Husk meg
Brukernavn
Passord

Eggen har tro på Sparta

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 08 des 05, 16:32

HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 08 des 05, 17:48

spennende bruk av bindestrek i den artikkelen gitt....er det no de har utvikla oppi særp det eller?

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 08 des 05, 17:51
Endret: 08 des 05, 17:53
Opprinnelig postet av HectorFFK

spennende bruk av bindestrek i den artikkelen gitt....er det no de har utvikla oppi særp det eller?



De kan være kreative i FB også, men det har vel noe med at tekst som egentlig var tiltenkt papirutgaven er limt rett inn i nettutgaven. I papirutgaven er de vel nødt til å gjøre noen justeringer med tanke på bredde/spalteplass...

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig


HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 08 des 05, 17:59
hehe...saklig svar på et usaklig spørsmål :)

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 08 des 05, 18:05
Opprinnelig postet av HectorFFK
hehe...saklig svar på et usaklig spørsmål :)


Driver å bygge opp saklighetsprosenten her inne skjønner du, men den faller vel med dette innlegget...

Men får å prøve å hale inn tråden igjen. Tror Sparta klarer seg til året, så blir det spennende å se om særpingene klarer å samle seg rundt et lag i byen, eller om enkelte fortsatt holder med Sarpsborg en divisjon under. Jeg ser i hvert fall heller at Sparta rykker opp enn Moss, men aller helst Sarpsborg, slik at vi kan få skikkelig derbyer igjen, og det med masse folk på kampene!

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 09 des 05, 12:44
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av HectorFFK
hehe...saklig svar på et usaklig spørsmål :)


Driver å bygge opp saklighetsprosenten her inne skjønner du, men den faller vel med dette innlegget...

Men får å prøve å hale inn tråden igjen. Tror Sparta klarer seg til året, så blir det spennende å se om særpingene klarer å samle seg rundt et lag i byen, eller om enkelte fortsatt holder med Sarpsborg en divisjon under. Jeg ser i hvert fall heller at Sparta rykker opp enn Moss, men aller helst Sarpsborg, slik at vi kan få skikkelig derbyer igjen, og det med masse folk på kampene!


Hyggelig at Eggen har tro på Sparta. Han har jo absolutt erfaringen og forutsetningen for å mene noe om en naboklubb i samme situasjon som FFK gikk gjennom.

Til info HAR folket i byen for lengst samlet seg om ett lag. Til sammenlikning hadde SFK rundt én-tidel av tilskuerne som Sparta hadde i år.
Jeg har forstått at mange i Fredrikstad vil ha SFK opp igjen, men jeg forstår det faktisk ikke. Sagt på en annen måte: jeg vil jeg gjerne høre argumentene for hvorfor.
Skikkelige derbyer med masse folk på tribunene vil FFK kun få mot Sparta.

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 09 des 05, 13:50
Har vel litt med tradisjoner å gjøre egentlig, selv jeg husker derbyene mot Sarpsborg i 2. divisjon...

---------------------------

Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 09 des 05, 17:23
Hvis SFK går forbi Sparta igjen så er det dette laget særpingene følger med.

spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 09 des 05, 17:31
Det er der du tar feil, men greit nok

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 11 des 05, 13:02
Opprinnelig postet av spartasupporter
Det er der du tar feil, men greit nok


Hvordan ligger det egentlig an med fotballen i Særp? Er det et samarbeid ala vårt byprosjekt på gang hos dere også?

Jeg har fått inntrykk av at dere er der vi var for ca. 5 år siden, i forhold til at det er flere klubber som ønsker å være nummer en, og være "byens" lag. Den gang FFK lå i 2. divisjon hadde en periode både Selbak og Østsiden lag i samme divisjon, og ville ikke uten videre være med på å være "nummer to-klubber."

I dag er vel alle byens klubber med i byprosjektet(correct me if i`m wrong! Husker at Selbak samarbeidet med Moss i en periode..) og det er enighet om at FFK er byens flaggskip.

Sånn bør det vel muligens være i Særp nå også, siden Sparta har tatt steget opp fra breddefotballen, selv om SFK har har flere bøtter i skapet. Sparta burde sånn sett kanskje vært en nummer to-klubb, selv om de også har stolte tradisjoner?

La oss snu på det! Hadde det vært Østsiden som hadde gått opp til 1. divisjon, mens FFK ble liggende nede, hva da?
Hadde vi gått på Østsiden Stadion for å se 1.divisjonsfotball? 

Vet ikke om sammenlikningen er god nok.. FFK-Østsiden kontra Sparta-SFK..
Hvilket publikumssnitt hadde Sparta da de rykket opp? 1000-1500?

