Husk meg
Brukernavn
Passord

Simen på vei bort?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 21 jan 06, 19:05
Opprinnelig postet av Husgutt
jeg håper virkelig dette kun er taktisk utspill for å få høyere lønn.. ellers må vi gjøre noen drastiske tiltak for å få gutten til å bli!!! drar han til en annen  norsk klubb blir jeg forbanna....


Jeg håper det faktisk er fordi Simen er en svært god fotballspiller og at han, ved å signalisere en avventende holdning til å signere ny kontrakt, ønsker å se hva som er av bevegelse i markedet. 

En fotballspiller er som en hvilken som helst arbeidstaker. Noen ganger kan det være greit å sende ut følere - selv om man trives godt der man er. Du vet jo aldri hva som kan dukke opp. 

Simen behøver ikke kjøre denne form for "lønnsforhandlinger". Hvis Simen vil ha mer lønn regner jeg med at han sier det tydelig i kontraktsdiskusjonene og ikke igjennom media. 

Jeg tror Simen er stor nok til å håndtere dette på en god måte - og jeg håper selvsagt at Simen velger å bli i FFK. Han viste ifjor hvor utrolig viktig han er for klubben - hvis han i år klarer å unngå å samle på seg halve kortstokken blir han ikke mindre viktig...

:)

---------------------------

Fuh! Fuh! Fuh!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 21 jan 06, 19:07
Det er kanskje ett par mill igjen der etter kjøpet av Kvisvik........ Alt det bør brukes på Brenne......... Mister vi Brenne trenger vi langt mer enn et par mill for å erstatte han......... Og nei, jeg tviler sterkt på om jeg er tettere enn deg.......

Lasse Båtstad

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 154

Lagt til: 21 jan 06, 19:19
vis du spør simen hvor mye han skal ha for å bli i fredrikstad! hvor mye tror du han vil ha sagt? 
vertfall ikke 2-3mill er du gal! 

men det her har jeg sagt siden i sommer få underskriften til simen svart på hvit før det er for sent!

men går ikke bora sin kontrakt ut sammtidig? har han fått ny kontrakt? han er jo tross alt vår nye kaptein og klippen i forsvare vårt!!    synes det er døft av styre jeg!!

---------------------------

Lasse Båtstad


Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 21 jan 06, 19:42
Hvis det ikke blir noe med Christian Petersen, så skal Simen Brenne vite at Follo gjerne vil ha ham som hengende spiss, hehe. Og ikke le og si at Follo er en liten drittklubb, men les heller denne linken Østlandets Blad. Her er planene for nytt stadion og det snakkes om å fundamentere for tak over det hele... Ikke det største men ganske norges beste stadion er i emning. Klart Follo også blir et av Norges beste lag etterhvert og Fredrikstad-supportere skal være takknemlige og glade om de i det hele tatt befinner seg i samme divisjon og får komme på besøk..

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 21 jan 06, 19:45
Etter sesongen kan Simen gå gratis........ RBK og Enga betaler nok han gladelig et 2 mill i sign on fee + et par mill i året......... Det blir uansett en god deal for dem, da dem slipper en overgangsum på 7-8 mill som jeg vil tro er markedsverdien til Brenne hvis han er på en lang kontrakt....... LSK betalte 10 mill for Occean.........  Brenne er faktisk spilleren laget bør bygges rundt og skal vi være med, så koster det.......... ett par mill i sign on fee og nye 4 års kontrakt er jo en langt billigere handel en da Kvisvik ble hentet.........

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 21 jan 06, 19:53
Jeg tror ikke Simen Brenne er en type spiss som går til en annen norsk klubb..  Han vet hvor provoserende det vil være for alle i Fredrikstad. Men på en annen side så kanskje KTE jobber i det skjulte for Rosenborg. 
Nei, jeg velger å tro at Brenne kun forlater FFK til fordel for en større europeisk klubb. 
Om Simen forsvinner etter sommeren, så tror jeg han går til en tysk klubb. Han minner meg litt om Ballack i ferdigheter med ball og avslutninger og løpekraft. Etter Salzbrenner-cup fikk sikkert tyskerne øynene opp for ham.

