Husk meg
Brukernavn
Passord

Nå er jeg "optimist"

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 16 mar 05, 21:13
Får mer og mer "tro" på laget.
Jeg må nå føye meg inn i rekkene av de positive menneskene her på forumet.
VI stiller med tilnærmet fullt lag og resultatene går vår "vei" Strategien med å satse på mange nye spillere som er såkalte talenter ser ut som var rett å gjøre i steden for et mindre antall som kunne heve laget direkte.
"Honnør" til Eggen og H. Hansen som sørget for å bruke opp nesten hele kvoten før Drillo kom på plass.
Hadde vi ikke hatt Drillo, men fjorårets trener i førersetet ,tror jeg at jeg hadde mistet helt motet . Nå får vi håpe at de som skal spille neste kamp bretter opp skjortearmene og blør for klubben .

PS ! om en spiller ikke blir funnet god nok for Eggen, kan det vise seg at det like godt kan være andre årsaker til vrakingen. FFK har sendt 5-6 spillere til 1. div som sannsynligvis er bedre enn de vi har fra nr. 13-14 og oppover.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 16 mar 05, 22:09
Ja Eggen har to opprykk og holdt oss i tippeligaen..... Ikke rart du er gæern på han!!!! Her er det spillerenes holdninger som er altfor svake. Laget bevisste på høsten at det er mer enn godt nok. Nå bør det være ennå bedre. Hedigvis er det sånn at spillere som ikke gjør det dem er betalt for, får høre det ganske så klart på stadion når serien starter......... Og som overordnede er det Drillo sitt ansvar at enhver spiller presterer det man kan forvente......

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 16 mar 05, 23:13
Jeg blir helt matt. Skuffelsen var stor når ikke FFK presterte mot Tønsberg i dag. Men ærlig talt TomRoar, å nærmest korsfeste Eggen pga dette blir jo som å skylde på barnehage tantene hvis sønnen din kommer bannende hjem fra kirken....

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 17 mar 05, 08:00
Når man er som mest skuffet så kan man skrive mye rart. I går var jeg sikker på et godt resultat, men den gang ei.

Har dere andre forslag på hvem som er ansvarlige for all fyllmassen i stallen som medfører at vi ikke kan hente kvalitet .

Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 17 mar 05, 11:04
Endret: 17 mar 05, 11:19
He, he. Du er da evig optimist også da!
tomroar, jeg syns det er veldig vanskelig å forstå deg. Først klager du over at FFK har "sendt 5-6 spillere til 1. div som sannsynligvis er bedre enn de vi har fra nr. 13-14 og oppover".

Etterpå klager du over at den resterende stallen er "fyllmasse"??? Når det gjelder de fem-seks spillerne du omtaler, så regner jeg med at du sikter til spillere som Jørgen Pettersen, LPH, Hornseth, Bjørnar Johannessen og kanskje Pestisha og Vebjørn?

Hvis vi starter med LPH. Det er jo ingen tvil om at LP er en knakende god spiss i 2. divisjon. Dessuten har han jo en spesiell plass i alle FFK-hjerter etter det som skjedde i 2002. Det blir spennende å følge utviklingen hans det neste året, men han er neppe god nok for tippeligaen. At en spiss kommer alene med keeper to ganger uten å scåre er vel ikke det beste tegnet på at han egner seg for eliteserien?

Hornseth er den andre spissen vi er i ferd med å kvitte oss med. Han er en lovende ung spiller, men skal han få mulighet til å utvikle seg videre trenger han mer spilletid enn det han får i FFK. Jeg har stor forståelse for at han velger å forlate klubben slik situasjonen er i dag.

Jørgen er en ok stopper. Men han mangler rutine. Han fungerte godt sammen med Trondsen i 1. div, men etter at Tor røyk ut med skade mot Lillestrøm i fjor var ble Jørgen rett og slett for lett. Bora, Tor og Rajo er førstevalgene, og vi skal ikke glemme at det er Jørgen selv som velger å bytte klubb.

Vi har en god del alternativer på midtbanene (Roger, Helland, Tero, Peters, Røn, Garro). I likhet med de to andre forsvant Bjørnar for å få mer spilletid. i tillegg har vi fått inn Ramberg, en spiller jeg regner som langt bedre, og med mer rutine enn Johannessen. Rutine var noe vi manglet i fjor.

Når det gjelder Jeton, så var han svært talentfull, men manglet en del spillerforståelse. Etter mitt skjønn er de to gutta fra Costa Rica bedre kort å satse på.

