Husk meg
Brukernavn
Passord

Norsk fotball generelt - 2021

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 12 des 21, 22:17

Stort av Bodø Glimt å vinne igjen til tross for alle spillerne de miset. Det må også være lov å si EDDEABÆDDA til Rosenborg som ikke får noen Europa-kvalikk neste sesong med sin 5. plass


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 13 des 21, 22:48

Dagen etter at serien er ferdig kan vi merke oss to saker:

  • Brann-Jerv spilles for koronabegrenset publikum, 600 tilskuere fordelt på tre seksjoner.
  • RBKs trenerjakt har ført til at Hammarbys trener, som ikke skal til RBK likevel, har fått sparken. Håper de ender opp med å hyre Rekdal. Ikke bare vil det svekke HamKam, noe som alltid vil være en god ting, men jeg ser for meg en såpeopera uten like når en sterk personlighet som Reka skal samarbeide med den dysfunksjonelle gjengen på Lerkendal-brakka. Vinn-vinn!
 

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 15 des 21, 22:03

Brann rykker ned etter en kamp minst like dramatisk som resten av kvaliken.

1-1 etter ordinær tid, Brann med to straffebom!

Ett minutt ut i ekstraomgangene - straffe til Jerv og rødt kprt til Brann. Helt koko ekstraomganger rnder med stillingen 4-4.

Og først på straffespark nummer 9 blir det avgjort, Jerv tar straffekonken 8-7.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 15 des 21, 22:36

Brann hadde også lovling mange sjanger og dominerte kampen stort


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 15 des 21, 22:48

Dette er den sjukeste kampen jeg har sett. Ikke bare denne kampen men hele serien med kvalikkamper. Morro med Jerv men synd for vår del. Hadde vært bedre å slåss mot Jerv om opprykk enn Brann

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 16 des 21, 08:42

Opprinnelig postet av Erikk

Brann hadde også lovling mange sjanger og dominerte kampen stort

Absolutt. At de bare scoret ett mål i ordinær tid er faktisk ganske utrolig. Nå var det ikke mulig å se hvor nær mål de var hver gang, pga tåka, men de kom utvilsomt til mange avslutninger.

Som Rey sier så er det nok et minus for de andre OBOS-lagene som har opprykksambisjoner (sånne som oss) at Brann kommer ned. Det er nok mindre sjanse for at de vil være utenfor opprykkskampen enn for at Jerv ville vært det. Selv om Jerv selvsagt godt kunne kommet til å ha en like god sesong neste år.

Men da må vi jo anta at bortimot halve 1. divisjon neste år har opprykk som mål. De tre som kom ned, pluss oss, Sogndal, Start og jeg vil anta et revansjesugent Sandnes-Ulf.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 16 des 21, 09:18

Fotball er ikke rettferdig.

Spesielt i andre ekstraomgang var denne kampen helt kokkos. 12 åringer klarer å ha mer struktur i spillet sitt en Jerv og Brann evnet. Skjønner ikke at 2 lag på dette nivået kan være så dårlige. Ikke kan de skylde på banen eller at det var kaldt.

Kåffa og FFK var, etter min mening, de klart beste lagene i denne kvaliken.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 16 des 21, 09:33

Ganske spesielt å se at alle kvalik-rundene unntatt den første (KFUM-Sogndal) gikk til straffer.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 16 des 21, 12:31
Endret: 16 des 21, 13:55
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Tøfflus

Som Rey sier så er det nok et minus for de andre OBOS-lagene som har opprykksambisjoner (sånne som oss) at Brann kommer ned. 

Brann tok 26 poeng i Eliteserien i år. Det er 8 mindre enn når vi havnet på kvalik i -09, og 5 mindre enn når vi rykket direkte ned i -12. Det er fare for at noen spillere med ambisjoner vil forsvinne i løpet av vinteren, og at de kanskje vil slite med å finne erstattere på samme nivå. Tror ikke vi skal la oss skremme av dette.

i 2020 omsatt de for ca 100 mill, men underskudd på ca 6,5. Sist de var i Obos, i 2015, omsatte de nesten det samme, og med samme underskudd. Ikke sikkert de har råd til det nå.

 

Men jeg er veldig enig med deg i at mange vil ha ambisjoner om opprykk, og tar vi med Kåffa og Ranheim så har vi 9 klare kandidater til topp 6 (vi er kanskje laget jeg vil rangere sist av disse). I tillegg er det ikke uvanlig at et av de nyopprykkede tar seg til en kvalikplass. Med andre ord vil noen bli skuffet.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 16 des 21, 14:23

Jeg tenker Brann blir store favoritter og spillere som Wolfe, Heggebø og Kniksen er lokale jeg jeg vil tro at de både blir værende og viktige neste sesong. De har mange spillere på kontrakt og jeg leste i en av nettavisene at de hadde kontroll økonomisk og var bedre stillt nå enn sist nedrykk. Imildertid tror jeg de mister Robert Taylor som er god (han hadde vel passet godt i Bodø Glimt?). Mitt tips for neste sesong er at Brann vinner Obos-ligaen og at Heggebø blir toppscorer.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3