Han er nå 25 år og er på vei inn i sine gullår innen fotballen. Det er en fin tid å reise ut i europa på, og det unner jeg ham. Men for all del, jeg håper så inderlig han blir i FFK!

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 21 jan 06, 20:10
Samtidig kan det bli veldig vanskelig mtp karrieren å si nei til klubber som RBK og VIF, DERSOM de viser interesse. Spesielt hvis ikke FFK viser tegn på å nærme seg toppen. Det kan jeg forstå, men håper inderlig at han signerer en ny avtale som gjør at han enten spiller for oss eller bidrar til villt med penger i kassa (selv om det ganske sikkert betyr masse penger til Moss).

Anser det alikevel som mest sannsynlig at han skriver en ny avtale på 2-3 år.

Superboy

Juniorspiller

Ble medlem: 21 aug 05
Innlegg: 140

Lagt til: 21 jan 06, 21:18

Enig med deg, Olavesen. 

Det ville overrasket meg kraftig, og etter mitt syn ville det vært en stor feil, dersom Simen signerte en kontrakt som strekker seg lenger enn 2-3 år... På dette tidspunkt er ikke Simen god nok for de bedre ligaene i Europa, og da mener jeg at han like gjerne kan utvikle seg i FFK, med forbehold om at vi satser hardt og gjør det betraktelig bedre enn de to foregående sesongene...

---------------------------

"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much more important than that!"
-Bill Shankley


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 22 jan 06, 07:42
Opprinnelig postet av Superboy

Enig med deg, Olavesen. 

Det ville overrasket meg kraftig, og etter mitt syn ville det vært en stor feil, dersom Simen signerte en kontrakt som strekker seg lenger enn 2-3 år... På dette tidspunkt er ikke Simen god nok for de bedre ligaene i Europa, og da mener jeg at han like gjerne kan utvikle seg i FFK, med forbehold om at vi satser hardt og gjør det betraktelig bedre enn de to foregående sesongene...



Jeg tåler en 5-års kontrakt med Simen. :) 

Det har heller aldri vært noen hindring for en fotballspiller å skifte klubb midt i en kontraktsperiode... Det handler om penger og bare om penger for å kjøpe spilleren fri.

---------------------------

Fuh! Fuh! Fuh!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 22 jan 06, 09:52
Jeg tror en 2 eller 3-års kontrakt er tingen hvis han skal signere en ny en. Hvis den blir lenger blir det for dyrt til at noen europeiske klubber finner det bryet verdt å kjøpe ham fri. Men jeg tror ikke at Vif eller Rbk er en bedre plattform for å komme seg videre ut i europa enn ffk. 
Rbk har lenger erfaring med å selge spillere til utenlandske klubber og kan kreve litt mer for spillerne sine. Så lenge FFK befinner seg i tippeligaen er det ingen vits i å stikke til en annen norsk klubb. Men jeg kan skjønne han er redd for utviklingen hvis FFK rykker ned (Og det har vært nære på et par ganger nå). Kanskje dette kan ordnes med en klausul. 


Forslag til kontrak:

2- års kontrakt:

1.5 mill i året + scoringsbonus
*Klubben skal være medgjørlige hvis det kommer et utenlandstilbud fra en storklubb.

3- års kontrakt:

2 mill i året + scoringsbonus
*Kan forlate klubben hvis nedrykk
*Klubben skal være medgjørlige hvis det kommer et utenlandstilbud fra en storklubb.

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 24 jan 06, 10:36
Simen Brenne har bevist at han har potensiale, fra tid til annen er han "stor". Men han har også en tendens til å svinge for mye i prestasjonene, noen kamper og spesielt  i 1.omgangene har man ikke merket at han har vært på banen i det hele tatt. 

