Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd FFK-Mjøndalen 11.04.17

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 12 apr 17, 01:10

Faktisk en taktisk godt gjennomført kamp idag. Mjøndalen viser at de er ett veldig godt lag, samspilllet og med kontinuitet har gjort dette til kanskje det beste kollektivet i hele Obos ligaen. Vegard Hansen har vært hovedttrener i klubben i mange år og er en ringrev i fotballnorge, med mange store skalper i beltet de siste 5 sesongen, i mine øyne før kampen en klar favoritt. 

FFK som jeg startet med, viste oss i denne kampen at de har lyst til å henge med de andre lagene så godt de klarer, vi har møtt Obos kanskje to sterkeste lag nå og vi har ikke gjort oss bort. Med litt mer flaks kunne vi faktisk hatt full pott. Ja vi har spillere som gjør noen direkte svake feil, det er kjipt! men det taes igjen med noe vi ikke har sett de siste sesongene og det er i innsats. Og det er derfor vi har kommet såpass relativt godt ut fra startblokkene.

I ett kompakt lag har vi enkeltspillere som gjør det lille ekstra som smitter over på de andre, Håvard Jensen er i perioder en klassespiller, hans utspill, i motsetning til Masalin gjør at vi kan starte angrep etter utspill fra keeper. Skagestad og Leko utfyller hverandre godt, selv om samspillet ikke helt er finjustert så er de på. Nuhu er kanskje litt rotete, men ha jobber som en helt. Laadenmakki sliter litt med tempo og passningskvalitet, men han ofrer seg og trøkker til, en Piiroja light. Karolliusen løper og dekker rom i år på en helt annen måte en i fjord. Tribotic tør å holde i ball, han henter i dypet, han prøver på gjennombrudd og han slår veldig bra dødballer. Åsheim fighter selv om han ikke får det helt til å stemme så jobber han i den snaue timen han spiller. Kapidzic viser at han ikke bare ønsker å være en måltjuv, men at han også kan kjempe. Er i perioder en veldig god førsteforsvarer. Ja vel, så får ikke Ndjaie og Brix det helt til, men hva gjør vel det de har i år et helt annet kroppsspråk og tilnærming en ifjor. Dette laget er enda ikke helt i mål relasjonelt, men det er så mye annet positivt å ta med. At så mange ønsker å jobbe, forteller meg at de tror på det de foretar seg, selv om ikke alle får ut maks til enhver tid så ønsker de å gjøre det ved at de løper hjemover og er æregjerrige. Og så lenge de jobber så vil prestadjonene komme. En gang så lærte jeg som trener, om du skal komme med en kritisk tibakemelding så skal du også komme med en positiv tilbakemelding, det er kanskje det jeg vil oppfordre publikum på stadion etter dagens kamp, ikke bare se på det som du synes er negativt, se også etter det som er positivt. Triveligere blir det ikke bare for oss andre som ser på, men spillerene forstår også at de gjør noe vi setter pris på, for det er jo det som har vært gjennomgangsmelodien de siste 3-4 sesongen, at det ikke har vært nok innsats, men i to kamper på rad har spillerne visst innsats, så skryt nå ihvertfall av det!!


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 12 apr 17, 11:22

Loberto sa det godt selv i intervjuet etter kamp; "jeg kan godt fortelle vitser hvis publikum vil ha noe mer moro, men på banen skal vi først være solide før vi underholder." Den soliditeteten er laget i ferd med å finne, og den kan bli uhyre viktig. 

---------------------------

Svaberget for alltid!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 12 apr 17, 11:41

Loberto har rett, og vi må snart inse det. Hvor mange kamper hvor "alle er fornøyde" har vi sett de siste årene?

Forrige sesong en kamp hjemme mot UllKisa, seongen før ingen, seongen før det en kamp hjemme mot Hønefoss. Kom gjerne med flere eksempler.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 13 apr 17, 01:25

Opprinnelig postet av Jens G Best

Loberto sa det godt selv i intervjuet etter kamp; "jeg kan godt fortelle vitser hvis publikum vil ha noe mer moro, men på banen skal vi først være solide før vi underholder." Den soliditeteten er laget i ferd med å finne, og den kan bli uhyre viktig. 

Høres ut som om FFK har funnet en trener med riktig innstilling. 

Jeg skal også unnskylde hvis jeg har kommet til å undervurdere en motstander, det skal man selvsagt aldri gjøre. 

Men det gleder meg at FFK viser sterk innsats og solid forsvarsspill. Helt feilfri kan man aldri være, men så lenge man er villig til å kjempe, og har tro på at det er mulig, så kan man saktens flytte fjell. Enn så lenge har FFK ikke tapt i år. Det er ingen dårlig start. 

Statistisk sett er det alltid minst et lag som skuffer, og et lag som overrasker i løpet av en sesong. Det kan like godt være FFKs tur til å overraske i år. 



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24