Husk meg
Brukernavn
Passord

Fredrikstad best på tribunen!

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

fugl

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 apr 04
Innlegg: 18

Lagt til: 15 apr 04, 13:21
Endret: 15 apr 04, 13:23
ja dere er jo vant til enorm supporterkultur gjennom stjernen hockey.... :D

sant som Trigz sier vi prøver bare å hjelpe dere. kanskje vi engasjerer oss litt mye men ta det som et kompliment fra vår side. de fleste driter i dere! sammsynginga mellom de to tribunenene dere er veldig bra den! vi har også den samme sangen i en annen versjon men funket ikke så bra på mandag.

Lillestrøm er ikke en så enormt stor by men har allikevel et fotballlag som klarer å markere seg i norsk toppfotball. vi er i utvikling å er allerede landets navle når norges varemesse faktisk står plassert hos oss. Fredrikstad ligger kanskje på 6 plass når det gjelder størrelse. men troner på toppen i lista over harry byer....

rød og hvite er de beste! heia heia heia fredrikstad! :o

---------------------------

Åråsen er mitt hjem!


Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 15 apr 04, 13:28
Men Fugl ... Har du ikke vært i Halden noen gang da ? Tror nok jeg skulle greie å finne 1 eller 2 andre byer som ville gjøre Fredrikstad til Harry-amatører også :D

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


kimito

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 apr 04
Innlegg: 11

Lagt til: 15 apr 04, 13:55
Heheheheheheh...virker som dere greide å lage litt liv på Åråsen i første serierunde. Jeg er fuglafan selv og kommer fra en liten harry bygd rett utenfor. Har vært i Fredrikstad og byen er harry. Nå skal jeg inrømme at Lillestrøm fortoner seg en smule harry til tider selv, men Fredrikstad tar kaka (har ikke vært i Halden). Undrer meg litt over at det rakkes ned på hockeyer her. Det, samt felleskjøpetcapser, var noe av det hippeste i hovedstaden sist jeg var i Norge (bor i Spania om dagen). Uansett er jeg i alle fall enig i et par argumenter fremført her. Ikke kopier andres sanger direkte. En supportergruppe vil aldri få respekt for det. Ja, inspirasjon hentes fra mange steder (bl. a. England), men ikke kopier. Er også helt enig i at man burde få med hele stadioen i større grad på Åråsen, men det er vanskelig å forandre en kultur som har vært der så lenge. Vis litt respekt når dere uttaler dere (det gjelder forresten KFL også)...og skift dialekt :D (kunne ikke dy meg)

veiron

Bedriftsspiller
Ble medlem: 24 jan 04
Innlegg: 25

Lagt til: 16 apr 04, 14:16
Hei igjen FFK gutter (og jenter?)!

Ser at det har blitt en latterlig diskusjon om hvem og hva som er mest harry... Tragisk. Harry folk finnes overalt, og særlig blandt fotballsupportere. Bare det å være syngende supporter er vel egentlig ganske harry når jeg tenker etter... Så noen ganger i året er undertegnede blodharry og tar helt av på kamper ;-)

Kanarifansen gjorde ikke sin beste innsats på mandagen. Ble litt for lite synging, mulig vi hadde premierenerver, selv var jeg hes etter 5 minutter... Men når vi tok i så var det et veldig bra trykk, eller hva? Det er også blitt et tema på mailinglista vår at vi ikke presterte som vi pleier. Men dere kommer til å oppleve bedre fra oss på Åråsen om dere ikke rykker ned. Noe jeg ikke håper dere gjør.
Legger ved link til noen som har opplevd Kanarifansen før. Siden dere tror vi er så ræva mener jeg ;-)

Hva synes dere om den nye stadion vår og plassene deres??


http://www.stabaek.no/index.lasso?s=nyhet&ID=3498

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 16 apr 04, 16:00
...her har det ikke vært et vondt ord om kanarifansen inntil et par fugler fløy innom med fuglemøkk. Før kampen skrev mange om hvor bra kanarifansen er til å synge, og at vi skulle være fornøyd om spillerene hørte vår støtte inne i mellom. Vi vet alle at dere er bra.
Derfor ble noen av oss litt skuffa på mandag da det viste seg at desibellnivået ikke var allverden fra kanaris...til og med noen som mente vi var bedre(klype salt).

Åråsen er perfekt intim. Og adidastribunen er bra.

