Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangstråden

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 7 7

madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 27 jul 17, 17:09

Henrik Furebotn faktisk. Positivt. Med kallenavn som "Duracell-kaninen".

Men det har tydeligvis aldri løsnet opp skikkelig dersom wikipedia sin posisjonsbbeskrivelse passer for han "midtbane/angrep", og sitter med 11 mål (i seriesammenheng obos/eliteserien) mellom 2008-2016. Men beskrives jo som en solid og rask indreløper.. :)

 

Jeg er positiv til det klubben gjør om dagen. :)

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 27 jul 17, 19:28
Endret: 28 jul 17, 00:27
Endret av: arildoaim

Vet ingenting om Furbotn, men er visst markert som attacking midfielder på transfermarkt. Men det dreier seg kun om et lån, og det kan sikkert være greit å få inn en duracell-kanin ut sesongen nå som feks Falk-Larsen er ute. 

Men er det ikke litt spesielt å la kapteinen sin gå?


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 28 jul 17, 11:39

Med Furebotn på plass ser vi ut til å være ferdige på overgangsmarkedet for denne gang, til følgende resultat: 

Ut: Brix      N'diaye       Trebotic         Kaland

Inn: Bredeli      Buduson     Rocky     Henningsson       Fureli

 

Totalt sett mener jeg, hvert fall foreløpig, at vi går klart styrket ut av overgangsvinduet. Av de som har gått ut har 3/4 dessverre ikke fått det til noe i FFK-drakta. Det største tapet der må sies å være Trebotic, som jeg tror egentlig er en fantastisk spiller. Samtidig kan vi vel være enige om at hans egenskaper aldri kom helt til sin rett, noe jeg mistenker skyldtes delvis manglende form, noe grunnet lav motivasjon, men muligens også fordi han er en spiller som i større grad vil kunne blomstre i et velfungerende lag med mange løp og mer dynamikk i spillet, slik at han faktisk får utnytte fotballforståelsen og pasningsfoten sin. Dette har vi jo sett vi har manglet i de 16 første kampene, og det kan jo være med å forklare hvorfor Trebotic aldri slo ordentlig til. 

Det ser ut som at sjansene er store for at også Wright forsvinner, noe som vel heller ikke vil være det store tapet. Dette er også synd, da det virker som han egentlig har potensiale til å gjøre en god figur, bare synd vi ikke har sett særlig mye til det.

Med Buduson og Rocky inn får vi fart og evne til å utfordre fremover, noe vi har sett lite til så langt i sesongen. Vi får mer dynamikk framover, og ut ifra det jeg har lest, virker det som at Buduson vil skape langt mer rom, og dermed være en bedre makker til Flo enn det Kapidzic har vært til nå. Blant annet i forrige kamp synes jeg vi virket fullstendig ufarlige fremover på banen. Furebotn og Henningsson gir oss også flere muligheter på midtbanen enn tidligere. Jeg har sett litt på alternativer til start-ellever, og ut ifra en 442 med diamant på midten har jeg laget et forslag til startellever.

                  Jensen

Westgaard  Leko  Shola  Nuhu (Begby i kamper vi forventer å ha mye ball)

               Karoliussen

Furebotn                  Veteli

                 Rocky

          Flo             Buduson 

Med denne startelleveren har vi dessuten langt flere muligheter på benken enn tidligere. Vi vil dermed ha en benk bestående av Masalin, Begby, Skagestad, Henningsson, Kapidzic, Bredeli og Åsheim. Dette er en sterk benk. Så kommer de yngste i tillegg, Rekdal, Anas og Joel.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 jul 17, 13:51

Regner med at startoppstillingen mot Strømmen blir noe alla det du beskriver der ja, men skift posisjon på Patrick og Furebotn. Patrick hadde jo sin beste kamp som indreløper og er bedre når han slipper å ha ball i beina, og kan løpe mer.. evt at Henningson også byttes med Patrick, da han virker som en målfarlig midtbanespiller, noe alla hva Stabæk hadde i Johan Anderson i sin tid, passer perfekt som indreløper i 4-1-2-1-2. Skal uansett bli spennede å se.. Forventningen har jeg egentlig mest til Flo, men også Kapidzic nå som troppen har blitt forsterket så kan disse spillerne fokusere mer på det som egentlig er deres jobb, nemlig å skåre mål. Nå slipper de muligens å måtte jobbe så mye dypt i banen og kan bidra mer foran mål..


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 01 aug 17, 10:15

Da er vi sannsynligvis "ferdig handla" for denne gang iht Heier på sist podcast og kan oppsummere. Det vi mest av alt trengte var en defensiv midtbanespiller i ankerrollen, en plass vi har slitt stort med. Nr 2 var en høyreback siden vi ikke har noen. Etter 5 signeringer har vi fortsatt ikke noen defensiv midtbanespiller og heller ikke noen høyreback. Jeg sliter virkelig med å forstå hvem som bestemmer og hvordan de prioriterer. Når Heier sier at det "bød seg en mulighet" betyr det at da er det ikke viktig hvilken possisjon spilleren behersker? At klubben sliter enormt med den sportslige kompetansen blir desverre mer og mer tydelig. En annen sak som skremmer meg virkelig er hvordan Kaland og N`Diaye over natten blir stjernespillere når de går ut døra? Hva gjør vi med spillerne våre? Disse var jo milievis unna stjernespillere hos oss og N`Diaye fikk også mange sjangser.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 01 aug 17, 14:56
Endret: 01 aug 17, 14:56
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Erikk

Det vi mest av alt trengte var en defensiv midtbanespiller i ankerrollen, en plass vi har slitt stort med. Nr 2 var en høyreback siden vi ikke har noen. 

