Husk meg
Brukernavn
Passord

Nå eller aldri....

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 11 jul 04, 12:57
Det er nå man skal vise hva en er bygd av.
Det er nå man skal vise at en tør å stå for noe.
Det er nå man skal vise at en gjerne vil oppnå noe morsomt, og at man vil ta krigen og gleden sammen med andre.
Det er alltid morsommere å oppnå noe i fellesskap.
Det er lettere å oppnå noe i fellesskap.

Men dette felleskapet må ha troen. Tro kan ikke bare flytte fjell. DET FLYTTER FJELL.

Noen vil alltid ta et skritt til siden, ut av det fremadstormended fellesskapet, så snart det det stopper litt opp i en motbakke. Disse vil gå ut til siden, som om de aldri har vært med, for å si "dere har ikke sjans". Og så vil de fortelle hvorfor og hvem som har skylden. Så snart dette store glade felleskapet ruller videre igjen hopper de inn i rekken igjen Disse populistiske bedrevitende tvilerne må gjerne få drive sin parasittvirksomhet. Men de må aldri få makt nok til å bremse de som er på vei mot det store felles målet.

Nå eller aldri må man stå sammen. Spillere, ledere, støtteapparat og supportere. Er man mange nok, og har nok tro på at man kan lykkes, MÅ det bare lykkes. Og gleden av å oppnå det sammen er ubetalelig.

Jeg snakker ikke om å unngå nedrykk. Jeg snakker om å ikke la seg knekke av motgang(uavhengig av nedrykk eller ikke), men stå sammen i troen på at FFK kan bli et lag å regne med i tippeligan. Et lag som samler fotball Østfold til et rike. ET lag med supportere som sprer glede på tippeliga arenaene.


---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 11 jul 04, 13:49
Endret: 11 jul 04, 13:50
Jeg tror både klubb og supportere ikke så faresignalene og hadde blitt det man kaller "Fat & Lazy": Man har suksess over en periode og glemmer det harde arbeidet som lå til grunnen for suksessen....man får liksom troa på at det er noe magisk med en selv, som gjør at en får resultater, ikke hardt arbeid....og da blir man "Fet & Lat". Det er grunnen til at man ser så mange nye band, lovende fotballspillere, nye idrettstalenter som gjør det bra....men som ikke klarer å forbli på toppen og bli stjerner. De som jobber hardest og mest målretta vinner til slutt!
Talent og potensiale er ikke verdt en dritt på toppnivå!

Og jeg tror vi får se en gjeng fotballspillere i FFK som kommer til å krige for hverandre og hvert eneste poeng framover!

Vi supportere kommer jo til å møte opp neste år uansett om vi spiller i TL eller 1.!

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 11 jul 04, 16:15
Gnistrende godt skrevet, kanogvetalt. Er selvfølgelig enig i alt.

Til TgfkaFFK!
Nesten alle som når toppen og blir stjerner, blir det etter en reise som ligner det å ha kjørt med berg og dalbane.
FFK har enda ikke på langt nær nådd toppen og i en berg og dalbane kommer alltid en oppover bakke etter en nedover bakke.:D:ffk:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 11 jul 04, 16:18
Spørsmålet er hvor bratte og lange bakkene er. Husker vagt at vi akkurat har vært i en nedoverbakke som varte i over ti år...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 11 jul 04, 16:30
Endret: 11 jul 04, 16:31
Vi kan vel si nesten 20 år, men det husker du vel ikke Costanza, for da var vel du bare en bitteliten gutt.

Men i de 20 årene gikk jo heller ikke bakken rett nedover, noen oppoverbakker var det vel i denne perioden også.
Grunnen til at jeg og veldig mange andre fortsatt tror FFK vil nå toppen i Norge i årene fremover, er at nå ligger alle forholdene tilrette for det. I motsettning til veldig mange av de andre lagene som vi kjemper imot.:D:ffk:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 11 jul 04, 17:38
Veldig bra kanogvetalt og Snæbbussaristokrat 1!

Veien mot toppen går ikke bare oppover. Noen ganger får man et tilbakeslag, men det betyr ikke at man har mislyktes. Sammenligningen til Snæbbussaristokrat 1 er god! Etter en nedoverbakke, kommer det en oppoverbakke. Sånn er livet, sånn er fotball Og det gir håp om en spennende og morsom høstsesong for FFK.

