Husk meg
Brukernavn
Passord

VM 2018

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 12 jun 18, 22:47

 4 uker med forhåpentlligvis mye god fotball. Så vidt jeg har registrert er det 3 tidligere FFK spillere Gamboa, Borges og Wass som deltar......(mullig jeg tar feil der ?)

Hvilket lag blir den store overaskelsen i 2018 ?

Personlig har jeg tro på Argentina som vinner hele greia, eller muligens Brasil... man skal da heller ikke kimse av Tyskland, Frankrike..... Hva tror folket ??


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 13 jun 18, 09:42

Opprinnelig postet av hasse33

 4 uker med forhåpentlligvis mye god fotball. Så vidt jeg har registrert er det 3 tidligere FFK spillere Gamboa, Borges og Wass som deltar......(mullig jeg tar feil der ?)

Hvilket lag blir den store overaskelsen i 2018 ?

Personlig har jeg tro på Argentina som vinner hele greia, eller muligens Brasil... man skal da heller ikke kimse av Tyskland, Frankrike..... Hva tror folket ??

Tror du har rett ang tidligere FFK spillere.

Tar du med Spania i favorittsjiktet også, så er jeg enig. Frankrike kanskje litt mer outsider, sammen med Italia, til å vinne til slutt?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 161

Lagt til: 13 jun 18, 11:31

 

Har Wass kommet inn igjen i troppen?

 

://www.dagbladet.no/sport/utelatt-spiller-med-knallhard-kritikk-mot-hareide/69864511

 

 

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 13 jun 18, 12:07

Opprinnelig postet av Anders Strand

 

Har Wass kommet inn igjen i troppen?

 

://www.dagbladet.no/sport/utelatt-spiller-med-knallhard-kritikk-mot-hareide/69864511

 

 

Mulig jeg har bomma på Wass ??


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 634

Lagt til: 13 jun 18, 15:47

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Tror du har rett ang tidligere FFK spillere.

Tar du med Spania i favorittsjiktet også, så er jeg enig. Frankrike kanskje litt mer outsider, sammen med Italia, til å vinne til slutt?

 

Italia er vel ikke med, så vidt jeg vet.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 13 jun 18, 15:50

Opprinnelig postet av tynter

 

Italia er vel ikke med, så vidt jeg vet.

Oops, det har du jo selvfølgelig rett i. Avsløret vel der at jeg ikke bryr meg så mye om VM sluttspillet før det endelig er i gang. Skal se jeg hadde oppdaget det etterhvert:-)

 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 16 jun 18, 17:30

Island starter på samme vis som i EM 2016, og frustrerer en storfavoritt. 1-1 mot Argentina lar seg absolutt høre!

Ellers var jo gårsdagens kamp mellom Spania og Portugal en tidlig højdare. 3-3, flere fine mål, spenning til siste slutt. Manglet bare slåsskamp mellom noen av de mange klysene på banen Laughing Jeg så denne kampen, av alle steder, på Sportspuben 1911 i Molde på slutten av en jobbreise.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 17 jun 18, 22:05

VM leverer flere overraskelser. Tyskland-Mexico 0-1 og Brasil-Sveits 1-1!  Den eneste av VM-favorittene som har klart å vinne hittil er Frankrike.

Og også i dag fikk vi se et snasent frisparkmål. Denne gangen for Serbia.

Ingen virkelige stormatcher i morgen, men det er jo spennende å se hva Belgia kan få til mot laget som tapte generalprøven før VM ... mot Norge.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 17 jun 18, 22:51

Det som er ganske sikkert så langt er at Saudi Arabia og Australia (pluss noen fler) ikke vil gå videre fra gruppespillet (tror jeg da) :-) 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 17 jun 18, 23:05

Saudi-spillerne blir vel pisket offentlig om de ikke leverer bedre i de to neste kampene Wink

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 18 jun 18, 01:00

Opprinnelig postet av Tøfflus

 Den eneste av VM-favorittene som har klart å vinne hittil er Frankrike.

