Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvorfor gir vi bort Klokkesvingen til VIF i år igjen?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 26 aug 05, 08:53
16 Mai var det fullt på Ullevål og vi hadde 25% av billettene, dem var snille mot oss og vi er snille mot dem. Det kan komme flere storkamper på Ullevål og da får vi 25%.....

Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 26 aug 05, 09:10
Denne kampen kan jo bli et løft for oss syngende supportere også. Vi kan jo ikke la Klanen synge oss ut, og da må vi få med alt som kan bruke stemmen. For eksempel legge ut lapper til de på gamle Lange Stå, der det står at det er ikke et krav å være medlem av PH for å bruke stemmen og synge med. Hvis det kan hjelpe da, for på den tribunen er døm slække, gett.
Hadde også vært genialt å få med Gressviktribunen til å synge sammen med PH.

---------------------------

Que Sera Sera! Vi Elsker Fredrikstad!
Vi Elsker Fredrikstad! Que Sera Sera!


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 26 aug 05, 09:46
På Ullevål får alltid bortelaget VG tribunen. Ikke noe som gjaldt spesielt for FFK kampen. Og slik som Ullevål er bygget, er det mest hensiktsmessig også pga sikkerhet. Men som tidligere nevnt i tråden her; VIF supporterne alene hadde aldri klart å fylle Ullevål alene, så de er alltid "snille" og gir bortesupporterne VG-tribunen. Er det mange nok, åpner de øvre del av VG også. Hvis ikke står den avstengt og tom.

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 28 aug 05, 16:25
Klanen får 2/3 Klokkesvingen. Og JEg synes faktisk det er helt greit. Jeg kjøper argumentene om at det kan være utaktisk  av FFK osv, men se litt langsiktig på det da.

Enga kunne for eksempel gitt f*** i å åpne VG øvre på 16. mai fordi det ville være sportslig taktisk med færre bortesupportere.

Dersom vi hadde gitt Klanen 525 biletter hadde Enga blitt grinete og vi kunne neppe ventet oss mye godvilje fra den kanten i tilsvarende situasjoner fremover. Dessuten ville nok mange klansmedlemmer kjøpt opp biletter via de vanlige "kjøpskanalene" lenge før disse etternølerne hadde kjøpt bilett. Eneste som hadde skjedd var at vi hadde fått denne Oslo-slummen spredd rundt over hele stadion... Riktignok med mindre trøkk...




Og når det gjelder kvoten vi fikk mot Aalesund, fylte vi opp den? Jeg tror ikke det, og da er vel ikke det noe sammenligningsgrunnlag...

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 29 aug 05, 09:42
At " Scheie" også har overtatt sitt forbildes syn på oslofotballen blir her tydelig.
Når Scheie betegner VIF klanen som denne " Oslo-slummen" synes jeg han bedriver en hets 
som er en "blind" FC Lyn patriot "verdig".
Klanen er vel nettopp de siste årene blitt kjent for sin inkluderende  væremåte, noe som også gir
gjenspeil i den kulturelle mangfoldighet som både er i "klanen " og ellers i VIF.
Synes også uttalelse er særdeles dum, også fordi at de av oss som FFK supportere som har vært på FFK-VIF kamper på
Ullevål har opplevd den gemyttelige stemningen mellom disse lags supportere.

Så Scheie, ellers mye ok i det du skriver, men uttrykket  "Oslo-slummen" synes jeg passer bedre på "Dress-kode " supportene til FC Lyn. Noe vi i "gamle" dager ville kalt " Silkeramp".

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 29 aug 05, 13:05
Endret: 29 aug 05, 13:09

Hvis du ser etter, dracula, så vil du se at jeg skrev dette med såkalt glimt i øyet:
Det var kanskje det eneste i innlegget som ikke var ment seriøst, og kanskje det eneste du tok seriøst?
(Noen ekstra smileyer for å understreke at dette også er skrevet med glimt i øyet)

Om jeg skal være helt seriøs: Jeg synes det er mye bedre for stemningen på stadion at Klanen samler seg enn at VIF-supporterne blir spredd rundt over hele stadion. Mulig ikke sportslig taktisk av FFK, men dog bra for rammen rundt Klanen. DET var mitt seriøse poeng!


PS! Det er nettopp på grunn av denne gemyttelige stemningen at jeg synes det er greit at Klanen får så mange biletter.


A.Scheie som selv kommer fra en industriarbeiderfamilie.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 29 aug 05, 14:18
Scheie, jeg forsto av resten av innlegget ditt at du egentlig ikke mente Oslo-slummen om
"Klanen".
Kunne bare ikke dy meg.
Håper du tok det som min lille digresjon mot  FCLyn - VIF, uten å ta det personlig.
Det var jo bare det at Arne "Tullball" jo er FCLYn tilhengerl.

Neida , jeg tar innlegget dit seriøs, og er langt på vei enig.
Det er som jeg bare etterlyser er en klar profil på dette med billettsalg.
Slik at FFK også sikrer seg som en klubb (hovedklubben) for den vanlig innbygger Nedre Glomma regionen iallefall.
Derfor mener jeg vel også at stadion bør minst romme 15000, helst fler.
Potensiale ligger her, og FFK er på god vei.

Personlig ønsker jeg "Klanen" hjertelig velkommen og ser med beundring på ders atferd på samme måte som jeg 
virkelig sette drivkreftene i Plankehaugen meget høyt.


---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


risto

Knøttespiller

Ble medlem: 21 mai 04
Innlegg: 26

Lagt til: 29 aug 05, 14:19
Endret: 29 aug 05, 14:20
Opprinnelig postet av dracula
At " Scheie" også har overtatt sitt forbildes syn på oslofotballen blir her tydelig.
Når Scheie betegner VIF klanen som denne " Oslo-slummen" synes jeg han bedriver en hets 
som er en "blind" FC Lyn patriot "verdig".
Klanen er vel nettopp de siste årene blitt kjent for sin inkluderende  væremåte, noe som også gir
gjenspeil i den kulturelle mangfoldighet som både er i "klanen " og ellers i VIF.
Synes også uttalelse er særdeles dum, også fordi at de av oss som FFK supportere som har vært på FFK-VIF kamper på
Ullevål har opplevd den gemyttelige stemningen mellom disse lags supportere.

Så Scheie, ellers mye ok i det du skriver, men uttrykket  "Oslo-slummen" synes jeg passer bedre på "Dress-kode " supportene til FC Lyn. Noe vi i "gamle" dager ville kalt " Silkeramp".




Jeg er klansgutt. Har mye godt å si om FFK og spesielt om PH. Jeg tar ikke denne "Oslo-slummen" greie tungt. For det første var det smily bak som gjør av man tar det med et smil. For det andre så stikker det ikke så dypt hos noen av oss.

Så til sakens kjerne.

Jeg er dypt taknemlig for av vi får stå sammen. Vi hadde møtt opp mannsterke uansett. Jeg synes kampa mot FFK er noen av de morsomste i TL mye pga dere supportere. Jeg har trua på at Enga-FFK og FFK-Enga kan bli klassiske oppgjør i årene fremover, men da bør ekte supportere få stille på begge kampa. Det at dere var så mange som dere var 16 mai var bare fett. Jeg vil mye heller krige med mange av dere en underholde soffasittere som en gang i året stiller opp på kamp. Tror og håper det er mange hos dere som tenker likt.  

---------------------------

klansgutt



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24