Vi må stå sammen i motgang! Dette gjør oss sterke. Ingen har vunnet serien, eller rykket ned, til ferien! Det er for tidlig å lete etter ting som har gått galt, eller finne syndebukker! Det er fortsatt håp om TL spill neste sesong!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 14 mai 13, 10:28

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Det er nå man skal vise hva en er bygd av.
Det er nå man skal vise at en tør å stå for noe.
Det er nå man skal vise at en gjerne vil oppnå noe morsomt, og at man vil ta krigen og gleden sammen med andre.
Det er alltid morsommere å oppnå noe i fellesskap.
Det er lettere å oppnå noe i fellesskap.

Men dette felleskapet må ha troen. Tro kan ikke bare flytte fjell. DET FLYTTER FJELL.

Noen vil alltid ta et skritt til siden, ut av det fremadstormended fellesskapet, så snart det det stopper litt opp i en motbakke. Disse vil gå ut til siden, som om de aldri har vært med, for å si "dere har ikke sjans". Og så vil de fortelle hvorfor og hvem som har skylden. Så snart dette store glade felleskapet ruller videre igjen hopper de inn i rekken igjen Disse populistiske bedrevitende tvilerne må gjerne få drive sin parasittvirksomhet. Men de må aldri få makt nok til å bremse de som er på vei mot det store felles målet.

Nå eller aldri må man stå sammen. Spillere, ledere, støtteapparat og supportere. Er man mange nok, og har nok tro på at man kan lykkes, MÅ det bare lykkes. Og gleden av å oppnå det sammen er ubetalelig.

Jeg snakker ikke om å unngå nedrykk. Jeg snakker om å ikke la seg knekke av motgang(uavhengig av nedrykk eller ikke), men stå sammen i troen på at FFK kan bli et lag å regne med i tippeligan. Et lag som samler fotball Østfold til et rike. ET lag med supportere som sprer glede på tippeliga arenaene.


Skrev denne 11. juli i 2004, men er vel like aktuell i dag. Leste litt tråder fra denne sesongen, som var den første i Tippeligaen. Vi lå sist til sommeren og mange i byen hadde vendt klubben ryggen. Drittslenging var satt i system.

Spillerne var for dårlige, for dårlig trent, udisiplinerte og hadde ingen følelse for klubben. Treneren, den legendariske Knut Torbjørn Eggen, evnet ikke å få laget til å fungere og hadde gått ut på dato. "Sportssjef" Harry Hansen var håpløs i å finne spillere som var gode nok. Alt var galt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 14 mai 13, 11:48

Det har vært skrevet mange kloke ord her opp gjennom årene. Denne tråden i 2004 hører definitivt til disse.

Det er viktig å støtte fotballaget og spillerne på banen – uansett.

Jeg tror at spillerne og trenerapparatet i dag presterer helt greit i forhold til sitt nivå og de ressurser som er stillet til rådighet. De overpresterer vel neppe, men det vi ser er nok faktisk det reelle nivået på laget og spillerne i FFK pr dd. Derfor har jeg heller ikke klaget på de sportslige prestasjonene i år.

Den store forskjellen fra denne tråden i 2004 og til i dag ligger jo ikke der. Det er viktig å kunne ha to tanker i hodet på en gang.

Å rope på lojalt engasjement fra supporterne nå – utover å være positive til det sportslige apparatet, faller etter min mening på sin egen urimelighet. Dette har man gjort nå i flere år : ”Det er viktig å møte opp å støtte – det sørger for penger i kassen” osv

Det altoverskyggende vi supportere er interesserte i å få tilbake for vår støtte er gode sportslige prestasjoner, resultater og utvikling. Det kan gjerne ta litt tid – bare vi ser at utviklingen går rett vei.

Det vi har opplevd som ”takk for vår støtte” de siste årene er at klubbens sportslige apparat bygges nedover og nedover, til vi nå har endt på en gjennomsnittlig Adecco-standard.

Pengene har gått andre steder. Og pengene kommer til å gå andre steder – om det ikke skjer drastiske ting.

I tillegg utføres den reelle driften på en slik måte at selv flere av Klubbens tillitsvalgte føler seg fremmedgjort og mister engasjementet.

Tiden er nå kommet for å kreve noe av bakapparatet i klubben framfor enda mer av tilhengerne - utover selvfølgelig positiv støtte fra tribunen for de (dessverre færre og færre) som føler seg engasjerte nok til å gå på kamp.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 14 mai 13, 12:26

Opprinnelig postet av Satch

 

Det vi har opplevd som ”takk for vår støtte” de siste årene er at klubbens sportslige apparat bygges nedover og nedover, til vi nå har endt på en gjennomsnittlig Adecco-standard.