Og det med nød og neppe mot Australia... 

Har tro på at også i dette VM vil de lag komme lengst som har det sterkeste samhold, ikke de som har en enkelt stjerne som alle forventer at skal gjøre alt nærmest alene. 

Brasil vil floppe hvis de stoler for mye på at Neymar skal klare alt på egenhånd. Argentina risikerer å legge for mye press på Messi. Legender som Pele, Beckenbauer, Maradona, Platini og Zidane var ikke bare begavede spillere, de var også fremragende kapteiner som evnet å samle og løfte hele laget omkring seg. De var store ledere på som utenfor banen. Det er Neymar og Messi ikke. Desverre. 

Christiano Ronaldo derimot ser ut til å ha fått noe av denne storheten over seg med tiden. Det var et samspilt portugisisk lag bak hans hat-trick mot Spania. Den regjerende europamester kan meget godt tenkes å imponere igjen. Og manglende favorittstatus gjør livet litt lettere for dem. De er min største favoritt i år, selv om jeg aldri slutter å elske Argentina. 

Spania har som vanlig trøbbel med sin nasjonale identitet, og det kan slå begge veier for laget. Som regel ødelegger det for dem, men iblant kan det gi dem den ekstra motivasjon som trengs. Hvis da bare stjernenykkene ikke tar livet av dem. 

England har jeg som vanlig ingen forventninger til, og det visst ikke bookmakere flest heller, men hvem vet. Tyskland må skjerpe seg, men det gjør de nok også. Jeg er likevel usikker på om de takler det massive presset, og om de har den rette ledertypen. 

Danmark har startet litt heldig, men hvis hellet fortsetter kan de muligens bli en underdog som overrasker i år. Det er ingen tvil om at Åge Hareide har gjort en meget god jobb med samholdet i laget, og i tillegg har de en ganske utmerket keeper, samt en av de største kandidater til tittelen den nye store superstjerne i Christian Eriksen. Hvis man forestiller seg Island fra siste EM forsterket med to absolutte toppspillere som dette så kan det fort lukte en ny overraskelse av det.  

Man skal heller aldri undervurdere hjemmelaget i VM, det viser historien med store bokstaver. Jeg blir ikke overrasket om Russland blir å se i semifinalene i år. Men kun fordi de har hjemmebane. 


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 634

Lagt til: 18 jun 18, 15:38

Har litt delte meninger om den video dømmingen som er i mesterskapet. Det er bra at man får straffer når det er fortjent, men det fjerner litt av sjarmen. Ser kampen mellom korea og sverige nå. Og dommer stopper kampen i en koreansk kontring for å se på video ,og dømmer straffe til sverige istedenfor. Vil det etterhvert bli video dømming på alle situasjoner?  


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 18 jun 18, 18:46

Tja. Jeg har aldri sett sjarmen med gale dommeravgjørelser som sådan. Diskusjoner om dommeravgjørelser er noe annet, men det vil vi nok fortsette med. Det er jo tross alt dommeren som har det siste ordet også når han ser situasjoner i reprise, og vi kan jo være uenige med ham like fullt!

Jeg er av den oppfatningen at jo færre kamper som avgjøres av klare dommertabber, jo bedre er det. 

Nå så jeg ikke kampen mellom Sverige og Sør-Korea, men dersom dommeren stoppet spillet midt i en kontring mener jeg det er dårlig praksis. Man bør la spillet gå inntil første naturlige avblåsning. Om det så skjer noe i mellomtiden, og man konkluderer med at den opprinnelige avgjørelsen var feil, så går man heller tilbake det minuttet.