Hadde det dukket opp flere mennesker hvis SFK hadde ligget i toppen og kjempet om opprykk? De er jo tross alt byens lag -> Sarpsborg Fotballklubb...

Bare lurer..

---------------------------

"I FFK blir det ikke ansatt noen trener som vil spille ekstrem «Drillo-fotball». FFK-stilen skal dyrkes. FFK skal ikke bare gjenkjennes på draktfargene, men også på spillestilen!"
Sitat Frode Kværneng, 1. april 04- Aprilsnarr?

-Ullo


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 11 des 05, 17:24
Det hadde nok kommet en god del mer med SFK oppe. Sparta er det lenge siden de hadde noe forhold til.

Svennis

Bedriftsspiller
Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 12

Lagt til: 11 des 05, 20:02
De fleste som skriver her har nok liten kontakt både med fotballen og folk i Sarpsborg. SFK har ikke i nærheten av den samme posisjonen i Sarpsborg som det FFK har her i byen. SFK har spilt seg sjøl ut over sidelinja for mange mange år siden, og det bare den indre kjerne av gamle klubbmedlemmer som bryr seg noe om dem. Folk i Sarpsborg har samlet seg om Sparta. Eksempel: Da klubbene møtte hverandre i seriekamp i høst, var det minst 95% av de 2000 på tribunen som holdt med Sparta. Det var pinlig å oppleve den negative stemningen både til SFKs spillere og ledelse.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 12 des 05, 10:00
Opprinnelig postet av Svennis
De fleste som skriver her har nok liten kontakt både med fotballen og folk i Sarpsborg. SFK har ikke i nærheten av den samme posisjonen i Sarpsborg som det FFK har her i byen. SFK har spilt seg sjøl ut over sidelinja for mange mange år siden, og det bare den indre kjerne av gamle klubbmedlemmer som bryr seg noe om dem. Folk i Sarpsborg har samlet seg om Sparta. Eksempel: Da klubbene møtte hverandre i seriekamp i høst, var det minst 95% av de 2000 på tribunen som holdt med Sparta. Det var pinlig å oppleve den negative stemningen både til SFKs spillere og ledelse.


Det er vel normalt at det kommer flest "Spartasupportere" når det er de som har flaggskipet akkurat nå. Men hvis disse 2 klubbene hadde byttet plass på tabellen, så hadde det vært akkurat motsatt når det gjelder tilskuere på tribunen. Da hadde folk i Særp heia på SFK i steden. Det er jeg overbevist om.

spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 12 des 05, 10:55
Jeg forsøke å forklare det nok en gang:

Det er ikke kniving om hvem som skal bli best i byen. Det har fotballsamarbeidet vunnet for lengst. Altså er ikke fotballen i Sarpsborg på samme nivå/tilstand som i Fredrikstad for fem år siden, men i 2003 da FFK spilte i 1. divisjon.

Angående byprosjekt:
FK Sparta Sarpsborg leder og betaler (nå også med sponsor i kommende treårsperiode) spillerutviklingssamlinger ukentlig for spillere i aldersgruppen født i-90 til -92. Det er gratis for samtlige klubber i byen (også for de få som står utenfor). Det rapporteres om at prosjektet er veldig vellykket og at nivået i de aldersbestemte lagene er høynet fordi spillerne som deltar i disse gruppene tar med seg det de lærere tilbake til respektive klubber. Det er selvsagt ennå for tidlig å måle resultatene ennå, men det vitner visstnok om at det sportslige nivået og holdninger til riktig treningsmengde som kreves for toppfotballspillere er kraftig bedret. Det viser seg også i forhold til unge spillere fra byen som også er toneangivende i juniorlag, på rekruttlaget, kretslag og for så vidt også aldersbestemte landslag og A-laget.