Pengene har gått andre steder. Og pengene kommer til å gå andre steder – om det ikke skjer drastiske ting.

 

Man brukte penger man ikke hadde på å komme til Tippeligaen, og bli der. Den sportslige suksessen vi hadde var for lånte penger. Fra 2010 har vi måttet betale for det, og da blir det også mindre til det sportslige.

Årsresultater for Sport AS(ASA) fra 1998 til og med 2009 viser negativt resultat på over 37 mill.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 14 mai 13, 12:46


Og de tallene hadde vært "meget bedre" om man hadde hatt en normal leieavtale for Stadion - slik som ble lovet da avtalen ble inngått. Penger som burde gått til sportslig apparat har gått, går og vil fortsatt gå til store kostnader som ikke skulle vært der.

Du har tydeligvis god innsikt i tallene : Regn på forskjellen i leienivået på Holmen (som man ble lovet) og det som reellt er betalt i Stadionleie i de årene man har vært på ny stadion. Råtips på at den summen ikke ender langt unna det akkumulerte underskuddet.- men kan godt hende at jeg tar feil.

Ikke misforstå : Jeg er selvfølgelig helt enig med deg i at man i "Ville Vesten"-årene ikke skulle bruke mer penger enn man hadde, men alt har sin årsak. Og fokus på kostnadsbesparelser, å bringe ting i balanse og få.skruen til å skrus oppover igjen på en sunn måte må nå snus mot de bakenforliggende kostnadene. Det burde vært gjort for lenge siden. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 14 mai 13, 12:55

Nå har klubben betalt lite eller ingenting på lånet for stadion. Leie av restaurant og kontorlokalene har underveis både blitt redusert og ettergitt(for definerte perioder).

Noe av problemet er at man alltid har brukt penger til inntekts ervervelse, uten å ha et realistisk forhold til det siste. Man overvurderte markedsverdien av FFK i Tippeligaen. Deretter overvurderte man markedsverdien av FFK i Tippeligaen på nytt stadion. Og det var mange i Norsk næringsliv som gikk på den samme blemma.

I 2009 raknet alt. Finanskrisen slo ikke så hardt inn i Norge, men kredittinstitusjoner skrudde igjen krana, og sponsormarkedet ble kraftig redusert(i hele Norge). Samme år rykket vi ned, og fikk en ikke ubetydelig kostnad på borti 20 mill på miseren med Tom Nordli, i tillegg til etterlønn til Grönhagen.

Alt skjedde på værst tenkelig tidspunkt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 14 mai 13, 13:23

At man faktisk har betalt lite - betyr ikke at ikke de faktiske kostnadene (renter og leie) er bokført i regnskapet - og inngår i de underskuddstallene Kanogvetalt refererer til. Det gjør de. Bokført Debet kostnad og Kredit gjeld. Også er vel deler av denne gjelden senere konvertert til aksjer i FFK AS til fordel for Værste.

Og dette skulle selvfølgelig de ansvarlige i disse årene ha tatt hensyn til - og ikke brukte en masse penger på andre ting før man hadde ordnet opp i altfor høye stadionkostnader man ikke hadde likviditet til å betale. Så kommer selvfølgelig alt det andre Kanogvetalt nevner på toppen.

Det er jo derfor som Kanogvetalt sier ganske klart at man overvurderte markedsverdien - og at man ikke greide å skaffe nok penger til både den sportslige satsningen man la opp til på toppen av store andre driftskostnader. Så kom etterlønninger og fandens oldemor på toppen av det igjen...

Mitt poeng er at OM man hadde hatt de kostnadene man faktisk var lovet rundt ny stadion så hadde tallene vært dramatisk mye bedre - på tross av svært tvilsom både kompetanse og moral hos en del av de ansvarlige i denne perioden.(Om diffen mellom lovet Holmen-leie og reell påløpt leie er f.eks 6 mill pr år i de seks årene, så hadde man gått i null mtp de akkumulerte tallene som Kanogvetalt presenterer...men dette blir jo ren spekulasjon)

Uansett:  Jeg er helt enig med forrige innlegg, her har mye vært galt på en gang!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 14 mai 13, 13:26

Opprinnelig postet av Satch

 

Mitt poeng er at OM man hadde hatt de kostnadene man faktisk var lovet rundt ny stadion så hadde tallene vært dramatisk mye bedre - på tross av svært tvilsom både kompetanse og moral hos en del av de ansvarlige i denne perioden.(Om diffen mellom lovet Holmen-leie og reell påløpt leie er f.eks 6 mill pr år i de seks årene, så hadde man gått i null mtp de akkumulerte tallene som Kanogvetalt presenterer...men dette blir jo ren spekulasjon)

 

Og dette har du selvfølgelig helt rett i!

