Husk meg
Brukernavn
Passord

Friske perspektiver utenifra...

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 28 mai 17, 01:25

Opprinnelig postet av kanogvetalt

 

True med å kaste styret??  Da skjelver de nok;-) Det er vanskelig nok å finne kompetente folk. Vi, medlemmene, velger styret.  Da bør kanskje vi gå i oss selv? 

Ikke hele styret. Styreleder. Men kun for det tilfelle at styret nok en gang tyr til den patetiske, umodne ansavarsfraskrivelse det er å ville sparke treneren, i stedet for å våge å stå ved det valg de selv har gjort. 

Og ikke kaste styreleder. Men forvente at styreleder tar ansvaret for den vedvarende manglende sportslige fremgang, og selv tar sin hatt og går, i stedet for å legge skylden over på den trener de selv har valgt.

Forøvrig tror jeg det er mange i FFK som bør gå i seg selv, spesielt når man kommer med kritikk som ikke er konstruktiv eller hjelper klubben til å oppnå resultater eller klare seg gjennom tunge tider.For eksempel er det alt for mange som har altfor sterke meninger om spillestil - og prøver å gjøre det til et altoverskyggende spørsmål om FFK spiller slik eller sånn. Spillestil er underordnet, det er resultater som er det viktigste. Her er det helt klart mange som bør gå i seg selv. Mitt inntrykk er at FFK nærmest er beryktet for evinnelige kverulanter som ødelegger enhver god debatt med å gjøre spørsmålet om en bestemt spillestil overordnet. 

Men også bør klubben ta inn over seg at blant de mange lovende unge talenter som finnes tilgjengelig, er det alt for få som får reelle muligheter til å utvilke seg på A-laget. Igjen er klubben preget av utålmodighet, og krav om at man skal levere imponerende resultater fra første stund. Dette er en holdning som, igjen, styret ved styreleder er ansvarlig for. Men det er også noe som gjenspeiler medlemmenes holdninger og forventninger. 

Det ville utvilsomt være en god ting om hver og en som er tilknyttet klubben går i seg selv og prøver å innse hvordan man kan gjøre en bedre innsats til klubbens beste, i stedet for å være for opptatt av egne kjepphester. 

Jeg synes absolutt ikke det er noen grunn til at noen skal verken kastes eller gå frivillig, forutsatt at man nå lar trener Loberto få den tid han trenger. Om nødvendig la Loberto få lov til å rykke ned med laget, og gi ham anledning til å rykke opp igjen, som også andre foreslår.

HVIS noen skal gå, noe jeg mener ville være feil uansett, så bør det ikke være treneren, men de som ikke klarer å stå ved sine egne beslutninger mer enn et halvt år av gangen, representert ved styreleder. Jeg tror ikke jeg er den eneste som er i ferd med å miste respekten for denne klubben, hvis samlebåndet av trenerskifter fortsetter å rulle. 

 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 mai 17, 12:08

Hvor i alle dager har du dette fra? Skjedde dette i 2002-2006? Kontraktsjukset begynte når? 

Og å innse sannheten.

Morgan Andersen var i 2007 med på å kuppe årsmøtet for å sette inn ett mer "profesjonelt" styre i klubben for å drive klubben som en businiss istede for en fotballklubb. Bjørn Jensen som har vært den viktigste styrelederen FFK har hatt på denne siden av 2000 tallet ble rett og slett avsatt. 

Det som knakk ryggen på FFK ASA er det faktum at det i perioden fra 2006-2009 ble hentet inn flere dyre spillere, med høy lønn, de ble hentet inn ved hjelp av Fredrikstad spiller invest, hvor ja, noen av spillerne var gode, men lønnsutgiftene som klubben selv fikk samtidig som nedrykket kom gjorde det umulig å komme tilbake der de var.

" Da Morgan kom fant han underskudd på titalls milioner. Han fikk hjelp av Høili til å unngå en soleklar konkurs"

Dette er bare piss!

