Husk meg
Brukernavn
Passord

Noen tanker etter cup-exiten

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 27 apr 17, 12:07

Skal frastå fra den verste dissingen, men to tanker :

 

1)     Når skal FFK igjen satse på lokale trenerkrefter som forstår byen/spillerne og hva som trengs i OBOS; hardt arbeid – fellesskap og et system som blir til over flere år. Nekter å tro at Jon Hermansen/tom freddy aune og andre hadde gjort noe dårligere enn CV-byggere som kommer med plansjer og flotte ord..

2)     Er det Terje Høili og kona som eier klubben deres og har siste ord når det gjelder alt ? Det topper seg når milliardærfruen twitrer fra SOFAEN på kråkerøy og strør salt i sårene og høster heia-rop fra en ukritisk masse ? Er det ikke på tide at man står opp fra dette grepet og sier at nok er nok; klubben får stå på egne bein/start fra scratch og la gjentatte hvite riddere og andre direktør-spirer seile sin egen sjø ?


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 27 apr 17, 13:00

1, Tror ikke cup-exiten handler om hvem som er trener, eller hvor vedkommende her født og oppvokst. Dette er et hendelig uhell.

2, Synes alle skal få lov til å ytre sin mening, uansett hvor de sitter. FFK er skrudd sammen slik at de må ha en viss omsetning for å gå rundt økonomisk pga store leiekostnader på stadion. At de får hjelp av støttespillere til å komme til det nivået som kreves er prisverdig, uten at vedkommende av den grunn skal få begrenset ytringsfriheten sin.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 27 apr 17, 13:39

1) Tror heller ikke at lokale trenere nødvendigvis forstår OBOS-ligaen bedre enn andre. Hardt arbeid, fellesskap etc er tingen, enig, plansjer og flotte ord hjelper lite, også enig, men jeg vet fortsatt ikke om lokal tilhørighet er så avgjørende. En dyktig trener og en klubb som står bak ham og lar treneren få lov til å gjennomføre sin strategi over tid, det tror jeg mer på. Uansett hvor treneren kommer fra.

2) Har ingenting imot at ekteparet Høili støtter klubben som de gjør. Men jeg tror det er helt nødvendig at FFK igjen blir økonomisk uavhengig, kan tjene sine egne penger og styre sin egen økonomi. Hvis veien å gå er å slå klubben konkurs, rykke ned i 6. divisjon (eller whatever) så gjør det likegodt. Derfra kan man bygge seg opp igjen. Dette har mange klubber klart før FFK. Så lenge klubben ikke kan ta en eneste avgjørelse uten at investorer og forretningsfolk skal ha det tyngste ord så kommer nok klubben aldri sportslig opp og stå igjen. Det er hva jeg tror. 


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 27 apr 17, 15:58

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

2) Har ingenting imot at ekteparet Høili støtter klubben som de gjør. Men jeg tror det er helt nødvendig at FFK igjen blir økonomisk uavhengig, kan tjene sine egne penger og styre sin egen økonomi. Hvis veien å gå er å slå klubben konkurs, rykke ned i 6. divisjon (eller whatever) så gjør det likegodt. Derfra kan man bygge seg opp igjen. Dette har mange klubber klart før FFK. Så lenge klubben ikke kan ta en eneste avgjørelse uten at investorer og forretningsfolk skal ha det tyngste ord så kommer nok klubben aldri sportslig opp og stå igjen. Det er hva jeg tror. 

Stort sett enig i punkt 1, FlightOfTheRat, men punkt 2 er jeg omtrent helt uenig i. Jeg er enig i at vi bør være uavhengige av Høili og at "investorer" ikke skal ha det tyngste ordet, men det er så langt jeg strekker enigheten. Å slå klubben konkurs er absolutt ikke veien å gå. Vi startet omtrent på nytt økonomisk for et par år siden da ASet ble avviklet og kommunen kjøpte stadion. Ser ikke helt at det blir den store forskjellen å starte på nytt i syvende divisjon.

Du skriver også at det er mange klubber som har klart det før FFK? Hvilke da egentlig? Lyn er eneste jeg kan komme på som har startet på bunnen og de er langt fra å ha bygget seg opp. De kaver fortsatt rundt nede på nivå fire og de måtte ikke starte helt i bunnen en gang. Fra utlandet klarer jeg heller ikke komme på noen (som ikke er blitt kjøpt opp av utenlandske eiere som kaster penger på klubben. Men det er jo disse investorene du ville bli kvitt.)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 28 apr 17, 02:21

Tja, kanskje har du rett. Løsningen fra et par år tilbake var kanskje et bedre alternativ, og idag er bedre for klubben enn konkurs ville vært. 

Jeg tror jeg får trekke argumentet om andre klubber som har kart å bygge seg opp, de har nok har mer hjelp av sterke investorer enn jeg har tenkt over. 

Det virker likevel på meg som om FFK mangler økonomisk handlerom til å klare seg på det nivå de er, at det går langsomt men ustoppelig nedad bakke. Derfor kunne det kanskje vært vel så godt å rydde bordet for gamle problemer, og starte på bunnen igjen. Det hadde blitt tunge år, men hadde man gjort det for noen år siden, den gang konkurs reelt truet, kan det godt tenkes FFK hadde vært i en bedre situasjon idag enn de er. 

Men også kanskje ikke. Jeg skal ikke si noe for sikkert. 

 

 


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 28 apr 17, 15:54

Det jeg lurer på er,hva er det FFK bruker så mye penger på i forhold til andre klubber ?  Hvis en sammenligner med ulf,mjøndalen,glimt osv. Ikke har vi så dyr stadion lengre,ikke har vi så dyr tropp lengre. Hvor er det pengene blir av,og hvorfor kan vi aldri klare å få spillere med litt killer instinkt til klubben? Med det budsjettet vi har skulle vi cruiset gjennom adecco.


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 03 jun 17, 23:33

Bjørnar Johannessen er en fornuftig kar og sier stort sett det samme som undertegnede..

Storsponsor Høili gir en sur avskjedspresang til Håvard Johansen.. Alt er det samme i norges mest attraktive by


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 04 jun 17, 11:13

Nå holdt jo kråkerøy vålerenga til straffekonk ,og sandefjord ble slått ut av ørn horten. Selv om det er en mager trøst for ffk og slett ingen unskyldning for elendig innsats og innstilling. Sarp 08 har gjort mye,så og si alt rett de siste årene og vil nok gå veldig langt i cupen i år,kanskje hele veien,men makan til kjepphøye sarpinger har jeg aldri sett før. Senest ilustrert i sa der de harselerer med at fredrikstad er kåret til norges mest attraktive by selv om vi ikke har bandy lag og laksefiske ??  Jeg jobber i sarp og har gjort det i 20 år og det er fortsatt viktigere for mange sarpinger att ffk taper enn at sarp vinner. Rart :-) Så lillebror mentaliteten er fortsatt i høyeste grad levende.


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 10 aug 17, 23:47

Sportsjef foyn foreslår i likhet med demokraten at jon hermansen tar over ffk; morsomt at dere er dårlige men nå nærmer det seg smertegrensen.

Poenget om høili og frue står seg fortsatt..

Det er mange som elsker ffk, men fellesnevneren er at man stort sett er enda mer glad i seg selv..

En arbeiderby som fredrikstad bør hente folk som er glad i klubben og byen; ikke å spankulere på værste-brygga og være stor mann



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24