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 14 mai 13, 13:52

Jeg vil tro mange potensielle sponsor-bedrifter sitter på gjerdet og føler at det er liten vits i å støtte laget økonomisk både fordi "pengene vil gå til de som har ødelagt klubben" og fordi merkenavnet FFK har blitt betydelig svekket av flere årsaker.

Med andre ord mener jeg det er et stort potensiale i markedet hvis problemene hadde blitt løst.

 


nilz1

Knøttespiller

Ble medlem: 12 aug 08
Innlegg: 68

Lagt til: 14 mai 13, 13:56
Endret: 14 mai 13, 14:53
Endret av: nilz1

Jeg mener at den største feilen som har blitt begått var panikken for nedrykk i 2009. "Sjakktrekket" med å hente Tom Nordlie og hans to, tre redningsmenn ble en kostnad som ikke bare var dråpen som fikk begeret til å renne over, men kanskje starten på slutten for FFK. Med horrible avtaler og kontrakter med kostbart innhold og lengde ble det en umulighet å bære for klubben.

I ettertid har dette vært med på å danne basis for upopulære valg som bl.a. å kvitte seg med publikumsfavoritter som Thomassen,. Askar, Hussain og ikke minst vår alles kjære Tarik, for å kunne gjennomføre en økonomisk snuoperasjon uten sidestykke i Norsk fotball. Men dagens "glad melding" fra klubben er det en viss mulighet for at vi unngår fotball på nivå 3 på vår flotte stadion, men det må fortsatt utvises stor økonomisk forståelse og dertil stram styring for at klubben skal overleve også denne gangen.

Vi supportere MÅ støtte klubben for det er i motgang man ser hvilke venner man har, og det har det synlig blitt færre av i det siste. Jeg er 100% sikker på at vi vil se et historisk lavmål hva gjelder publikumsframmøte på en 16. mai kamp på torsdag og det i seg selv er synd da dette er en dag hvor klubben kunne fått en fin ekstra inntekt ved godt frammøte. Ja, jeg er selvfølgelig klar over at hver og en kan mene at det må presteres på banen for å få folk til å komme på kamp. Ja, jeg syns ikke det er morro å overvære den ene kampen etter den andre å sitte igjen med en følelese av kaos i 90 minutter. Men - sakte men sikkert vil det bli bedre og kanskje til og med bra. DET er jeg helt sikker på, det handler om tålmodighet og mestringslærdom for spillerne og tålmodighet og kjærlighet til klubben fra oss supportere.

Så min mening er at de som finansierte gildet med Nordlie & Co. i 2009 faktisk burde stille opp for klubben og ikke drive økonomisk boikott slik tilfelle er nå.

---------------------------

FFK og Manchester United

Sitat fra en legende: I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste 20 minutter i mitt liv. (George Best, the world's best footballplayer - ever!!)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 14 mai 13, 14:08

Opprinnelig postet av nilz1

Mye bra

Kan ikke være mer enig

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Satch

Juniorspiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 172

Lagt til: 14 mai 13, 14:51

Opprinnelig postet av nilz1

Så min mening er at de som finansierte gildet med Nordlie & Co. i 2009 faktisk burde stille opp for klubben og ikke drive økonomisk boikott slik tilfelle er nå.

Og jeg er helt uenig i dette! "Gildet" med Nordlie & Co burde selvfølgelig ikke vært gjennomført, men å kritisere de som faktisk stilte opp og finansierte det for klubben er vel ikke helt rettferdig! Realitetene rundt stadionavtalen begynte å gå opp for noen og enhver den gangen - og det var nok mye av årsaken til den økonomiske panikken for nedrykk.

