Husk meg
Brukernavn
Passord

Forsterkninger på vei... Hørt det før??

Flat Trådet Nøstet
Side 17 av 61 17

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 jul 06, 15:59
Det er vel ytterst få midtbanespillere i norsk fotball som går på så mange offensive løp som Simen Brenne, men i år har det dessverre ikke resultert i all verden. Av ulike årsaker, sikkert.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 jul 06, 16:01
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av Jepmaster

Personlig synes jeg han er flink til å holde på ball når han får den,men midtbanene er ikke raske nok til å komme opp til han så han får spilt en enkel passning. Det er for stort rom mellom midtbane og angreps spilleren til tider.


Akkurat! Det er det jeg har skrevet her inne mange, mange ganger!  Det er ikke angrepsspillere som vi behøver mest - men en midtbane som faktisk støtter oppunder våre angrepsspillere... 

Vi har et ekstremt bra oppspillspunkt med Toth, men det hjelper gudhjelpemeg ingenting hvis ingen går på løp eller gjør seg spillbare av midtbanespillerne (eller spissmakkeren)...


Enig så enig. Jeg å har skrevet det mange ganger her inne, men nesten fått pepper hver gang. Hvis ikke vi kommer til å få en midtbane oppe å gå ordentlig så kommer vi til å slite sånn som nå.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 27 jul 06, 17:34
Opprinnelig postet av Costanza
Det er vel ytterst få midtbanespillere i norsk fotball som går på så mange offensive løp som Simen Brenne, men i år har det dessverre ikke resultert i all verden. Av ulike årsaker, sikkert.


Brenne jobber masse offensivt. Men sjelden eller aldri på de rette ballene (de som kommer opp til/via Toth)...  Det samme gjaldt desverre Brian West også - i et par av kampene (de første) virket det nesten som at han ignorerte alle baller som gikk i retning Toth...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 27 jul 06, 18:38

Begynner faktisk snart å tro at det aldri kommer noen forsterkninger jeg... Det skulle jo 95% sikkert være på plass en (klasse)spiss allerede for to dager siden, men det gikk jo i dass tydeligvis. De jobber sikkert med saken, men nå må det jo snart skje noe!! 

Huff, dette er verre enn å gå og vente på sommerferien....


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 27 jul 06, 19:03
Opprinnelig postet av Jepmaster

Personlig synes jeg han er flink til å holde på ball når han får den,men midtbanene er ikke raske nok til å komme opp til han så han får spilt en enkel passning. Det er for stort rom mellom midtbane og angreps spilleren til tider.



Hadde du sagt at det er for stort rom; " mellom forsvar og midtbane til tider" skulle jeg vært enig med deg. Synes egentlig ofte at angrepsrekka har fin støtte, men at det til tider blir utnyttet svært dårlig.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 jul 06, 19:49
Opprinnelig postet av djpete
Opprinnelig postet av Jepmaster

Personlig synes jeg han er flink til å holde på ball når han får den,men midtbanene er ikke raske nok til å komme opp til han så han får spilt en enkel passning. Det er for stort rom mellom midtbane og angreps spilleren til tider.



Hadde du sagt at det er for stort rom; " mellom forsvar og midtbane til tider" skulle jeg vært enig med deg. Synes egentlig ofte at angrepsrekka har fin støtte, men at det til tider blir utnyttet svært dårlig.


Det er dessverre slik at det er for stort rom både forover og bakover. Sånn som nå så blir det halvløsninger. Hvor mange sjanser hadde vi mot Viking ?? Vi skal faderimeg være glad vi vant. Vi hadde omtrent ikke sjanser på mål ( greit at 2 av dem var veldig store men..... ) . Jeg telte kanskje til 5, og når vi da scorer 2 på disse så har vi ganske så god uttelling.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 jul 06, 20:15

Nå har vel den opprinnelige topicken forsvinnet, skulle vi ikke skrive om mulige forsterkninger til FFK på denne ?

