Husk meg
Brukernavn
Passord

Ikke flere nye spillere?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 jan 06, 15:56

Om eventuelle andre forsterkninger er Eggen svært tilbakeholden.

- Akkurat nå skjer det ikke stort, og jeg vil heller ikke garantere at det skjer noe mer i det hele tatt. Sannsynligheten er liten for at vi henter flere spillere i løpet av vinteren, men vi får se når det nærmer seg vår og seriestart, svarer FFK-treneren til Nettavisen.


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 12 jan 06, 17:00
For å være helt ærlig synes jeg i såfall at det er helt ok. Spar litt midler til sommeren. Da er den lettere å vite hvos skoen trykker. Men han avkrefter jo ikke akkurat heller da :)

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 12 jan 06, 22:22
Om det ikke skulle komme noen nye spillere inn, så håper jeg at Blixt blir i klubben i hvert fall. Uten han står vi vel uten alternativer til Bertelsen? Syns også høyresiden ser svak ut om vi ikke skulle forsterke den med enten en back eller kantspiller. Det er vel ingen i dagens stall som kan bekle høyrekanten like godt som Enerly og når Enerly ikke gjorde noen strålende sesong i fjor, sier vel alt om hvilket sted vi trenger forsterkninger...

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 12 jan 06, 22:43
Opprinnelig postet av FFK1903
Om det ikke skulle komme noen nye spillere inn, så håper jeg at Blixt blir i klubben i hvert fall. Uten han står vi vel uten alternativer til Bertelsen? Syns også høyresiden ser svak ut om vi ikke skulle forsterke den med enten en back eller kantspiller. Det er vel ingen i dagens stall som kan bekle høyrekanten like godt som Enerly og når Enerly ikke gjorde noen strålende sesong i fjor, sier vel alt om hvilket sted vi trenger forsterkninger...


West kan vel ta høyrekanten?  Med Toth og Hoås på topp. :-D

---------------------------

Fuh! Fuh! Fuh!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 12 jan 06, 22:45
Endret: 12 jan 06, 22:47
Skjønner mindre og mindre av at FFK ikke forsøkte å hente Mounir Hamoud som Lyn nærmest gav bort til Bodø/Glimt. Et stort talent med enorm hurtighet som kunne spilt både høyreback og høyre midtbane...

Ellers har vi jo Thomas Jørgensen på juniorlaget som skal være en MEGET lovende back. Er med på U18-landslaget sammen med Tarik!

Og vi så jo at Jørgen Magnussen også kan gjøre en god jobb på backen da han fikk sjansen i fjor høst, selv om det egentlig er en ukjent posisjon for ham.


---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 13 jan 06, 00:14
Hamoud kan jo bare løpe. Tenknikk som en elefant og spilleforståelse som en måke.

---------------------------

Ære være plankebyen!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 jan 06, 07:36
Eggen er flink til å forandre mening, i desember ønsket han seg flere spillere, Vi ser alltid etter spillere som kan forsterke laget, sier Eggen som venter på signaler fra styret på hvor stor budsjettet for spillerkjøp blir til FB.
Hadde vært bedre å sagt at de ikke har penger til spillerkjøp, for flere spillere vil han ha

kjekkar

Knøttespiller
Ble medlem: 12 jul 05
Innlegg: 41

Lagt til: 13 jan 06, 12:47
Jeg tror også at Wiig kan gjøre det bra til året. Syns han spilte bra forrige sesong jeg... Midtbanen mener jeg burde bli slik:

Fra høyre: Mackie - Bjørkøy/Berg - Brenne - Kvisvik

Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05
Innlegg: 207

Lagt til: 13 jan 06, 19:03
Opprinnelig postet av Patrioten
Eggen er flink til å forandre mening, i desember ønsket han seg flere spillere, Vi ser alltid etter spillere som kan forsterke laget, sier Eggen som venter på signaler fra styret på hvor stor budsjettet for spillerkjøp blir til FB.
Hadde vært bedre å sagt at de ikke har penger til spillerkjøp, for flere spillere vil han ha


Er tydelig at styret har trukket i noen tråder her ja. Han har nok kanskje fått beskjed om at han ikke må ha noen forhåpninger om flere midler til spillekjøp. Sånn tolker hvertfall jeg det!

---------------------------

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 jan 06, 20:51
litt skuffende budsjett er det.. på den andre side, så er det kanskje bedre å kjøre en økonomisk trygg linje,enn å satse over evne og gå på trynet??

 

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 jan 06, 21:23
Robert Nilsson og resten av gjengen i markedelsavdelingen har gjort en for dårlig jobb, trekker vi i fra de seks millionene som er fra medieavtalen, er budsjettet lavere enn vi hadde i fjor på 37. millioner. I år ville det vært på 34. millioner.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 jan 06, 21:36
jeg er enig med deg patrioten.. merk datoen 13 januar  2006. merkedag

på meg virker det som om klubben bør bytte ut hele markedsavdelingen..

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 13 jan 06, 21:36
Sitter vel folk høyere opp enn Robert Nilsson som har gjort slett arbeid............

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 13 jan 06, 21:41
alle med markedsansvar bør få fyken...