Igjen : Problemene kommer fra dårlig drift og dårlige avtaler. IKKE fra dem som faktisk har stilt opp og reddet klubben gang etter gang når klubben har bedt om det. Årsaken til at disse ikke stiller opp nå burde være åpenbare for alle og enhver - og de advarte til og med mot disse årsakene på forhånd.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 14 mai 13, 14:56

Men det var på mange måter "Silly money" fra glade givere som gav oss suksess på begynnelsen av 2000-tallet. Selv de samme glade giverne ikke har noen som helst forplikelser til å fortsette med dette, så gjør det store utslag når disse inntektene forsvinner, sammen med mye annet.

Konklusjonen er vel at det er mange årsaker til at vi er der vi er i dag. Og at det har tatt tid å komme ditFrown

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 14 mai 13, 15:13

Må si at jeg er forundret og overrasket over at Fredrikstad Blad, som byens lokalavis og en som følger FFK såpass tett, ikke går i dybden og tar tak i hvorfor økonomien til FFK er så dårlig som den er og har vært. Det også i en tid med nærmest full stadion og en opptur for klubben. Problemet heter Værste avtalen og det klubben i sin tid, med sine udyktige mennesker i ulike posisjoner, skrev under på og senere gikk til sak på når de innså realiteten. Er et paradoks at Sarpsborg 08 og Strømsgodset som spiller på kommunale anlegg betaler ca 1 mill i året i året, mens FFK betaler/er forespeilet å betale ca 12 mill! Det er ikke levedyktig verken kortsiktig eller langsiktig. Husker godt overskriftene i lokalavisene når klubben skulle ha ny stadion, FFK "får" ny stadion og "eierskap/aksjer i stadion", Realiteten har vel visst seg som noe helt annet. Terje Høili ble nærmest sett på som en dårlig taper som ikke fikk viljen sin når det ikke ble bygget på Holmen og når han så hvor dette bar. Det som er sørgelig er at FFK sakte råtner på rot og Høili mot sin "erkefiende" Brynildsen bidrar ikke i pengesluket til Værste. Det kommer ikke til å skje noe før avtalen blir reforhandlet eller klubben får kjøpt stadion for en billig penge. Værste har oppnådd det de ikke ville fått uten FFK og Fredrikstad Stadion, en begynnende ny bydel og attraktive leiligheter/næringseiendommer på området. Laget blir svakere og svakere, lokale bedrifter sponser ikke et evig sluk og supporterne blir mer og mer likegyldige. Det er realiteten med FFK anno 2013. Greit å være positivt å støtte laget, som jeg også gjør i motgang,  men ikke si at klubben har et fundament/er bedre rustet når den nærmest lever fra hånd til munn hver måned.

---------------------------

Støtter FFK og Leeds United i medgang og i motgang!


nilz1

Knøttespiller

Ble medlem: 12 aug 08
Innlegg: 68

Lagt til: 14 mai 13, 15:39

Opprinnelig postet av Lars 29

Er et paradoks at Sarpsborg 08 og Strømsgodset som spiller på kommunale anlegg betaler ca 1 mill i året i året, mens FFK betaler/er forespeilet å betale ca 12 mill! 

Tror de fleste vet at Fredrikstad Kommune aldri kunne bygd en ny stadion med en økonomi som om mulig er enda verre enn FFK sin. Så det er ikke realistisk å sammenligne den økonomiske hverdagen med klubber som spiller på kommunale anlegg. Uten Værste hadde vi ikke hatt en ny stadion og jeg undres hvor FFK ville vært uten støtte og økonomisk hjelp fra Værste systemet.

Men man skal ikke glemme alle bidragsytere. Historisk sett så har det gjennom tidene vært mange som har bidratt. Størst av alle kanskje Henning Forsberg som virkelig gravde dypt i lomma og reddet klubben da det var som vanskeligst. I ettertid har det vært mange redningsmenn spørsmålet man kan stille seg er om det har vært spesielt genialt i lengden å hente inn spillere for å redde plassen da dette også har medført betydelig lønnskostnader.

Jeg tror alle, og da mener jeg alle også inkl. Terje Høili og Spillerinvest bare har handlet i beste mening. Nå er det derimot på tide at man begraver stridsøksen og drar i samme enden av tauet. Slike utspill som man bl.a. kan lese i Demokraten i dag er bare til ytterligere skade og fører ingen ting godt med seg for Fredrikstad Fotballklubb. For meg minner dette mer om en personlig vendetta.

 

 

 

 

 

 

---------------------------

FFK og Manchester United

Sitat fra en legende: I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste 20 minutter i mitt liv. (George Best, the world's best footballplayer - ever!!)



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3