Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvor gikk det galt?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 08 jul 04, 09:01
Har akkurat lest det Trond skriver i artikkelen "Hvor gikk det galt?" og jeg må bare si en ting. BRAVO! Her treffer du gullfuglen...hele artikkelen burde i sin helhet vært sendt til ledelsen i klubben slik at de forhåpentligvis kan lære av sine feil, jeg tror nemlig ikke de har gjort det ennå. Takk for en bra artikkel!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 08 jul 04, 09:26
Ikke enig.
En del av "faktaene" er heller tvilsomme.
Imponerer ingen med å spå i historien. Prøv på fremtiden isteden.
Og sist men ikke minst, hva ønsker du å oppnå med å skrive dette Trond?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 08 jul 04, 09:29
Hvilke fakta (det heter det i flertall) er tvilsomme?

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 08 jul 04, 09:35
Man snakker om trenerens uerfarenhet i TL. Hvilke TL trenere har mer erfaring? Ikke så mange.
Kommentaren om at lederene i Moss gnir seg i hendene over å ha fått penger for Simen Brenne er smakløs.
Dette var noe...

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 08 jul 04, 09:47
Tviler ikke på at MFK gnir seg i hendene jeg...Brenne scoret nesten ingen mål for MFK i 1. divisjon og mange i forumet på kraakevingen.no lurte på om han holdt mål. Trenerens uerfarenhet kan jeg være delvis enig i, Vågnes i Molde, samt trenerne i Lyn har vel mye mindre erfaring enn Eggen, men de fleste har nok vært med på et høyere nivå enn Eggen over lengre tid.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 08 jul 04, 11:48
Endret: 08 jul 04, 11:49
Kan egentlig ikke se noen andre trenere i tippeligaen med så mye mer erfaring enn Knut Tørbjørn Eggen.
Vil gjerne be Costanza å nevne hvem som har mer erfaring enn KTE og hvorfor.
:DCostanzas spådommer i historien imponerer heller ikke meg.
:(

---------------------------

FFK på toppen i 2005


erik

Knøttespiller
Ble medlem: 09 jun 04
Innlegg: 46

Lagt til: 08 jul 04, 11:49
Jeg har også lest artikkelen.

Er enig i at den var godt skrevet. BRA JOBB TROND!

Brenne-overgangen kritiseres med rette, men når det gjelder Hornseth ble han kjøpt inn selv om han ikke var god nok for Bryne som rykket ned forrige sesong. Jeg er blandt de som ikke er overasket over at han ikke innfrir.

Siden Pedersen aldri ble erstattet har vi et dårligere forsvar nå en forrige sesong hvor vi var i 1. divisjon. Rart ikke ledelsen så det problemet.

Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 08 jul 04, 11:58
Endret: 08 jul 04, 11:59
Enig med erik, at ledelsen ikke så at vi ville få et forsvarsproblem er underlig. Når det gjelder trenere med mer erfaring enn Eggen så har Eggen erfaring han, men ikke noe mer enn noen år i Moss (et bunnlag i tippeligaen) som kan kalles erfaring på høyt nivå. Vil vel si at trenerne til Odd, RBK, Vålerenga, Lillestrøm og Tromsø har mer erfaring på eliteserienivå. Kanskje flere også...Eggen er IKKE noe erfaren trener på toppnivå, han har trent Ålesund opp i 1. divisjon og Moss som bunnlag i eliteserien. Thats it!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 08 jul 04, 12:07
Endret: 08 jul 04, 12:11
Eggen har vel aldri bevist noe som trener, foruten å være ekstremt god til å skape entusiasme og bygge opp et lag "fra grunnen". Få i landet er flinkere til å få klubber oppover i systemet, men han har fortsatt til gode å imponere i tippeligaen. Er Eggen mannen til å bringe FFK til toppplasseringen i tippaligaen, og ut i Europa? Ikke vet jeg, men han har ikke faktisk ikke noe lignende å vise til. Kanskje klarer han dette med Fredrikstad!

Eggen og Keiko (Tom Nordlie) minner egentlig ganske mye om hverandre - ingen har enda bevist noe i tippeligaen.

