Husk meg
Brukernavn
Passord

Stadionsangen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 30 mai 06, 10:30

Skjønner det at fredrikstadgutter våre veier er tradisjon osv osv... Har ikke noe imot at de spiller den når lagene kommer inn på banen,for det syns jeg bare er bra! men jeg syns FFK skal bytte sang når laget scorer mål. Det skaper mer trøkk og stemning tror jeg.. Hvis dere har hørt hvilken sang f.eks Rosenborg spiller når laget scorer, så gir det deg litt mer "kick-følelse". Det samme gjelder på Viking Stadion.
Kanskje ikke i år, men neste år på den nye banen , så får vi en ny sang når laget scorer? Det blir litt for mye syns jeg med den fredrikstad gutter våre veier fem ganger etter hverandre som igår.. 
Noen som er enig?

---------------------------

FFK i tykt og tynt, på FMV!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 30 mai 06, 10:32
syns vi skal droppe musikk etter scoring jeg da... spellærnte håkky lizzom....    er ikke mange lag som har det for å si det sånn... overdøver jubelen gjør det og..

---------------------------

SYNG FOR HÆLVETE!!! Medlem av FFF!


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 30 mai 06, 10:33
Jeg er ikke enig. Den låta er tradisjon. Du har kanskje rett mht trøkk osv, men lell....

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Jon_Kaizer

Knøttespiller
Ble medlem: 07 aug 05
Innlegg: 37

Lagt til: 30 mai 06, 11:10
som husgutt sier... kutt ut all musikk ved scoringer... det gjelder forsåvidt rett etter kamp også. Ja og rett før... Det er lissom perioder hvor plankehaugen har en finsjanse til å dra opp stemmninga på hele stadion, og på en stadio er jo publikumslyd mye tøffere en musikk... enten den er ny eller gammel (musikken altså...)

frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 30 mai 06, 13:27
Jeg tror heller tvert imot at den sangen for os til å juble enda mer og gir enda mer følelser når vi scorer jeg da... Dessuten er det en tradisjon! Å fordi om ikke alle andre gjør det så kan vel vi?? Dritt lei at vi hele tiden skal prøve å gjøre eller ikke gjøre som alle andre lag!

ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 30 mai 06, 15:49
Opprinnelig postet av frekkrik
Jeg tror heller tvert imot at den sangen for os til å juble enda mer og gir enda mer følelser når vi scorer jeg da... Dessuten er det en tradisjon! Å fordi om ikke alle andre gjør det så kan vel vi?? Dritt lei at vi hele tiden skal prøve å gjøre eller ikke gjøre som alle andre lag!


Heehe.handler ikke akkurat om å herme da.. Men å prøve å få stemningen litt høyere og bedre ved scoringer.. handler ikke om å herme, men å fornye oss.. Den Fredrikstad-gutter passer ikke inn ved scoringer spør du meg... Men kanskje dette blir gjort noe med neste år når vi kommer ut på FMV

---------------------------

FFK i tykt og tynt, på FMV!


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 30 mai 06, 15:54
Fredrikstadgutter Våre Veier er knallfin den. En god tradisjonsbærer.
Blir glad til langt inn i sjela jeg hører den sangen

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 30 mai 06, 16:07
Jeg syns den sangen får opp glede ved scoring ganske mye. Jeg synger av full hals i gledesrus hver gang. Vel synging og synging, skråling er vel det rette utrykket.....

---------------------------

I gode og onde dager, vil vi trofast møte opp.
Når guttane går på banen står vi i samla tropp.
For sammen er vi sterke, det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com


frekkrik

A-lagspiller
Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 562

Lagt til: 30 mai 06, 16:45
Opprinnelig postet av Bob Page
Jeg syns den sangen får opp glede ved scoring ganske mye. Jeg synger av full hals i gledesrus hver gang. Vel synging og synging, skråling er vel det rette utrykket.....


Helt enig! Den får absolutt opp volumet enda mer, siden man gjerne prøver å overdøve lyden fra høytalerne! Å den varer i 15 sek eller? 
Nei, la oss få høre sangen vår når vi har scoret! 
Har sett på diverse andre forum at de ikke liker hjemmelag som spiller musikk etter scoring, så vet ikke om derfor dere ikke liker den jeg, fordi andre lag ikke liker den, isåfall er det bare ENDA en god grunn til å spille den

Krumtapp

Juniorspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 156

Lagt til: 01 jun 06, 13:23
Den mest irriterende melodien av alle er den mezzoforte-lignende dritten som spilles før kampstart. Først kommer Frerikstadgutter, så denne helvetes trompetslageren og så endelig TL-fanfaren. Det må få en slutt. Nei til Mezzoforte, Bucks Fizz og Shakin` Stevens. Ja til Fredikstadgutter våre veier.

---------------------------

Any given sunday


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 01 jun 06, 13:50
Eller hva skal vi si om pausemusikken. Den er jo så høy at man må skrike til hverandre. Jeg mener, er det pause så er det pause.

Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 01 jun 06, 15:04
Både pausemusikk og musikken før kampstart er langt under pari. Hva skal vi med Ravi og Maria Mena? Jeg vil høre FFK-sanger for pokker! Tony`s Song har vel ikke blitt spilt på Stadion siden 2. divisjon? Klassiker. ;)

---------------------------

NM? Pss... Vi vinner flere køppær, vi :D
2006 blir et rødhvitt år!


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 01 jun 06, 22:45
Vet det er tatt opp tidligere, men synes heller timingen mellom speaker (eller hvem det er som styrer musikken) og PH er helt feil. Mange ganger at musikken dreper syngingen fra PH.
Fredrikstadgutter er det ingen feil på. Tradisjoner er viktig

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24