Husk meg
Brukernavn
Passord

Tabelltips 2017

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 09 mar 17, 09:56

Hvordan er FFK tippet av ekspertene i år (muligens for tidlig med tips ennå..) ?

Jeg kaster ut et lite gjennomtenkt forslag basert på magefølelse. 

 

1. Start (Året hvor ting snur for Start og Steinar Pedersen)

2. Bodø/Glimt 

3. Jerv (Fortsetter å presetere jevnt og godt)

4. Fredrikstad (Kan vi håpe på et opprykk gjennom playoff?)

5. Sandnes Ulf

6. Mjøndalen

7. Arendal (Stor overraskelse, men dabber av mot slutten)

8. Ullensaker/Kisa (Fortsetter å være sterke hjemme)

9. Ranheim

10. Strømmen

11. Levanger

12. Kongsvinger (Tar en råsjanse her: "Årets skuffelse")

13. Florø (Årets "nestenlag")

14. Tromsdalen (Tøff bortekamp for mange lag)

15. Åsane (Det var hyggelig så lenge det varte; og det varte ganske lenge)

16. Elverum (Ulvefokuset gjør at folk ikke tør å dra på kamp og støtte opp)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 09 mar 17, 10:41
Endret: 09 mar 17, 20:28
Endret av: Erikk

Tja jeg kan jo også prøve meg på toppen av tabellen

 

1. Bodø Glimt: (etter hva jeg kan forstå det klart beste laget i avdelingen)

2. Sandnes Ulf (Har en både bra og rutinert stall, skuffet litt forrige sesong)

3. Kongsvinger ( Fortsetter den gode trenden og tar nye skritt)

4. Jerv (god sesong igjen)

5. Start (Slet voldsomt forrige sesong tviler på de rykker rett opp)

6. FFK (Gjør en bedre sesong enn 2016 og 2015)

 

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 14 mar 17, 09:07

9. Fredrikstad

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 14 mar 17, 09:38

Jeg syter litt press 

1.FFK


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 14 mar 17, 10:21

Kommer dere til å sette opp flere lag på tabelltipset? Kanskje noen ord også?


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 14 mar 17, 17:58

Er det noe å bry seg om hva andre lag gjør ????


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 14 mar 17, 19:40

enkelt og greit

Nr 1: FFK 90 Poeng +75 i målforskjell

Bryr meg ikke om de bak FFK Cool

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)


kjell-H

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 14 mar 17, 20:27
Endret: 14 mar 17, 20:28
Endret av: kjell-H

3 plass til  FFK.  I år så har jeg ganske bra trua på at dette skal bli et bra år. Begynner litt treigt men det vil bare bli bedre utover våren! Men de bør nok gå for 4-4-2 i år!

---------------------------

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 14 mar 17, 22:04

1 - 10  Døm andre

11 FFK

 

12- 16 Røkla

 

---------------------------

Intriger splitter mer enn samhold forener....


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 15 mar 17, 12:10

Var større optimist før treningskampene, men ender nok på en solid nr 10. Vi rykker sakte, men sikkert opp en plassering av gangen Wink


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 15 mar 17, 14:14

Treningskampene har ikke akkurat gjort meg til storoptimist. Ser for meg en sesong hvor vi presterer bedre (eller mindre katastrofe) enn tidligere, men slik det så ut mot Ljungskilde tror jeg ikke vi har sjans på kvalik. Jeg tipper rundt midten av tabellen, mellom 8-10 plass. Dersom vi mot formodning skulle få flyt så vet man aldri, men klok av skade forbereder jeg meg på at det kommer til å tippe motsatt vei, det har lett for å bli sånn med FFK. Det viktigste er at vi presterer stabilt, såpass bra at prosjekt Loberto kan fortsette å bygge laget stein for stein.

