Husk meg
Brukernavn
Passord

Bjørn Jensen - FFK klubb som eier av ASA

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 26 jul 06, 10:32

Litt usikker på om jeg har catchet alt men Jensen sitter i Hovedstyret i FFK klubb, som er FFK ASA desidert største eier. Jensen sitter også i styret i FFK.

Jeg sliter litt med å se Jensen sin (rettmessige) rolle i FFK asa, som tross alt er tippeliga klubben...  hans formelle posisjon er tross alt styremedlem på lik linje med 6 andre. Greit han har inflytelse i kraft av sin eierandel, men da er mitt spørsmål om ffk klubb med Jensen i spissen er de optimale forvalterne av FFK ASA.  

FFK asas største eier er en klubb uten finansielle muskler overhodet. Finnes kompetanen som kreves i forhold til drift og forvaltning av en stor bedrift som også er et profesjonelt fotballag?

Jeg tror det er en hemsko at FFKs største eier er klubben, hvilke andre aksjonærer vil spytte inn penger, når de likevel ikke får bestemmelserett? Videre, jeg er veldig skeptisk til at enkeltpersoner i klubb systemet har så sterk innflytelse i ASA, og jeg betviler kompetansen.

Leser man F-B så kan man mellom linjene lese tendenser til gnisninger mellom bl.a. Jensen og Eggen, sist med finnen, hvor Eggen svarer F-B noe slikt som at "det utspillet får står for jensen sin regning..."

Jensen virker også mye mer tilfreds med styre og stell enn både stemningen her og signaler fra Eggen....

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 26 jul 06, 23:00
Vel.. vet ikke helt. Men jeg vet dette: Styret opptrer ikke alltid like profesonelt. Ikke fordi det nødvendigvis er noe misnøye, men kanskje fordi erfaringen ikke er tilstede. Jeg tror de som sitter i styret prøver å gjøre det rette til enhver tid selv om det kan være svært så vanskelig å velge rette valg. Forhåpentligvis blir klubben flinkere etterhvert som den overlever i Tippeligaen. 

Jeg håper bare at hvis noen føler de ikke strekker til i jobben sin der, og tror noen andre kunne gjort jobben bedre, at de tar sier opp jobben sin. 

Det er det eneste man kan håpe på.

palajoha

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 116

Lagt til: 27 jul 06, 08:12
Dere må huske på at de som sitter i styret i FFK (klubb) er valgt av medlemmene.  Dersom medlemmene er misfornøyd med jobben som utføres bør dette luftes på klubbens generalforsamlinger og medlemsmøter.  

Det er også helt opplagt at FFK klubb skal ha plass i styret til FFK sport ASA som største aksjonær.  

At FFK klubb har såpass stor innflytelse i FFK Sport ASA er jo nærmest en bragd av nåværende styre å ha fått til,  Det er ikke all verdens av år siden klubben ikke bestemte over annet enn prisen på cola og pølser på Stadion. Nå er det FFK klubb som har aksjemajoritet.

Slik er det også i fx Rosenborg hvor RBK har aksjemajoritet i RBK Sport ASA.

Et styreverv i FFK er nok på langt nær en jobb for noen, man kan selvsagt trekke seg fra sitt verv, men å si opp en jobb blir det vel neppe.

Etter mitt syn er det helt opplagt at Fotballklubben skal ha full kontroll over de sportslige valgene som gjøres.  

Styret bør da legge føringer for driften, og det blir da opp til den heltidsansatte administrasjonen (sport, marked og daglig drift) å utføre det i det daglige virket.  

Nå har jo flere tunger uttalt at administrasjonen er underbemannet og det har man jo nå gjort noe med da de ansatte Morgan Andersen.  

Et av FFKs problem er jo de mange styrene (mange kokker og mye søl), noe som bør bli bedre når man får inn en fungerende daglig leder/direktør som kan fronte klubben utad.  

Men tilbake til hovedpoenget: Dersom dere ønsker innflytelse i FFK meld dere inn og møt opp i klubbens fora og si deres mening der. Meninger (velfunderte eller ikke) er det jo mange av her inne. 






Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24