Jeg vil igjen understreke at jeg mener det er en feiltakelse at SFK er "byens lag". I Fredrikstad er FFK byens lag, det er helt riktig, men situasjonen er annerledes i Sarpsborg. Her har SFK spilt seg selv utover sidelinjen for lenge siden og har følgelig også tapt mye sympati. At det kom i snitt rundt 100 mennesker på hjemmekampene forteller sitt klare språk om det! (hjemmekampen mot Sparta er således ikke reell). Sparta har da så definitivt fotballtradisjoner. Å si noe annet er historieløst. Kliubben tok også byens siste norgesmesterskap og har også tilsammen sju av dem i skapet, inkludert AIL-mesterskapene. Men det er egentlig uvesentlig. Man lever ikke av historien alene.
Det er et genuint ønske om å samle seg om å skape toppfotball, og det gjør hele 13 klubber. Hvis det ikke er å være hele byens lag, ja da vil jeg gjerne vite hva som er å være byens lag. Sparta hadde ganske soleklart hele 2. divisjons aller høyeste publikumssnitt på hjemme- og bortekampene i 2005. Noe SFK, til sammenlikning, aldri var i nærheten av da da var i 2. divisjon sist - og ei heller da de spilte i 1. divisjon. Hva som eventuelt kunne ha vært dersom SFK var i førersetet blir kun spekulasjoner. Det er i hvert fall hevet over enhver tvil, med bakgrunn i tilgjengelige publikumsstatistikker, at klubben ikke greide å fenge publikum. Det har Sparta klart, og noe jeg er helt sikker på vil forsterke seg i sesongen som kommer. Folk i Sarpsborg er generelt grundig lei hoverende holdninger og å være seg selv nok, og har dermed samlet seg i et fotballsamarbeid med braksuksess både sportslig og publikumsmessig.
Til sammenlikning var opprykksteltet nå i høst smekk fullt en hel ettermiddag og kveld da Sparta rykket opp. Teltet tok 500 sitteplasser og det var plenty av ståplasser for å si det pent. Da SFK rykket opp holdt man åpent klubbhus...

Byens lag? Ja, døm selv...

Jeg er faktisk stolt over, og glad for, at folk fra samarbeidsklubbene finner det helt naturlig å også heie på og støtte opp under FK Sparta Sarpsborg i tillegg til sin egen klubb i nærmiljøet der de bor. I tillegg har man de som alltid har soknet naturlig til det "gamle" Sparta-miljøet både i ishockey og fotball.
Jeg er altså grunnleggende uenig i påstandene om at folk i Sarpsborg hadde heiet på SFK i stedet dersom tabellsituasjonene var byttet om. Det viser historien, og det viser nåtiden.

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 12 des 05, 14:20

Et godt svar! Takk!

Var litt nysgjerrig bare..

---------------------------

"I FFK blir det ikke ansatt noen trener som vil spille ekstrem «Drillo-fotball». FFK-stilen skal dyrkes. FFK skal ikke bare gjenkjennes på draktfargene, men også på spillestilen!"
Sitat Frode Kværneng, 1. april 04- Aprilsnarr?

-Ullo


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 12 des 05, 14:34
Jeg leser hva spartasupporter skriver om SFK.. Klarer ikke la være å tenke på vanstyringen av FFK på 90-tallet, tenk om det skulle gå like langt med FFK som med SFK? Godt det ikke ble tilfelle..

---------------------------

If they can make a law, then I can break a law, if I can break a law, will the law break me?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 12 des 05, 15:27
Opprinnelig postet av spartasupporter
Jeg forsøke å forklare det nok en gang:

Det er ikke kniving om hvem som skal bli best i byen. Det har fotballsamarbeidet vunnet for lengst. Altså er ikke fotballen i Sarpsborg på samme nivå/tilstand som i Fredrikstad for fem år siden, men i 2003 da FFK spilte i 1. divisjon.

Angående byprosjekt:
FK Sparta Sarpsborg leder og betaler (nå også med sponsor i kommende treårsperiode) spillerutviklingssamlinger ukentlig for spillere i aldersgruppen født i-90 til -92. Det er gratis for samtlige klubber i byen (også for de få som står utenfor). Det rapporteres om at prosjektet er veldig vellykket og at nivået i de aldersbestemte lagene er høynet fordi spillerne som deltar i disse gruppene tar med seg det de lærere tilbake til respektive klubber. Det er selvsagt ennå for tidlig å måle resultatene ennå, men det vitner visstnok om at det sportslige nivået og holdninger til riktig treningsmengde som kreves for toppfotballspillere er kraftig bedret. Det viser seg også i forhold til unge spillere fra byen som også er toneangivende i juniorlag, på rekruttlaget, kretslag og for så vidt også aldersbestemte landslag og A-laget.