Da kan vi jo like godt starte en ny topick, går inn her for å sjekke om det er noe nytt, men dere diskuterer jo andre ting?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 jul 06, 21:00
Endret: 27 jul 06, 21:01
Patrioten er inne på noe her nå. Jeg har vært litt med på denne avsporingen selv, men nå foreslår jeg at vi beveger oss tilbake til topic. Andre innlegg vil bli slettet.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 27 jul 06, 22:27
Denne tråden kan vi faktisk legge helt død, helt enkelt fordi det ikke kommer noen nye spillere før Morgan tar over... 

Håper jeg tar feil men...

fidq

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05
Innlegg: 103

Lagt til: 27 jul 06, 22:54
Opprinnelig postet av Plankekæll
Denne tråden kan vi faktisk legge helt død, helt enkelt fordi det ikke kommer noen nye spillere før Morgan tar over... 

Håper jeg tar feil men...


FFK har da klart å få tak i noen kvalitetsspillere de siste årene. Hva får deg til å tro at det ikke kommer noen denne gangen heller? Kan jo nevne i fleng; Raio, Simen, Berti, Bjørkøy, Kvisvik, West, Rami, Ramberg, Toth (for å nevne de som spiller "fast" pr dags dato). Ingenting tilsier vel at vi denne gangen heller ikke skulle få flere kvalitetsspillere. Styret er nogenlunde identisk som de siste tre årene.....

Mye kunne sikkert vært gjort bedre i FFK-styret, men noe har de da fått til de siste årene. Jeg kan ikke skjønne at de ikke skulle få det til igjen. Enkelte ting kan sikkert ta litt tid pga møter med investorer/sponsorer for å få kartlagt størrelsen på pengesekken osv. 

Jeg er 95% sikker på at det kommer forsterkninger til FFK før overgangsvinduet stenger. Håper ikke jeg tar feil!

---------------------------

Varme tanker til Dagfinn Enerly....


smarkuss

Knøttespiller
Ble medlem: 19 mai 03
Innlegg: 32

Lagt til: 27 jul 06, 22:55

Finske Miika Multaharju er for tiden på prøvespill hos Fredrikstad. - Han har gjort et godt inntrykk sålangt, sier trener Knut Torbjørn Eggen til Fotballmagasinet.no.

http://www.fotballmagasinet.no/?mode=news&id=3758&title=Finne_imponerer_Eggen



keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 27 jul 06, 23:19
om den finnen kommer tror jeg pac blir på benken... tror det er der han vil spille og pac har til tider spilt  dårlig..

---------------------------

Ta en titt på forumet mitt.. Det er avstemning om FFK sine kamper. Du må være registrert, men når du stemmer så vil ingen se hva du har stemt.. se da

http://keiko99.net


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 27 jul 06, 23:45
Moss finner spissalternativer: 

Landslagsspiss ble for dyr

Onsdag måtte Moss takke nei til Helsingborg-spiller Tarmo Neemelo (23). Spissen med fem landskamper for Estland ble for dyr. 
http://www.moss-dagblad.no/mfk-magasinet/article2210642.ece

Og tydeligvis har de fått napp på en:

- I morgen har jeg noe å melde 

MFKs sportslige utvalg har hatt et møte i dag. Leder Hans Jørn Rønningen vil ikke si hva agendaen var. 
http://www.moss-dagblad.no/mfk-magasinet/article2212495.ece


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 28 jul 06, 01:30
Opprinnelig postet av Patrioten
Moss finner spissalternativer: 

Landslagsspiss ble for dyr

Onsdag måtte Moss takke nei til Helsingborg-spiller Tarmo Neemelo (23). Spissen med fem landskamper for Estland ble for dyr. 
http://www.moss-dagblad.no/mfk-magasinet/article2210642.ece

Og tydeligvis har de fått napp på en:

- I morgen har jeg noe å melde 

MFKs sportslige utvalg har hatt et møte i dag. Leder Hans Jørn Rønningen vil ikke si hva agendaen var. 
http://www.moss-dagblad.no/mfk-magasinet/article2212495.ece



Videre i artikkelen står det:
"Spilleren skal visstnok heller ikke ha ønsket å spille i norsk 1. divisjon."