Mathias Anderson(Nordli, Spillerinvest, Henriksen), Alex Valencia(Nordli, Spillerinvest, Henriksen), Andreas Tegstrøm(Morgan Andersen), Anders Stadheim(Morgan Andersen), Hermani Vourinen(Morgan Andersen), Gardar Johansson(Morgan Andersen), Ardian Gashi(Grønhagen, Per Morten Haugen), Kaesy Wherman(Grønhagen, Per Morten Haugen), Agbar Barsom(Grønhagen,Per Morten Haugen) Borge( den billigste av disse). Dette er blant annet endel av spiller som ble hentet inn i den peroden. Bortsett fra Borges, Ikke en eneste ung spiller å utvikle med vidresalgspotensiale, Borges gikk også gratis, mens klubbens spillere, var verdi satt av Henriksen for 70 millioner kroner. Alle disse spillerne forsvant gratis! Kostnaden kontra inntekten på disse spillerne har jo vært helt over styr!

TKK så dette i 2008-09 perioden han var der at de hadde altfor mange dyre spillere, og med for høy alder for at klubben i det hele tatt skulle kunne overleve. Når Grønhagen fikk nyss om at var uønsket av TKK, fikk han Høylie, spillerinvest, Henriksen med seg på å stoppe overgangsprosessen til å tenke nytt.

Noe som blant annet innebar å kvitte seg med enorme lønnsutgifter!

Nordli blei også en betydelig utgiftspost.

Når og hvem som står bak og fikk skylden for kontraktsjukset er vel fortsatt ikke helt tydelig, men det jeg vet er at Brian West, Raio Piroja og Agbar Barsom har hatt kontrakter som har vært tema rundt etterforskningen. Og den som mest av alt hevder sin uskyld er MA som sier at han ikke har signert slike kontrakter og at det har vært styrene som har hatt siste ord. Att Eggen og HArry HAnsen da skal få skyld er merkelig da de ikke har sittet i styrer. Om Bjørn Jensen ble trukket inn i saken kan ikke jeg huske å ha sett.

Og utifra hva jeg vet, så var de ikke før perioden etter Henriksen at uoppgjorte regninger og hemmelige kontrakter ble synelig. De historiene jeg fikk høre fra den tid var at det flomma over av 3-4 år gamle regninger og det var i 2011-12 perioden. så da kan du regne selv.

Men det jeg har prøvd å illustrere før økonmi og dårlig styre/ledelses utøvelse var ett tema er, hvor har sportmanagment og idrettskompetansen vært rundt, utvikling av klubben. det var poenget mitt, økonmisk vanskjøting og kameraderi er ett annet tema.


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 28 mai 17, 13:40

http://rafn1962.blogspot.no/

Gir grundige og grei gjennomgang av dette. 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 28 mai 17, 16:31
Endret: 28 mai 17, 16:31
Endret av: kanogvetalt

Vi betalte 1,5 for Piroija i 2004 og den famøse kontrakten ble tegnet da. Dine helter ble dømt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 28 mai 17, 17:43

http://e24.no/nyheter/satser-millioner-i-fredrikstad-fk/1421434 

Her ser man også at 22 milioner ble kjørt inn i klubben rett etter Morgan tok over. Ble mye mer etterhvert. 


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 28 mai 17, 18:00
Endret: 28 mai 17, 22:35
Endret av: GodeGeir

I 2005 gikk driften i klubben 4 mil i underskudd. 

For 2006 leverte FFK ASA et regnskap som viste 1,4 millioner i overskudd.

Av spesielle ting kan nevnes:

-solgte spillere for 12,6 millioner 
-fikk 3,5 millioner for cup-innsatsen (450.000 budsjett )
-hadde en omsetning på 2.9 millioner i aristokraten. 
-hadde 8.7 millioner i TV-inntekter 

I tillegg gjennomførte klubben en ekstraordinær emisjon på 1.6 millioner. 

Selv med spillersalg for 12,6 millioner og 3,5 millioner i cup-inntekt klarte FFK  såvidt  å gå i overskudd Uten redningsplanka i form av spillersalg for omtrent 10 millioner og emisjonen på 1.6 ville underskuddet vært i området 12 millioner kroner - og det i et år med samlet budsjett på 40 millioner.

Morgan fikk med seg Høili og flere som ikke var med i perioden 04-06. Morgan arvet de katasrofale utgiftene som ny stadion medførte.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 mai 17, 22:12

Tilbake til topic: etter FFKs opptreden i f-b på tirsdag ble det sagt at om ikke FFK overlever etter vår måte å løse dette på, så er det ingen om kan redde klubben.. sees i 2 divisjon..


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 28 mai 17, 22:16

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

sees i 2 divisjon..

I så fall tilbake til start 

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 mai 17, 22:26

Bare om vi flytter tilbake til Holmen...