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 13 jan 06, 23:31
Opprinnelig postet av Patrioten
Eggen er flink til å forandre mening, i desember ønsket han seg flere spillere, Vi ser alltid etter spillere som kan forsterke laget, sier Eggen som venter på signaler fra styret på hvor stor budsjettet for spillerkjøp blir til FB.
Hadde vært bedre å sagt at de ikke har penger til spillerkjøp, for flere spillere vil han ha


Eggen forandrer nok ikke mening, men må forholde seg til realiteter. Og realiteten i øyeblikket er at han har gitt klubben beskjed om at han ønsker 1 eller 2 gode forsterkninger til før seriestart, men at realiteten er at spillerpoolen i øyeblikket er for liten til det og må derfor fylles opp igjen. 
Men en ting som er helt klart er at FFK ikke kommer til å forsterke med noen etablert Norsk toppspiller til en pris på feks. 10 mill. At ikke FFK henger seg på den galoppen tror jeg vi skal være glade for, i hvertfall på nåværende tidspunkt.

Egentlig tror jeg vår tropp er god nok som den er nå. Både West, Hoås og Raymond tror jeg vil spille på et helt annet register enn det vi så i 2005. 
I tillegg vil vi nok tydelig se at både Mackie og Tarek har blitt et år eldre. 
Og på midtbanen vil vi i år ha betydelig flere alternativer enn det vi hadde i 2005. 
I forsvaret tror jeg Bertil vil fortsette fremgangen og at både Bora og Piiroja vil komme opp på en høyere nivå, dersom de får holde seg skadefrie, og ikke slik det var i 2005.
Vårt eneste litt usikre kort er nok Czwartek, selv om han imponerte litt på slutten av forrige sesong. Så derfor håper jeg at den neste forsterkningen blir en ny høyreback på nivå i nærheten av Bertil.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 13 jan 06, 23:41
Endret: 13 jan 06, 23:51
Opprinnelig postet av Patrioten
Robert Nilsson og resten av gjengen i markedelsavdelingen har gjort en for dårlig jobb, trekker vi i fra de seks millionene som er fra medieavtalen, er budsjettet lavere enn vi hadde i fjor på 37. millioner. I år ville det vært på 34. millioner.


I forhold til de tall som det forløpig har vært snakk om, så har tallet 6 mill. vært nevnt, men det er jo ikke det samme som 6 mill. mere enn sist år, men ca. 3,5 mill., hvis jeg har forstått det rett.
Dessuten så får man ikke fordelingen og de endelige tallene før i slutten av måneden, så da kan det nok hende det kan komme noen justeringer.
Men på nåværende tidspunkt å konkludere med at markedsavdelingen har gjort en for dårlig jobb er nok alt for tidlig.
Det er nok mange sponsorpenger som enda ikke er på plass, bla. en ny hovedsponsor.

Siste års løsning med en tredelt hovedsponsor var å regne som en nødløsning og egentlig en stor skuffelse. Dersom man ikke kommer opp med noe bedre i år er det absolutt grunn for å kritisere, men vi er enda kun midt i januar og må vel gi markedsavdelingen betydelig mere tid dersom vi kan tillate oss å komme med noen dom.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 14 jan 06, 02:34
Opprinnelig postet av Husgutt
alle med markedsansvar bør få fyken...


Eller kanskje alle i hele klubben!

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 14 jan 06, 11:45
Det er litt sent å skaffe hovedsponsor i år igjen lang ut på nyåret,  nå er alle budsjetter i de store bedriftene lagt, det er vanskelig å få seriøse bedrifter til å endre dette.

Tror vi kommer til å få nødløsningen i år igjen.

Skylde på at sponsorene sitter på gjerde å venter på ny stadion et et dårlig argument, dette burde heller vært snudd til FFK`s fordel om at sponsorer som går inn nå får fortrinnsrett etter at ny stadion kommer.

Når alle andre klubber klarer å øke sponsor budsjettet uavhengig av gammel eller ny stadion, er det legitimt å stille spørsmålet om markedsavdelingen  gjør en dårlig uprofensjonell jobb.



ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 14 jan 06, 12:59
Tror dere ikke bør tenke på sponsorsaken jeg tror de har det under kontroll

---------------------------

Er det noen som klarer det er det du D


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 14 jan 06, 13:55
Opprinnelig postet av ffkerkonge
Tror dere ikke bør tenke på sponsorsaken jeg tror de har det under kontroll


Helt enig med vedkommende som sa at det er for seint å komme med en hovedsponsor bare et par måneder før seriestart. 

Hovedsponsoren burde i det minste vært klar i desember, slik at budsjetter til spillerkjøp (blant annet) kunne vært spikret - og de som skal jakte forsterkninger vet hva de har å bruke.

Hvis ikke de vet hvilket budsjett de har å forholde seg til, blir det omtrent som å gå inn i Gucci-butikken for å handle klær når det viser seg at trygden ble mindre enn planlagt - og du endte opp med å handle på UFF...

Ikke det at det ikke finnes perler å finne på UFF, men det krever som regel litt mer jobb - enn hvis du bare peker på øverste hylle. ;)

---------------------------

Fuh! Fuh! Fuh!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3