Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Bryne - FFK (onsdag 3. mai kl. 18)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 03 mai 23, 12:07

Nå kommer kampene tett og neste motstander er allerede i dag med Bryne på motsatt banehalvdel. Det blir også årets første kamp på gress for FFK mot et lag som er ubeseiret på hjemmebane etter seier mot Kongsvinger og uavgjort mot Start. Det er ingen grunn til å spå annet enn en ny tett, jevnspilt og hard Obos-kamp. Med Abel Stensrud på topp vil Bryne alltid være farlig fremover, men med sju innslupne på fire kamper bør dette også være et lag det skal være mulig å skape sjanser på og forhåpentligvis score et mål eller to.

Nå som vi går inn i det tette mai-programmet, kan det åpne seg muligheter for noen endringer i laget, selv om Mikkjal Thomassen til nå har vist stor tillit til en kjernegruppe hvor det skal en del til for å komme inn i startoppstillingen. Thomas Drage hadde en svak forestilling i den "frie spissrollen" mot Sandnes Ulf etter å ha vært veldig god mot Mjøndalen. Bjartalid hadde et nytt spennende innhopp, men er neppe klar for å starte. Klar for å starte er nok heller ikke Kjelsrud Johansen, og det er vanskelig å tenke hvordan Thomassen nå rangerer Alba. For meg er det den andre spissplassen, altså den som skal spille ved siden av/rett bak Lucas Lima, som er det største spørsmålet. Konte er jo også kandidat. 

Ellers er det ikke utenkelig med Stray Molde inn for Tage Johansen. På midten er jeg ganske sikker på at Thomassen fortsetter med samme trio, men det kan nærme seg et bytte på én av de to indreløperne. Jeg spår at han fortsetter med Åsheim/Metcalfe borte mot Bryne, men at det blir et bygge til hjemmekampen mot Skeid (med Drage inn for Metcalfe, selvsagt litt avhengig av prestasjoner i dagens kamp). 

Resultattips: FFK vinner med 2-1.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 03 mai 23, 14:16

Har ingen tro på at Molde kommer inn for Tage, men spissplassen er spennende. Tror likevel ikke Drage blir vraket etter en dårlig kamp. Som du sier er nok hverken Bjartalid eller Kjelsrud klar for mer enn et innhopp og Alba er for dårlig og må nok prestere vesentlig bedre før han får starte. Konte er slik jeg ser det eneste alternativ som erstatning for Drage fra start. Jeg tror ikke han er helt der enda.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 161

Lagt til: 03 mai 23, 14:37

Jeg skulle gjerne sett Maden inn for Metcalfe, eller i det minste et tidligere bytte mellom de to enn nå sist. Kanadieren løper og sliter, men så veldig kreativt blir det ikke. Han brenner også en praktsjanse, men akkurat det er han jo ikke alene om. Men OK - Bryne borte blir vel en løpe- og slitekamp, så Metcalfe er kanskje riktig mann fra start.

Litt mer (selvsagt avhengig av kampbildet) bør vi vel få se til Konté også? Med den bredden som er i stallen, bør det roteres litt når det kommer tre kamper på ei uke.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 03 mai 23, 16:51
Endret: 03 mai 23, 16:53
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Anders Strand

Jeg skulle gjerne sett Maden inn for Metcalfe, 

Og det får du se også. Veldig overraskende oppstilling fra start

Jenssen

Rafn - Nielsen - Skaret - Björkström - Begby

Konte - Maden - Åsheim

Lima - Alba

Hverken Tage eller Drage med i troppen.

Veldig overraskende med så mange endringer

Ser forresten at F-B melder Metcalfe i stedet for Åsheim mens FFK melder Åsheim i sine sosiale medier.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 03 mai 23, 17:09

Enig i at lagoppstillingen var veldig overaskende. Jeg tenker at dette er en bortekamp på vanskelig underlag og langt vekk mot et godt hjemmelag. Jeg tenker at 0-0 vil være et godt resultat.


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 161

Lagt til: 03 mai 23, 17:29

 

Veldig sjelden at noen hører på meg når det gjelder fotball, gitt. (Trolig med god grunn.) Bare å håpe at dette går bra.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 03 mai 23, 17:33

Nå kom Metcalfe inn likevel, men artig med Maden fra start. Men treneren legger hodet sitt lagelig til for hugg hvis det blir tap med så mange endringer... eller han blir geniærklært

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 03 mai 23, 18:15

Er det øra mine det er nye galt med eller er stadionlyden egentlig fra Skeid - Moss?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 03 mai 23, 18:48
Endret: 03 mai 23, 18:58
Endret av: kanogvetalt

Vi har mye ball og mange angrep i første halvdel av omgangen, uten å skape all verden. Bryne begynner først å gå i anngerp de siste 15, og da er de farlige ved noen anledninger, og klart nærmest scoring.

Synes ikke midtbanen vår fungerte, og nesten rart det ikke har blitt gjort bytter, men de kommer nok etter pause.

