Husk meg
Brukernavn
Passord

Nå eller aldri....

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06
Innlegg: 524

Lagt til: 14 mai 13, 15:44

Opprinnelig postet av nilz1

 For meg minner dette mer om en personlig vendetta.

  

Og hvilket motiv skulle jeg ha for det ?

Er det greit at en mann som Følstad ødelegger klubben vår. Er det best å late som om dette ikke skjer og begrave hodet i sanden ?

Gjøres det ikke noe så er klubben snart historie.

---------------------------

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 14 mai 13, 15:58
Endret: 14 mai 13, 15:59
Endret av: Lars 29

 

Tror de fleste vet at Fredrikstad Kommune aldri kunne bygd en ny stadion med en økonomi som om mulig er enda verre enn FFK sin. Så det er ikke realistisk å sammenligne den økonomiske hverdagen med klubber som spiller på kommunale anlegg. Uten Værste hadde vi ikke hatt en ny stadion og jeg undres hvor FFK ville vært uten støtte og økonomisk hjelp fra Værste systemet.

Størst av alle kanskje Henning Forsberg som virkelig gravde dypt i lomma og reddet klubben da det var som vanskeligst.

Lars 29: Nå hadde faktisk FFK mulighet for en annen løsning uten kommunen sin hjelp. Er enig i at Fredrikstad kommune har en økonomi som ikke tilsier noe som helst. FFK eide faktisk sin egen stadion på Holmen, nå skal jeg ikke si 100 % sikkert om kommunen hadde noe eierskap, men klubben fikk ihvertfall en anseelig sum penger når de solgte tomten.

Høili ønsket at klubben skulle bygge sin nye stadion på Holmen og ville bidra til dette. I stedet valgte man en annen løsning, som ikke bare ble dyrere og en øknonomisk ruin, men førte også til at klubben følte seg såpass lurt at de gikk til sak mot Værste.

Henning Forsberg er langt ifra den største bidragsyter til FFK, ei heller Jon Brynildsen, ingen av disse når Terje Høili opp til knærne engang. Det som er synd er at alt rotet med Værste og tull i klubben, har ført til at han ikke lenger orker å støtte klubben økonomisk. Nå kan man si at det ikke er sunt for en klubb å ha en rik støttespiller og belage seg på det, men se på de fleste klubbene i tippeligaen, de har ofte en eller flere rike støttespillere. Det Rafn sier i Demokraten i dag er å kalle en spade for en spade, hjelper ikke å bare komme på stadion, tro det å kjøpe billett, være positiv og tenke at alt "årnær se", når klubben råtner på rot og er nærmest konkurs.

 

 

 

 

 

 

 

[/quote]

---------------------------

Støtter FFK og Leeds United i medgang og i motgang!


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 14 mai 13, 17:02

Opprinnelig postet av nilz1

Jeg tror alle, og da mener jeg alle også inkl. Terje Høili og Spillerinvest bare har handlet i beste mening. Nå er det derimot på tide at man begraver stridsøksen og drar i samme enden av tauet. Slike utspill som man bl.a. kan lese i Demokraten i dag er bare til ytterligere skade og fører ingen ting godt med seg for Fredrikstad Fotballklubb. For meg minner dette mer om en personlig vendetta.

Dra i samme enden ja.. Det er nok litt lettere sagt enn gjort når det er så mye som tyder på at FFK har noen skikkelige råteproblemer. Altså, du skriver selv at man solgte publikumsfavorittene Thomassen,. Askar, Hussain, Tarik - også tar jeg med friheten å legge til f.eks Gamboa og Borges. Hva godt førte det med seg? 

Andre klubber som selger spillere, pleier som regel å sitte igjen med noe. FFK har jo selv etter salget av disse spillerne ikke vært i nærheten av å hente nye spillere med samme kaliber. Jeg føler jo bare at alt som FFK får av inntekter bare går med i et stort svart hull, og klubben har nada å bruke på videreutvikling eller fornying.

I mine øyne skal det nok mer til da enn å notere ganske trist lesning som en personlig vendetta for så å feie det bort, eller mer til enn at man bare drar i samme retning. Det er jo noe som tydeligvis ikke stemmer her.

Hva skjer egentlig hvis alt hadde blitt snudd og FFK skulle rykket opp? Personlig føler jeg det ikke hjelper en dritt. Ja - inntektsevnen hadde helt klart forbedret seg, men igjen; hvor mye av dette hadde gått til å forbedre klubbens helse? Nei. Synes hele opplegget bare virker trist.

 

 

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3