. Ikke nok med det Morgan A påstår at FFK har en avtale med Valur ang. en slik situasjon, noe Valur-direktøren på det klareste benekter.  Dette med ulike avtale tolkninger har kanskje blitt Morgan A sitt varemerke.

Hadde virkelig håpet at Morgan Andersen hadde lært av tidligere hendelser.

 

Hvis det er slik at FFk har "driti seg ut" og oversett FIFA`s reglement i denne saken, så er de jo ikke alene om det. Det samme gjelder den islandske klubben, spilleren selv og all media som har omtalt overgangen. Media får i og for seg bare mer å godte seg over. De det evt går utover er FFK, Valur og kanskje mest av alt spilleren selv.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 26 aug 06, 12:58

- Ser ikke bra ut

- Vi prøver å finne en løsning, men det ser ikke bra ut for øyeblikket, sier Otthar Edvardsson.

Han vil ikke spekulere i om Valur vil ha noen økonomisk kompensasjon, eller skrive en ny avtale med FFK dersom Johannsson må returnere til Valur.

Nå ser begge FFKs kjøp ut til å gå i vasken på kort tid. Tidlig i uken takket den irske spissen Stephen Ward nei i siste liten etter råd fra sin U-landslagstrener.

Det gjenstår nå fem døgn av overgangsvinduet.

- Vi har ingen panikk, sier Morgan Andersen til www.vg.no/pub/vgart.hbs

 


ketoyo

Juniorspiller

Ble medlem: 22 jan 04
Innlegg: 157

Lagt til: 26 aug 06, 13:55
Opprinnelig postet av keiko99
jeg er spent på første fiasko fra morgan sin side.. at lyn er blitt en rikere klubb skyldes mye den veldig kjedlige mikel saken..

Jaja, skulle gjerne sett at FFK var part i Mikel-saken istedenfor Lyn. Hadde ikke vært dumt å ende opp med en slik sum penger...

---------------------------

Hvem er raskest: Brian West eller Vidar Hansen?


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 26 aug 06, 14:12
Endret: 26 aug 06, 14:12

Sitat fra VG:

"- Kjente dere ikke til regelverket?

- Vi trodde han hadde spilt sin siste kamp for KR i juni, svarer Andersen."

 

Jaha ja...trodde ??? Sånt tror man ikke, det sjekker man 100% før man underskriver kontrakt. For noen surrehuer vi har som skal styre klubben vår...


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 26 aug 06, 15:33

Ja ja, kan jo bli en dyr historie detta her. Og ledelsen kan jo bare skylde seg selv. Det er jo ikke noen andre å skylde på. Den islandske klubben forlanger nok en "liten" kompensasjon for å annulere kontrakten, likeså spilleren, som har skrevet under på 3,5 år. Nei og nei, de penga fra Høili får nok bein å gå på.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 26 aug 06, 16:16
Opprinnelig postet av seal_dm

Ja ja, kan jo bli en dyr historie detta her. Og ledelsen kan jo bare skylde seg selv. Det er jo ikke noen andre å skylde på. Den islandske klubben forlanger nok en "liten" kompensasjon for å annulere kontrakten, likeså spilleren, som har skrevet under på 3,5 år. Nei og nei, de penga fra Høili får nok bein å gå på.



Tenkte på det samme, det kan bli en dyr affære.
Det er utrolig tragisk at dette er hva de får til når de får penger kastet i fanget.
Først betaler de overpris så det holder og nå dette her ...
Hele greia har blitt en lang rekke med nedturer og surr.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 26 aug 06, 16:58
Blir det ingen ny spiss innen overgangsvinduet åpner nå, får vi håpe det går en liten faen i de spissene vi har, ettersom alle vil ha en ny spiss til FFK som scorer mål. Kanskje de spissene vi allerede har nå har fått en skikkelig tenning på å vise at det ikke er noen spisskrise i FFK.

Uten å strekke konspirasjonsteoriene for langt, så virker det noen ganger som at Morgan først finner et smutthull i regelverkene, og så prøver å utnytte dem etterpå. Det går an å gjøre det på en enkel måte også noen ganger, og følge regelverket uten komplikasjoner

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 26 aug 06, 17:40
Endret: 26 aug 06, 17:42
Opprinnelig postet av Møklegård

Nå har vi fått en "tøffing" som jobber helt på kanten(gråsonen) i Morgan A.

Det vil sikkert bli endel liv og røre. Noen ganger positivt andre ganger negativt. Mye oppmerksomhet rundt klubben vil det bli.

Resultatet av Morgans arbeid i Lyn, kjenner vi. Vi vet hva han er god for.

Så jeg gir min fulle støtte til Morgan.

Det er en tøff bransje, som trenger tøffe folk.

Enig, noe jeg forøvrig også tidligere har poengtert i en annen tråd. Da skrev jeg følgende;

 

"Ut i fra en personlighetsvurdering er Morgan Andersen absolutt den rette mannen hva gjelder funksjonen han er tiltenkt,
...en slu rev som ikke går av veien for å ta alle midler i bruk når eventuelle problemstillinger dukker opp i horisonten. Én som tør å konfrontere alle og enhver med sin visjon og sitt standpunkt. Én som har et bredt kontaktnett som han vet å utnytte.

Dette blir jo nesten som Arve M. i bakvendtland...:-)

Det kommer garantert til å storme rundt han både i tide og utide. Avgjørelser og uttalelser vil ofte være kontroversielle. Dog er det nettopp en slik personlighet jeg mener klubben trenger i den tiltenkte funksjonen, 
...velkommen Morgan ! "

 

Personlig kommer jeg derfor kun til å bedømme Morgan ut i fra klubbens sportslige prestasjoner f.o.m. den dagen han tiltredte sin funksjon,

...hverken mer eller mindre.

 

La det storme la det rock`n roll !

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 26 aug 06, 17:46
Opprinnelig postet av Pk

Sitat fra VG:

"- Kjente dere ikke til regelverket?

- Vi trodde han hadde spilt sin siste kamp for KR i juni, svarer Andersen."

 

Jaha ja...trodde ??? Sånt tror man ikke, det sjekker man 100% før man underskriver kontrakt. For noen surrehuer vi har som skal styre klubben vår...

 

Ok at FFK burde vite. Men hva med selger? Det må da være i hans interresse at salgsobjektet er gangbar vare? Det er vel selger som har mest å tape på at salget blir omstøtt? Valur var vel nærmest av de to parter (Valur/FFK) til å vite om spilleren hadde spilt kamper for Reykjavik i juli. For ikke å snakke om spilleren selv.

Kan virke som om du, og flere med deg, bare venter på en anledning til å "ta" FFK, og ukritisk tar stilling i denne saken.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


svartoghvit

Juniorspiller

Ble medlem: 12 apr 06
Innlegg: 113

Lagt til: 26 aug 06, 18:30
Sorry, klarer bare ikke la være. Hele Norge flire!Men det hele er jo usigelig tragisk for spilleren og klubben, men det er jo bare Morgan Andersen i ett nøtteskal, at han aldri lærer. Dette skal bli moro etterhvert, åhei! Synes jævli synd på dere, bare kaos og rot hos dere. Få ryddet opp i styre og stell, fotball Norge trenger FFK i eliteserien!

---------------------------

Trofast kvit og svart te døden tar mæ...



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24