ÅÅÅÅÅ vi er Fredrikstad oh ah
vi er Fredrikstad
Fredrikstad
vi er Fredrikstad. ( Hentet fra Absolutt Aristokrat vol 1)

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


Taz

Bedriftsspiller
Ble medlem: 07 apr 04
Innlegg: 19

Lagt til: 17 apr 04, 14:09
Endret: 18 apr 04, 04:00
Opprinnelig postet av Rhythmatist
Snakker om copying, hvor mye av dagens rop på Tippeliga-tribunene er ikke inspirert av vår oppvekst med engelsk fotball på tv?



det er milevidt fra inspirasjon og direkte kopiering. Å kjøre "traktor og ljå" og eventuelt andre låter fra andre supportere vil bare slå tilbake på dere sjøl. Det er den enkleste måten å ikke få respekt på

Bever

Juniorspiller

Ble medlem: 14 apr 04
Innlegg: 141

Lagt til: 17 apr 04, 18:15
[quote=fugl]ja dere er jo vant til enorm supporterkultur gjennom stjernen hockey.... :D

Øy,kødd ikke med oss vi synes ikke det er viktigst å være kulest på internet og på bilder ,men å støtte laget!!!!

fugl

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 apr 04
Innlegg: 18

Lagt til: 17 apr 04, 19:19
hva er du for en bever?? :confused:

ingen som prater om å være best på nettet eller på bilder.... tror ikke dere støtter laget noe mer eller mindre enn oss.

---------------------------

Åråsen er mitt hjem!


Bever

Juniorspiller

Ble medlem: 14 apr 04
Innlegg: 141

Lagt til: 17 apr 04, 20:54
Virket som du,mente at vi ikke kunne ha supporter kultur i Hockey..??!!

Og jeg må si at jeg ble veldig skuffet over dere,dere så sikkert bra ut , men hørte dere gjorde jeg ikke,så jeg må nok kødde men noen av kanari fansen som følger Stjernen til høsten ; )


fugl

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 apr 04
Innlegg: 18

Lagt til: 19 apr 04, 11:11
Endret: 19 apr 04, 11:12
hvis du veger å kalle toppen 100 personer, kort bak øra og langt bak; med bart i 2004 for kultur så er det ok. men la meg understreke en stagnert ukultur....

skjønner jo at dere gledet dere som noen unger for å oppleve oss på hjemmebane. å jeg beklager at vi skuffet dere når vi hadde litt premierenerver. selv om vi hørtes tusen ganger mer enn det dere har opplevd de siste 20 åra var det sikkert vaskelig å høre oss bak alle de søte små ballongene deres.

---------------------------

Åråsen er mitt hjem!


theodora

A-lagspiller

Ble medlem: 19 apr 04
Innlegg: 244

Lagt til: 19 apr 04, 14:14
Jeg vet ikke jeg Fugl... Nå jeg tenker på Lillestrøm så slår det meg at det er en del bondegårder der oppe... Gjerdrum, Jessheim...Nannestad.... Og ganske mye mekking på biler.
Minner meg ganske mye om halden,.,. utenom at halden faktisk er en pen by!

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 19 apr 04, 19:09
Endret: 19 apr 04, 19:29
Godt sagt! Det er første gang i mitt liv jeg er enig med Theodora :-D

theodora

A-lagspiller

Ble medlem: 19 apr 04
Innlegg: 244

Lagt til: 19 apr 04, 19:18
Vel, du er vel ikke den eneste. Alle som dro til Lillestrøm så det samme som meg...

fugl

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 apr 04
Innlegg: 18

Lagt til: 19 apr 04, 22:29
Endret: 19 apr 04, 22:31
Ja teodora der tok du meg skikkelig....
:rolleyes:

jeg akter ikke å fortelle hele
livshistorien min men jeg er oppvokst og bor i oslo; og kan vel regnes for å være oslo-gutt å være selvom jeg prøver å oppholde meg så mye jeg kan i lillestrøm. fra jeg var liten har jeg blitt pepret løs på om vålerenga og klanen å all den hallelujaen som følger med. kanskje naturlig nok når fattern jobber for Hafslund (vålerengas hovedsponsor) og jeg har hatt både enga-drakt og skjerf. heldigvis hadde jeg en omtenksom onkel som klarte å se at det var fortsatt var håp for meg, og reddet meg i grevens tid vekk fra mørkets makter. sammtidig som jeg så lyset ble alt enga utstyr brent i en religiøs ofring til lsk gudene.