Vebjørn var strengt tatt ikke bra nok for tippeligaen. I tillegg har Riis og Holberg forsvunnet, antakleig for å få mer matching, enn de kan få i FFK,

Så la oss se på hva klubben har skaffet seg av erstattere: Raio og Bora er ett av tippeliganes beste stopperpar. Det viste de seines i høst. Berthelsen spiller fast på U21 og har også vært en av våre beste spillere gjennom alle treningskampene. Han klarer nok å fylle skoene til både Vebjørn Hagen og Wade Barrett. Blixt er en anvendelig back. Kan fungere som erstatter både for Pål-Andre og for Berthelsen.

På spissplass har vi West og Ringberg som er soleklare 1. valg. Kristen og Martin vil fungere som patente innbyttere. Mitt inntrykk av dem så langt er at de også er mer solide og anvendelige enn det LP og Hornseth ville vært som innbyttere. Stallen består i dag av 24-25 spillere (avhengig av om Jørgen finner seg ny klubb).

Dagens stall er langt bedre enn den FFK hadde da de entret matta til Lillestrøm i april i fjor. Det er jeg overbevist om. Kunne vi bare få en måneds tid UTEN så forbannet mange skder! Det som trengs er at spillerne blir samspilte, og da må de nødvendivis matches sammen.

SÅ tomroar; Før du klager over "fyllmasse" kan du være litt mer presis, og forklare hvem det egentlig er du sikter til?

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 17 mar 05, 12:07
Fyllmasse er som nevnt over fra de som er rangert 13-14, muligens også fra 9 og utover
Fyllmasse:
Costa Rica boys, Hornseth, Wiig, Blix, Berthelsen, Wikemae, Helland, Ramberg, Røn, Koskela
Det er spillere som pr nå ikke er bedre enn LPH, Pettersen, Bjørnar, Watson og Jeton , A. Østlie, Forsberg osv.

Pr nå er elveren ikke bedre enn ved sesongavslutningen i 2004 . Da var det som kjent stang inn mange kamper.
Er enig at Piroya , Bora og Enerly er forsterkninger, men nå gjenstår det å se hvor mye vi får brukt de og da er vi på samme nivå som i fjor, og da ser det stygt ut.
Ang LHP så har jeg ikke sagt at han er 1. valg, men sammenlignet med Wiig som de kjøpte i fjor , så tror jeg han er bedre. Denne sammenligningen kan gjøres med flere av spillerene.


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 17 mar 05, 13:10
Pressekonferanse i dag.
Kanskje det ikke bare er hovedsponsoren som presenteres :cool:

---------------------------

Pættærnæ døm hang og slang!!


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 17 mar 05, 14:29
Enig med tomroar i at LPH virker bedre enn det Wiig har vist til nå, men det betyr ikke at LPH hadde klart seg i tippeligaen. For Wiig har så langt vært helt udugelig.

Ellers syns jeg du er litt (langt) på jordet i vurderingen av de andre spillerne. Samtlige av de spillerne du nevner som er i FFK i dag, går en lang gang utenpå de spillerme som er sluppet til andre klubber.

---------------------------

La oss selge hele laget!!


Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 17 mar 05, 15:10
Opprinnelig postet av tomroar
...Costa Rica boys, Hornseth, Wiig, Blix, Berthelsen, Wikemae, Helland, Ramberg, Røn, Koskela...

Det er spillere som pr nå ikke er bedre enn ..... A. Østlie, Forsberg osv.


Syns du drar det _litt_ langt når du har med disse to blant de som du mener er like gode som dagens "fyllmasse"

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 17 mar 05, 15:45
Enig med tomroar i at innkjøpspolitikken er feilslått. FFK er en urutinert klubb i Tippeligasammenheng og trenger mer enn noen etablerte forsterkninger ( Vi så jo alle effekten av nykomlingene i fjor sommer). Vi trenger ikke å bruke opp pengene våre på benkeslitere/mulig-jeg-vil-slå-til-snart-spillere (men nå er det for sent uansett...) Det er antageligvis ikke få kroner som er benyttet på kontrakter med spillere som Blixt, Ramberg og Wiig. Ville heller byttet disse mot EN spiller som var etablert på høyt nivå. Men meg om det. Blir vel bare ansett som sutrete allikevel...

