Husk meg
Brukernavn
Passord

Tidsskjemaet for Stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 des 05, 16:35

Pælinga vil foregå ut året
1.januar starter støping av gulv
Elementene skal monteres fra februar/mars
Råbygget skal stå ferdig rundt juli 2006
Matta legges i august
Høsten går med på å få all infrastuktur på plass


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 22 des 05, 17:02
Blir nok en del turer med kamera ned på FMV til året, ja ;)

---------------------------

Hele Fotballnorge tenker på deg, Dagfinn.
Ønsker deg alt godt uansett hva som skjer!

FFK i Tippeligaen 2006!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 des 05, 17:02

Avgjørelsen om antall seter er tatt. 12.200 vil stadion romme. Men det er som sikkert ikke mange har fått med seg, er at det lagt opp til at kortsidetribunene vil kunne utvides. Hver kortsidetribune kan utvides med cirka 1500 plasser om behovet skulle melde seg. Drøyt 15.000 blir kapasiteten om stadion blir fullt utbygd en gang i framtiden skriver Evig Aristokrat.
Til dere som måtte lure på det er det 30-35 mann i sving med pælearbeidet nå om dagene, mens det i januar vil være 40-50.

Når fundamenteringen er ferdig, er faktisk det verste delen av jobben over i januar... For resten av jobben dreier seg om kort oppsummert bare om å døtte elementer oppå hverandre. Høres jo nesten ut som en legobygging dette her.

I mars/april vil alle kunne få et bedre inntrykk av hvordan det hele blir seende ut, for da skal Tribune Vest være på plass - altså hovedtribunen. Og i mai/juni er også Tribune øst oppe.
Det betyr utrolig nok at om under et halvår, skal mesteparten av hovedkonstruksjonen være på plass.
Det er koun hovedtribunen som ikke blir todelt, men også tredelt noen steder. De tre  andre tribunene blir over en flate som på Viking 

Til dere som lurer på når webkamera kommer, så kommer det ikke om altfor lenge, fredrikstadfk vil legge det ut der.


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 23 des 05, 23:05
Opprinnelig postet av Patrioten
Avgjørelsen om antall seter er tatt. 12.200 vil stadion romme. Men det er som sikkert ikke mange har fått med seg, er at det lagt opp til at kortsidetribunene vil kunne utvides. Hver kortsidetribune kan utvides med cirka 1500 plasser om behovet skulle melde seg. Drøyt 15.000 blir kapasiteten om stadion blir fullt utbygd en gang i framtiden skriver Evig Aristokrat.

Jeg mener da dette var utgangspunktet for den lengre diskusjonen vi hadde i sin tid om hvor mange plasser nye stadion skal burde ha. Det var i hvertfall i det lyset jeg mente at 12.200 var riktig antall seter for FFK. En stadion som er budsjettert etter lommeboka, men planlagt for framtida, det er det vi trenger. Ser jo ut som om det er det det blir ævv. :-)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 02 jan 06, 16:26

Ja, nå er støpingen av gulvet i gang, må snart ta en tur å se hvordan det ser ut


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 02 jan 06, 23:37
Opprinnelig postet av Asgeir
Opprinnelig postet av Patrioten
Avgjørelsen om antall seter er tatt. 12.200 vil stadion romme. Men det er som sikkert ikke mange har fått med seg, er at det lagt opp til at kortsidetribunene vil kunne utvides. Hver kortsidetribune kan utvides med cirka 1500 plasser om behovet skulle melde seg. Drøyt 15.000 blir kapasiteten om stadion blir fullt utbygd en gang i framtiden skriver Evig Aristokrat.