Ellers støtter jeg selvfølgelig opp om artikkelen til Trond Johansen - meget godt skrevet! Riktignok er jeg litt uenig i om sang-sitatet er 100% riktig. Det er det eneste jeg har å sette fingeren på! :rolleyes:

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 08 jul 04, 12:24
meget bra skrevet og et innhold som virkelig setter de riktige ordene på hva som har skjedd.
Håper den også blir sendt til FB som et leserinnlegg, slik at også de som ikke er her inne og leser også får sett den

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 08 jul 04, 12:30
Opprinnelig postet av Pk
Enig med erik, at ledelsen ikke så at vi ville få et forsvarsproblem er underlig. Når det gjelder trenere med mer erfaring enn Eggen så har Eggen erfaring han, men ikke noe mer enn noen år i Moss (et bunnlag i tippeligaen) som kan kalles erfaring på høyt nivå. Vil vel si at trenerne til Odd, RBK, Vålerenga, Lillestrøm og Tromsø har mer erfaring på eliteserienivå. Kanskje flere også...Eggen er IKKE noe erfaren trener på toppnivå, han har trent Ålesund opp i 1. divisjon og Moss som bunnlag i eliteserien. Thats it!


Hvordan kan du påstå at Ola By har mere erfaring enn Eggen ? Ola By er fersk i år i tippeligaen! Rekdal er heller ingen mann med lang fartstid, han er inne i sitt tredje år som tippeliga trener. De tre årene har endt med nedrykk,så vidt rettet plassen og en kvalikk.!!

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 08 jul 04, 12:39
Må si meg enig med kanogvetalt i denne saken. Avsnittet om Brenne og lederne i Moss er ufint.

Eggen har lang erfaring fra tippeliga (se hva som skjedde med moss da han dro), og han har også tidligere rykket opp med Aalesund (hvis jeg ikke husker feil), i tillegg kan vi vel ikke klage på det han har utrettet i Fredrikstad.

Av trenerne i tippeligaen har få eller ingen lengre erfaring enn Eggen. Lyn ? Glem det!, Rekdal? Nei! Molde, Viking (før ny trener nå), Bodø og Ham Kam har alle uerfarne trenere innenfor tippeligaen. By Rise har ALDRI vært hovedtrener. Mjelde i Brann har vel 1 1/2 sesong før denne. Halvorsen i Sogndal har også liten erfaring. Sandstø i Odd, samt trenerteamet i Tromsø er vel de eneste med bedre erfaring enn Eggen.

Spillerkjøpene før sesongen kan nok diskuteres, men til hvilken nytte? Gjort er gjort, spist er spist og kjøpt er kjøpt. Vi må heller hjelpe til med å bygge opp selvtilliten til de spillerne vi har.

Personlig tror jeg de aller fleste spillerne holder mål, men det de som har vært med fra 2. og 1. div har fått en slags reaksjon på den suksessen de har hatt. Det viser seg ofte at lag med suksess ikke klarer å følge opp året etter, uten at dette enkelt lar seg forklare.

Det er bare å se på hvordan vi drev å kløna i forsesongen. Da tapte vi kamper mot motstandere som skulle være mye dårligere enn oss, og som vi hadde slått lett i fjor. Hvorfor? Spillerne vi hadde var jo stort sett de samme, og burde være stappfulle av seiersinstinkt og selvtillit. Jeg tror svaret ligger i en mental reaksjon på suksess, og frykt for å ikke klare å følge opp.

For å underbygge dette kan det jo nevnes at en mann som Bjørnar vurderte å gi seg i klubben før sesongen, fordi han tvilte på at han selv holdt mål. De 2 siste kampene har han vært på rundens lag i nettavisen.

Hvis supporterne og media fortsetter å fortelle spillerne at de ikke holder mål, kommer de til å tro på det selv, og i såfall er det ute med alt håp, og oppholdet i 1. div kan bli langt.

---------------------------

La oss selge hele laget!!


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 08 jul 04, 12:40
Til Pk!

Du sammenligner Eggen med trenerne til Odd, RBK,Vålerenga,Lillestrøm og Tromsø.

Sandstø i Odd tok vel over for Nordlie for 4 år siden og kan vel ikke ha mer erfaring enn KTE.

Ola Bye Rise har aldri vært annet enn hjelpetrener før i år.

Kjetil Rekdal i Vålerenga tok over for Nordlie for 3 år siden og har mye mindre erfaring enn KTE.

Erlandsen i Lillestrøm er kanskje den eneste av dem du nevner som kan komme i nærheten av KTE.

Høgmo i Tromsø var trener for kvinnelandslaget i en årrekke og har hatt ansvaret for U21 landslaget et par år. Det kan jo ikke sammenlignes med erfaring på dette nivået. Høgmo hadde vel også en sesong i Tromsø på begynnelsen av 90 tallet med meget mager success.

Når det gjelder artikkelen til Costanza, så er vel det bare en sammenfattning og gjentagelse av kritikken mot FFK, som har kvernet her på forumet i hele 2004, krydret med noen usmakelige påstander, ihvertfall hvis man kaller seg Supporter.

:confused:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 08 jul 04, 12:46
Jeg er enig i det meste i den artikkelen, men _ikke_ kom med noe "hva var det vi sa", mtp. tabelltipset !!!!