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 28 mai 17, 22:32
Endret: 28 mai 17, 23:04
Endret av: FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Tilbake til topic: etter FFKs opptreden i f-b på tirsdag ble det sagt at om ikke FFK overlever etter vår måte å løse dette på, så er det ingen om kan redde klubben.. sees i 2 divisjon..

Det er et ordtak som sier at man i blant må helt ned på bunnen for å få fraspark så man kan komme opp igjen. Jeg tror FFK er der nå. Som de var det på 90-tallet. Jeg tror minst halve grunnen til at Knut Torbjørn Eggen hadde slik en fantastisk suksess, med to strake opprykk, var at klubben var desperat da han overtok og valgte å ha absolutt tiltro til treneren, som fikk lov til å gjøre tingene helt og fullt på sin måte. Ingen følte seg i posisjon ti å si Eggen jr imot. Og dermed kunne han lykkes. Med for mange kokker omkring laget blir det for mye søl, for å bli i ordspill-verdenen. 

Nedrykk eller ei, jeg tror det viktigste nå er at trener Loberto får lov til å fortsette. Bytter man ham ut, så utsetter man bare problemet. En ny trener vil få det like vanskelig. 

Men sesongen er fortsatt lang. La oss nå endelig gi helvete i alt som heter statistikk og historikk, og støtte klubben ved å fokusere fremover, en kamp av gangen. Alt er mulig, heter det. Nå er tiden til å tro på det! Det er tross alt fortsatt 60 poeng igjen å spille om denne sesongen... Smile


Haarek

A-lagspiller

Ble medlem: 19 jul 05
Innlegg: 407

Lagt til: 28 mai 17, 23:18

10 kamper, fasit = 5 poeng. Tap hjemme mot florø,u hjemme mot arendal......! Styre og stell sier det ikke er noen krise! I mine øyne er det katastrofe. Ser bekmørkt ut nå. Kampen i dag begynte bra men man må score mål på sjansene.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 mai 17, 23:30

har ikke troa på den tankegangen. Det må gå an å gjøre gode avgjørelser uten å måtte nå bunnen for at vi skal innse -'at noe må gjøres.

Jeg synes Loberto virker som en dyktig trener, Alex er også en flink fyr. Heier har overrasket meg positivt, fremstår som en smart mann. Lite erfaring som ledere har de alle tre. FFK er ikke en klubb i mine øyne der man utvikler trenere og ledere på dette nivået, men hvilke alternativer har man. Joda økonomi er ett spm. Men det er det jommen nå og. Hva vil være best nye folk inn, eller risikere nedrykk. I mine ører er det ingen ting som heter ett nødvendig nedrykk!

Skal jeg nå si hva jeg synes hadde vært det beste for FFK, 

Hent inn en langsiktig sportslig koordinator/leder. Så får han begynt nå å planlegge for neste overgangsvinduet og for neste sesong. Om vi venter 6 mnd til vil vi og ligge i etterkant der og! 

Gjør en vurdering av hva som blir troppens målsetting for resten av sesongen.

Fjerne spillere som ikke engang konkurrerer om en plass på laget. 

Samle sammen en gruppe og utvikle disse som ledere. De med vinnerskalle, som ikke gir opp. Tillatt og forlang at disse stiller krav. 

Se på kommunikasjon blant spillerne. Om det er spillere som sliter med språk, og andre utfordringer, ikke bruk de som nøkkelspillere.

Finn en formasjon som passer til de spillerne man har igjen. 

Skap relasjoner.

Utvikle fra dette. 

Det er for seint å hente inn mange forsterkninger, men håpe på å hente inn en spiller med nødvendig mentalitet.

Jeg er enig i at det er usunt å skifte trenere hele tiden, for kortsiktighet. Men det er også usunt å sitte på en trener som ingen har trua på, langsiktig. Her må dyktige folk gjøre en god vurdering. 

Langsiktig ville jeg gått ut å søkt etter en trenerkapasiteten med erfaring. La gjerne Loberto bli værende i klubben som assistent eller som uviklingsansvarlig rundt, gutt og juniorlag om han ønsker.

Jeg mener også at arrgumentene mot å hente inn ny trener blir feil, klubben spiser ikke trenere, det er styre og ledelse som gjør den samme feilen om og om igjen. Og skal man godta at en udugelig ledelse skal gjøre den samme udugelig feilen om og om igjen. 