Oppover tabellen så har B/G gitt et veldig solid inntrykk, tipper de tar førsteplassen i år. Også satser jeg på en overraskende andreplass fra Jerv.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 15 mar 17, 14:21

Jeg tror vi er gode nok, eller rettere sagt vil kunne bli gode nok, til kvalik. Det kommer an på hvordan omgivelsene reagerer på en svak sesongstart. Blir det som vanlig, så følger trenerbytte, ny spillestil, nye spillere samt en kamp for å overleve. 

Kanskje er ikke optimismen så stor, men tror uansett forventingene til at laget skal levere fra dag en er urealistiske.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 15 mar 17, 15:25

Tenker at laget har møtt sitt laveste punkt på formstigen, vi ligger ca 1-2 uker bak konkurenten, og trener inn nytt system, men samtidig har vi klart bedre stall en de fleste lag i toppen av obos, mener jeg. De andre lagene drar en fordel av at de er samspilt pga kontinuitet i stall og på trenersiden. De tre nest kampene kommer vi nok til å se ett lag som får til mer og mer av det de trener på, naturlig mtp skader og sykdom. Men at de første kampene blir tøffe er helt klart, men vi kan nok dra fordel av at det er flere lag som vil undervurdere FFK og overvurdere seg selv, 50/50 kamper de første, om vi kommer unna med 8 poeng så vil det være fantastisk, men er nok mer realistisk med 4-5 poeng.. heller ingen dårlig start det. 


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 16 mar 17, 10:01

Deilig optimistiske ord ovenfor her selv om jeg ikke helt greier å dele synspunktene selv. Blir veldig spennende å høre hva klubben uttaler om målsetting for sesongen. Jeg tipper de går for øvre halvdel av tabellen, og dermed tar sikte på å bruke året til å bygge og stabilisere.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 16 mar 17, 13:58

Eggen var god til å sette mål. Han sa gjerne at først og fremst så skulle man gjøre det godt i cupen, deretter sa han gjerne at i serien så skulle vi ta høydefor å henge med topp 6 halvspilt, for deretter å prøve å kapre en av toppplassene. Istedenfor å si fra start av sesongen at sann skal det gå.. og den feilen har klubben gjort helt siden den tid. Utfordringa FFK gjerne har hatt er at forventningene har vært sinnsyke, uten å ha noen som helst rettesnor. Med forutsetningene så må forventningene justeres..


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 17 mar 17, 12:49

Synes kampen i går ga en pekepinn om hvor vi står i dag. Bra med individuelle ferdigheter i stallen, men mye arbeid gjenstår med tanke på lagbygging og relasjoner. Og naturlig nok blir disse manglene mest tydelige innefor begge 16-meter.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 17 mar 17, 14:29

Jeg synes man bør legge til at kampen i går var et absolutt steg i riktig retning.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 17 mar 17, 14:36

Vi starter med en helt ny forsvarsfirer, og de var ikke dårlige, men med kvaliteten bak så bør de bli OBOS beste forsvar, spissene Flo og Sanel bærer preg av å ikke ha spilt så mye sammen enda i år, men de bør og bli OBOS beste spisspar. Midtbanen er vel der vi er svakest pt, når denne funker vil jo alle lagdelen samhandle bedre 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 20 mar 17, 15:28

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Synes kampen i går ga en pekepinn om hvor vi står i dag. Bra med individuelle ferdigheter i stallen, men mye arbeid gjenstår med tanke på lagbygging og relasjoner. Og naturlig nok blir disse manglene mest tydelige innefor begge 16-meter.

Kan vel ta Copy/Paste fra forrige treningskamp. Jeg ønsker meg en keeper (Masalin eller Jensen) som tar litt større plass i feltet, spesielt på dødball. Som går ut og fanger ballen i fast grep og viser autoritet. Jeg synes det blir passivt og nølende, og det utstråler nok ikke trygghet for forsvaret.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 20 mar 17, 18:39

Litt klisje men ikke uten grunn. Et usikkert forsvar gjør keeper usikker og motsatt. Et lag som jobber veldig "hjem" har ofte veldig god keeper. Jeg er redd for at vi driter oss ut hvis vi ikke er mer kyniske og har spillere på midtbanen som først og fremst skal jobbe med det defensive.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24