Jeg mener da dette var utgangspunktet for den lengre diskusjonen vi hadde i sin tid om hvor mange plasser nye stadion skal burde ha. Det var i hvertfall i det lyset jeg mente at 12.200 var riktig antall seter for FFK. En stadion som er budsjettert etter lommeboka, men planlagt for framtida, det er det vi trenger. Ser jo ut som om det er det det blir ævv. :-)

Ja blir det 12.200 så skal jeg holde godt på sesongbilletten min!!!! (Har vel førsteretten, vi som har billetter 2006.) Da får vi Aalesund-tilstander her også. ALLE SESONGBILLETTENE BLIR UTSOLGT!!! Aalesund har jo til og med solgt ut sine 8000 sesongbilletter i 1 div. 2006!!!!????? Nekter å tro at vi er så mye dårligere,når vi får ny stadion. Husk!!! Aalesund dro bare 6-7000 tilskuere i snitt på sin første sesong i tippeligaen med en kapasitet på 10.000 på den gamle stadion.

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 03 jan 06, 00:05
For å være eksakt,så hadde Aalesund 6626 tilskuere i snitt 2003 sesongen med den gamle stadion med kapasitet på 10.000. Aalesund hadde fullt hus i hver kamp 2005 med et snitt på 10.639. Viking hadde et snitt på 6712 i 2003 sesongen. I år hadde de et snitt på 13.699,med fullt hus på mange av kampene. Dette har ført til at de øker sin kapasitet fra 15.200 til 16.000 ved å fylle på med en ny rekke med stoler bakerst rundt hele stadion. FFK hadde 8796 i snitt i år med sin gamle stadion. Bør ikke være spåkone for å forstå at det blir trangt på ny stadion med en kapasitet på 12.200.

---------------------------

Benksliter`n

BYGG EN STOR NOK STADION!
15 000 +++++


Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 03 jan 06, 00:46

Opprinnelig postet av benksliter`n
For å være eksakt,så hadde Aalesund 6626 tilskuere i snitt 2003 sesongen med den gamle stadion med kapasitet på 10.000. Aalesund hadde fullt hus i hver kamp 2005 med et snitt på 10.639. Viking hadde et snitt på 6712 i 2003 sesongen. I år hadde de et snitt på 13.699,med fullt hus på mange av kampene. Dette har ført til at de øker sin kapasitet fra 15.200 til 16.000 ved å fylle på med en ny rekke med stoler bakerst rundt hele stadion. FFK hadde 8796 i snitt i år med sin gamle stadion. Bør ikke være spåkone for å forstå at det blir trangt på ny stadion med en kapasitet på 12.200.


Og dette er selvfølgelig alle faktorene som spiller inn i valg av kapasitet på stadion.

Nå var det vel ikke dette vi skulle diskutere da, men det er ihvertfall fint å se at ting er i rute. Gleder meg villt til ny stadion.

 


K1980

Knøttespiller
Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 34

Lagt til: 13 jan 06, 16:19
Noen som har en oppdatering på hvordan det går med bygginga?

Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04
Innlegg: 111

Lagt til: 13 jan 06, 16:31
Jeg kjører forbi nye stadion til jobb hver dag, og de har begynt å sette ned pialrer til tribunene, men foreløpig er det umulig å se at det faktisk skal bli en stadion, jeg kan sikkert ta noen bilder fremover å legge ut på nettet et sted, sånn at det er mulig å følge utviklingen.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 13 jan 06, 16:33

FFK håper på naturgress på sitt nye stadion, men tar ikke sjansen uten en enkel mulighet for å legge om til kunstgress.


I løpet av neste uke sendes anbudsdokumentene for banedekket ut. Interesserte entreprenører blir bedt om å se på to alternativer.
– Vi ønsker å vite pris både på naturgress og kunstgress, sier Odd Hasselgård, daglig leder i Fredrikstad Stadion AS.


http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060112/FFK/101120020/-1/FFK

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 13 jan 06, 17:53
Opprinnelig postet av Marensius
Jeg kjører forbi nye stadion til jobb hver dag, og de har begynt å sette ned pialrer til tribunene, men foreløpig er det umulig å se at det faktisk skal bli en stadion, jeg kan sikkert ta noen bilder fremover å legge ut på nettet et sted, sånn at det er mulig å følge utviklingen.