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 28 mai 17, 23:44

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

har ikke troa på den tankegangen. Det må gå an å gjøre gode avgjørelser uten å måtte nå bunnen for at vi skal innse -'at noe må gjøres.

Jeg synes Loberto virker som en dyktig trener, Alex er også en flink fyr. Heier har overrasket meg positivt, fremstår som en smart mann. Lite erfaring som ledere har de alle tre. FFK er ikke en klubb i mine øyne der man utvikler trenere og ledere på dette nivået, men hvilke alternativer har man. Joda økonomi er ett spm. Men det er det jommen nå og. Hva vil være best nye folk inn, eller risikere nedrykk. I mine ører er det ingen ting som heter ett nødvendig nedrykk!

Skal jeg nå si hva jeg synes hadde vært det beste for FFK, 

Hent inn en langsiktig sportslig koordinator/leder. Så får han begynt nå å planlegge for neste overgangsvinduet og for neste sesong. Om vi venter 6 mnd til vil vi og ligge i etterkant der og! 

Gjør en vurdering av hva som blir troppens målsetting for resten av sesongen.

Fjerne spillere som ikke engang konkurrerer om en plass på laget. 

Samle sammen en gruppe og utvikle disse som ledere. De med vinnerskalle, som ikke gir opp. Tillatt og forlang at disse stiller krav. 

Se på kommunikasjon blant spillerne. Om det er spillere som sliter med språk, og andre utfordringer, ikke bruk de som nøkkelspillere.

Finn en formasjon som passer til de spillerne man har igjen. 

Skap relasjoner.

Utvikle fra dette. 

Det er for seint å hente inn mange forsterkninger, men håpe på å hente inn en spiller med nødvendig mentalitet.

Jeg er enig i at det er usunt å skifte trenere hele tiden, for kortsiktighet. Men det er også usunt å sitte på en trener som ingen har trua på, langsiktig. Her må dyktige folk gjøre en god vurdering. 

Langsiktig ville jeg gått ut å søkt etter en trenerkapasiteten med erfaring. La gjerne Loberto bli værende i klubben som assistent eller som uviklingsansvarlig rundt, gutt og juniorlag om han ønsker.

Jeg mener også at arrgumentene mot å hente inn ny trener blir feil, klubben spiser ikke trenere, det er styre og ledelse som gjør den samme feilen om og om igjen. Og skal man godta at en udugelig ledelse skal gjøre den samme udugelig feilen om og om igjen. 

Her er vi helt enige igjen! 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 29 mai 17, 08:31

Mange klubber f.eks Leeds har tidligere blitt kritisert for å "spise trenere" vi har sett trenere som har fått sparken og at det har kommet som et sjokk. For vår del ble det investert mye før denne sesongen og jeg tror de færreste så for seg at vi nok en gang har havnet i sumpa. Vi må også innse at vi igjen har bommet med spillerovergangene før sesongen. Spørmålet mitt går på om det er viktigere for oss å ikke sparke treneren enn det er er å ikke rykke ned? Vi sier hele tiden at det kommer til å snu, men nei det kommer ikke til å snu med mindre vi gjør noe drastisk.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 29 mai 17, 12:58

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Blir galt å forherlige perioden 2002-2006 når det var roten til alt vondt.

Skal utdype dette litt mer.

Når noen brave forretningsmenn fant ut at FFK kunne re-insettes som en storhet i norsk fotball, som de hadde vært på 50 -tallet, så åpnet de for vide økonomiske rammer, og ansatte KTE som hovedtrener. Den sportslige oppturen startet, men pengene var aldri der. I alle fall ikke like mye penger som det kostet. Hele denne sportslige oppturen var på falske premisser, og ikke bærekraftig. Kan utdype dette om det er ønskelig. 

Dette har skadet klubbens virke i dag på 2 måter:

1, Velviljen hos potensielle støttespillere er i stor grad brukt opp, og omdømmet er skadet.

2, Mange tror at vi "hører hjemme" i toppen av norsk fotball. Noe vi aldri har vært i moderne tid, som er det mest relevante å snakke om her.

Vi har faktisk, siden norsk fotball ble modernisert og profesjonalisert på begynnelsen av 90 tallet, aldri vært på et høyere nivå enn vi har vært i årene etter 2009. Da med bærekraftig drift av klubben.

Hva har skjedd med fotballen i Fredrikstad og i Østfold? På slutten av 70 tallet, gjennom 80 tallet og begynnelsen på 90 tallet kom det flere toppspillere fra byen og fylket. Også flere som spilte på landslaget og som kom ut i store klubber i store ligaer. 

