Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK kan få UEFA cup plass....

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 08 nov 04, 14:34
uefa.com vil jeg tro...

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!

sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad

Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...

HATER Mokkelbost!!!


therese

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 sep 04
Innlegg: 20

Lagt til: 08 nov 04, 15:07
The clubs nominated for the draw are:
Denmark: Esbjerg fB, winners of Denmark`s domestic fair play competition.
Norway: SK Brann, runners-up in Norway`s fair play competition to UEFA Champions League qualifiers Rosenborg BK.
England: Charlton Athletic FC, third in England`s fair play ranking. First and second-placed Arsenal FC and Chelsea FC have already qualified for the Champions League.
Germany: SC Freiburg, fifth in Gemany`s fair play ranking. First, second and third-placed VfB Stuttgart, VfL Bochum 1848, SV Werder Bremen and Bayer 04 Leverkusen have already qualified for the Champions League or UEFA Cup.
Ukraine: The Ukrainian league season runs until 19 June. Therefore the team enters the draw as `Representative of Ukraine`.
Republic of Ireland: Cork City FC, runners-up in the domestic fair play competition to UEFA Cup qualifiers Bohemian FC.
Finland: FC Lahti, winners of Finland`s domestic fair play competition.
Spain: RDC Mallorca, fourth in Spain`s fair play ranking. First, second and third-placed Valencia CF, RC Deportivo La Coruña and FC Barcelona have already qualified for the Champions League.
Albania: KS Teuta, fourth in Albania`s fair play ranking. First, second and third-placed KS Tirana, KS Dinamo Tirana and FK Partizani have already qualified for the Champions League or UEFA Cup.
Armenia: FC MIKA, third in Armenia`s fair play ranking. First-placed FC Banants are already qualified for the UEFA Cup and second-placed FC Kotayk did not receive a UEFA licence.
Iceland: Throttur Reykjavík, winners of Iceland`s domestic fair play competition.

sorry men ser ikke ut som ffk får noen plass

Ricochets

Knøttespiller
Ble medlem: 03 apr 04
Innlegg: 42

Lagt til: 08 nov 04, 15:07
Landet som topper UEFAs fair play-liste får en ekstra plass i UEFA-cupen. Før denne e-cupsesongen (2004/05) toppet Sverige og Östers IF fikk dermed spille e-cup.

To plasser blir trukket ut blant landene som ellers er godt plassert på lista. Denne sesongen fikk lag fra Armenia og Ukraina plass.

I og med at Norge er blant de første som avslutter sesongen må dere vente en stund før fair play-plassene blir klare. Før denne sesongen ble trekningen foretatt under U21 EM i juni.

---------------------------

Drakta i blått med en anelse rødt i.


Ricochets

Knøttespiller
Ble medlem: 03 apr 04
Innlegg: 42

Lagt til: 08 nov 04, 15:09
Oversikten therese viser til er vel fra inneværende e-cupsesong. FFK kommer evt. inn i neste trekning når de andre ligaene er ferdigspilt.

---------------------------

Drakta i blått med en anelse rødt i.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 08 nov 04, 15:22
Sorry men jeg kan ikke dy meg.
Antar Østers if scorer en del perlemål!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


ketoyo

Juniorspiller

Ble medlem: 22 jan 04
Innlegg: 157

Lagt til: 08 nov 04, 15:27
Ok. Har jeg forstått dette riktig, så betyr det at FFK fremdeles er det norske laget som kan bli trukket som Fair Play-deltager i den neste UEFA-cupen, og at trekningen foretas i Juni 2005.

Da er det bare å vente :)

---------------------------

Hvem er raskest: Brian West eller Vidar Hansen?


Ricochets

Knøttespiller
Ble medlem: 03 apr 04
Innlegg: 42

Lagt til: 08 nov 04, 15:34
Östers IF rykka forøvrig ned fra Allsvenskan etter forrige sesong og spilte altså UEFA-cup samtidig som de spilte i Superettan. De slo Wrexham sammenlagt 4-1 i første kvalrunde, men ble slått ut på færre scorede bortemål mot Liepajas Metalurgs fra Latvia i andre kvalrunde.

---------------------------

Drakta i blått med en anelse rødt i.


Ricochets

Knøttespiller
Ble medlem: 03 apr 04
Innlegg: 42

Lagt til: 08 nov 04, 15:39
Ja. Jeg vet ikke om den endelige norske Fair Play-lista har kommet, men dersom dere er det laget som ligger høyest (som ikke allerede er kvalifisert til e-cup), får dere den norske plassen dersom Norge topper Fair Play-lista, eller blir det norske laget som får delta i trekningen dersom Norge plasserer seg høyt nok på lista.

---------------------------

Drakta i blått med en anelse rødt i.


Snæbbuss-aristokrat#3

Bedriftsspiller
Ble medlem: 08 nov 04
Innlegg: 1

Lagt til: 08 nov 04, 16:06
Det betyr med andre ord at hvis Norge haver blant de 12 øverste på Fair-play lista (var nr 3 i fjor), er sjansen 18,2% for at FFK spiller UEFA-cup neste år.

Hvis Norge ender først er sjansen 100%.

Gleder meg til trekning rundt Juni 2005!

---------------------------

-Savner hjørnet-


HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 08 nov 04, 16:31
Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat#3
Gleder meg til trekning rundt Juni 2005!


