Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Hødd - FFK (søndag 21. juli kl. 17)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 19 mai 23, 12:36

Ny kamp og nye muligheter. Men jeg har fortsatt ikke helt kommet over hvordan Mikkjal Thomassen satte opp laget til hjemmekampen mot KFUM Oslo sist. Det virket som et lag satt opp mer med hensyn til å motstander enn eget spill, noe som er litt alarmerende i en hjemmekamp mot antatt svakere motstander der vi absolutt bør sette premissene for kampen. Jeg kan selvsagt like at vi har en taktisk bevisst trener som tilpasser seg motstander og ut fra det viser taktisk fleksibilitet. Men å flytte Rafn inn som midtstopper med Molde og Metcalfe på hver sin vingback, ble for meg et altfor tydelig defensivt grep. Når man i tillegg kun har én av de tre på midten som er særlig offfensivt anlagt (Konté), blir det vanskelig å se hvordan man i praksis skal føre en kamp og skape nevneverdig antall sjanser. Og selv om vi fikk en dødballscoring ble det jo også som fryktet; et lag som ble liggende lavt med store avstander frem og lite bevegelse foran ball når vi vant den. Strengt vurdert hadde vi kun 3 av 11 tydelig offensive spillere i Konté, Bjartalid og Lima, og da sier det seg selv at det blir vanskelig. 

Vel, nå er det Hødd borte som gjelder. Det er et Hødd-lag som er ubesiret på hjemmebane med identisk statistikk som oss; tre uavgjorte og én seier. Her kan man gjerne si det er en del som peker i retning av uavgjort, men forhåpentligvis går FFK på banen med en klar plan og idé om å vinne. 

Forhåpentligvis er Mads Nielsen tilbake i midtforsvaret, samt Rafn/Begby tilbake på vingbackene (selv om Molde har gjort det godt som backup). På midten kan jeg godt kjøpe Åsheim, Magnusson og Konté i en bortekamp mot Hødd. På topp er jeg villig til å la Bjartalid/Lima-duoen en kamp eller to til, men det finnes jo snart en smertegrense for hvor mange kamper fra start Lima skal få uten scoring. I kulissene bør Kjelsrud Johansen snart nærme seg mer spilletid enn han foreløpig har fått, og kanskje en startplass. Ulempen er at det nok hadde passet bedre med en hurtigere spillertype som også er sterkere i kombinasjonsspillet i den rollen foran Bjartalid på topp enn HKJ kan tilby. I teorien er Alba nærmere en god kandidat, men han er dessverre ganske enkelt ikke god nok som fotballspiller.


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 19 mai 23, 13:39

Opprinnelig postet av Costanza

Ny kamp og nye muligheter. Men jeg har fortsatt ikke helt kommet over hvordan Mikkjal Thomassen satte opp laget til hjemmekampen mot KFUM Oslo sist. Det virket som et lag satt opp mer med hensyn til å motstander enn eget spill, noe som er litt alarmerende i en hjemmekamp mot antatt svakere motstander der vi absolutt bør sette premissene for kampen. Jeg kan selvsagt like at vi har en taktisk bevisst trener som tilpasser seg motstander og ut fra det viser taktisk fleksibilitet. Men å flytte Rafn inn som midtstopper med Molde og Metcalfe på hver sin vingback, ble for meg et altfor tydelig defensivt grep. Når man i tillegg kun har én av de tre på midten som er særlig offfensivt anlagt (Konté), blir det vanskelig å se hvordan man i praksis skal føre en kamp og skape nevneverdig antall sjanser. Og selv om vi fikk en dødballscoring ble det jo også som fryktet; et lag som ble liggende lavt med store avstander frem og lite bevegelse foran ball når vi vant den. Strengt vurdert hadde vi kun 3 av 11 tydelig offensive spillere i Konté, Bjartalid og Lima, og da sier det seg selv at det blir vanskelig. 

Vel, nå er det Hødd borte som gjelder. Det er et Hødd-lag som er ubesiret på hjemmebane med identisk statistikk som oss; tre uavgjorte og én seier. Her kan man gjerne si det er en del som peker i retning av uavgjort, men forhåpentligvis går FFK på banen med en klar plan og idé om å vinne. 

Forhåpentligvis er Mads Nielsen tilbake i midtforsvaret, samt Rafn/Begby tilbake på vingbackene (selv om Molde har gjort det godt som backup). På midten kan jeg godt kjøpe Åsheim, Magnusson og Konté i en bortekamp mot Hødd. På topp er jeg villig til å la Bjartalid/Lima-duoen en kamp eller to til, men det finnes jo snart en smertegrense for hvor mange kamper fra start Lima skal få uten scoring. I kulissene bør Kjelsrud Johansen snart nærme seg mer spilletid enn han foreløpig har fått, og kanskje en startplass. Ulempen er at det nok hadde passet bedre med en hurtigere spillertype som også er sterkere i kombinasjonsspillet i den rollen foran Bjartalid på topp enn HKJ kan tilby. I teorien er Alba nærmere en god kandidat, men han er dessverre ganske enkelt ikke god nok som fotballspiller.

