Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK - Sandnes Ulf (søndag 30. april kl. 15)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 28 apr 23, 07:57

Vi går inn i fjerde serierunde med sju poeng i bagasjen, noe de fleste av oss vil kunne være enig om er en (veldig) god seriestart. Med søndagens kamp går vi videre inn i en travel periode med hektisk kampprogram (tre kamper på én uke) og mange poengs skal deles ut. Her gjelder det å holde kvaliteten oppe, og kanskje får vi allerede godt bruk for en bred og jevn stall. 

Jeg tror uansett ikke på mange endringer i laget fra Mjøndalen inn mot Sandnes Ulf, og mest sannsynlig ingen overhodet. Samtidig kan det ikke utelukkes at Thomassen har et ess i ermet etter å ha analysert Sandnes-laget, men det var i hvert fall ingen som spilte seg ut av laget på Consto Arena forrige helg. Én som derimot fort kan spille seg inn på laget er Joannes Bjartalid som så overraskende skarp ut i sine første 25 minutter. Men vil tro at han er noen kamper unna å være aktuell fra start. Drage i en fri rolle i leddet mellom midtbanetreeren og Lucas Lima, var ganske enkelt en suksess sist, og det er mulig den kan gjentas mot et Sandnes Ulf-lag som nok er et nivå opp i kvalitet fra MIF. Med Bjarne Berntsen på trenerbenken har de også en slu, taktisk dyktig og erfaren trener for Thomassen å bryne seg på. Han kommer garantert ikke til å instruere spillerne til å servere høye innlegg sentralt som Nielsen & co. kan stange ut som Mjøndalen merkelig nok gjorde, men identifisere de faktiske defensive svakhetene i FFK som særlig knytter seg til når tempoet blir høyt langs bakken og om det blir bakrom de kan spille direkte inn bak. Vi ønsker helst ikke å sende stopperne våre for ofte ut på løpeturer mot mer temposterke offensive Sandnes-spillere.

Det blir i det hele tatt veldig spennende å se hvordan FFK angriper denne kampen, men mest sannsynlig blir det i kontrollerte former man ønsker å styre kampen. Videre blir det selvsagt avgjørende at man skaper sjanser, og at disse faktisk omsettes til mål. Vi kan ikke forvente å vinne hver gang om vi fortsetter å være like ineffektive foran mål som mot Mjøndalen. Forhåpentligvis er dette kampen hvor Lucas Lima får nettkjenning. 

Hvilke forventninger har folk til kampen og laguttak? Og hvordan blir rammen rundt kampen / antall tilskuere? Dessverre er jeg selv bortreist (langhelg) og dessverre neppe alene om det.


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 271

Lagt til: 28 apr 23, 15:43

Tror nok mye av spillet mot Mjøndalen blir videreført til søndag, men jeg har et lite håp om at FFK skal styre enda mer nå som det er på hjemmebane. Viktig å få Fredrikstad Stadion til å bli et fort igjen.

Blir nok ikke samme antall som mot Moss og langhelg kan nok ødelegge litt, men jeg håper allikevel på godt oppmøte. Mange som dro hjem fra Sørsia blant annet med en positiv energi.

---------------------------

Tribunekultur


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 28 apr 23, 20:46

Tror vi skal være godt fornøyd med 4000 solgte billetter. Er redd det blir færre også etter den mindre underholdende kampen mot Moss. Tror dessverre ikke kampen mot Mjøndalen retter opp så mye for andre enn oss som "alltid" er der. I tillegg så er det langhelg.

SULF har en seier mot Skeid så langt i sesongen. Der scoret de fire mål på fire sjanser. Mot Sogndal gikk det derimot dårligere foran mål selvom de hadde hele 16 sjanser, ble det kun tre skudd på mål uten nettkjenning. Også mot Raufoss gikk SULF målløse av banen. Vanskelig å bli klok på den statistikken uten å ha sett kampene.