Tror heller ikke FFK har problemer med å finne spillere som ikke vil spille for seg.......
(hvis det var det som var poenget ditt...)

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 jul 06, 08:29
Endret: 28 jul 06, 09:04
Eggen vil ha finnen.
I kampen for å styrke laget har Knut Torbjørn Eggen gitt FFK-styret beskjed om at han ønsker en signatur fra finnen Mikka Multahariu. Selv om han ikke forsterker førsteelveren og ikke har spilt kamp to måneder.
Han påpeker imdlertid at spilleren har internasjonal erfaring fra Tyrka og Finnland, og kan spille på plasser der de har dårlig dekning fra før. Ikke minst ettersom Brian West er ute for sesongen. , vurderer treneren.

Her skal det tydeligvis kjøpes inn kvantitet og ikke minst vurderer Eggen han som erstatter for Brian, er det mulig????

Skriver http://www.demokraten.no/lokalsport/article2212944.ece

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 jul 06, 08:31
Opprinnelig postet av JJunior
Opprinnelig postet av Patrioten
Moss finner spissalternativer: 

Landslagsspiss ble for dyr

Onsdag måtte Moss takke nei til Helsingborg-spiller Tarmo Neemelo (23). Spissen med fem landskamper for Estland ble for dyr. 
http://www.moss-dagblad.no/mfk-magasinet/article2210642.ece

Og tydeligvis har de fått napp på en:

- I morgen har jeg noe å melde 

MFKs sportslige utvalg har hatt et møte i dag. Leder Hans Jørn Rønningen vil ikke si hva agendaen var. 
http://www.moss-dagblad.no/mfk-magasinet/article2212495.ece



Videre i artikkelen står det:
"Spilleren skal visstnok heller ikke ha ønsket å spille i norsk 1. divisjon."


Tror heller ikke FFK har problemer med å finne spillere som ikke vil spille for seg.......
(hvis det var det som var poenget ditt...)


Tror ikke du skal være så sikker på det, hvis spillerne ikke får de penger de forlanger spiller de ikke for FFK og det er vel det som er problemet nå, siden forsterkningene drøyer, vi har ikke nok penger.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 jul 06, 08:51
Endret: 28 jul 06, 08:51

En liste til styret.

Eggen har laget en prioritert navneliste på aktuelle spillere han håper styret og administrasjonen forsøker å skaffe. Så får de nærmeste dagene, eller timene, vise hva som skjer.

Vi får et klart inntrykk av at Eggen har hatt en klar oppfatning av at det var mer midler i klubben enn det viser seg å være tilfelle nå.

-Allikevel kan noen ivrige sponsorer nå være med på å bidra til forsterkninger, sier Eggen.

 

-Vil ta litt tid

Gårsdagens styremøte i FFK ga få svar på hvor mye klubben har til rådighet til spillerkjøp, men avgjørelsen om den finske spilleren tas i dag.

-Vi har fire uker på oss i forhold til overgangsvinduet. Vi vil nok måtte bruke litt tid på denne prossen, medgir FFK-leder Bjørn Jensen.

-Møtet i går kveld var et ordinært styremøte der forsterkninger ikke var noe stort tema, forteller han.

-Har dere sponsorer på banen?

-Vi har en løpende dialog med nye og gamle sponsorer, men det er altfor tidlig å si hva vim har midler.

-Vet dere hva den finske spilleren vil koste?

-Vi vet sånn omtrent hva han vil koste, men det er en forhandlingssal, sier Jensen.

-Vil dere greie å hente inn de midlene som trengs for å styrke laget slik dere ønsker?

-Vi jobber for å få det til innen fristen 31. august, sier FFK-lederen til Demokraten.

Synes vel ikke akkurat det her var lystig lesning, her går går det treeeegt.


