Husk meg
Brukernavn
Passord

Forsterkninger på vei... Hørt det før??

Flat Trådet Nøstet
Side 18 av 61 18

palajoha

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 116

Lagt til: 28 jul 06, 11:01
Hvis dere seriøst mener at en bedrift skal være største eier av Fredrikstad Fotballklubb tror jeg dere er på ville veier.

Da er man jo til enhver tid prisgitt inntjeningskrav etc, og det kan vel neppe være hovedpoenget til en fotballklubb.

Jeg tror ikke sponsorer ser på hvem som til enhver tid har aksjemajoritet i FFK Sport ASA, det er nok mer opptatt av fotballaget FFK.  

Forsåvidt enig at FFK til en viss grad må drives som en bedrift, men vi må huske på at det er en fundamental forskjell på Rimi på hjørnet og et fotballag.  Når det er sagt er også sponsorer nok opptatt av at organisasjonen FFK drives på en fornuftig og god måte som gjør at de får en god og positiv profilering.

Med bedrifter som eiere kan vi jo få tilstander som vi hørte rykter om i Chelsea hvor klubben skulle kjøpe en spiller fordi det var favorittspilleren til Roman Abramovics sønn. 

Skjønner godt at folk er kritiske til FFK Sport ASAs jobb med å få inn penger til driften av fotballaget.  Det er jo det som er hovedoppgaven til ASA.  Hvis ikke de klarer å få inn nødvendige midler vil det gå utover den sportslige satsningen. 

Tror folk skal være rimelig glad for at FFK ikke bruker penger som de ikke har.  Tror heller ikke emisjoner er veien å gå i det lange løp.  Man må bygge opp et produkt som gjør det attraktivt å være sponsor, og det vil nok garantert bli bedre med ny stadion.

Det er også nødvendig å satse mye mer på talentutvikling i hele Fredrikstad-fotballen.  Her har FFK mye å hente i forhold til å hjelpe klubbene rundt.  Tror det er utopi å tro at FFK noen gang skal kunne konkurrere med de store norske klubbene om innkjøp av spillere, men det er ingen grunn til at ikke FFK skal være best i klassen på å produsere egne spillere.  Men det trengs nok en annen mentalitet. Se på Lyn hvor de slipper til et 17-årig midstoppertalent i E-cupen.  Det kunne FFK gjort også framfor å hente 18, 19 og 20 mann fra en benketilværelse fra HamKam,Bodø/Glimt eller Bryne  




bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 28 jul 06, 11:46
Godt sagt (skrevet) Pål!

Godt at noen tar seg tid til å skrive velfunderte innlegg også. Men nå bør vi seriøst vurdere å avslutte denne tråden. Sånn det er nå havner alt her, uansett om det har noe med forsterkninger å gjøre eller ikke!

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 28 jul 06, 15:06
Endret: 28 jul 06, 15:08
Opprinnelig postet av palajoha
Hvis dere seriøst mener at en bedrift skal være største eier av Fredrikstad Fotballklubb tror jeg dere er på ville veier.

Da er man jo til enhver tid prisgitt inntjeningskrav etc, og det kan vel neppe være hovedpoenget til en fotballklubb.

Jeg tror ikke sponsorer ser på hvem som til enhver tid har aksjemajoritet i FFK Sport ASA, det er nok mer opptatt av fotballaget FFK.  

Forsåvidt enig at FFK til en viss grad må drives som en bedrift, men vi må huske på at det er en fundamental forskjell på Rimi på hjørnet og et fotballag.  Når det er sagt er også sponsorer nok opptatt av at organisasjonen FFK drives på en fornuftig og god måte som gjør at de får en god og positiv profilering.

Med bedrifter som eiere kan vi jo få tilstander som vi hørte rykter om i Chelsea hvor klubben skulle kjøpe en spiller fordi det var favorittspilleren til Roman Abramovics sønn. 

Skjønner godt at folk er kritiske til FFK Sport ASAs jobb med å få inn penger til driften av fotballaget.  Det er jo det som er hovedoppgaven til ASA.  Hvis ikke de klarer å få inn nødvendige midler vil det gå utover den sportslige satsningen. 

Tror folk skal være rimelig glad for at FFK ikke bruker penger som de ikke har.  Tror heller ikke emisjoner er veien å gå i det lange løp.  Man må bygge opp et produkt som gjør det attraktivt å være sponsor, og det vil nok garantert bli bedre med ny stadion.

