Husk meg
Brukernavn
Passord

Mangel på mental styrke

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03
Innlegg: 345

Lagt til: 27 jun 04, 23:11
Nå har vi klaget på elendig forsvarspill hele sesongen, og det med god grunn. I dag var forsvaret gode. Ryddet opp i stor stil.
I dag "taper" vi på dårlig psyke og taktiske valg av Eggen.
FFK har skryt av at de har hatt tidenes beste treningsuke. Det skaper litt forventninger hos meg, men hva er det som blir prestert i dag??
Hvis nivået i kampen i dag gjenspeiler treningskvaliteten har FFK lang vei å gå!

Har FFK spillerne + Eggen for dårlig mental styrke?
Det ser ut som spillerne rett og slett er redde for å spille fotball på stadion. Blir nervøst, passivt og usikkerhet, og elendige pasninger.
Når de spiller i Molde, Bodø, Tromsø etc, hvor det er lang vei hjem spiller de jo god fotball!
Fikk ikke FFK gutta hjelp av en psykolog? På tide å kreve penga tilbake fra han og prøve en ny psykolog i stedet?

Hva med rollen til lederne i FFK, tenker da på Eggen, Ahlsen, Harry, oppmenn, leger etc. Har de ikke evnen til å motivere sine spillere? Eller "over motiverer" de spillerne, så alt går i stå? Det virker ikke som FFK har tro på at de kan spille fotball på stadion lengre. Klarer ikke Eggen å takle motgang?

Hva må gjøres for at gutta skal få "orden på hue"?

snæbbus#12

Knøttespiller
Ble medlem: 07 jun 04
Innlegg: 31

Lagt til: 27 jun 04, 23:44
Veldig enig med deg der Hubro, noe skjer på det mentale plan, synes vi gjør en grei 1. omgang idag men istedet for å forsette i 2. stopper vi helt å spille fotball. Setter også et spørsmål ved Eggens disposisjoner..

---------------------------

hjørnet forever


Mustang

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 27 jun 04, 23:59
Endret: 28 jun 04, 00:19
Sitat fra "Din grenseløse styrke":

En av de beste motivatorer jeg kjenner er Dick Tomey - hovedtreneren i Amerikansk Fotball ved Hawaii-universitetet. Han forstår seg virkelig på hvordan menneskers indre forestillinger påvirker de resultat de oppnår.

En gang spilte hans lag mot Wyoming-universitetet og var håpløst underlegne motstanderen. Ved halvspilt kamp var stillingen 0-22, og hans lag så ikke ut å spille samme spill som Wyoming (hmm)

Du kan tenke det stemningen hos Tomeys spillere når de gikk i garderoben etter første omgang.
Han kastet et blikk på spillerenes dystre hoder og innså at om han ikke skulle være istand til å endre denne tilstanden, skulle de ikke ha en mulighet i den andre omgangen.

Derfor tok Dick fram en tavle med fotokopierte artikler som han hadde samlet i mange år. Hver artikkel handlet om lag som hadde ligget under med minst like mange mål men som mot alle odds hadde reist seg og vunnet kampen. Gjennom å la sine spillere lese disse artiklene lykkes Dick i å forandre deres mentale tilstand til noe positivt.
Han fikk de til å tro på at de virkelig kunne komme tilbake i denne kampen.

Og hva skjedde?
Tomeys lag kom ut på banen i andre omgang og spilte sin livs match!
Wyoming klarte ikke alge et eneste mål i andre omgang, og når sluttsignalet gikk, stod det 27-22
sitat slutt:

Alt dette takket være at treneren klarte å endre spillerenes mentale tilstand -deres indre forestillinger - deres tro på at dette virkelig kunne la seg gjøre!

Poenget med dette er man må til enhver tid være positivt innstilt, og ikke tenke negative tanker fordi dette gir negative signaler til hjernen. Og i det øyeblikk man har tenkt denne tanken, ja da er kampen tapt!

Kanskje Dick Tomey hadde vært en fin motivator for FFK?
NEVER GIVE UP!

---------------------------

**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 28 jun 04, 00:12
Bytte av Bjørnar, som spillte en meget god kamp, var en meget tvilsom disposisjon, selv om grunnen var at vi gikk over til 3-5-2.
Koskela beviste nok en gang idag at hans formkurve er dalende, derfor burde nok KTE ha tatt ham ut og isteden flyttet Bjørnar frem.
Etter det første kvarteret virket det som om Viking var fornøyd med 0-0 og det gjorde det selvfølgelig vanskelig for FFK.
Alt i alt må jeg si meg mye mere fornøyd idag enn da vi spillte 3-3 mot Sogndal, for nå holdt vi nullen for første gang på hjemmebane i år og det var kanskje et vendepunkt.
Vi slår Lillestrøm på søndag og da er vi i rute.:D:ffk:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 28 jun 04, 01:09
Endret: 28 jun 04, 01:11
På søndag vinner vi ja. Nå er LSK så høyt oppe at de kommer til å ta lett på kampen til søndag!

Kosso og Stjerna skuffer stort igjen. Begge burde vært tatt ut lenge før. Hvis Eggen skulle gjøre om til 3-5-2 burde Bjørnar blitt flyttet opp som indreløper. Registrerer også at Eggen kun gir Bjørnar karakteren grei+. eggen er faktisk ikke så god trener som så mange skal ha det til.

Når det gjelder Stjerna, burde en spiller som tjener 90.000 kroner i mnd bidra langt mer. han bare jobber rundt og daffer utpå der. hvis ikke han beviser noe snart, kan vi like godt selge han.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


snæbbus#12

Knøttespiller
Ble medlem: 07 jun 04
Innlegg: 31

Lagt til: 28 jun 04, 03:31
Setter også et spørsmålstegn med Brenne, en spiller vi har betalt såpass mye for må vel også snart begynne å vise noe mer enn det han har gjort til nå.

---------------------------

hjørnet forever


jonny28

Juniorspiller
Ble medlem: 22 apr 03
Innlegg: 121

Lagt til: 28 jun 04, 04:31
er ikke simen sin skyld at vi måtte betale så mye.

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 28 jun 04, 11:13
Dessuten er Simen god. Han jobber bra hjemover og løper mye.

---------------------------

La oss selge hele laget!!


antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04
Innlegg: 326

Lagt til: 28 jun 04, 13:10
Det er riktig at det ikke er Simen sin skyld, men likevel et dumt kjøp.
S.B hadde ikke imponert verken i TL eller 1.div. da vi kjøpte han, så derfor var vel prisen urimelig høy.
Mener at både S.B & DFH harinnfridd de forventningene jeg hadde til de, da de var rimelig små :p:p

Når det gjelder mental styrke , så kan vi jo stille ? ved KTE som forstatt ser ut til å ikke ha funnet ordet sjølkritikk i ordboka:p:cool:

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 28 jun 04, 14:01
Opprinnelig postet av ajg
Når det gjelder Stjerna, burde en spiller som tjener 90.000 kroner i mnd bidra langt mer. han bare jobber rundt og daffer utpå der. hvis ikke han beviser noe snart, kan vi like godt selge han.

Jeg slutter meg til de som er skuffa over Søderstjerna. Men, og med fare for å ha gått glipp av noe i en annen tråd: jeg ser det stadig skrives at han tjener 90.000 i mnd. Kan noen komme med noen dokumentasjon på det, eller er det kun spekulasjoner?

---------------------------



Bjørn Jervell Hansen


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 28 jun 04, 15:09
Jeg trur døm er for dårlig trent. Holder greit i 1.omg., og detter igjennom i 2.:rolleyes:


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24