Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangstråden

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 15 jul 17, 10:34

Forrige sesong var det ikke mye som vi lykkes med, men et unntak var spissene når de endelig fikk spille sammen som spisser i 442. Mange sier at vi ikke har de spillerne som skal til for å kunne ha 2 spisser, da blir mitt største ønske for overangsvinduet at vi får inn spiller(e) slik at vi kan la spissene våre være spisser. Hvis vi lykkes med det må vi ha inn en 3. spiss. Hvis vi derimot skal fortsette med "katastrofesystemet" har vi vel ikke bruk for noen ny spiss når man kun skal bruke en og vi har 2 som begge er gode.

Noe annet som vi tidligere har lykkes med er en back "som går hele veien". Vi så Brice W gjøre en kjempejobb forrige sesong og før det har vi sett Simen Rafn gjøre det samme. VI har jo egentlig en slik back allerde i Wright men han er jo venstre i likhet med Nuhu (som er bedre defensivt). Dermed blir mitt nest største ønske å få inn en høyre-back "som går hele veien".

Det tredje største ønsket blir dermed at vi får inn en spiss hvis vi endelig får gjennomført 442 elelr at annet system med 2 spisser.


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 15 jul 17, 13:16
Endret: 15 jul 17, 13:17
Endret av: Jens G Best

Kjør på med Thorvald Bertelsen som høyreback :) Han var en lovende back med et forrykende høyrebein på juniorlaget for noen år tilbake og bør være godt skolert etter flere år i FFK systemet. Om ikke annet ville det vært gøy å se at det kan være mulig å komme tilbake til topppfotball selvom man ikke går rett inn i A-laget som 19 åring :)

---------------------------

Svaberget for alltid!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 16 jul 17, 12:14

Mos N`diaye til Elverum. Egentlig bra siden han ikke får det til og vi trenger å frigjøre lønnsmidler. Imidlertid har han gått til en av våre hardeste konkurenter i nedrykkstriden. I likhet med alt for mange andre er jeg helt overbevist om at han kommer til å avgjøre kampen vi skal spille borte mot Elverum. Poengene vi taper der (altså til et annet lag i nedrykkstriden) kan i ytterste konsekvens være det som gjør at vi rykker ned.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 16 jul 17, 12:14

At "begge er gode" hjelper lite om de ikke er i stand til å utfylle hverandre. Vi har et mer spillende system i år enn i fjor, som gjør det forståelig at duoen Sanel/Flo på topp ikke har vært like stor hit i år. Med begge to på topp blir angrepet vårt litt for forutsigbart og stillestående, og veldig lett å forsvare seg mot. Håper derfor på en bevegelig spiss (eller SOM) med evner til å utfordre og skape rom.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 16 jul 17, 12:18

For øvrig enig i at Ndiaye ut virker som et godt valg. Har ikke fått til noen ting hos oss, og jeg har vært litt redd for at det var en spiller vi ville slite med å bli kvitt. Håper dette åpner opp for ny signering.

Ser også at Wright ryktes bort. Kanskje ikke helt dumt det heller når vi tross alt ble ganske bra dekket på venstre back når også Nuhu kom inn. Samtidig har Wright vist seg som en veldig spennende spiller framover når han får det til å klaffe.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 16 jul 17, 14:53
Endret: 16 jul 17, 14:57
Endret av: Erikk

Mot Tromsdalen bøyde Loberto seg for hylekoret og brukte de sammen i 442. Resultatet av dette er at vi vant kampen hvor Flo ble matchvinner. Spissmakker Sanel K ble kåret til banes beste spiller. At et lag i bunnen av Obos skal ha et "spillende system" som gør at vi ikke får det beste ut av de 2 beste spissene i denne ligaen er mer enn jeg forstår.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 16 jul 17, 17:02

Okei, nå får vi bare bryte gjennom så det ikke blir en evig dialog her. Poenget mitt er at det er for enkelt å tro at en formasjonsendring til 442 med duoen Sanel/Flo på topp vil løse problemene til laget. Men om det skulle gjøre det så er det ingenting som ville gledet meg mer.

