Husk meg
Brukernavn
Passord

Treningskamper 2023

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 271

Lagt til: 27 jan 23, 01:12

Årets første treningskamp er fullført. Endte med 2-1 tap bort mot regjerende svenske mestrene Häcken. 

Häcken hadde allerede en kamp i beina før møtet med FFK og fikk hardt ut, noe som overrasket guttane følte jeg. Litt treg start, men det gikk seg til. Andre omgang bar preg av mye forsvarsarbeid da Häcken satt på sitt beste lag i andre omgang.

Lucas Lima første målscorer i 2023. 

 

Neste kamp er mot Godset i LSK-hallen tirsdag 31 januar kl. 13:15.

---------------------------

Tribunekultur


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 27 jan 23, 11:17

Så ikke kampen. Stemmer det at vi spilte med 3 stoppere og 2 Vingbacker? 352? Har fått inntrykk at vi skal bli mer fleksible i forhold til formasjon i år. Avhengig av hvem vi møter. Men at vi må stramme opp den defensive strukturen ser jeg bare på som et positivt tegn. Må bare ikke bli for baktunge. 


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 271

Lagt til: 27 jan 23, 18:17

Opprinnelig postet av Sandaker

Så ikke kampen. Stemmer det at vi spilte med 3 stoppere og 2 Vingbacker? 352? Har fått inntrykk at vi skal bli mer fleksible i forhold til formasjon i år. Avhengig av hvem vi møter. Men at vi må stramme opp den defensive strukturen ser jeg bare på som et positivt tegn. Må bare ikke bli for baktunge. 

Ja, det stemte. Men det sklei fort ut i en 4-4-2/4-5-1 formasjon da Häcken skrudde opp et hakk.

---------------------------

Tribunekultur


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 158

Lagt til: 01 feb 23, 10:46

Så har man også sett en kamp i LSK-hallen - mulig at vi var de eneste FFK-supportere til stede? (Jeg nevner selvsagt dette bare for å få en liten supporter-stjerne i margen.)

1. omgang var faktisk ikke så hakkende gær'n. La gå at 2-2 til pause ikke helt gjenspeilte kampforløpet og at vi ble presset skummelt mye tilbake av og til. Men det var tilløp til struktur i spillet og det gikk ganske kjapt framover til tider. 2. omgang ble typisk for sånne kamper, masse bytter og mye surr. Til slutt var det vel et rent 3. div.-lag som spilte (men de holdt jo unna stort sett, så det bør være et ganske godt 3. div.-lag).

Nei, 2-3 mot Strømsgodset får være noenlunde godkjent (vi kan ikke slå dem 6-1 hvert eneste år Cool). Et annet resultat fra samme hall bekymrer meg egentlig mer: Før helga slo Kåffa HamKam 5-0 (!). Hva er det de holder på med der inne på Ekebergjordet?

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 271

Lagt til: 01 feb 23, 20:22

Forøvrig synes jeg dødballene til Ludde var en fornøyelse å se på. Hardt og kontrollert inn, som skapte mange sjanser. Ser gjerne for meg han som fast dødballskytter.

---------------------------

Tribunekultur


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 04 feb 23, 14:18

Treningskamp mot Kongsvinger nå. Første jeg klarer å få sett i år. Så langt er vi klart best uten at vi har skapt store sjanser...

Og i det jeg skriver det så scorer vi etter at horribelt forsvarsspill. Vi vinner ballen på midten, Kongsvinger klarer å stoppe og få kontroll over ballen, men en aggresiv Lima rapper ballen av midtstopperen og setter den enkelt i mål

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 04 feb 23, 15:00

Veldig god første omgang, selv om vi nok ikke skal forvente å spille veldig mange kamper til sesongen hvor lag forsøker å spille seg ut mot oss. Likevel er det deilig å se at vi mestrer mye bedre å variere i utspillingsfasen, flere ganger det har lyktes med å slå langt, ikke bare spille ut. Hvis vi greier det tror jeg vi skal bli langt vanskeligere å spille mot enn i fjor


Sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 05 feb 23, 10:13

Denne kampen så jeg. Kun en treningskamp og KIL sin første, men den førsteomgangen var veldig lovende. Steinhardt kollektivt press. Veldig bra organisert med små avstander mellom lagdeler. Vi nekter Kil rom og de kommer ikke til en eneste målsjanse. Veldig trygge når vi ligger dypt med 5 bak. Svensken bak rutinert og styrer forsvarsspillet. Jævlig oppløftende omgang og det er tydelig at Mikjal har terpet organisering og struktur. Fikk litt trua igjen. Og Åsheim så ut som en million dollar sentralt på midten. Men vi har vært gode i treningskamper før. Motstanderne blir mer taktiske og kyniske når de spiller om poeng. Og er spissparet gode nok. Tror Alba og Lima vil levere ok hvis de blir mye trøkk fremover. Men synes begge slurver for mye. Mange overganger og nesten sjanser som blir dårlig utnyttet på grunn av upresise pasninger og dårlige valg. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 11 feb 23, 17:43

Fikk dessverre ikke sett kampen i dag heller, men for de som fikk sett; hvordan var Julius?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 271

Lagt til: 11 feb 23, 23:43

Opprinnelig postet av Rey

Fikk dessverre ikke sett kampen i dag heller, men for de som fikk sett; hvordan var Julius?

Han virket jo grei nok. God kontroll på midten der, med god hjelp av hele laget. Første omgangen var veldig bra! Høy intensitet og spillerne virket tente. Riki storspilte og var en konstant trussel for et Mjøndalen-forsvar som ikke var helt med på notene. Begby fortsetter med sine effektive dødballer og fikk også inn et flott plassert frispark. 