Blir slått mye langt på spissene våre, som er i undertall. vanskelig å forstå hvordan det er meningen at vi skal spille.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 03 mai 23, 18:49

Vi spiller ikke så ille de første 35 og presser Bryne bra tilbake, men skaper ikke allverden. De siste ti minuttene derimot er ikke bra. Da har vi mer enn nok med å forsvare eget mål og Bryne slipper til litt for lett.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 03 mai 23, 19:14
Endret: 03 mai 23, 19:24
Endret av: kanogvetalt

Uforståelig første bytte.

Så ha vi byttet ut begge spissene, som stort sett har vært isolert hele kampen, og bare ett bytte på  midten


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 03 mai 23, 19:22
Endret: 03 mai 23, 19:24
Endret av: Rey

Noe mer må ihvertfall skje. Vi har ingenting nå

Edit: og i det jeg skriver det kom et trippelbytte

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 03 mai 23, 19:54

Bra å klare 0-0 borte og heldigvis at vi har god keeper. Kun ett baklengsmål hittil i sesongen!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 03 mai 23, 19:59

Det er fint og flott at vi holder nullen igjen, men det vi leverer i andre omgang er ikke bra nok og får i hvert fall ikke folk på stadion til søndag. Med slikt spill så kommer budsjettet til å ryke så det synger.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 03 mai 23, 20:56

Er det vår jobb å skape underholdene fotball i en slik bortekamp? Jeg har veldig forståelse for at du (og sikkert mange flere) er missfornøyd med hjemmekampene og jeg er enig i at de har vært langt fra bra. Men i dag er det jo bortekampen mot Bryne som vi bør drøfte


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 161

Lagt til: 03 mai 23, 21:05

Opprinnelig postet av Rey

Det er fint og flott at vi holder nullen igjen, men det vi leverer i andre omgang er ikke bra nok og får i hvert fall ikke folk på stadion til søndag. Med slikt spill så kommer budsjettet til å ryke så det synger.

Ja, og det er på en måte litt urettferdig. På en eller annen mystisk måte klarte vi visst å klatre (!) til 3. plass etter denne kampen. Altså et fortreffelig utgangspunkt for fortsatt kamp i toppen.

MEN: På 7 1/2 time - 450 minutter (++) - har vi scoret tre mål. Ikke bare bruker vi 2 1/2 time pr mål, men ett var en gavepakke av galaktiske dimensjoner, et annet et langskudd som streifet en forsvarer og det tredje for så vidt et flott hodestøt etter frispark. Vi har altså på fem kamper ennå ikke scoret ett eneste mål etter normalt angrepsspill.

Så hva skal vi gjøre da? Sette Nielsen opp som spiss? (Neida, tuller, men man blir jo litt smådesperat.)

 

 

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 03 mai 23, 21:22
Endret: 03 mai 23, 21:41
Endret av: kanogvetalt

Tabellplasseringen lurer oss. Starten på Obos har levd opp til kokkos ryktet. Ranheim leder med negativ målforskjell og 10 poeng, mens Kåffa ligger sist med 3. 

Etter 5 runder i fjor var det 4 lag som hadde mer enn 10 poeng, og 2 som hadde 0.

Hvis vi fortsetter å spille 0-0 så rykker vi ned. En korrigering ang målene vi hat scoret. Åsheim sitt mot KBK var et innlegg som to motspillere var sist på.

Jeg har hatt sesongkort i over 20 år, og har aldri gått før kampslutt, eller vurdert å bli hjemme fordi resultatene uteblir. Ikke så lenge vi har prøvd å spille fotball, selv vi tidvis har mislykkes så det synger. Men hvis det vi presenterer nå fortsetter vil nok setet være tomt.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 03 mai 23, 21:38

Opprinnelig postet av Erikk

Er det vår jobb å skape underholdene fotball i en slik bortekamp? Jeg har veldig forståelse for at du (og sikkert mange flere) er missfornøyd med hjemmekampene og jeg er enig i at de har vært langt fra bra. Men i dag er det jo bortekampen mot Bryne som vi bør drøfte

Nei, vår jobb er å ta så mange poeng som mulig, men bortekampen og hvordan vi framstår der påvirker også hvor mange som dukker opp på stadion i neste hjemmekamp. Hadde vi enda levert på hjemmebane hadde man nok i større grad ignorert manglende offensivt spill og sjanser på bortebane som i dag.

Jeg er absolutt fornøyd med poengfangsten på bortebane i år (og også samlet).

Som jeg også skrev før sesongen: Jeg er redd vi kommer til å gå på en økonomisk smell på grunn av manglende tilskuere på kampene i forhold til budsjett. Vi budsjetterer med like mange tilskuere som vi budsjetterte med i fjor og bommet grovt. Når Fredrikstadpublikum er så kresne som de/vi er, så er ikke dette spillet godt nok til å lokke folk på kamp.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 04 mai 23, 15:57

Etter 5 serierunder i år, i fjor og i -21.

-23 - 3. plass, 9 poeng og 3-1

-22 - 7. plass,  8 poeng og 9-6 (her var vi vel ganske misfornøyd?)

-21 - 1. plass, 13 poeng og 13-6



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3