Hvor mange spillere finner vi i tippeligaen fra Fredrikstad, eller fra Østfold for den saks skyld? Setter ønsket om at vi skal bruke flere lokale spillere i perspektiv.

Jeg mener at vi er som gode som vi er akkurat nå.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 29 mai 17, 18:11

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

har ikke troa på den tankegangen. Det må gå an å gjøre gode avgjørelser uten å måtte nå bunnen for at vi skal innse -'at noe må gjøres.

Det er vel heller ikke så mye en tankegang, som bare et ordtak. Som med de fleste ordtak så kan det nok være noe i det, men det er ikke meningen at man skal legge for mye i det heller.

Poenget er forøvrig heller ikke å innse at "noe" må gjøres, men at man klarer å samle seg om hva som må gjøres. Legge bort interne stridigheter og personlige kjepphester og innse behovet for å jobbe sammen mot ett felles mål. Jeg tror desverre FFK må ut i en dyp krise før man klarer det. Ellers er det alt for mange meninger om for mye, også spriker tingene i alle retninger, og man fortsetter å skulle løse problemene gjennom å bytte trener hvert halve år. Hvilket jeg tror i seg selv er det største hinderet for fremgang.

Det handler ikke om å finne Treneren med stor T. Det handler om å la treneren få en mulighet til å lykkes.

Det handler heller ikke om "nødvendig nedrykk", men om å tåle et nedrykk hvis det kommer, uten å miste tålmodigheten med og tiltroen til treneren av den grunn. 

(Forøvrig, for å vende tilbake til ordtaket, er det vel et åpent spørsmål hvor bunnen er for FFK. Snakker vi bunnen av OBOS, så er klubben der. Eller er 2. avdeling bunnen?? Jeg vet ikke. For meg er bunnen nådd for FFK når de ikke spiller i øverste serie.)

 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 29 mai 17, 18:24

Ingen ting hadde gleder meg mer en at Loberto og Alx skal lykkes, men med deres mangel på erfaring og med klubbens mangel på en sportslig koordinator er ikke forholdene rett nå. Men bunnen i mine øyne ble nåd den dagen i 09 da TKK sa opp og FFK begynte å la Henriksen få opptre som en sportssjef.. da skjønt jeg at denne klubben kom til å være i problemer lenge.. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 30 mai 17, 09:01

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Det er vel heller ikke så mye en tankegang, som bare et ordtak. Som med de fleste ordtak så kan det nok være noe i det, men det er ikke meningen at man skal legge for mye i det heller.

Poenget er forøvrig heller ikke å innse at "noe" må gjøres, men at man klarer å samle seg om hva som må gjøres. Legge bort interne stridigheter og personlige kjepphester og innse behovet for å jobbe sammen mot ett felles mål. Jeg tror desverre FFK må ut i en dyp krise før man klarer det. Ellers er det alt for mange meninger om for mye, også spriker tingene i alle retninger, og man fortsetter å skulle løse problemene gjennom å bytte trener hvert halve år. Hvilket jeg tror i seg selv er det største hinderet for fremgang.

Det handler ikke om å finne Treneren med stor T. Det handler om å la treneren få en mulighet til å lykkes.

Det handler heller ikke om "nødvendig nedrykk", men om å tåle et nedrykk hvis det kommer, uten å miste tålmodigheten med og tiltroen til treneren av den grunn. 

(Forøvrig, for å vende tilbake til ordtaket, er det vel et åpent spørsmål hvor bunnen er for FFK. Snakker vi bunnen av OBOS, så er klubben der. Eller er 2. avdeling bunnen?? Jeg vet ikke. For meg er bunnen nådd for FFK når de ikke spiller i øverste serie.)

Personlig synes jeg at vi sportslig sett har vært i dyp krise i to og et halvt år nå, og bunnen var nådd i fjor da vi ikke klarte å forbedre den elendige 2015-sesongen. Den svake 2014-sesongen, hvor vi riktignok endte på 6. plass (men var sjanseløse i kvalik-kampen mot Mjøndalen) var ille nok, og tilbakegang sammenlignet med den sesongen burde vært en vekker for styre og stell i klubben. Men dessverre virker det som man har trodd at bare vi bytter trener så vil nestemann være mannen som ordner alt. 

