Husk meg
Brukernavn
Passord

Rasisme blant enkelte under Lyn kampen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

ash

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 apr 05
Innlegg: 22

Lagt til: 12 apr 05, 17:58
Endret: 12 apr 05, 18:09
Må si jeg ble meget skuffet når folk bak meg drev å hånet lyn Keeperen Al-Habsi under kampen mot lyn...(Skal ikke si hva som ble sagt,egner seg ikke som forumsspråk)trodde virkelig voksne mannfolk som de kan holde holdningene sine for seg selv under en fotballkamp...I tillegg til dette la jeg også merke til at det var flere familier med barn i nærheten...Dette var ganske høyt oppe på tribunen rett bak målet til ffk,altså i midten av tribunen (vg nedre)...
Ikke glem at det på ffks lag er flere som har en annen hudfarge...Så med andre ord håner dere de sammtidig..Utrolig skuffenes at slikt skjer i 2005...Disse folkene dette gjelder begynnte også å bue når speakeren på stadion oppfordret alle til å gi rasismen rødt kort...Hva er dette for noe tull???For all del håpe at dette ikke gjenntar seg,kan jo ødelegge navnet og ryktet til plankehaugen...Skjerpings...

Håper alle her inne er med på å gi Rasismen et rødt kort!!

---------------------------

FFK for Life......


Kråkerøygutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 1011

Lagt til: 12 apr 05, 18:04
Håper virkelig ikke dette gjentar seg. Hørte ikke noe til håningen, men jeg håper de det gjelder skjerper seg. Rasisme hører ikke hjemme på tribunen, på matta eller andre steder.

---------------------------

Spillere kommer, spillere går. FFK består.

Tippeligaen til dommedag!

www.trylleblyant.com


FFKgutten

A-lagspiller

Ble medlem: 12 apr 05
Innlegg: 286

Lagt til: 12 apr 05, 18:06
Helt enig! Gi rasisme rødt kort!

Dette skjedde desverre med Chinedu Obasi Ogbuke også (den fargede spissen/vingen).

Om folka som sier slikt er drita fulle og ikke tenker seg om, så får de heller se kampen på pub`en eller no.

Men om de er nazister og sier slikt, så syns jeg de burde bli utestengt fra alle klubbens (og andre tippeligakamper) i et og et halvt år, med mindre de skjerper seg!

Rasisme må bekjempes!!!

---------------------------

FFKgutten


thomkat

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 494

Lagt til: 12 apr 05, 18:45
Helt enig!! Vi må stå sammen mot rasisme. På absolutt alle plan!

Det er forkastelig at det skjer blant FFK supportere, vi vet vel bedre?

:ffk::ffk::ffk:

---------------------------

Elleve røe og vite kællær


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 12 apr 05, 19:18
Hørte bare noen ropte al-quaida til ham ,der jeg sto..Om man har et reelt agg i siden til utlendinger er vel FFK feil lag å heie på...Velger å tro at folk roper mye rart for å være morsomme,med noen pils innabords..

Skal også sies at alle motstandere for passet sitt påskrevet ved lyteskrik,same,hore osv...ikke penspråk det heller...Noe man alltid vil høre så lenge fotball har såpass mye krig i seg..Tror ikke all verdens kampanjer vil forandre det....Sier ikke at alt som blir skreket er greit,men at fotballkamper ikke er arenaen å gå om man vil unngå politisk og etisk ufine rop..

---------------------------

"Sov godt Kongo.." "æhh hold kjeft"


mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 12 apr 05, 20:03
Opprinnelig postet av Vlad
Sier ikke at alt som blir skreket er greit,men at fotballkamper ikke er arenaen å gå om man vil unngå politisk og etisk ufine rop..


Nei, men man trenger ikke å godta dritt av den grunn.

---------------------------

www.carlberner.no


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 12 apr 05, 20:23
Endret: 12 apr 05, 20:25
Opprinnelig postet av mygg
Opprinnelig postet av Vlad
Sier ikke at alt som blir skreket er greit,men at fotballkamper ikke er arenaen å gå om man vil unngå politisk og etisk ufine rop..
Nei, men man trenger ikke å godta dritt av den grunn.