Er du sikker på at trekningen er i juni?

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!

sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad

Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...

HATER Mokkelbost!!!


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 08 nov 04, 17:47
Får da virkelig håpe vi slipper å se FFK i uefa cupen på de premissene der. FFK har på nåværende tidspunkt ikke en dritt i den cupen å gjøre.
Å kvalifisere seg til europacupspill på grunn av fairplay blir for teit.

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 673

Lagt til: 08 nov 04, 18:03
Endret: 08 nov 04, 18:04
Skjer ah.....tenk deg å oppleve Europacup på stadion i en kamp eller to, før vi virkelig slår til i Europa om et par år.

Hvorvidt vi vinner eller ikke, det driter jeg i. Det er penger i kassen og en utrolig fin kamp å sette FFK ytterliger på kartet i. Hvor er gleden, håpet og troen?

Vi er ikke best nå - men vi må trene for å bli bedre. Og en kamp i Uefa-cupen er en utrolig måte å lære på.

---------------------------

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 08 nov 04, 18:09
Opprinnelig postet av pss
Skjer ah..... Hvor er gleden, håpet og troen?



Europacup uten kvalifisering på sportslige prestasjoner... Er det ikke noe som skurrer?
Har da både tro og håp jeg. Når stabæk, Odd og B/G kan komme dit, kan vi også, forhåpentlighvis på sportslige premisser.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 08 nov 04, 18:11
Hvis ikke FFK har en dritt å gjøre i UEFA cupen seal, er det mange lag der som ikke har noe der å gjøre. Er det bare de som kan vinne som bør være med???? At UEFA deler deler ut Fair play plasser er ikke noe nytt og hvis FFK er så heldig og får en av dem er det superbra. Og si att FFK ikke har en dritt å gjøre i UEFA cupen er hodeløst....

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04
Innlegg: 1632

Lagt til: 08 nov 04, 18:20
Er jo bare en bonus om detta skulle slå til, og husk; det er jo snakk om UEFA-cup neste høst i tilfelle...da bør vi ha et mye bedre lag allerede!

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.


HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 08 nov 04, 19:09
Opprinnelig postet av seal_dm
Får da virkelig håpe vi slipper å se FFK i uefa cupen på de premissene der. FFK har på nåværende tidspunkt ikke en dritt i den cupen å gjøre.
Å kvalifisere seg til europacupspill på grunn av fairplay blir for teit.


Det er vel noe av det dummeste jeg har lest...når UEFA har som regel å ta med tre lag pga fair-play er vel ikke det teit! Skjønner ikke hvordan du kan holde med FFK og samtidig ikke ville se guttane i UEFA-cupen....helt uforstålig spør du meg!
Selvfølgelig vil jeg se FFK i den nest jeveste europeiske cupen!!!

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!

sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad

Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...

HATER Mokkelbost!!!


Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 08 nov 04, 20:38
Seal sa vel ikke akkurat at han/hun ikke ville se FFK ute i Europa, men at det ikke er like jevt å få tildelt en plass fordi vi er så snille... Er litt enig, er fetere å kunne kval. på skikkelig vis.

Selv om det seff hadde vært fett å se Ajax på stadion...

---------------------------

Er det ikke deilig å ha fasiten?

Stolt Oslo Aristokrat


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 08 nov 04, 21:07
UEFA har laget regler for hvordan lagene kan kvalifisere seg. Da må da det være godt nok? Tromsø har kvalifisert seg på "skikkelig vis" men de kan ligge i bunnen av tippeligan når de skal ut i disse kampene neste høst. Hva med det? Stabæk spilte e-cup kvalik i høst.

Tør også minne om at da EM gikk i Scerige, fikk ikke Jugoslavia delta fordi det var borgerkrig i landet. Danmark fikk plassen og ble europamestere. Tror noen at det la en demper på feiringen?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


erikjorstad

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 455

Lagt til: 08 nov 04, 21:31
Opprinnelig postet av kanogvetalt
UEFA har laget regler for hvordan lagene kan kvalifisere seg. Da må da det være godt nok? Tromsø har kvalifisert seg på "skikkelig vis" men de kan ligge i bunnen av tippeligan når de skal ut i disse kampene neste høst. Hva med det? Stabæk spilte e-cup kvalik i høst.

Tør også minne om at da EM gikk i Scerige, fikk ikke Jugoslavia delta fordi det var borgerkrig i landet. Danmark fikk plassen og ble europamestere. Tror noen at det la en demper på feiringen?


Selvsagt.. alle dansker er flaue over det mesterskapet ;)

---------------------------

A struggling player, then sing his name....

Support him with honour, he`ll come good again....

Test dine managerferdigheter - Hattrick.org


seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04
Innlegg: 416

Lagt til: 08 nov 04, 21:40
Blir ikke helt det samme å sammenligne med Danmark, siden det jo var sportslige vurderinger som lå bak den gang. Danmark var best av de som ikke hadde kvalifisert seg i utganspunktet. Stabæk kvalifiserte seg til europacupen i fjor.
FFK kommer på en 10 plass og vinner(kanskje) i lotto og kommer til e-cup. Er det ikke idrett de driver med eller? Får dere ta ned skylappene og ikke være så blåøyde, bare for att det gagner FFK.


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24