Mannen i gata, samt byens bladfyker, har dessverre ikke hjulpet til, de har også ivret for trenerens avgang etter den dårlige sesongstarten både i 2015 og i fjor. Når Loberto fortsatt har jobb tyder jo det på at det i det minste ikke finnes en vedtatt sannhet om at motgang må snues innen et visst antall serierunder, og da har vel ikke det eksistert de to forutgående sesongene heller. Det virker nok dessverre som tålmodigheten snarere er en konsekvens av de hyppige skiftene så langt.

I etterpåklokskapens tegn må man jo si at det var feil å ikke forlenge med Erlandsen. Ikke fordi FFK var fantastisk gode under ham, men fordi han gjorde det han kom for (med god hjelp fra Glenn Andersen, men likevel). Dessverre virket det som diskusjonen om spillestil ble for viktig, Erlandsen var liksom ikke "vår type". Men helt ærlig, jeg synes ikke FFK er i en situasjon hvor vi kan tillegge stil noen som helst verdi. Hvis målsetningen vår på sikt er å være et etablert eliteserielag, så må spillestil underordnes de andre og viktigere tingene:

  • Ledelsen i klubben må være ryddig i økonomiske spørsmål og ærlige overfor klubbens ansatte om hvilke krav og forventninger som stilles.
  • De i ledelsen som har beslutningsmyndighet i sportslige spørsmål må ha kompetanse på dette området!
  • Sportslig; om laget gjør det dårligere enn forventet, ikke ta utgangspunkt i at det er trenerens feil alene eller at ny trener automatisk løser noe.
  • Kan vi bygge en klubb som tåler nedrykk til 2. divisjon så fint, men om vi faktisk hadde hatt det organisatoriske på stell så tror jeg ikke det sportslige ville vært så dårlig at vi hadde behøvd å frykte det. Det finnes ingen utenforliggende årsak til at FFK ikke skal kunne levere i det minste på nivå med klubber som Mjøndalen og Sandnes-Ulf, eller for den saks skyld Sogndal og Sandefjord. Et FFK i medgang trekker mye mer folk enn disse og dermed penger. Det sier litt at Sarpsborg, som er en større by enn de fleste av de nevnte (og jevnstor med Sandnes) først trekker flere folk enn FFK når sarpingene kjemper om medalje i ES og vi ligger i bunnstriden i OBOS.
Når det kommer til hvordan klubbens styre og stell faktisk bør organiseres, er det sagt mangt i denne tråden av folk som sikkert har både flere og mer gjennomtenkte meninger enn jeg, så det lar jeg ligge. Og spesielt det som angår historien 10 år tilbake, for det kan ikke dagens FFK-ledelse lastes for.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 30 mai 17, 10:24

Vi kan med andre ord si at vi har bommet når det gjelder både trenere og spillere i flere sesonger. De som har tatt avgjørelsene vedr både spillere og trenere må man vel forsikitg kunne si at ikke har vært heldige. De valgte før denne sesongen å satse på 2 svært urutinerte trenere, samt en dagling leder (som også er sportslig leder) som også er svært uruinert. De glemte å hente inn høyre-back, men valgte isteden 3 venstre-bacer (slik det var tenkt i starten med 3-5-3). En annen sak er vel også at laget er svært tempo-svakt spesiellt på midtbanen. Jeg mener også vi ser spillere som har fått "klippekort" på laget uten å prestere. Vi angriper, men det er lett å forsvare seg mot oss og vi ser treneren si til avisa etter kampen mot Arendal at vi fortjente mer. Jeg forstår ikke at han kan si det siden vi ikke skapte noe mer farlig enn at keeperen deres hadde 1 redning (headingen han fikk nesten rett på seg fra Flo). Dessuten skulle Arendal hatt 2-0 og da kunne det fort blitt mer også. Å sparke trener hver sommer er alt annet enn bra men vi kommer til å rykke ned hvis det ike skjer noe drastisk. Er årets målsetning å ikke sparke treneren uansett hva som skjer? Etter kampen mot Strømmen blir det kanskje et nytt krisemøte? Hva hvis han "mister garderoben"?


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 30 mai 17, 11:02

Opprinnelig postet av Erikk

Hva hvis han "mister garderoben"?

Da er han ferdig uansett hva styret måtte ønske, da må de si ham opp. Ingen leder kan fortsette i jobben dersom han ikke har noen tillit hos den gruppa han skal lede.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24