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 17 mar 05, 16:15
Et par eksempler:

Watson dominerte i Pors etter at han kom dit på høsten 2004, overgår Koskea og Hornseth, Wiig, de to siste leveret ikke varene ifjor

A. Østli: har vært med å slå FFK 3 ganger og vært god for Moss, bedre enn Blix , Helland

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 mar 05, 16:50
FFK har rykket opp to divisjoner på rekordtid, da blir det en del spillere som detter av på veien, dem som var gode for et par år siden er nå fyllmasse. Dem har gjort noen veldig gode kjøp og noen dårlige akkurat som alle andre klubber også gjør........ Dessuten å slakte spillere som Berthelsen, Blixt og Vikamae som fyllmasse og feilkjøp blir så dumt at det nesten ikke er verdt å kommentere.......... Jo mer du skriver, jo mer røper du tomroar....

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 17 mar 05, 17:53
Opprinnelig postet av tomroar
A. Østli: har vært med å slå FFK 3 ganger og vært god for Moss, bedre enn Blix , Helland


Ærlig talt?!

Og ser at du ikke engang prøvde å rettferdiggjøre Forsberg på lista di.

Watson kan jeg være enig i, men han dro jeg da heller ikke frem :rolleyes:

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 18 mar 05, 09:11
det samme kan sies om forsberg, han var med de to siste kampene mot FFK

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 18 mar 05, 09:25
Jeg må bare gi min fulle støtte til Bedreviteren her.

tomroars saklighetsnivå er nær nullpunktet.

De fleste spillerne som faller av på veien hos FFK, vil gjøre det bra i andre klubber på lavere nivåer, tomroar. :D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04
Innlegg: 192

Lagt til: 18 mar 05, 09:30
Helt enig Sn#1
En spiller som ikke er god nok til FFK, har fått med seg trening og matching på et høyere nivå enn han nå må prestere på - dermed vil han dominere på sitt nye lag i forholdt til de "amatørene" han nå spiller sammen med.

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 18 mar 05, 09:31
tror flere av dere missforstår hva jeg prøver å formidle. Jeg sier ikke at disse spillerene ligger inne i 1. elveren til FFK, men at de ikke er dårligere enn fleste parten av de som er hentet de to siste åra.

Da med unntak av Enerly, Bora; Piroya og Brenne og West som er klare 1. valg. Mulig at jeg har glemt en spiller

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 18 mar 05, 09:43
Jeg tror ikke jeg missforstår, tomroar.

Men er bare totalt uenig i metoden du bruker til å sammenligne spillere.

At en spiller blir "overflødig" i FFK, behøver ikke alltid å bety at spilleren er for dårlig heller.
Ofte er det fordi klubben har for mange spillere av samme type, som gjør at spillere forsvinner til andre klubber. :D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


katta

Knøttespiller
Ble medlem: 06 jul 04
Innlegg: 39

Lagt til: 18 mar 05, 10:20
Det er vel alltid slik at en spiller som ikke slår til i en klubb ofte kan slå til i en annen.
Piroja var ikke aktuell for VIF,
Riholt fikk ikke være i Start
Bora i køben etc,

Kanskje Jørgen kan bli en hit i LSK.
Det har med spillerstil,tillit, miljø og utvikling å gjøre
Vi kan ikke ta vare på alle og vi kan ikke kjøpe alle.
Se på stå`a i andre østfold klubber. Kvik er "konkurs", Moss sliter (en dag ifra å selge beste spiller) Det er jo ikke slik vi ønsker og da er det tæring etter næring som gjelder. Vi kan ikke velge på øverste hylle hver gang.
Om klubben har kjøpt inn stallfyll enkelte ganger har man jo kjøpt inn mange spillere til lav pris som virkelig har slått til også.

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 18 mar 05, 10:30
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Jeg tror ikke jeg missforstår, tomroar.

Men er bare totalt uenig i metoden du bruker til å sammenligne spillere.

At en spiller blir "overflødig" i FFK, behøver ikke alltid å bety at spilleren er for dårlig heller.
Ofte er det fordi klubben har for mange spillere av samme type, som gjør at spillere forsvinner til andre klubber. :D


tror du missforstår alikevel.

Når det blir hentet inn spillere av samme eller dårligere kaliber ,det er menigsløst og sterk kostnadsdrivende, med tanke på agenthonorarer , sign on fee , økte lønninger på såkalte meriterte splillere som ikke leverer varene. DE siste åra har FFK hentet slike spillere i hopetall og latt egne talenter gå til andre klubber.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3