Kongerapærn

Juniorspiller

Ble medlem: 06 apr 06
Innlegg: 148

Lagt til: 28 jul 06, 09:30
Hva med denne spilleren?

http://www.skbrann.org/klubben/spillerstallen/spiller?spillerID=172

Leste et eller annet sted at han ønsket mer spilletid. Og kontrakten hans går ut 31.12.2006, hvis Brann ikke ønsker å forlenge.

 

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 28 jul 06, 10:29
Opprinnelig postet av Kongerapærn
Hva med denne spilleren?

http://www.skbrann.org/klubben/spillerstallen/spiller?spillerID=172

Leste et eller annet sted at han ønsket mer spilletid. Og kontrakten hans går ut 31.12.2006, hvis Brann ikke ønsker å forlenge.

 

Zavrl er nevnt av blant annet meg, og en annen, tidligere i tråden eller en annen. Harry Hansen er også blitt tipset om spilleren, men han er som kjent på ferie...

Og til Patrioten: Noen av innleggene dine nå er på kanten til å bli slettet. Ikke overdriv "kopier og lim inn"-inlegg, og du skal oppgi kilde klart og tydelig.

remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 28 jul 06, 10:29
Opprinnelig postet av Patrioten

En liste til styret.

Eggen har laget en prioritert navneliste på aktuelle spillere han håper styret og administrasjonen forsøker å skaffe. Så får de nærmeste dagene, eller timene, vise hva som skjer.

Vi får et klart inntrykk av at Eggen har hatt en klar oppfatning av at det var mer midler i klubben enn det viser seg å være tilfelle nå.

-Allikevel kan noen ivrige sponsorer nå være med på å bidra til forsterkninger, sier Eggen.

 

-Vil ta litt tid

Gårsdagens styremøte i FFK ga få svar på hvor mye klubben har til rådighet til spillerkjøp, men avgjørelsen om den finske spilleren tas i dag.

-Vi har fire uker på oss i forhold til overgangsvinduet. Vi vil nok måtte bruke litt tid på denne prossen, medgir FFK-leder Bjørn Jensen.

-Møtet i går kveld var et ordinært styremøte der forsterkninger ikke var noe stort tema, forteller han.

-Har dere sponsorer på banen?

-Vi har en løpende dialog med nye og gamle sponsorer, men det er altfor tidlig å si hva vim har midler.

-Vet dere hva den finske spilleren vil koste?

-Vi vet sånn omtrent hva han vil koste, men det er en forhandlingssal, sier Jensen.

-Vil dere greie å hente inn de midlene som trengs for å styrke laget slik dere ønsker?

-Vi jobber for å få det til innen fristen 31. august, sier FFK-lederen til Demokraten.

Synes vel ikke akkurat det her var lystig lesning, her går går det treeeegt.



Jeg har sagt det i en annen tråd, men sier det igjen, jeg tror FFK ASA lider under at FFK klubb har en så stor eierandel. Spesielt fordi:
-Hovedeier ikke har penger å spytte inn ved akutt behov.
-Alle aksjeemisjoner/innhenting av penger vil gå ut over FFK klubbs eierandel...det tror jeg de er skeptiske til. Derfor trekker det ut i tid.
-FFK klubb har i mange år vært en amatørklubb,og er det ennå. Er de rustet til å være hovedeiere og forvaltere av en FFK Asa i nedrykksposisjon?

Hadde f.eks. ja... Europris vært desidert største eier så hadde situasjonen vært:
-Selskapet  hadde hatt millioner til å gi midlertidige lån hvis akutte behov
-De kunne kjørt emisjoner i  millionklasen uten å vanne ut eierandelen
-De har erfaring med forvaltning av selskaper. De kan business.

JEg ser ikke noe i veien for at FFK klubb er eier i ASA`en men tror at vi hadde hatt det best om det var  noen andre/større aksjonærer med også. Det tror jeg som sagt desverre klubben ikke ønsker...

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten



Flat Trådet Nøstet
Side 17 av 61 17

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24