Et web kamera skal jo settes opp og det skulle visstnok ikke være så lenge til. Men forløpig er det ikke så mye som minner om et nytt stadion.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 15 jan 06, 13:15
Var nede og tok et par bilder igår. Tok dem med mobilkamera, så kvaliteten er så som så.
Bilde 1
Bilde 2

---------------------------

Hele Fotballnorge tenker på deg, Dagfinn.
Ønsker deg alt godt uansett hva som skjer!

FFK i Tippeligaen 2006!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 jan 06, 14:01
Synes bildene var helt greie jeg, fint du tar bilder. Gøy å følge utviklingen

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 15 jan 06, 17:17
Opprinnelig postet av Patrioten
Synes bildene var helt greie jeg, fint du tar bilder. Gøy å følge utviklingen


Synd om det ikke blir webcam som tar bilder fra samme vinkel hver dag. Da kunne man nemlig samlet bilder og til slutt laget en animert gif eller annen type film av bygget som spretter opp..

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 15 jan 06, 18:24
Opprinnelig postet av Kråkerøygutt1
Var nede og tok et par bilder igår. Tok dem med mobilkamera, så kvaliteten er så som så.
Bilde 1
Bilde 2


Kvalteten var da veldig god den, Kråkerøygutt.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


DoC

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 sep 04
Innlegg: 8

Lagt til: 16 jan 06, 13:52
Det var vel snakk om parkeringshus under matta? Er det fortsatt planen? Noen som vet?

Marensius

Juniorspiller

Ble medlem: 20 okt 04
Innlegg: 111

Lagt til: 17 jan 06, 10:34
Endret: 17 jan 06, 16:28

Den siste informasjonen fra stadion er som følger:

Planlagte arbeider i Januar

·        Prefabrikerte betongelementer er nå godt i gang på tribune vest. Her vil montasje arbeider pågå til månedsskifte mars/ april.

·        Pelearbeider / fundamenteringsarbeider. Det gjenstår pelearbeider i en del områder hvor banedekke skal fundamenteres det samme gjelder for tribune syd. Pel og fundamenteringsarbeider vil pågå til medio februar.

·        Betongarbeider pågår kontinuerlig det armeres og støpes fundament. En stor brannvegg mot Filmhallen vil få oppstart denne måneden og ferdigstilles i løpet av februar.

·        Bemanning: Det er for tiden ca 35 mann i arbeide ved prosjektet i løpet av våren vil denne bemanningen økes.


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 18 jan 06, 00:48
Opprinnelig postet av Marensius

Den siste informasjonen fra stadion er som følger:

Planlagte arbeider i Januar

·        Prefabrikerte betongelementer er nå godt i gang på tribune vest. Her vil montasje arbeider pågå til månedsskifte mars/ april.

·        Pelearbeider / fundamenteringsarbeider. Det gjenstår pelearbeider i en del områder hvor banedekke skal fundamenteres det samme gjelder for tribune syd. Pel og fundamenteringsarbeider vil pågå til medio februar.

·        Betongarbeider pågår kontinuerlig det armeres og støpes fundament. En stor brannvegg mot Filmhallen vil få oppstart denne måneden og ferdigstilles i løpet av februar.

·        Bemanning: Det er for tiden ca 35 mann i arbeide ved prosjektet i løpet av våren vil denne bemanningen økes.



Ja, det skjer synlige ting hver dag nå, håper snart det blir satt opp det Webkamera som vi har blitt lovet.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Dj Charlie

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 18 jan 06, 01:09
Opprinnelig postet av DoC
Det var vel snakk om parkeringshus under matta? Er det fortsatt planen? Noen som vet?


Jeg har ikke hørt om noe annet...

---------------------------

Eggen: Du trenger faktisk ikke lenger å trene Rosenborg, for å lede toppklubben i Norge. En av de neste kan faktisk bli FFK.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3