Husk meg
Brukernavn
Passord

Loberto-effekten

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

ketoyo

Juniorspiller

Ble medlem: 22 jan 04
Innlegg: 157

Lagt til: 24 nov 16, 22:26

Er det ingen som har synspunkter, spådommer eller bakgrunnsstoff  i anledning ny hovedtrener? Nyheten har ligget ute et døgn uten en eneste kommentar her på forumet...

http://m.fredrikstadfk.no/news/id/1jc5q6vwnzjj418mitlr99esra


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 24 nov 16, 22:46
Endret: 24 nov 16, 22:47
Endret av: Rey

Er et par kommentarer under 2017 tråden...

Personlig er jeg avventende optimist. Liker denne signeringen bedre enn signeringen vi hadde i fjor, men likevel litt skeptisk. Han har lite å vise til som hovedtrener men det han har er forsåvidt godt nok. Bortsett fra det kjenner jeg for lite til han

Det jeg er mest skeptisk/skuffet over fra i går er at sportssjefen, slik jeg oppfattet det, ikke skal være en 100% stilling. Alt tyder da på at Olsen skal inn i den stillingen kombinert med utviklingsansvarlig. Vet ikke hvor smart det er

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 25 nov 16, 10:48

Jeg er veldig spent på hva spillere uten kontrakt hos oss (ink Rafn) mener om dette. Hvis spillerne har troen eller motsatt er det ofte en god grunn til det som ikke nødvendigvis blir formidlet tydelig i media.


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 26 nov 16, 19:06

Pasienten har fortsatt for mange sykdommer til at jeg er optimist. Et skritt i riktig retning kanskje, men skal vi gå hele veien så må vi få inn en sportsdirektør som vet hva han driver med. Vi burde ha alt på stell før vi - kanskje - bruker opp nok en trener. Hadde vi hatt fundamentet på plass, så hadde kanskje også en del av de andre treneransettelsene sett annerledes ut.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 27 nov 16, 19:23

Opprinnelig postet av arte et labore

Pasienten har fortsatt for mange sykdommer til at jeg er optimist. Et skritt i riktig retning kanskje, men skal vi gå hele veien så må vi få inn en sportsdirektør som vet hva han driver med. Vi burde ha alt på stell før vi - kanskje - bruker opp nok en trener. Hadde vi hatt fundamentet på plass, så hadde kanskje også en del av de andre treneransettelsene sett annerledes ut.

Ønsker å være optimist. Men jeg er redd for at jeg er litt enig med deg likevel.

Uansett kompetanse og kvaliteter så må en ny trener ha ryddige forhold omkring seg for å kunne gjøre en fornuftig jobb. Ellers blir det trenerens oppgave å skulle gjøre alle i og omkring FFK fornøyde, samtidig som resultater må oppnås fra dag én. Og da går det som det må gå. 

Som jeg ser det er ellers problemet med jakten på sportsdirektør at det de ser etter er en ny Morgan Andersen, bare uten en uheldig forhistorie, men ellers med hans positivitet, guts og tæl. Hvor mange sånne finns det egentlig der ute? Ikke mange nok, er jeg redd. 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 27 nov 16, 22:25

Ønsker meg heller en sportsdirektør ala Berntsen i Sarp. God på oversikt over spillere som kan hentes fra lavere divisjoner. En type som Morgan Andersen gjør klubben for avhengig av penger. Roar Stokka ytret om sin tid som trener fra Strindheim eller Ranheim.. husker ikke, kan ha vært en annen klubb og. Men det gjelder å være best på alt som er gratis! Det er en god start. Unge hr Olsen har en god skole fra NiH og har lang erfaring fra Vålerengens utviklings avdeling, den har hatt stor suksess. Er vel knapt en klubb i Norge uten en spiller fra Oslo øst på laget. Ellers må organisasjonen få lov til å vokse u takt med nivået vi er på. Men å ha en plan for alt kan være smart..


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 28 nov 16, 09:47

Ønsker vi oss en sportsjef som først og fremst skal kjøpe spillere, eller en som skal stå for kontinuitet i det som gjøres av utvikling i klubben. Sist vi hadde sportsjef var fokuset å hente spillere, og å få disse til å lykkes. Få egenutviklede som kom frem.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Albin

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 12
Innlegg: 188

Lagt til: 28 nov 16, 13:37

Vet det ikke er noen mulighet, men ønsker meg Jokke tilbake Smile


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 28 nov 16, 16:16

Opprinnelig postet av Albin

Vet det ikke er noen mulighet, men ønsker meg Jokke tilbake Smile

Har ingen tro på å dra gamle sirkushester inn i manesjen igjen. Jokkes tid har vært.
Er mer spent på hvordan de klarer å få bygd en god organisasjon som både kan holde en rød tråd i alt det sportslie på alle nivåer slik at alle drar i samme retning. Vi trenger langsiktighet. Jeg tror Odd har gjort noe riktig. De er tro mot en spillestil og alle lag i Odd skal spille 4-3-3.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 01 des 16, 11:16

Tja hvis det er ønskelig at Olsen blir sportlsig leder burde jo det ha vært iverksatt. Han er jo allerede i klubben og hvorfor vente? Vi trenger jo å få på plass de spillerene det skal satses på og trenger jo derfor å få sportslig leder på plass.