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 08 jul 04, 12:47
Endret: 08 jul 04, 12:48
Opprinnelig postet av Fjedjik

Hvordan kan du påstå at Ola By har mere erfaring enn Eggen ? Ola By er fersk i år i tippeligaen! Rekdal er heller ingen mann med lang fartstid, han er inne i sitt tredje år som tippeliga trener. De tre årene har endt med nedrykk,så vidt rettet plassen og en kvalikk.!!


By Rise har vært hjelpetrener i RBK i mange år og har før det også vært i klubben som keeper. Samlet sett tror jeg derfor han har mer erfaring med taktiske valg etc. på dette nivået enn Eggen har. Men det er nå bare min personlige mening.

Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 08 jul 04, 12:51
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Til Pk!

Du sammenligner Eggen med trenerne til Odd, RBK,Vålerenga,Lillestrøm og Tromsø.

Sandstø i Odd tok vel over for Nordlie for 4 år siden og kan vel ikke ha mer erfaring enn KTE.

Ola Bye Rise har aldri vært annet enn hjelpetrener før i år.

Kjetil Rekdal i Vålerenga tok over for Nordlie for 3 år siden og har mye mindre erfaring enn KTE.

Erlandsen i Lillestrøm er kanskje den eneste av dem du nevner som kan komme i nærheten av KTE.

Høgmo i Tromsø var trener for kvinnelandslaget i en årrekke og har hatt ansvaret for U21 landslaget et par år. Det kan jo ikke sammenlignes med erfaring på dette nivået. Høgmo hadde vel også en sesong i Tromsø på begynnelsen av 90 tallet med meget mager success.

Når det gjelder artikkelen til Costanza, så er vel det bare en sammenfattning og gjentagelse av kritikken mot FFK, som har kvernet her på forumet i hele 2004, krydret med noen usmakelige påstander, ihvertfall hvis man kaller seg Supporter.

:confused:


Sandstø har trent et forholdsvis godt tippeligalag i 4 år, Eggen har trent et bunnlag (Moss) i 4 år. Rekdal har spilt på høyt nivå så sent som for noen få år siden, dette bidrar etter min mening til at han blir en bedre trener. Tror dere virkelig Eggen er en av de beste trenerne i tippeligaen?

Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 08 jul 04, 12:53
Opprinnelig postet av Carlsberg
Eggen har lang erfaring fra tippeliga (se hva som skjedde med moss da han dro), og han har også tidligere rykket opp med Aalesund (hvis jeg ikke husker feil), i tillegg kan vi vel ikke klage på det han har utrettet i Fredrikstad.


Ingen som klager på hva Eggen har gjort med FFK, han har gjort det utrolig bra, MEN; Å rykke opp i 1. divisjon med Ålesund og å trene et bunnlag i tippeligaen i 4 år som han gjorde med Moss kan ikke kalles erfaring på høyt nivå etter min mening. Det var kun det som var poenget mitt, ikke at Eggen er noen dårlig trener, langt ifra.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 08 jul 04, 13:01
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Jeg er enig i det meste i den artikkelen, men _ikke_ kom med noe "hva var det vi sa", mtp. tabelltipset !!!!


Hehe... Klart vi kommer til å få den med jevne mellomrom bare litt innpakka så de kan si "det var ikke det jeg mente" ... :rolleyes::D:p;)

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 08 jul 04, 17:03
En utrolig god, velargumentert og treffende artikkel ført i pennen av martyren Costanza. Godt skrevet !

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 08 jul 04, 17:08
Endret: 08 jul 04, 17:09
Jeg ser det går en debatt her om Eggen sin erfarenhet på Tippeliganivå, hvorpå noen påpeker at jeg har hevdet at han er uerfaren. Det er ikke riktig tolket i så fall, men jeg har kanskje vært upresis i artikkelen.

Jeg siterer meg selv: "Det er snakk om både uerfarenhet som klubb i forhold til å drive en toppklubb, samt uerfarenhet på individnivå – både ledere og spillere. Knut Torbjørn Eggen har riktig nok en viss erfaring, selv om den begrenser seg til å knive om å overleve i Tippeligaen med et ressurssvakt Moss-lag noen år. Han burde visst bedre."

Med dette mente jeg jo at Eggen var unntaket med ledersiden - den eneste med en viss erfaring fra Tippeligaen, selv om den begrenset seg til å holde et svakt Tippeligalag oppe noen sesonger. Jeg kan ikke se at det er noe feil med det. Jeg skriver at det er uerfarenhet på ledernivå, men peker jo på Eggen nettopp som et unntak.

Debatten om hvem som har mest erfaring av Eggen, Sandstø, By Rise, Rekdal, Høgmo osv. synes jeg ikke er interessant.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24