Simen Brenne bør fortsette i FFK, han bør få en meget god langtidskontrakt. Den trenger ikke å være prestasjonsrettet, Simen Brenne er ikke bare en fotballspiller, han er i motsetning til mange spillere også en idrettsmann. Simen bør akseptere en god og fornuftig økonomisk kontrakt og ikke la agenten styre for mye her. I FFK blir han fra 2007 vår neste kaptein og får gleden av å være vår første kapteing på ny superstadion. Han bør få være med på å bygge opp laget frem mot 2010 og han vil bli den første kapteinen siden 1984 som løfter kongepokalen i 2008, året han også innkasserer en 3.plass i serien og skal bringe laget ut i Europa. 

Hope and glory !

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 24 jan 06, 11:28
FFK bør skrive en kontrakt med Simen så raskt som mulig. Han vil nok være en av de viktigste brikkene i FFK de nærmeste årene.

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
HOLYGANS


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 24 jan 06, 12:57
Jeg tipper at Simens framtid i FFK er nøye forbundet med FFKs sportslige resultater. Neste sesong kommer til å bety mye for om Simen blir i FFK eller ikke. Jeg finner det svært lite sannsynlig at Simen velger en annen tippeliga-klubb, for jeg tror et FFK i suksess viser fram Simen vel så bra som en benk i Rosenborg. ;-)

Hadde jeg vært Simen ville jeg informert FFK om mine ambisjoner, forlangt en korttidskontrakt for å se om FFK kan befeste seg i toppen, eventuelt en kontrakt med klausul om tabellplassering...

Hvis ting går bra for FFK etterhvert, så vil jo tross alt FFK være en klubb som er helt akseptabel som yrkesvalg, da spesielt med tanke på langtidskontrakter. Hvis Simen klarer å dra iland en kontrakt med årslønn på en million eller mer, så vil jo muligheten være der for å legge seg opp penger, sånn med tanke på en fotballkarrieres lengde osv. Tror nok fort spillerlønninger spretter opp i en million hvis det kommer 10-15 000 på kamp jevnlig gjennom mange år... For da har man jo råd til det.

FFK vil aldri kunne konkurrere med lag i europa som har 50 - 100 000 på hjemmekamper, men mitt håp er at det går så bra at man lønne gode spillere godt, sånn at det blir ett alternativ til å bli proff i utlandet.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 24 jan 06, 13:36
Opprinnelig postet av Asgeir
Jeg tipper at Simens framtid i FFK er nøye forbundet med FFKs sportslige resultater. Neste sesong kommer til å bety mye for om Simen blir i FFK eller ikke. Jeg finner det svært lite sannsynlig at Simen velger en annen tippeliga-klubb, for jeg tror et FFK i suksess viser fram Simen vel så bra som en benk i Rosenborg. ;-)

Hadde jeg vært Simen ville jeg informert FFK om mine ambisjoner, forlangt en korttidskontrakt for å se om FFK kan befeste seg i toppen, eventuelt en kontrakt med klausul om tabellplassering...

Hvis ting går bra for FFK etterhvert, så vil jo tross alt FFK være en klubb som er helt akseptabel som yrkesvalg, da spesielt med tanke på langtidskontrakter. Hvis Simen klarer å dra iland en kontrakt med årslønn på en million eller mer, så vil jo muligheten være der for å legge seg opp penger, sånn med tanke på en fotballkarrieres lengde osv. Tror nok fort spillerlønninger spretter opp i en million hvis det kommer 10-15 000 på kamp jevnlig gjennom mange år... For da har man jo råd til det.

FFK vil aldri kunne konkurrere med lag i europa som har 50 - 100 000 på hjemmekamper, men mitt håp er at det går så bra at man lønne gode spillere godt, sånn at det blir ett alternativ til å bli proff i utlandet.


Hvis Simen forlanger kun en korttidskontrakt så er det bedre å selge han nå. Det er ikke noe problem å få tak i like god spiller. Men jeg vil helst ha han her p.g.a. at han er lokal spiller.

HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 24 jan 06, 16:01
Hvor mye tror du vi får for Brenne når han er bosman til sommer`n? Tror hvertfall ikke vi får så mye at vi kan skaffe en like god spiller....
Brenne er god, lokal og ung...sammen er det tre gode grunner til å beholde han så lenge som mulig...

