Husk meg
Brukernavn
Passord

Hva skjer med tromma?

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

6611-FFK

Juniorspiller

Ble medlem: 02 nov 04
Innlegg: 122

Lagt til: 18 apr 06, 11:14

Skulle gå bort å spørre på Brann kampen, men ble stoppet av de andre

---------------------------

Ivrig aristokrat
Sempre Fi ! Forza FFK !


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 18 apr 06, 11:34
Opprinnelig postet av 6611-FFK

Skulle gå bort å spørre på Brann kampen, men ble stoppet av de andre



Vet ikke hvem de andre er, men tror dessverre at det er de mest sentrale i Plankehaugen som ikke er interessertr i å prøve dette med tromme.
Tror vi får ta dette opp med styret i Plankehaugen og prøve å overbevise dem om at det er sannsynlig at en stor del av Plankehaugens 2300 medlemmer i det minste er interessert i å gjøre et forsøk med å bruke tromme.

Jeg tror de har styremøte imorgen, 6611-FFK, så kanskje vi kan få tatt opp dette spørsmålet der.

NB! Jeg ringer deg, 6611-FFK,  når jeg har sovet i noen timer, for jeg har også en annen sak jeg håper på å få tatt opp på møtet.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


ffknyhusffk

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 apr 06
Innlegg: 2

Lagt til: 26 apr 06, 14:15
Tromme er jo rett og slett bare tragisk. vis det er  det som skal til for at plankehaugen skal lage støy orker ikke jeg stå der.. flaut..

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 26 apr 06, 14:22
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Opprinnelig postet av 6611-FFK

Skulle gå bort å spørre på Brann kampen, men ble stoppet av de andre



Vet ikke hvem de andre er, men tror dessverre at det er de mest sentrale i Plankehaugen som ikke er interessertr i å prøve dette med tromme.
Tror vi får ta dette opp med styret i Plankehaugen og prøve å overbevise dem om at det er sannsynlig at en stor del av Plankehaugens 2300 medlemmer i det minste er interessert i å gjøre et forsøk med å bruke tromme.

Jeg tror de har styremøte imorgen, 6611-FFK, så kanskje vi kan få tatt opp dette spørsmålet der.

NB! Jeg ringer deg, 6611-FFK,  når jeg har sovet i noen timer, for jeg har også en annen sak jeg håper på å få tatt opp på møtet.


hvis du skal ditt, hadde det vært veldig fint om du får sagt ifra om det med tromma ja
Den hadde gjort underveker

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»



Krumtapp

Juniorspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 156

Lagt til: 26 apr 06, 16:15
Jeg håper inderlig at det ikke blir noe tromme av noe slag på stadion. Husker med irritasjon da det ble trommet borte i klokkesvingen. Veldig irriterende med slikt i lengden. Litt som heia moss, heia moss, heia moss gjentatt i det uendelige (ca. 90 minutter). Plagsomt. Jeg mener Plankehaugen gjør sine utmerkede saker godt uten disse trommene. La oss slippe. Vær så snill.

---------------------------

Any given sunday


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 26 apr 06, 16:25
Med det trøkket vi lagde sist hjemmekamp i annen omgang, klarer vi oss fint uten. 

Men det avhenger selvfølgelig av at ALLE (og da mener jeg alle) som har betalt 80 spenn for å komme inn på haugenfeltet synger. Kan bare ikke få gjentatt det mange nok ganger.

---------------------------

Syng, eller forlat plankehaugenfeltet!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 26 apr 06, 16:27
Opprinnelig postet av Krumtapp
Husker med irritasjon da det ble trommet borte i klokkesvingen. Veldig irriterende med slikt i lengden. Litt som heia moss, heia moss, heia moss gjentatt i det uendelige (ca. 90 minutter). Plagsomt.



Klarer du å lese? For hvis du hadde fulgt med littegranne i denne diskusjonen så hadde du skjønt at det ikke er snakk om en sambatromme men en basstromme som skal holde takta.

---------------------------

Interwoven our lives became, bonded by blood, no need to be repaid!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 26 apr 06, 16:28
Opprinnelig postet av Martin_
Med det trøkket vi lagde sist hjemmekamp i annen omgang, klarer vi oss fint uten. 

Men det avhenger selvfølgelig av at ALLE (og da mener jeg alle) som har betalt 80 spenn for å komme inn på haugenfeltet synger. Kan bare ikke få gjentatt det mange nok ganger.