Det er også nødvendig å satse mye mer på talentutvikling i hele Fredrikstad-fotballen.  Her har FFK mye å hente i forhold til å hjelpe klubbene rundt.  Tror det er utopi å tro at FFK noen gang skal kunne konkurrere med de store norske klubbene om innkjøp av spillere, men det er ingen grunn til at ikke FFK skal være best i klassen på å produsere egne spillere.  Men det trengs nok en annen mentalitet. Se på Lyn hvor de slipper til et 17-årig midstoppertalent i E-cupen.  Det kunne FFK gjort også framfor å hente 18, 19 og 20 mann fra en benketilværelse fra HamKam,Bodø/Glimt eller Bryne  





denne diskusjonen skal ikke tas her, men må kommenteres... mener ikke at en bedrift skal være største eier i FFK ASA. (som på ingen måte er er fotballklubb....) jeg sier bare at jeg tror FFK ASA hadde vært mer tjent med en sterk finansiell majoritetseier...enn en relativt ressurssvak idealistetisk forening... I dagens situasjon...

Hva anngår komersielle interesser... Hvilke støres sponsorer i tippeligaen sponser en klubb av idealistiske årsaker, sansynligvis ingen. Tippeligaen er tvers gjennom komersialisert, og alle parter (utenom supporterne) er med for pengenes skyld! Spillerne gjør det for penga sin skyl (halver lønna å se hvor amnge som blir...) SPonsorene, TV selskapene, aksjeeiere osv

Greit litt blåruss tankegang, men samfunent vårt er nå en gang basert på komersielle prinsipper...

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten


palajoha

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 116

Lagt til: 28 jul 06, 15:15
FFK Sport ASA og dermed FFK har jo vært i "hendene" på pengesterke folk. Jeg vil si det er en bragd av FFK som klubb å ha klart å manøvrert seg i posisjon til å ha tatt tilbake makten.

Selvfølgelig er FFK avhengige av kommersielle krefter, men jeg kan ikke forestille med Europris (som du trekker fram) eller andre bedrifter på den størrelsen har noen særlig interesse av å blande seg inn i driften av en fotballklubb.  Hvis de har aksjer nok har de vel krav på en styreplass, det er så og det er jo på den måten de kan kontrollere at ting blir gjort på en måte som de kan gå gode for.  At en bedrift skal blande seg inn i sportslige prioriteringer etc er hvert fall jeg helt i mot.

Dessverre (eller heldigvis) tror jeg neppe det er noen noengang (ja, jeg vet Viking har betalt aksjeutbytte og at Branns snille onkler har tjent penger) som sitter med fotballaksjer som vil tjene seg rike på det.  I hvert fall ikke i FFKs situasjon.  En emisjon gjør vel heller at aksjene blir mindre verd??

Tror at bedrifter som sponser fotballklubber gjør det fordi: 1) de ønsker å profilere seg med sunne verdier 2) De liker fotball

Jeg håper hvert fall at FFK har såpass integritet at de ikke selv seg for en sekk sølvpenger (for å ta litt hardt i)


innvandrer

Juniorspiller

Ble medlem: 27 sep 05
Innlegg: 208

Lagt til: 28 jul 06, 15:23
Kan dere to ta denne diskusjonen videre i riktig tråd .. please..

---------------------------

Da Knut Torbjørn Eggen skrek så han måtte gå på do, hadde ikke spillerne noe valg. 13 målsjanser, årets første seier og et fyrverkeri av en fotballkamp ble resultatet. (FFK-VIF 2006)


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 28 jul 06, 15:31
Tror mulighetene for å kjøpe opp og utvikle lokale talenter er fremtiden for FFK. Med Både Sparta, moss og Kvik (Etterhvert) i 1.div, samt stor tilflytning til fylket, vil dette fylket kunne avle flere talenter enn resten av landet tilsammen. Dette fylket er jo flatt nok til at det kunne bestått 100% av fotballbaner :)

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 28 jul 06, 18:29
Opprinnelig postet av innvandrer
Kan dere to ta denne diskusjonen videre i riktig tråd .. please..


Riktig, Costanza har påpekt dette, og nå sklir det ut igjen.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 29 jul 06, 00:21
Anders strand i stabæk er det det vi bør hente ?

---------------------------

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 29 jul 06, 01:47
Han er visst lagt på is ifølge FB.

---------------------------

NM? Pss... Vi vinner flere køppær, vi :D
2006 blir et rødhvitt år!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 29 jul 06, 01:53
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1
Han er visst lagt på is ifølge FB.
jeg leste det, men bare lurte på om det var noe for oss om han skulle bli aktuell

---------------------------

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 29 jul 06, 03:07
Kan vi håpe på pressekonferanse til uka mon tro?? 