Laget vårt regner jeg ikke med at vi får de store forandringene på. Ingen grunn til det etter kampen mot Mjøndalen.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 29 apr 23, 17:04

Ranheim gikk på et meget overraskende 4-0 tap hjemme mot Skeid i dag. Da har vi muligheter til å ta tabelltoppen i morgen (og ja, det er helt idiotisk å snakke om tabeller allerede nå, men det er jo litt morsomt likevel)

 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 30 apr 23, 10:47

Sulf er, kanskje sammen med Mjøndalen og Ranheim, en klubb som har redusert mef ressurser denne sesongen. Og dermed mer på vårt nivå.

Tenker det kanskje gjør oss til favoritter på hjemmebane i dag. Håper Magnusson, som var langt bedre borte sist enn mot Moss, fortsetter en positiv utvikling. Bjartalid tror jeg ikke vi skal ha all verdens forventninger til på dette nivået. Men som trenerens mann vil han nok få sjansene.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 30 apr 23, 14:20

Ingen endringer på laget 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 30 apr 23, 15:52

Noen som fikk med seg hvorfor Nielsens mål ble annulert? Jeg så ingenting

Ellers en ok kamp av oss. Veldig aggressive og flinke i ballgjennvinning til å begynne med men det jevner seg ut litt. To store sjanser til Metcalfe og Begby vi burde scoret på

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 30 apr 23, 17:26

Første omgang var ikke så aller værst, men den andre omgangen er langt under par.

Det jeg ikke fatter er hvorfor vi ikke gjør noen bytter før vi kommer til 70 minutter når vi skaper absolutt null niks de første 35 av omgangen og ikke får til noenting. Kampledelsen til Thomassen står til stryk for andre hjemmekamp på rad. 

3800 på tribunen. Det blir enda færre neste søndag (den får dessverre ikke jeg med meg heller)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 30 apr 23, 19:39

Så ikke denne kampen, men ut fra kamprapport var det nok en svak forestilling fra oss. 
savner 4-3-3 mer og mer. Kantspillere, backer som overlapper osv. Mao en mer dynamisk spillestil. 


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 30 apr 23, 19:39
Endret: 30 apr 23, 19:43
Endret av: madcow

meh. Kjedelig kamp men vi tapte heldigvis ikke. Er veldig store omveltninger i laget i år kontra fjoråret så jeg har troa på at det offensive sitter etterhvert. At vi holder nullen er greit nok.

fra uavhengige kilder så brukes ord som "dommerskandale" om den annulleringen der.. men hjelper lite når det skjer såpass tidlig i kampen for å være ærlig. Det er fullt mulig for Fredrikstad å komme med flere offensive spill etter det annullerte målet og.. avgjøre kampen.

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 271

Lagt til: 01 mai 23, 03:35

Tre mål på fire kamper er ikke akkurat å rope hurra for. Og at en forsvarsspiller (hvis vi tar med den horrbile avgjørelsen med det annullerte målet) er lagets toppscorer er bekymringsverdig. Kjelsrud og Bjartalid trenger tydeligvis tid siden de blir satt på såpass sent og spissene som starter sløser for mye...

---------------------------

Tribunekultur


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 02 mai 23, 17:04

Det er én ting jeg glemte i forrige innlegg:

HERREMIN for en innsats fra Sørsia på en hverdagskamp. Dette var solid innsats og gøy fra start til (mer enn) etter slutt. Takk! "Banens" beste uten tvil.


Om dette er normalen fremover blir jeg meget glad!

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 271

Lagt til: 02 mai 23, 22:13
Endret: 02 mai 23, 22:14
Endret av: Sørsia

Opprinnelig postet av madcow

Det er én ting jeg glemte i forrige innlegg:

HERREMIN for en innsats fra Sørsia på en hverdagskamp. Dette var solid innsats og gøy fra start til (mer enn) etter slutt. Takk! "Banens" beste uten tvil.


Om dette er normalen fremover blir jeg meget glad!

Enig! YngreBanden og resten av Sørsia fortjener all skryt og respekt for at de orker å holde på. La oss nå fylle opp plassen og skape en ny og bra tribunekultur i Fredrikstad igjen! :D

---------------------------

Tribunekultur



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24