Det skjer ikke så lenge de sentrale PH-folka ikke gidder å gjøre noe med indianerne.

---------------------------

Interwoven our lives became, bonded by blood, no need to be repaid!


Krumtapp

Juniorspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 156

Lagt til: 26 apr 06, 16:31
For uinnvidde høres det ikke ut som om Plankehaugen har problem med takta. Men hvis du sier det, så er det vel slik. Og vi vet at kommer det først én tromme...Ja, så kommer det en til. Før vi vet ordet av det står hele janitsjar`n der borte og uler.

---------------------------

Any given sunday


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 26 apr 06, 16:31
Jeg er veldig inntressert i å gjøre noe med indianere. Hver eneste hjemmekamp, står det (nesten alltid) en innen en meters radius for meg en som ikke synger. Jeg er ganske ung, så har vært forsiktig med å si til de litt eldre gutta ennå. Men skal begynne med det nå. Er så dritt lei å stå å se på det.

---------------------------

Syng, eller forlat plankehaugenfeltet!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 26 apr 06, 16:37
Opprinnelig postet av Krumtapp
For uinnvidde høres det ikke ut som om Plankehaugen har problem med takta. Men hvis du sier det, så er det vel slik. Og vi vet at kommer det først én tromme...Ja, så kommer det en til. Før vi vet ordet av det står hele janitsjar`n der borte og uler.


Vel, jeg er ikke for et orkester på PH-tribuna, kun en basstromme! Det er heller ikke det at vi har "store" problemer med takta, men hvis takta blir satt fra første stund så vil flere være med å klappe og synge før sangen dør ut.

---------------------------

Interwoven our lives became, bonded by blood, no need to be repaid!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 28 apr 06, 00:12
Etter å ha stått i plankehaugen på Briskeby må jeg si at en enkelt basstromme for å synkronisere haugen sannsynligvis ville gjort underverker for kraft og regi.

Vi snakker kun om en helt enkel markering av pulsen sånn at et helt felt virkelig kan synge helt unisont, noe som faktisk er vanskelig når avstandene blir over 20 meter.

Det er dessuten ikke alle rop som trenger tromme. De som har dynamisk puls trenger ikke, ei heller de langsomste ropene. De som går litt raskere, og har flere ord vil fungere 1000% bedre med tromme, det er jeg sikker på.

Ellers er det en tydeligvis en edel kunst å følge med på kamp og Zoran samtidig. Men det er mulig at det blir automatisk etter noen kamper, hehe. Zoran ser jo forøvrig ca 3% av kampen, jeg regner med at han må spørre om stillinga med jevne mellomrom. ;-)

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 28 apr 06, 01:20
Opprinnelig postet av Asgeir
Etter å ha stått i plankehaugen på Briskeby må jeg si at en enkelt basstromme for å synkronisere haugen sannsynligvis ville gjort underverker for kraft og regi.

Vi snakker kun om en helt enkel markering av pulsen sånn at et helt felt virkelig kan synge helt unisont, noe som faktisk er vanskelig når avstandene blir over 20 meter.

Det er dessuten ikke alle rop som trenger tromme. De som har dynamisk puls trenger ikke, ei heller de langsomste ropene. De som går litt raskere, og har flere ord vil fungere 1000% bedre med tromme, det er jeg sikker på.

Ellers er det en tydeligvis en edel kunst å følge med på kamp og Zoran samtidig. Men det er mulig at det blir automatisk etter noen kamper, hehe. Zoran ser jo forøvrig ca 3% av kampen, jeg regner med at han må spørre om stillinga med jevne mellomrom. ;-)


Når vi kommer i gang med Plankehaugens nye kor/sanggruppe, så får vi jo mulighet til å prøve dette i forbindelse med en øvelseskveld og da kan vi jo se hvordan dette lyder og gjøre en avstemming blandt sangerne om dette er noe vi også vil bruke under kampene.

Jeg personlig har lenge ønsket dette med en basstromme, men dersom flertallet mener noe annet, så er det jo bare å respektere det. Men et førsøk må vi gjøre.

Det hadde sikkert vært fint å fått deg med i sanggruppa, Asgeir, selv om du bor i Oslo. Du er jo musiker og har derfor sikkert mye å bidra med, og så pleier du jo å være på de fleste kamper både hjemme og borte.