Julius hadde kapteinsbindet i dag, noe som kan se ut som han taklet greit.

Lover godt dette, selv om vi kun er inne i 4 av 10 treningskamper :)

---------------------------

Tribunekultur


Sørsia

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 22
Innlegg: 271

Lagt til: 25 feb 23, 19:27

Første treningskamp i Marbella ble unnagjort i dag mot HamKam. 1-0 tap. Mye spill midt på banen med enkelte overganger for begge lag. Treningskamp-tempo. Ble mye nesten for FFK. 

---------------------------

Tribunekultur


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 26 feb 23, 11:44

Synes det var en bra kamp jeg. Relativt jevnspilt, men mye unøyaktigheter fra begge lag. Virker som om vinden spilte inn en god del? 

Synes ikke vi sto noe tilbake for Ham-Kam, noe som jo var godt å se. Selv om det selvfølgelig må være mer presist for å vinne kamper, likevel mange gode tendenser. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 28 feb 23, 16:48

0-0 til pause mot Kongsvinger på Marbella i dag. Ikke veldig imponerende så langt. Helt greit, men ikke noe jubelfotball som trekker publikum til stadion

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 19 mar 23, 18:36

Jeg hører at de sier at de ikke har fokusert på det offensive spillet, men jeg synes det vi leverer skremmende dårlig framover. Kjedelig å se på og lite engasjerende. De har budsjettert med like mange tilskuere som de budsjetterte med i fjor, et tall som røk så det sang og med det spillet som blir vist nå kommer det til å ryke så det synger igjen. 

Jeg har mine store tvil på at det offensive er på plass til seriestart om ikke veldig mange uker.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 mar 23, 22:17

Det er forståelig at Thomassen har fokusert på det defensive som førsteprioritet i begynnelsen og ønsker å bygge ut fra det. Men det er også forståelig at vi som supportere er utåmodig og lettere bekymret over det offensive spillet så tett på seriestart som vi faktisk er nå. Det er lettere å stable opp en 5'er bak i treningskamper, ligge kompakt og slippe inn få mål enn det er å etablere en identitet, struktur og samhandling i det offensive spillet. Det krever mye øvelse og tid, noe FFK ikke har nå. Selv i kampene mot Kongsvinger og Mjøndalen ble mye av sjansene og målene skapt av dødballer/gjenvinning/høyt press/brudd og ikke nødvendigvis etablert angrepsspill. Fra og med Marbella-kampene har det blitt helt fraværende. FFK har rett og slett knapt skapt noe som helst på fire kamper foruten noen få overganger og dødballer. Ja, det ser mye tryggere og bedre ut defensivt, og motstanden i treningskampene har vært relativ sterk - men deri ligger også noe av problemet. Prisen for den defensive prioriteringen er jo nettopp fraværet av offensivt spill, og valget av motstandere i treningskamper har gjort det vanskelig å øve på etablert angrepsspill. Jeg er usikker på om treningskamper mot Häcken, Ham-Kam, Strømsgodset, Vålerenga og Sarpsborg 08 er veien å gå når man skal spille inn et nytt lag som skal forberedes på en Obos-ligaen-hverdag. Når Moss og Bryne kommer til Fredrikstad Stadion, så er det å forvente at FFK skal styre kampene. Da må man ha et offensivt grunnspill, ha øvd på relasjoner og hvordan man skal angripe mot etablert forsvar. Og det har man jo ikke engang fått anledning til å trene på i kampsituasjon. Legg til at det er skader på noen av de presumptivt viktigste offensive spillerne, så er det lov å være litt bekymret. Heldigvis er sesongen lang, og FFK vil sannsynligvis gradvis bli bedre. Men en veldig skjev start kan drepe troen og entusiasmen som vel allerede er litt fraværende akkurat nå, og de siste treningskampene før alvoret braker løs virker nå mer viktig enn de burde være. Vi må se tendenser til noe vi ikke har sett så langt.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 26 mar 23, 14:47

Nok en målløs omgang og denne gangen mot et lag som skal være svakere enn oss. Knapt hatt en sjanse hele omgangen. Eneste er skuddet fra Tage tidlig i omgangen, men etter det har det vært rimelig dødt

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 26 mar 23, 16:01

Joda, vi vinner og scorer mål, men det er langt fra overbevisende det som blir vist fram på stadion i dag. Det skaper i hvert fall ikke entusiasme. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 27 mar 23, 13:58
Endret: 27 mar 23, 14:10
Endret av: kanogvetalt

Jeg har ikke sett noen av treningskampene, men det høres ikke overbevisende ut. 

Til de av dere som har sett disse kamene, eller i alle fall noen av de, hvordan ser de nye spiller ut (og da tenker jeg ikke på høyde og hårfarge:-))?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 28 mar 23, 11:55

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg har ikke sett noen av treningskampene, men det høres ikke overbevisende ut. 

Til de av dere som har sett disse kamene, eller i alle fall noen av de, hvordan ser de nye spiller ut (og da tenker jeg ikke på høyde og hårfarge:-))?

Veldig kort:

- Bjartalid: Ikke spilt

- Brandur: Ikke spilt

- Konte: Bare noen få minutter, umulig å vurdere

- Rafn: Har virket smårusten, men i gradvis stigning. Her vet vi uansett nivået. 

- Björkström: Solid. Virker som en stabil og trygg midtstopper som tar ansvar og som forhåpentligvis også gjør Nielsen enda bedre. 

- Magnusson: Dekker store flater, stor motor og bra fysikk. Har blitt liggende veldig dypt. En type som har vært etterlengtet.

- Metcalfe: Gode basisferdigheter, løper mye og ok pasninger. Mer fysisk sterk enn han ser ut som, men kanskje litt mindre kreativ. 



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24