som dere sikkert skjønner bor ikke jeg på noen bondegård men midt i oslo sentrum. så fortell ikke meg om hva som er harry, bønder!! for meg er lillestrøm en koselig by med mange hyggelige mennesker. før toglinja og varemessa kom lå kanskje lillestrøm som ei bygd 20 år etter i utviklingen. men nå er det vel på vei til å kunne kalles en by. jeg har ingen vonde ord å si om fredrikstad by, derimot har jeg fått litt misnøye med supporterene... jeg trodde dere var oppegående mennesker med noen andre refleksjoner rundt fotball enn det dere gir uttrykk for. jeg vet jeg har vært ganske barnslig ved flere anledninger her inne men ett par her inne tar kaka. hadde dem kunnet skrive litt mer enn: "kanari pip-pip" og "bønder fra lillestrøm" hadde jeg også klart å argumentere saklig. kanskje begge parter bør ta seg sammen? det er fotball vi diskuterer, ikke politikk!

jeg har noen ganger tenkt litt på grunnen til at jeg engasjerer meg så fælt i ett lag jeg egenltig ikke burde hatt noe forhold til. har jeg fritidsproblemer? er jeg selskapsjuk? eller er jeg rett og slett homo som omfavner andre menn rundt meg i "dekning" av at LSK scorer?

vi burde kanksje ta ting med en klype salt å heller gin hverandre ros og konstruktiv kritikk. fremfor å slenge dritt fram og tilbake. det kan vi gjøre i 2x45 minutter etter det syns jeg man kan være venner. enig?

mvh
pip-pipen fra oslo.

---------------------------

Åråsen er mitt hjem!


Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 19 apr 04, 23:34
Ikke la oss 4 som svarer på dine innlegg danne et bilde av Fredrikstadsupporterene. De aller fleste er vennlige og høflige. Ja noen sammenligner oss faktisk med Celtic fansen....-

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


Eru

Bedriftsspiller

Ble medlem: 19 apr 04
Innlegg: 10

Lagt til: 20 apr 04, 00:06
Endret: 20 apr 04, 00:07
Opprinnelig postet av Møklegård
De aller fleste er vennlige og høflige. Ja noen sammenligner oss faktisk med Celtic fansen....-


Jaså, du har merket deg den :)

varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 20 apr 04, 00:59
:preligiøse, mot abort og prevensjon, mange unger. Ellers øldrikkende og syngende

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 20 apr 04, 09:15
fugl: ille koselig det altså! men vi kan ikke ta med i regninga at du bor i oslo city, eller at briskebybanden har et medlem fra f.eks. bergen. lillestrøm er og blir en liten by. fredrikstad er faktisk større. ergo blir lsk-supportere `bønder` for oss... sånn er det.

ellers er vi takknemmelige for at vi endelig er med i det gode selskap, også supporter-messig. og det er gøy at vi nå diskuterer/engasjerer/irriterer kanari, klanen og tornekrattet i stedet for foreldregruppa til eidsvold/turn og blåhvalene fra sandefjord :D

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


I_Utlendighet

Knøttespiller
Ble medlem: 20 apr 04
Innlegg: 27

Lagt til: 20 apr 04, 10:49
Opprinnelig postet av fugl

som dere sikkert skjønner bor ikke jeg på noen bondegård men midt i oslo sentrum. så fortell ikke meg om hva som er harry, bønder!! for meg er lillestrøm en koselig by med mange hyggelige mennesker. før toglinja og varemessa kom lå kanskje lillestrøm som ei bygd 20 år etter i utviklingen..


Jeg kan ikke dy meg...hvorfor skryter alle fra Lillestrøm av et stort stygt lagerbygg ?(som en varemesse egentlig er) Fredrikstad kan jo begynne å skryte av lokalene til Høili da...

Lillestrøm kan vel neppe skryte a vå være Oslos mest attraktive "forstad" om man kan kalle det det... Som Oslogutt (jeg også) er det vel en kjennsgjærning at om man ikke har tilbrakt store deler av livet i Groruddalen, så er vel Oslo vest og etterhvert sør lang mer poppulært.. se forøvrig finn.no!

Men én ting er jeg hjertens enig med LSK folket, FFK supporterene må ikke herme, SPESIELT IKKE ta opp f.eks. Klanens bonde hets- det blir for dumt.

Plankehaugens svar på Skeid-supporterenes tiltrop på slutten av Skeid-FFK i fjor var derimot meget bra :)

Og apropos SKEID; Er det noen som vet hvem som var først ute med SA SA SA...BRA BRA BRA.... SKeid eller andre(FFK)?

---------------------------

----------------------------------------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,

et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,

FFK har begge deler.

Eggen, t


fugl

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 apr 04
Innlegg: 18

Lagt til: 20 apr 04, 16:37
greit la oss droppe den by diskusjonen. jeg og du bor i oslo, ferdig med det. blir for dumt å dra dette ut til det kjedsommelige når det egentlig var fotball vi diskuterte.

apropo er jeg 99% sikker på at dette er en opprinnelig skeid sang fra mange, mange, mange år siden.

---------------------------

Åråsen er mitt hjem!



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24