---------------------------

FFK på toppen i 2006


Fugla`Kef1r

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 apr 06
Innlegg: 5

Lagt til: 28 apr 06, 17:29
Endret: 28 apr 06, 17:29
hvilket lag i tippeligaen hadde først tromme ? :p jo LSK.. glhf med tromma deres. tar alt som respekt jeg :p egentlig skjønner jeg ikke hva folk har i mot tromme, alle burde ha en. det holder jo takta + at det får opp stemmningen.

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 28 apr 06, 18:06
Opprinnelig postet av Fugla`Kef1r
hvilket lag i tippeligaen hadde først tromme ? :p jo LSK.. glhf med tromma deres. tar alt som respekt jeg :p egentlig skjønner jeg ikke hva folk har i mot tromme, alle burde ha en. det holder jo takta + at det får opp stemmningen.


Bodø/Glimt ! :)

---------------------------

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 28 apr 06, 18:29
Opprinnelig postet av Møklegård
Opprinnelig postet av Fugla`Kef1r
hvilket lag i tippeligaen hadde først tromme ? :p jo LSK.. glhf med tromma deres. tar alt som respekt jeg :p egentlig skjønner jeg ikke hva folk har i mot tromme, alle burde ha en. det holder jo takta + at det får opp stemmningen.


Bodø/Glimt ! :)


Bodø/Glimt er jo i Adecco. Så da blir det vel Fugla da........
Vi har hatt en dryyyyg debatt om bruk av "beat" i haugen. Jeg mener det er flest argumenter forr, men jaggu finnes motargumenter også.
F.eks. så kan tommelyden virke svært irriterende på tv-sendingene. Særlig på en nøytral tilskuer.

---------------------------

Etterlysning:
FFKsupporter med ett ben, blind, døv og nylig kastrert.
Kallenavn:"Lucky".


Fugla`Kef1r

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 apr 06
Innlegg: 5

Lagt til: 28 apr 06, 23:06
Opprinnelig postet av Møklegård
Opprinnelig postet av Møklegård
Opprinnelig postet av Fugla`Kef1r
hvilket lag i tippeligaen hadde først tromme ? :p jo LSK.. glhf med tromma deres. tar alt som respekt jeg :p egentlig skjønner jeg ikke hva folk har i mot tromme, alle burde ha en. det holder jo takta + at det får opp stemmningen.


Bodø/Glimt ! :)


Bodø/Glimt er jo i Adecco. Så da blir det vel Fugla da........
Vi har hatt en dryyyyg debatt om bruk av "beat" i haugen. Jeg mener det er flest argumenter forr, men jaggu finnes motargumenter også.
F.eks. så kan tommelyden virke svært irriterende på tv-sendingene. Særlig på en nøytral tilskuer.
haha.. tv sendiger ja.. med de får jo lixm 10 supportere til og synge ut over 10 000 også da :p så det tror jeg ikke er noe problem.

veiron

Bedriftsspiller
Ble medlem: 24 jan 04
Innlegg: 25

Lagt til: 02 mai 06, 10:03
Tromma til KFL var bedriten på søndag. Noen hadde glemt "trommestikka" (er vel mer en klubbe) og det ble slått på den med noe annet, og til slutt sprakk trommeskinnet, hehe. Bra opplegg... :p

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 18 mai 06, 13:21
Nekter å gi meg med den tromme diskusjonen her, etter å ha sett folk i plankehaugen på tirsdan er dette ennå et bevis på at folk trenger noe for å holde takt å komme igang.Skjønner ikke helt hva som er problemet jeg, man har hatt en avstemning på dette, et klart flertall ville ha en basstromme.

Klokan-Du var jo for denne tromma, hva har skjedd... Ingen måte du vet hvordan man kan skaffe denne tromme på, kanskje få de som vil være med til å spleise på en tromme hvis det ikke er mer penger igjen i plankehaugen kassa? Er mer en gjerne villig til å bidra litt for å få den inn i haugen

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»



Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 19 mai 06, 09:27
Altså ... Jeg har sagt et stort ja til tromme og egentlig satt denne diskusjonen i gang for lenge siden. Den som tror at Zoran har absolutt ingenting annet å gjøre enn å tenke på PH og fotball kamper da tar han stor feil. Det er så vidt jeg har sammvitighet om å dra på kamper og derfor sier jeg det en gang til... Ja takk til tromma , kom med den men det finnes vel flere mennesker her som har bedre tid og mindre prioriteringer enn meg som kan ta på seg denne jobben..... 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3