Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Kristiansund - FFK (mandag 10.04.23)

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 10 apr 23, 10:02
Endret: 10 apr 23, 10:03
Endret av: Costanza

Endelig! Første serierunde i Obos-ligaen 2023. Ny trener, nye spillere og nytt håp. Første motstander kunne ikke vært vanskeligere med den soleklare opprykksfavoritten Kristiansund på motsatt banehalvdel - på deres hjemmebane som gjennom en årrekke har vært en fryktet destinasjon for større klubber enn FFK på øverste nivå. La oss håpe at nettopp første serierunde, med alt det involverer av nerver og usikkerhet, er et godt tidspunkt å få unnagjort den vanskeligste kampen. Kristiansund har mistet noen spillere siden nedrykket, men har likevel divisjonens klart mest solide starteellever bestående av hardtarbeidende, dedikerte spillere uten nykker som ventelig vil gi like mye 100 prosent i Obos-ligaen som i Eliteserien. Likevel er det en uvant situasjon for Kristiansund å ha et så klart favorittstempel, og mot oss i dag vil de ganske sikkert møte et lag med tydelig defensiv struktur i 5-3-2 som skal være vanskelig å bryte ned, og om det er én svakhet eller ett spørsmålstegn ved Kristiansund er det kanskje nettopp om de har nok kreativitet til slike kampbilder dersom motstanderen evner å ligge så godt organisert og kompakt som mulig uten faktisk å gi bort vesentlige rom. Det vi kan håpe på er jo også at Kristiansund tar såpass mye risiko etter hvert at det åpner seg opp muligheter for brudd/kontringer, at pasningsspillet vårt da sitter bedre enn i vinterens treningskamper - og at avslutningene går i mål.

FFKs lag er det ikke grunn til å forvente overraskelser ved, forutsatt at det ikke har oppstått skader/sykdom siste døgnet. 9 av 11 passer er mer eller mindre 100 % sikre. De posisjonene hvor det er ørlite konkurranse er den ene midtstopperplassen, men sannsynligvis er Tage Johansen et lite hode foran Brage Skaret akkurat nå. I tillegg er det muligens en viss konkurranse mellom Åsheim og Williams om én av indreløperrollene. Det er jo litt forskjellige typer, og det er nok minst overraskende om det er Åsheim (hvis han er helt frisk) som starter bortekampen mot Kristiansund - med Williams som innhopper når motstanderbeina er litt mørne og overgangsmulighetene blir flere.

Uansett, det har vært en uendelig lang vinter og deilig endelig å være i gang. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 10 apr 23, 12:29

Deilig med seriestart, og helt ok med en kamp der vi har alt å vinne, og ingenting å tape. Har ingen forventninger til at vi skal få med oss noe i dag.

Neste runde derimot, er bildet stikk motsatt. Går vi på en smell da, kan det se stygt ut etter fire kamper.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 10 apr 23, 12:32

Sjeldent har jeg hatt så lite entusiasme før en seriestart. Kombinasjonen av til tider kjedelig spill i treningskampene samt at KBK er storfavoritter og jeg regner med tap og få målsjanser for vår del gir meg ingen kribling overhodet. Håper den kommer nærmere kampstart.

Jeg har forestilt meg at Skaret er et lite hestehode foran Johansen, men at sistnevnte ble brukt på grunn av landskampene til Skaret. Nå fikk jeg dog ikke med meg siste treningskamp.

Ellers er det vel indreløperposisjonen som er usikkerheten her. Resten bør være gitt.

Kampen går på TV2 sport Premium, TV2 Play og Direktesport.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 158

Lagt til: 10 apr 23, 13:43

Opprinnelig postet av Rey

Sjeldent har jeg hatt så lite entusiasme før en seriestart. Kombinasjonen av til tider kjedelig spill i treningskampene samt at KBK er storfavoritter og jeg regner med tap og få målsjanser for vår del gir meg ingen kribling overhodet. Håper den kommer nærmere kampstart.

Hm. Selv jeg like latterlig spent og nervøs som alle år før; om noe blir det verre med alderen. MEN jeg får ikke sett kampen! Godt at ikke barnebarnet (og foreldrene) vet hva morfar innerst inne synes om bursdag i ettermiddag.

Dessuten er jeg optimist og håper på ett poeng i dag. Det må gjerne bli en dørgende kjedelig 0-0-kamp før vi tar fram det ordentlige spillet neste helg.

Jeg håper i tillegg på fyldige og saklige kommentarer her etter kampen. Utbyttet av det som skrives her er jamt over langt større enn av aviskommentarene.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 10 apr 23, 13:57
Endret: 10 apr 23, 13:59
Endret av: Rey

Dagens startoppstilling.

Håvar G. Jenssen
Simen Rafn, Tim Björkström, Mads Nielsen, Tage Johansen, Ludvig Begby
Håvard Åsheim, Julius Magnusson, Patrick Metcalfe
Lucas Lima, Riki Alba.

Sitter og ser første omgang av Huddersfield - Blackburn nå og der står det 2-0 til hjemmelaget etter 20 minutter. Blackburn har hatt ballen i 90% av tiden og enorme sjanser, men det er Huddersfield som leder...Fotball er merkelig.