 

Jeg foretrekker Molde fremfor Begby. Bedre defensivt, fyller opp i boksen fremover ved innlegg motsatt,3 avslutninger nå sist. Ikke det behovet for Begby sin fot når Bjartalíd tar alle cornere og frispark.

Ellers har vi slitt massivt mot kåffa de siste sesongene. Vi vant og de skapte en halvsjangse på en tilfeldighet. Tenker rafn inn i forsvarstreeren var et smart taktisk valg, demme opp for fart.

Brandur bør få mer og mer spilletid hvis det er medisinsk forsvarlig . Kan spille indreløper og falsk nier selv om sentralt på midten er hans beste posisjon.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 19 mai 23, 14:54

Håper Noah er tilbake, og at han kan starte sammen med Lima eller Alba på topp. Eventuelt HKJ. Vil gjerne ha med Begby, og synes Bjartalid kan få øve seg på FFK2. Mot Kåffa hadde sistnevnte knapt positive involveringer, og det var oppsiktsvekkende at han fikk spille så lenge.

Men, bruk gjerne Begby eller Rafn som indreløper. Da får vi plass til Molde som back. Er Nielsen tilbake så gir vel midtforsvaret seg selv. Åsheim og Magnusson er vel også bankers. 

Synes han andre fra Færøyene så langt mer lovende ut, og han kan vi nok ha glede av. Men han bør nok matches forsiktig. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 19 mai 23, 18:28

Hødd borte er alt annet enn en enkel oppgave og når sist kom det lag derfra med tre poeng? Men jeg kan ikke forstå hvis noen mener at vi skal underolde der? Jeg tenker et defensivt lag kan gi oss ett poeng og at det er veldig bra i en slik bortekamp


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 20 mai 23, 10:30

Opprinnelig postet av Erikk

Men jeg kan ikke forstå hvis noen mener at vi skal underolde der?

Jeg tenker det er stor forskjell på å ikke underholde og det vi har holdt på med den siste tiden. 

Ja, det er bra med et poeng der oppe. De har ikke tapt på hjemmebane i år, men de har også bare en seier, så det lukter uavgjort.

Noa Williams er forresten friskmeldt, så det kan hende kanogvetalt får ønsket sitt om å få se han oppfylt.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 20 mai 23, 17:24

Jeg er i utgangspunktet fornøyd med uavgjort i en slik kamp jeg, men ikke hvis årsaken er at vi ikke tør prøve å vinne. Om vi har et spillemessig overtak, men ikke skaper sjanser fordi vi ikke våger/evner å sende fram nok folk, så er ikke uavgjort noe å juble for.

Seieren mot Kåffa sist var viktig, men den overbeviste meg ikke om at laget er på vei til noe bedre, noe som vil gjøre at seirene kommer på rekke og rad.

For denne kampen setter jeg penga på 0-0.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 21 mai 23, 15:57

Kjelsrud starter sin første kamp på på over et år. Da blir det han og Lima på topp, noe som fjør at Bjartalid går ned som indreløper. Det er litt interessant.

Ellers drar vi opp med syv spillere på benken, noe som forsåvidt er vanlig på de lange borteturene. På den benken sitter Begby som ikke er helt 100% i følge rapportene, Hendriksson som har 20 minutter i bena etter å ha vært ute i halvannet år, Aukland som har vært ute i et år og Williams som akkurat er tilbake i trening etter skade. Drage er ikke med nordover. Er det noen som har fått med seg status på han? 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 21 mai 23, 17:31

Jaja. vi syns tydeligvis ikke vi slipper inn nok mål, så vi gir bort ett ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 21 mai 23, 17:32

Vi har vel fått 3 mål servert vi også:-)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 21 mai 23, 17:48

Sukk...

Vi har i hvert fall flest sjanser og et par av de er store nok til at vi kunne ha scoret også. Det føles likevel ikke veldig farlig. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1124

Lagt til: 21 mai 23, 18:58

Jaggu ble det en pinne i dag men vi klarer jo ikke skåre selv så....


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 21 mai 23, 19:06
Endret: 21 mai 23, 19:09
Endret av: Rey

Selvmål som toppscorer med to mål... Det er litt flaut.

Men kampen er egentlig helt OK isolert sett som en bortekamp og vi skaper litt sjanser, men vi må sette dem også.

Hendrikson kommer til å bli knallgod for oss.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24