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 24 jan 06, 17:02
[/quote]

Hvis Simen forlanger kun en korttidskontrakt så er det bedre å selge han nå. Det er ikke noe problem å få tak i like god spiller. Men jeg vil helst ha han her p.g.a. at han er lokal spiller.[/quote]



Er nok ikke enig i det utsagnet der. Simen var FFKs beste ifjor, han er fra fredrikstad og har den rette alderen. Slike spillere vokser ikke på trær. Å hente inn en av hans kaliber vil ikke bli noe billigere enn Kvisvik kjøpet.

Da tror jeg det er bedre å gi Simen en god nok kontrakt. Det betyr en del for klubb miljøet at ikke for mange spillere blir byttet ut også, så å bytte Simen ut med en "ukjent" spiller av samme kaliber er negativt.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 24 jan 06, 17:18
Opprinnelig postet av Fjedjik


Hvis Simen forlanger kun en korttidskontrakt så er det bedre å selge han nå. Det er ikke noe problem å få tak i like god spiller. Men jeg vil helst ha han her p.g.a. at han er lokal spiller.[/quote]



Er nok ikke enig i det utsagnet der. Simen var FFKs beste ifjor, han er fra fredrikstad og har den rette alderen. Slike spillere vokser ikke på trær. Å hente inn en av hans kaliber vil ikke bli noe billigere enn Kvisvik kjøpet.

Da tror jeg det er bedre å gi Simen en god nok kontrakt. Det betyr en del for klubb miljøet at ikke for mange spillere blir byttet ut også, så å bytte Simen ut med en "ukjent" spiller av samme kaliber er negativt.

[/quote]

Jeg er for at han skriver under en langtidskontrakt, men ikke noen korttids så det er klart.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 24 jan 06, 17:46
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Fjedjik


Hvis Simen forlanger kun en korttidskontrakt så er det bedre å selge han nå. Det er ikke noe problem å få tak i like god spiller. Men jeg vil helst ha han her p.g.a. at han er lokal spiller.




Er nok ikke enig i det utsagnet der. Simen var FFKs beste ifjor, han er fra fredrikstad og har den rette alderen. Slike spillere vokser ikke på trær. Å hente inn en av hans kaliber vil ikke bli noe billigere enn Kvisvik kjøpet.

Da tror jeg det er bedre å gi Simen en god nok kontrakt. Det betyr en del for klubb miljøet at ikke for mange spillere blir byttet ut også, så å bytte Simen ut med en "ukjent" spiller av samme kaliber er negativt.

[/quote]

Jeg er for at han skriver under en langtidskontrakt, men ikke noen korttids så det er klart.[/quote]


Enig med deg i forhold til langtidskontrakt.  Men, å si at det ikke er noe problem med å få tak i like god spiller er jeg ikke enig i, du ser vel hvordan klubben sliter med å få tak i profiler.
Vi har jo ikke erstattet Dagfinn Enerly, lurer på hva vi hadde sagt i fjor hvis kapteinen våres ikke skulle erstattes med en like god spiller.
Nei, vi bør ta vare på de vi har, samme hvor mye skulle få

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 24 jan 06, 19:39

FFk bør beholde Brenne. 
Hovedsaklig pga at man vet hva man har , men ikke hva man får.
FFK har ikke imponert meg alfor mye de siste åra på overgangsmarkedet.
Enig at det finnes like gode og bedre spillere rundt om, men om FFK får tak i det er en annen skål.
I tillegg er han lokal og har fortsatt uviklingspotensiale etter min mening.

Gi han en langtidskontrakt.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 24 jan 06, 19:45
Hehe... hvis det ikke er noe problem å hente inn spillere av Simen Brennes kaliber foreslår jeg at vi henter inn en 4-5 stykk, umiddelbart...

Og selvfølgelig vil du gjerne ha en av våre beste og unge spillere på langtidskontrakt. Sier seg jo selv. Men heller en korttidskontrakt enn at han går gratis til Rbk etter sesongen... regner jeg med? Nå vet jeg ikke om noen av de store klubbene er interresert lenger, men uansett tror jeg det blir vanskelig å få ham til å skrive under for mer enn 2-3 år...


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3