Selvfølgelig ikke..Mener også at vi har ansvar for å si direkte til folk som vi selv synes går over streken.Om jeg har med sønn min noe sted og noen oppfører seg over streken gir jeg beskjed til vedkommende direkte...Har liksom ikke tro på kampanjer og slikt..ikke ovenfor folk uten egne grenser

---------------------------

"Sov godt Kongo.." "æhh hold kjeft"


Pupper og Lår

Bedriftsspiller
Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 3

Lagt til: 12 apr 05, 23:55
Har sett og hørt dette på kamper jeg og, spesielt fra en fyr. Husker han fra i fjor på Lillestrømkampen og, han sto helt fremme med noen jenter og ropte mye elendighet. Tidde stille kun den korte stunden politiet gikk forbi. Vemmelig fyr med rasistiske tilrop.

---------------------------

bølger i håret og vann i knærne


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 13 apr 05, 08:08
Rødt kort !
:mad:

Håper ikke at vi roper Åååååååå rett før han sparket, hører med her.. for det er bare ment som å forstyrre`n litt. Samme gjorde vi med flere motstander keepere i fjor.

---------------------------

Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)


Pupper og Lår

Bedriftsspiller
Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 3

Lagt til: 13 apr 05, 08:42
Jeg tror ALLE vet forskjellen på vanlig "godsnakk" (dommer/spiller/keeper "mobbing") og rasisitiske rop. Synes vi alle har et ansvar for å reagere sterkt når dette skjer på kamper.

Vi vil da ikke assosieres med sånn lavpanna, uintelligent og ondsinna oppførsel? :confused:

---------------------------

bølger i håret og vann i knærne


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 13 apr 05, 11:41
Be dem holde kjeft når det skjer.. De leser sikkert ikke dette forumet.

---------------------------

Ivar Hoff, fotballens erke-gnom.


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 13 apr 05, 13:32
Godt å se sunne holdninger her :-)

En ting som jeg ble litt skuffet over jeg tenkte lufte:

Når FFK`s mannskap ble ropt opp holdt bastionen kjeft...var stille rett og slett. Når Lyn`s lag ble lest opp var det massiv buing fra FFK`s tilhengere... Synes dette var litt ufint. Sammenligner det overhodet ikke med rasisme, som er i en helt annen liga, men burde vi ikke ha litt respekt for motstanderen ?

Jeg klapper aldri for motstanderen, men jeg buer ikke under oppropet...da er det mer effektfullt med stillhet!

Buing er selvsagt tillatt under spillets gang...det er endel av spillet og ikke så direkte på personer....

Kan også godta buing på spillere av direkte årsaker, som råtass spill mot våre gutter i forrige kamp osv....

---------------------------

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 13 apr 05, 13:48
Bastionen holdt jo kjeft stort sett i hele kampen. :D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 13 apr 05, 14:05
Opprinnelig postet av Brukernavn
Rødt kort !
:mad:

Håper ikke at vi roper Åååååååå rett før han sparket, hører med her.. for det er bare ment som å forstyrre`n litt. Samme gjorde vi med flere motstander keepere i fjor.


Det er det nok ikke. Det gjør stort sett alle supportere tnår motstanderens målvakt skyter ut ballen.

---------------------------

Fredd


torhen

Knøttespiller
Ble medlem: 06 mai 03
Innlegg: 54

Lagt til: 13 apr 05, 14:29
Jeg er stor tilhenger av å kunne gjøre bortebane om til hjemmebane, og da å kunne gi massiv pipekonsert under oppropet av Lyns lagoppstilling er selvfølgelig helt topp. Jeg må oppfordre dere til ikke å blande snørr og kanel i denne diskusjonen.

---------------------------

TH


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 13 apr 05, 15:02
Kansje det var derfor de ikke nevnte hvem som ble byttet inn for FFK på høytaleren under kampen..?..pga utpipinga av Lyn spillerne..?

Nei..vil de høre jubel får de møte opp på kamp og overdøve oss.
:ffk:

---------------------------

Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 13 apr 05, 16:41
Opprinnelig postet av Superkjegle
Be dem holde kjeft når det skjer.. De leser sikkert ikke dette forumet.


Nettopp det man må gjøre om man reagerer på andres oppførsel..

Ser i avisene at enkelte klubber i Italia har langt mer å jobbe med oss på oppførsel siden.

---------------------------

"Sov godt Kongo.." "æhh hold kjeft"


FFKgutten

A-lagspiller

Ble medlem: 12 apr 05
Innlegg: 286

Lagt til: 29 okt 05, 23:23
Rasisme hører ikke hjemme på noen steder, verken i fotball eller i hverdagslivet..

---------------------------

FFKgutten



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3