Says who?

Karoliussen og Westgaard er vel de 2 som har startet flest kamper, så da er man vel fornøyd med dem?

Furubotn erstatter vel Trebotic, på et vis, og Henningson, Lekay og Buduson erstatter vel Kaland, Ndyaie og Brix.

Samt at vi allerde har hentet en backup for Wright, som også kan spille stopper.

Furubotn har vel ikke Trebotic sine kvaliteter eller duellstyrke, men kjenner Obos ligaen godt og har større løpsstyrke.

Lekaj og Buduson har vel først og fremst hatt suksess i 2. div, selv om de begge kom fra TL klubber. Skal bli spennende og se hva de tilfører. Henningsson ser også lovende ut, men vår liga er nok mer fysisk enn det han er vant til fra Sverige.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Marthe

Knøttespiller
Ble medlem: 27 sep 14
Innlegg: 60

Lagt til: 07 aug 17, 11:40

Og der forsvant Kevin Wright. Så da er det 5 ut og 5 inn dette overgangsvinduet.

-M


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 aug 17, 15:05

Opprinnelig postet av Marthe
Og der forsvant Kevin Wright. Så da er det 5 ut og 5 inn dette overgangsvinduet.

Føler at andre klubber klarer å sile ut spillere som ikke passer inn (ikke god nok) lenge før FFK klarer det. Med en sportsdirektør med teft eventuelt en speider på plass, så hadde mest sannsynlig flere av disse spillerne ikke fått kontrakt engang fordi de på et tidligere tidspunkt hadde funnet ut at spilleren ikke bør være en del av FFKs stall. Nå får de kontrakt og så går enten en hel sesong, eller som nå, deler av en sesong, før man kan konkludere med det samme.

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 07 aug 17, 15:13

Opprinnelig postet av arte et labore

Opprinnelig postet av Marthe
Og der forsvant Kevin Wright. Så da er det 5 ut og 5 inn dette overgangsvinduet.

Føler at andre klubber klarer å sile ut spillere som ikke passer inn (ikke god nok) lenge før FFK klarer det. Med en sportsdirektør med teft eventuelt en speider på plass, så hadde mest sannsynlig flere av disse spillerne ikke fått kontrakt engang fordi de på et tidligere tidspunkt hadde funnet ut at spilleren ikke bør være en del av FFKs stall. Nå får de kontrakt og så går enten en hel sesong, eller som nå, deler av en sesong, før man kan konkludere med det samme.

 

At klubber henter spillere som ikke slår til, tror jeg er ganske vanlig, og ikke mer vanlig hos oss enn hos andre. Nesten like ofte ser man at spillere som ikke fikk tillit i en klubb kan blomstre i en annen. Noen spillere bruker kortere/lengre tid på å tilpasse seg i et miljø, men kan være annerledes i et annet. Kan ha noe med forventninger og tillitt å gjøre også.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 16 aug 17, 17:13

Det som er urovekkende er at det er så lite aktivitet på denne siden i dag.

Siste dag før overgangsvinduet stenger. Det betyr at supporterne ikke gidder å følge med, meg selv inkludert.

Det er heller ingen kamptråd i dag, timer før kampstart. Dette ser så jævlig mørkt ut så jeg blir redd. 

 

---------------------------

Heia FFK


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 16 aug 17, 17:39

Slik ståa er i klubben idag så er det med den ledelsen, trenerapparat og de resultatene oppnåd folk så skuffa og gitt opp. Og med det kamp programet som står igjen er ett nedrykk umulig å unngå. 

Så gratulerer kjære udugelige FFK ledelse.. ses i toppfotballen om 20 år!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 16 aug 17, 18:14

Opprinnelig postet av Lex

Siste dag før overgangsvinduet stenger. Det betyr at supporterne ikke gidder å følge med, meg selv inkludert.

De har jo vært ganske så klare på at ingen flere kommer inn... og alle vet jo at vi ikke har penger til å hente spillere heller og da blir det lite å diskutere.

...men ja, synd at det ikke ble opprettet noen kamptråd før nå.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 16 aug 17, 18:18

Kan skje noe i kveld.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 aug 17, 19:07

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Kan skje noe i kveld.

Krysser fingra for ny trener...

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 16 aug 17, 19:09

Reka er fortsatt ledig!


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 17 aug 17, 17:37

Rekdal eller Jonevret. Må ha rutine og motivator nå!

---------------------------

Heia FFK


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 17 aug 17, 18:27

Kommer det inn en ny trener som innehar den rutinen som vi trenger for å beholde plassen så skal jeg komme på hver eneste hjemmekamp ut sesongen (noe som egentlig ikke er så lett å få til med den jobben jeg har).

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 7 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24