Får håpe underdoggen slår til på Møre også

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 10 apr 23, 14:38

Har troa ! 

Tror at det å spare spillere som Williams, Drage og Kjelsrud til når Kristiansund er slitne er fornuftig. Får vi løpskraft og presisjon til å avgjøre kampen mot slutten. 

 

Årets tabelltips fra meg:

Kristiansund
Fredrikstad
Start
Sogndal
Kongsvinger
Jerv
KFUM Oslo
Ranheim
Sandnes Ulf
Skeid
Moss
Mjøndalen
Åsane
Bryne
Raufoss
Hødd

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 10 apr 23, 15:47
Endret: 10 apr 23, 15:50
Endret av: Rey

Jevn kamp så langt med ballfordel til KBK. Som forventet har vi ikke hatt de store sjansene. KBK veldig nærme to ganger.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 10 apr 23, 15:49

0-0 til pause. KBK har hatt en stor sjanse men syns ikke FFK har blitt utspillt. De har vært godt med i kampen og med litt mere nøyaktighet er det fullt mulig å putte et mål i dag.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 10 apr 23, 15:59

Å holde seriens store favoritt til 0-0 borte slik vi har gjort i første omgang, synes jeg er veldig bra.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 10 apr 23, 16:07

Hahaha--- Åsheim med mål. Nydelig

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 10 apr 23, 16:54

Fantastisk å vinne denne kampen, dette var VELDIG bra. Lurer på hvor mange slike kamper jeg har sett før med FFK? Jeg tenker nå med motsatt fortegn, det er ikke få.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 10 apr 23, 16:55

3 poeng uten å ha skapt en sjanse er en bonus vi bare sier jatakk til.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 10 apr 23, 16:56
Endret: 10 apr 23, 17:17
Endret av: Rey

Bra gjennomført kamp. Vi vinner ingen nye hjerter med slikt spill, men vi vinner og det er det viktigste.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 10 apr 23, 18:16

God start på sesongen! Vi kriger bra, KBK lykkes aldri med å sette noe langvarig press på oss. Riktignok er det de som skaper de største sjansene, og vårt mål kommer på et skudd som normalt skal reddes, men hva gjør vel det Smile Stort sett er vi på plass i duellene foran eget mål, og det er vel bare to ganger det er virkelig farlig.

Som Rey sier, det er vel ikke slike kamper som frelser nye sjeler for den rødhvite sak, men det er da heller ikke på bortebane mot opprykksfavoritten vi skal begeistre.

Nå er det bare å glede seg til søndag og årets første hjemmekamp. Vi har en kråke å plukke.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 10 apr 23, 19:07
Endret: 10 apr 23, 19:15
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Tøfflus

Nå er det bare å glede seg til søndag og årets første hjemmekamp. Vi har en kråke å plukke.

Moss var gode mot den andre opprykksfavoritten, og på søndag er vi som må frem å styre kampen. Tør ikke være altfor optimistisk.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 10 apr 23, 19:09

Jeg tenker Moss vil spille kynisk og kampen blir langt fra enkel. Jeg synes det er godt gjort av de å holde Start til 0 - 0


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 10 apr 23, 19:18

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Moss var gode mot den andre opprykksfavoritten, og på søndag er vi som må frem å styre kampen. Tør ikke være altfor optimistisk.

Tror du misforstår meg litt, jeg gleder meg ikke fordi jeg tror det vil bli enkelt å slå Moss, det blir det garantert ikke. Jeg gleder meg fordi det er første hjemmekamp og det kommer garantert til å bli trøkk. Det er gøy. Og jeg ønsker selvsagt å se at vi plukker den kråka, det betyr ikke at jeg tar for gitt at vi klarer det Wink

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 11 apr 23, 07:37

Enig x2.

jeg så på "målfest" på TV2, og ikke kampen direkte. Hva tenker dere som så kampen om F-B sin dekning? Jeg kjenner meg ikke helt igjen i at vi var bunnsolide og at scoringen var en perle?


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 11 apr 23, 09:01

Bunnsolid er en overdrivelse. Det var en bra defensiv prestasjon med tanke på motstander, men det var bare tilfeldigheter at ikke en av de to store sjansene deres gikk inn. 

Scoringen ... vel, det var et hardt skudd med en lei skru, men det var nokså midt i mål og McDermott er nok ikke veldig fornøyd med at han slapp det inn. En keeper på dette nivået skal redde sånne mer enn 90% av gangene, men dette var en av de prosentene som går inn og vi takker for det Laughing

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 11 apr 23, 09:04

Jeg så kampen og mener vi stort sett var veldige gode defensivt. Kristiansund fikk noen veldig store sjangser men det var ingen "kanonade" mot oss. Målet vi fikk så ut som en keepertabbe og det kan ikke nektes for at vi var heldige.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 11 apr 23, 14:55

Målet er vel et innlegg som blir stusset av en forsvarsspiller, men dom keeper allikevel burde tatt.



Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24