Jeg vil igjen understreke at jeg mener det er en feiltakelse at SFK er "byens lag". I Fredrikstad er FFK byens lag, det er helt riktig, men situasjonen er annerledes i Sarpsborg. Her har SFK spilt seg selv utover sidelinjen for lenge siden og har følgelig også tapt mye sympati. At det kom i snitt rundt 100 mennesker på hjemmekampene forteller sitt klare språk om det! (hjemmekampen mot Sparta er således ikke reell). Sparta har da så definitivt fotballtradisjoner. Å si noe annet er historieløst. Kliubben tok også byens siste norgesmesterskap og har også tilsammen sju av dem i skapet, inkludert AIL-mesterskapene. Men det er egentlig uvesentlig. Man lever ikke av historien alene.
Det er et genuint ønske om å samle seg om å skape toppfotball, og det gjør hele 13 klubber. Hvis det ikke er å være hele byens lag, ja da vil jeg gjerne vite hva som er å være byens lag. Sparta hadde ganske soleklart hele 2. divisjons aller høyeste publikumssnitt på hjemme- og bortekampene i 2005. Noe SFK, til sammenlikning, aldri var i nærheten av da da var i 2. divisjon sist - og ei heller da de spilte i 1. divisjon. Hva som eventuelt kunne ha vært dersom SFK var i førersetet blir kun spekulasjoner. Det er i hvert fall hevet over enhver tvil, med bakgrunn i tilgjengelige publikumsstatistikker, at klubben ikke greide å fenge publikum. Det har Sparta klart, og noe jeg er helt sikker på vil forsterke seg i sesongen som kommer. Folk i Sarpsborg er generelt grundig lei hoverende holdninger og å være seg selv nok, og har dermed samlet seg i et fotballsamarbeid med braksuksess både sportslig og publikumsmessig.
Til sammenlikning var opprykksteltet nå i høst smekk fullt en hel ettermiddag og kveld da Sparta rykket opp. Teltet tok 500 sitteplasser og det var plenty av ståplasser for å si det pent. Da SFK rykket opp holdt man åpent klubbhus...

Byens lag? Ja, døm selv...

Jeg er faktisk stolt over, og glad for, at folk fra samarbeidsklubbene finner det helt naturlig å også heie på og støtte opp under FK Sparta Sarpsborg i tillegg til sin egen klubb i nærmiljøet der de bor. I tillegg har man de som alltid har soknet naturlig til det "gamle" Sparta-miljøet både i ishockey og fotball.
Jeg er altså grunnleggende uenig i påstandene om at folk i Sarpsborg hadde heiet på SFK i stedet dersom tabellsituasjonene var byttet om. Det viser historien, og det viser nåtiden.


Jeg skjønner poenget ditt hele veien jeg, men tenk om SFK hadde Sparta sin plass, hva hadde du sagt da ??

spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 12 des 05, 15:34
Opprinnelig postet av bønna
Jeg leser hva spartasupporter skriver om SFK.. Klarer ikke la være å tenke på vanstyringen av FFK på 90-tallet, tenk om det skulle gå like langt med FFK som med SFK? Godt det ikke ble tilfelle..


Nei, og det håper jeg dere lager en byste av Forsberg og Høili for! Det har de faktisk fortjent, uansett hva slags kritikk som har kommet deres vei. FFK har utvilsomt brøytet vei for Sparta (kanskje også Moss tross alt...?) gjennom oppturen.

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


spartasupporter

Juniorspiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 188

Lagt til: 12 des 05, 15:40
Rune Haugen: da hadde jeg fortsatt ment at SFK ikke har hatt samme grep på publikum som byens lag, noe de vitterlig og historisk sett ikke har hatt de siste 20 årene. Ei heller i 1. divisjon i 1995 eller 1997. I mens har samarbeidet vokst seg stort og brøytet vei som byens lag og med imponerende stor publikumsoppslutning hjemme og borte sett fra 2. divisjonsståsted (FFKs oppslutning var i ekstrem særklasse og er ikke sammenliknbart). Dét er mitt poeng, ikke å snakke "dritt" om SFK, for det har jeg ingen interesse av.

---------------------------

- sammen for Sarpsborg


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 12 des 05, 15:47
Opprinnelig postet av spartasupporter
Rune Haugen: da hadde jeg fortsatt ment at SFK ikke har hatt samme grep på publikum som byens lag, noe de vitterlig og historisk sett ikke har hatt de siste 20 årene. Ei heller i 1. divisjon i 1995 eller 1997. I mens har samarbeidet vokst seg stort og brøytet vei som byens lag og med imponerende stor publikumsoppslutning hjemme og borte sett fra 2. divisjonsståsted (FFKs oppslutning var i ekstrem særklasse og er ikke sammenliknbart). Dét er mitt poeng, ikke å snakke "dritt" om SFK, for det har jeg ingen interesse av.


Det er ikke noe rart at SFK ikke har fenga noen i Sarpsborg når de har ligget brakk siden midten på 70-tallet. Men før det så var SFK flaggskipet hos dere. Du må ikke bare snakke om nyere tid her nå da.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3