La oss si at koreanerne hadde fått fullføre kontringen - og scoret. Så hadde dommeren sett på video, konkludert med at Sverige skulle hatt straffe, annullert Sør-Koreas scoring og latt Sverige ta straffesparket. Konsekvensene er altså:

  • Sverige får en straffe de skulle ha, men sannsynligvis ikke ville fått uten VAR. Bra.
  • Et angrep fullføres i uvissheten om det vil bli tellende eller ikke. Ikke bra, da gleden ved målet må settes på vent til dommeren har sagt sitt.
  • Koreanernes mål annulleres. Bra, da de ikke skulle hatt angrepsmuligheten i utgangspunktet (fordi det var straffe imot).
Det jeg prøver å konkretisere her er  altså: Gevinsten er mer rettferdig dømming. Kanskje vi også får mindre åpenbar filming, holding og slikt da spillerne vet at dommeren kan dobbeltsjekke avgjørelsen sin.
Kostnaden er at man noen ganger må vente på avgjørelsen til spillet er stoppet. Den kostnaden synes jeg ikke er stor.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 19 jun 18, 21:55

Dobbel overraskelse i gruppe H hvor Colombia taper 1-2 mot Japan etter å ha pådratt seg straffe og rødt kort etter tre minutter, og hvor Senegal fikk hjelp av et selvmål til å slå Polen med samme sifre. Jeg må innrømme at jeg holdt Colombia og Polen til favoritter til å gå videre, men nå skal det mye til at begge gjør det. (Det kan skje dersom begge vinner sin neste kamp, og at både Japan-Senegal og Polen-Colombia ender uavgjort, og målforskjell avgjør - dette vil i så fall være samme situasjon som i Norges gruppe i 1994).

Russland derimot, har innfridd forventningene og er med overveiende sannsynlighet videre. Svært underlige ting må skje for at de skal gå ut (Uruguay må tape mot Saudi og så vinne mot Russland, mens Saudi så slår Egypt med passe mange mål). 8-1 på to kamper er pent.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 23 jun 18, 18:27
Endret: 23 jun 18, 18:27
Endret av: Tøfflus

Borges og Gamboa er ute Frown Costa Rica holdt lenge mot Brasil, men en kamp varer ikke bare i 90 minutter ... Og Island gikk på en smell mot Nigeria og er nå avhengige av å slå Kroatia for å gå videre. Det blir, for å si det mildt, en utfordring.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5370

Lagt til: 24 jun 18, 16:39

Men England gjør det bra så langt... ikke for det, man regner jo med at de skal gjøre det bra i gruppespillet for så å snuble på straffespark snart

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 24 jun 18, 20:08

Ja, det er jo ikke helt utenkelig at de møter Tyskland i kvartfinalen. Vi vet jo hvordan det pleier å gå.

Ellers er det jo rene reprisen på NRK nå. Et lag i hvite trøyer og røde bukser mot et lag i helblått. Jeg heier som vanlig på de i røde bukser Cool

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 25 jun 18, 22:06

Polen gjorde skam på de vakre fargene og er ute ...Colombia var skikkelig gode og kan nok fort kopiere prestasjonen fra forrige VM (kvartfinale).

Spania-Russland og Uruguay-Portugal i de første åttedelsfinalene. Spania har ikke framstått solide, så om Russland er en god utgave av seg selv kan det bli meget spennende. Uruguay-Portugal kommer til å bli krig.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 26 jun 18, 18:32

Frankrike og Danmark pepet av banen etter en urkjedelig kamp som bar preg av at begge lag var fornøyd med 0-0. Frankrike gruppevinnere, Danmark videre som nummer to.

Så får vi se om Island kan gjore som Norge i 1998, slå laget som allerede er videre og sikre avansement. Blir spennende. De ligger likt med Argentina. Argentina er selvsagt et bedre lag, men de har også en sterkere motstander og et enormt press på seg.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 27 jun 18, 19:14

Wow. Tyskland taper 0-2 møt Sør-Korea og ryker dermed ut av VM. Sverige og Mexico går videre fra gruppen. I kveld er det igjen duket for eks-FFKerne hos Costa Rica. De får det nok tøft mot Sveits.

Jeg er veldig spent på Brasil-Serbia. Synes ikke Brasil har imponert, så det er ikke gitt at de klarer dette. Men de er videre med uavgjort.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3