Noen som kjenner til noen av prøvespillerne som spilte mot Bærum i dag; Brandon Fernandes, Saibou Keita og Øystein Vestvatn? Virker til å ha kommet litt ut fra ingenting.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 16 jul 17, 18:39

Brandon Fernandes var på prøvespill i Reading, Leicester og Sunderland i 2013 og har landskamper på indiske U-landslag. Gikk for å være et kjempetalent (indisk målestokk, men når han har vært på prøvespill i nevnte klubber på Championshipnivå bør det være noe der). Var mye skadet i 2014 og 2015 og opererte også kneet da. Spilte så godt som fast i Indisk toppserie i forrige sesong.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 16 jul 17, 19:01
Endret: 16 jul 17, 20:18
Endret av: scheien

Det dukket  opp  et  navn  i  huet  mitt  nå.  En  gammel   brann  spiller som heter  kristoffer  Larsen. Han  har  bare  spilt  2 kamper  for  lyngby etter  han dro  fra brann. Kunne  han  vært en  spiller vi kunne  hatt  bruk  for? Er  vel  litt  uforutsigbar  i  spillestilen som   burde  klare  å  gjøre  litt  ugang  i  obos. 

Nå  så  jeg  nettopp at  han  startet  og  skorte  mål i dagens  kamp, så  da  er  det  nok  urealistisk  å  hente  han 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 18 jul 17, 12:12
Endret: 18 jul 17, 12:20
Endret av: Rey

...og der var Kaland historie i klubben også.

...og venstrebacken Henrik Bredeli har signert.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 18 jul 17, 12:39

Nok en venstreback faktisk...


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 18 jul 17, 12:45
Endret: 18 jul 17, 12:59
Endret av: Rey

Hvis Wright forsvinner er det jo greit nok. Regner med han er billig i drift.

Men skulle jo helst sett at vi fikk en høyreback og defensiv midtbanespiller.

Ser ikke helt hvorfor spilleren selv velger å komme men... Er det meninga at han er bedre enn Nuhu? Å gå fra fast plass hos Strømmen til usikker plass hos oss og bare kontrakt ut sesongen virker rart.

EDIT: Ser nå at han langtfra har spilt fast på Strømmen heller... Spiller for reservelaget vårt med andre ord

Kan vel også hende at Lahdenmäki er på vei ut igjen? Da trenger vi en stopper til Bredeli passer inn der også

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 18 jul 17, 15:52

Kan være noe i det. Ikke umulig at Wright har fått en høyere lønningspost enn han har klart å levere, og han kanskje finner seg nytt beite snart. Det samme kan jo gjelde Lahdemaki. Lånespilleren har kanskje potensiale, og muligens med seg en kjøpsopsjon i sekken. Han vil uansett være et billigere backupalternativ her og nå, ihvertfall hvis han er tiltenkt som backup for to posisjoner. 


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 19 jul 17, 09:33

Ser ut som en helt ok signering. Liker at klubben får ut spillere som ikke har fått det til, slik at nye spillere med større utviklingspotensiale og lavere lønnskrav kan komme inn. Ser ut til at man trenger ett overgangsvindu til for å bli ferdig med denne prosessen.

Hvis Wright forsvinner, noe det virker som at han gjør, så er Bredeli en god signering, forutsatt at vi henter en HB og en DM kjapt som fy, da behovet der er laaangt større enn på VB, en rolle tross alt både Nuhu og Ludde kan bekle. Hvis vi går ut av overgangsvinduet med en ny VB, men uten HB, er det vitne om latterlig dårlig prioritering, og følgelig en dårlig signering. Håper dermed det snart kommer et nytt navn eller to, for akkurat nå ser stallen tynn ut.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 19 jul 17, 11:23

I fotball kommer ikke alt i riktig rekkefølge. Regner også med at Wright blir ekstra motivert til å forlate FFK når det blir lenge veir til en startplass. Har troa på at politikken med å kvitte seg med endel spillere som ikke presterer gjør at andre kommer til å ta grep og at rollefordelingen blant ledertypene blir bedre. Selv om troppen ser tynn ut kg vi åpenbart trenger bredde. Så er det spillere som har levert null og niks som forsvinner. Med Anas tilbake fra skade så kanskje vi får inn en ny høyrekant der. Og i tillegg så får Åsheim også flere muligheter til å spille seg i form..