Når det gjedler prosjektet med Loberto som ny hovedtrener virker det ikke som det har gitt noen "WOW-effekt" blandt kontraktløse spillere. Man leser at Rafn har vært i Stabæk og nå er i Lillestrøm og viser seg fram. Vår kjære Ludde er i Drammen og viser seg fram for Strømsgodset.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 01 des 16, 12:18

Opprinnelig postet av Erikk

Når det gjedler prosjektet med Loberto som ny hovedtrener virker det ikke som det har gitt noen "WOW-effekt" blandt kontraktløse spillere. Man leser at Rafn har vært i Stabæk og nå er i Lillestrøm og viser seg fram. Vår kjære Ludde er i Drammen og viser seg fram for Strømsgodset.

Så du tenker at årsaken til at disse vil vise seg frem for TL klubber er at de ikke har tiltro til vår nye trener?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 01 des 16, 14:09

Jeg tenker at disse ikke nødvendigvis har særlig tro på det prosjektet som settes i gang. Treneren er en del av dette men jeg tenker at hele klubben må ses i en sammenheng. Rafn er lokal og han vet han vil bli satset 100% på. Han har vist seg fram for LIllestrøm og Stabæk som er klubber som sliter i bunnen av Tippeligaen og jeg vil iallfall si at Stabæk ikke har noe høyere potensiale enn oss. Vår kjære Ludde er også lokal og vet også at han vil bli satset 100% på. Imidlertid er jeg helt enig i at Strømsgodset er en mye bedre kubb enn oss og de er også langt over Lillestrøm og Stabæk. Problemet er at jeg ikke klarer å se at Ludde er god nok til å få noe særlig spilletid.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 01 des 16, 14:47

Hvis du mener Stabæk ikke har et større potensiale enn oss i 2017 tror jeg du må stikke fingern i jorda. Om de skulle rykke ned, vil de i motsetning til oss vare en klar opprykksfavoritt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 01 des 16, 15:13

Jeg mente over en lengre periode enn kun ett år. Stabæk sliter med økonomi, dårlig stadion og for lavt publikumsoppmøte. Jeg tror absolutt de klarer seg i kvalikken men at de vil slite ennå mer neste sesong.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 01 des 16, 15:59

Tenker at det er helt greit at disse spillerene velger å prøve seg andre plasser, er det en ting man skal tenke på er det at å spillere med hodet ett annet sted så er ikke det bra for utviklingen. Hadde spillerne sagt, jeg er med videre, vi skal opp og jeg vil utvikle meg her, så har du det som trengs. Og vi vet at det alltid kommer til å komme nye unge opp så i ett lenger perspektiv så er ikke Rafn og Begby særlig viktig, men følelsene for lokale er seff en annen ting. Men en spillers ambisjon er ofte styrt av drømmen om utlandet og her har Strømsgodset vist seg å være ett godt utstillings vindu, utover det er det det økonomiske..


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 des 16, 14:14

Da ble det ennå en ledig stilling siden Opphaug ikke får være med videre. Hva synes dere om denne avgjørelsen?


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 02 des 16, 15:13

Opprinnelig postet av Erikk

Da ble det ennå en ledig stilling siden Opphaug ikke får være med videre. Hva synes dere om denne avgjørelsen?

Tror det er greit. Ophaug har vært en lojal medspiller, men kanskje er det greit at kabalen legges på nytt noen ganger også. (også med nye kort). Dette bør gjøres for å få inn nye tanker og ny måte å betrakte tingene på.
Men for all del - TAKK FOR INNSATSEN TIL OPHAUG


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 des 16, 15:25

Jeg er enig med deg her, trist for en bra fyr som har vært svært loijal mot klubben. Vi har hatt flere svake sesonger på rad og må tenke nytt.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 02 des 16, 16:26

Det virker som det er de tankene som går igjen hos de fleste. Bra fyr og fint med kontinuitet, men noen ganger er det greit å skyfle om litt på kortstokken.Spent på hvordan de løser det da. Redd de klarer å rote seg bort i en løsning med Olsen som delvis assistent og delvis sportssjef... men de kan vel ikke være så tette?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 02 des 16, 23:52

Opprinnelig postet av Rey

 men de kan vel ikke være så tette?

jo det kan de hehe

---------------------------

Innerst inne er vi røde alle mannn

There's only one United. Leeds United

Jeg er ikke fra Norge, jeg er fra Fredrikstad ;)



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24