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 jul 06, 07:33
Endret: 29 jul 06, 07:38
Opprinnelig postet av keiko99
Anders strand i stabæk er det det vi bør hente ?



Jeg synes ikke det, hvorfor skal vi hente en spiller som kun har spilt to kamper for Stabæk og ikke minst har bare erfaring fra 2.divisjon.trodde vi skulle kjøpe en forsterkning,?


Dette må vel betegnes som panikkkjøp, hvis de skulle kjøpe han.


Så det var altså spilleren Bjørn Jensen mente var kjent i Norge.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 jul 06, 07:39
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1
Han er visst lagt på is ifølge FB.


Han er jo ikke det:

– Betyr det at Strand ikke lenger er aktuell?
– Jeg ønsker ikke å avskrive noe som helst. Men det jeg kan si er at Strand ikke er spilleren vi nå forhandler med, sier Eggen.

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 29 jul 06, 07:44

Her ser vi det igjen. FFK sin innkjøpspolitikk. Her jakter man en spiller som ikke kommer med på et middels eliteserielag!!!!! Hadde det virkelig vært noe fres i FFK og ambisjoner om suksess - så hadde man jaktet spillere som: Arild Sundgot, Magnus Myklebust, Øyvind Storflor, Thorstein Helstad (Før han ble kjøpt av Brann).

 

---------------------------

"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 29 jul 06, 07:50
Håper da ikke vi kjøper Andreas Strand! Han har jo ikke matchtrening fra høyt nivå og er vel heller ikke noe bedre en Toth og Hoås! Skal vi kjøpe in en spiss bør det være en som er klart bedre enn døm vi har fra før!

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 29 jul 06, 07:54
Endret: 29 jul 06, 07:57
Blir så forbanna og skuffet. Bedre å satse på utlending som er bosmann, alt er bedre enn Strand, er dere ikke enig?

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 29 jul 06, 07:59
Jo enig i det, men det virka jo som om døm jobba med en bedre spiss som kan væra klar i starten av neste uke da! Velger å væra positiv i noen dager til jeg!!

Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 29 jul 06, 09:25
Kan iallefall ikke kalle det "Hete spiss-forhandlinger" slik det står i f-b. Nå må de virkelig kutte ut tullet med å hente middelmådige og/eller avdankede spillere fra andre tippeligaklubber....skjønner jo her at FFK sliter på overgangsmarkedet!

Nei, gi oss noen KLASSESPILLERE Bjørn og KTE

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 29 jul 06, 09:26
Opprinnelig postet av Patrioten
Blir så forbanna og skuffet. Bedre å satse på utlending som er bosmann, alt er bedre enn Strand, er dere ikke enig?


Skjønner meg ikke på deg patrioten. Du veit da omtrent ingenting om denne spilleren. Er du lei deg for at du ikke fikk offentlig ros av FFK for talentspeidingen din? Er ikke Andreas Strand en av dine gutter? 

Hvis du går inn på stabæk sitt forum og leser om Strand danner man seg lett et positivt inntrykk av han som angriper. JEg er ikke enig i at du betegner ham som en spiss som ikke får spille på et middels tl-lag. 
For det første er ikke stabæk et middels lag. De kan vinne serien. For det andre : Nannskog, for det tredje: vegard Pal gunnarson. 

Jeg tror Andreas Strand kan bli en hit hvis han kommer.

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 29 jul 06, 12:00
Må si meg enig med Shadar her! Det at han ikke får spille skyldes jo den fantastiske suksessen til spissparet dem bruker! hadde det vært rykter om Gunnarson her før sesongstart hadde samma dritten kommet... Å nei, ikke han jævla islendingen der a! Vært her før og prøvespilt et annet sted, så han må være rææææva! Sukk... Kun negativt, la nå dem som kommer få en sjanse!!  Fordi om Strand ikke er bedre enn Gunnarson og Nannskog, bør ikke det bety at han er dårligere enn våre spisser, noe jeg tviler på at han er!

Men nå står det jo at de jobber med en annen da, så hva er problemet? Det viktigste må jo være å få inn en spiss som i alle fall kan gi de andre konkurranse, noe de virkelig trenger nå! Å det aller viktigste vil være å prve den nye spilleren sammen med den han skal spille med! Samarbeidet mellom spissene er vel så viktig om ikke viktigere enn individuelle ferdigheter! Nok en gang, se til Stabæk!

Å hva skal være bra med å hente en utlending som fort ikke kan språket, sliter med å tilpasse seg og man ikke er helt sikker på istedet? Kjøp heller en Norsk en noe søppel fra utlandet, bare for å kjøpe!!


Flat Trådet Nøstet
Side 18 av 61 18

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3