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 19 jul 17, 17:26

I følge Facebook er den skotsk/nederlandske midtbanespilleren Kenny Anderson på stadion for test. 39 kamper og 8 mål på nest øverste nivå i Nederland i forrige sesong. Var halvannen sesong i Hearts i Skottland, men spilte bare så lenge de var på nivå to. Etter at de rykket opp ble det ingen flere kamper på han.

Statistikkmessig ser han jo grei ut fra perioden i Nederland.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Marthe

Knøttespiller
Ble medlem: 27 sep 14
Innlegg: 60

Lagt til: 24 jul 17, 15:55

Jeg skjønner ikke - ser stadig vekk Heier sier de fokuserer på midtbane og spiss, og at det bakre er greit som det er.. men mangler vi ikke fortsatt en høyreback? Simonsen er jo ute for sesongen, og det har vel stort sett vært Westgaard og Lahdemäki som har bekledd den rollen. Betyr det at de synes det er greit som det er nå?

Jeg synes også det er ekstremt skremmende hvor dårlige vi blir i forsvar uten Leko - eventuelt kanskje heller med Lahdenmäki i stopperposisjon (istedenfor Leko). Jeg ser vi spilte 1-1 mot Arendal uten Leko, men det var med Skagestad og Shola. Vi tapte Levanger-kampen 3-1 med Skagestad som venstreback og Leko/Shola i midten - uten at det egentlig betyr noe. Gårsdagens kamp minnet meg på et punkt ganske mye om Strømmen-kampen - og der var bakre rekke samme oppstilling som i går. Men jeg føler vel at Shola blir fryktelig alene i enhver kontringssituasjon fordi Lahdenmäki er så alt for treg. Og da når i tillegg høyreback'en er bekledd av Westgaard som egentlig ikke er en høyreback, så får jeg vel en følelse av at vi desperat trenger å ha noen som kan steppe inn dersom Leko er ute. Jeg skal vel være ærlig, jeg ser vel helst at Lahdenmäki ikke er på banen, uten at jeg igrunnen har noen fotballteknisk bakgrunn for å si noe sånt :-p.

Når det er sagt, så vil jeg selvsagt ikke påstå at vi ikke trenger folk på midtbane og spiss, jeg bare blir litt bekymra når det virker som at de ikke tenker forsvar i det hele tatt lengre.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 24 jul 17, 16:36

Jeg er helt enig med deg og er like overasket. Når det gjelder Lahdenmäki må vi vel snart inse at han ikke er noen back, og egentlig er han langt fra god nok som stopper også. At det skulle bli vanskelig uten både Leko og Skagestad kunne man jo forutsett. Vi mangler altså fortsatt en høyreback, men fikk ennå en venstreback, dette sier egentlig mye om hvordan klubben styres for tiden? Nå ser det ut til at vi får inn Buduson i morgen og jeg er usikker, betyr dette at vi fra  nå av skal spile med to spisser. Jeg kan ikke forstå at han er bedre enn de spissene vi har selv om han var god i Skeid. Kanskje han skal spille ving i 4-5-1? Han ønsker mer spilletid enn han får i Haugesund men jeg tviler på at han han blir noe førstevalg hos oss.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 24 jul 17, 16:53

Er helt enig med deg. Skjønner ikke hvorfor dem ikke ser etter høyreback. Nå funka Westgaard greit framover i går, men Lahdenmäki funker hverken framover eller bakover. Til det har han for dårlig fart og for dårlig teknikk. Men venstreback henter dem til tross for at dem har Nuhu og det er mulig med Begby som backup. (Og Wright enn så lenge)

Nei jeg skjønner virkelig ikke åssen dem tenker

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 25 jul 17, 11:05
Endret: 25 jul 17, 11:06
Endret av: madcow

og der var Buduson bekreftet. (https://www.f-b.no/ffk/fotball/sport/her-er-ffks-nye-forsterkning/s/5-59-820575)

Savner forsvarsspillere som nevnes her. Eller kanskje tankegangen er at man ikke trenger forsvar dersom vi er flinkere til å score mål? ;P

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 7 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24