Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny sesong i OBOS er sikret - og hva nå?

Flat Trådet Nøstet
Side 14 av 14 14

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 13 mar 17, 12:38
Endret: 13 mar 17, 12:40
Endret av: Ebenfalk2

Nei dæven, men det handler jo om å få stabiliteten. Og med stabilitet så kommer trygghet, og med trygghet så kommer utvikling. Utifra hva jeg kan se så har vi flere gode spillere i troppen, disse skaper relasjoner nesten uansett. Og tror ikke den troppen vi har går på banen for å få med seg hederlige resultater. Kynisme og vinnervilje er nøkkelen.


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 13 mar 17, 17:04

For min del er jeg nervøs for seriestarten. De første 4 kampene mot sterk motstand kan bli vanskelig for et lag som kommer til å ha en lang vei å gå for å etablere nevnte samhandling og relasjoner. Samtidig så vet vi at FFK sin værste fiende sannsynligvis er sitt eget publikum i motgang, dermed er jeg svært nervøs for stemningen i klubben etter få poeng og en tung start. 

---------------------------

Svaberget for alltid!


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 13 mar 17, 17:27

Opprinnelig postet av Stoni

Leste ett sted at FFK betaler deler av lønna til Aalbu i Ull/Kisa, ikke bra hvis det stemmer...

Hvor leste du dette? Dette er en spiller vi hadde hatt bruk for, så skal vi betale for det i tillegg? Ufattelig dårlig avgjørelse hvis dette stemmer. 


sandaker

Juniorspiller
Ble medlem: 10 mar 17
Innlegg: 201

Lagt til: 13 mar 17, 19:31

Det laget her hadde trengt en spiller med egenskapene til R .Kvisvik. En spiller som kunne fått litt humor og spilleglede inn i gruppa. Jeg synes spillerne virker forknytte og uten selvtillit. De får bruke de siste slantene på å ansette Kvisvik i 10% stilling som psykolog eller morromann. 

Hvis den troppen her kjemper mot nedrykk ut på høsten ,mot storheter som Florø og Arendal vet jeg ikke om det er håp.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 14 mar 17, 08:37

Kan vel fortsatt være slik at vi betaler noe av lønna. Også har man vel vurdert han som overflødig, selv om "Arildoaim" er uenig i dette. Og da er det jo en kostnadsbesparelse å la Ull/Kisa betale noe av lønna.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 15 mar 17, 01:38
Endret: 15 mar 17, 01:44
Endret av: Stoni

Opprinnelig postet av arildoaim

Opprinnelig postet av Stoni

Leste ett sted at FFK betaler deler av lønna til Aalbu i Ull/Kisa, ikke bra hvis det stemmer...

Hvor leste du dette? Dette er en spiller vi hadde hatt bruk for, så skal vi betale for det i tillegg? Ufattelig dårlig avgjørelse hvis dette stemmer. 

Jeg får rette opp i egen feil, var på http://www.fotballkanalen.com/2017/03/08/aalbu-forlater-ffk-klar-for-ny-obosligaklubb/ jeg leste om det.

Her er sitatet:

"Aalbu hadde kontrakt ut 2017 med FFK og ifølge våre kilder skal Fredrikstad fortsette å betale deler av lønna til 26-åringen fortsatt som en del av avtalen."


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 21 mar 17, 15:56

Da var endelig hovedsponsor på plass, men jeg syns det er med en liten bismak at Terje Høili måtte steppe inn der også. Dårlig jobb av klubben å ikke kunne skaffe en annen en og også enig med Høili selv som syns det er skuffende av det lokale næringslivet.

 

Men det blir bra med Terje på drakta igjen. Gode minner fra forrige gang han var på brystet.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 27 mar 17, 15:15

Er litt nærvøs før seriestart nå kjenner jeg. Vi starter med 4 harde lag i år, og det trur jeg kan bli tøft. Det jeg da er redd for er at guttane skal miste all selvtillit og spille dårlig også når de får et lettere kampprogram.

Kjenner det kribler i kroppen, og gleder meg til seriestart. I år satser jeg på å få med meg de fleste av hjemmekampene, og et par bortekamper.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 27 mar 17, 15:34
Endret: 27 mar 17, 15:37
Endret av: ey1984

Er ikke spesielt optimist før sesongen nå, og har etter kampen i går gjort meg opp noen tanker om hvorfor.

Vi har vist veldig lite i treningskampene som tyder på at vi er i stand til å kjempe om kvalik i år. I mine øyne så har dette laget gode individuelle ferdigheter og det virker som om mange av spillerne som har kommet inn er gode, men laget har derimot et stort relasjonelt problem. Spesielt bakover skinner dette gjennom, typisk i situasjoner hvor to forsvarsspillere begge går i samme duell, i stedet for å organisere sikring. Kommunikasjon. 

Dette bør vel egentlig ikke komme på noen som en spesielt stor overraskelse. En fellesnevner for lagene som presterer godt over tid, ja, se til smurfene, så er det en tydelig klubbkultur og sterk struktur. Når spillere kommer til S08 eller RBK for den saks skyld, så kommer de inn i et etablert system med tydelige rutiner både på og utenfor treningsfeltet, en fastlagt spillestil og generelt en klubbidentitet å bli en del av. For vår del har ikke vi hatt et slikt system, en slik kultur og identitet siden Eggen ga seg i 2006. Når spillere kommer til S08 så kommer de inn i et etablert system som de er hentet for å bli en del av, for å komme inn i og for å forsterke. Når spillere kommer til FFK så er de nødt til å være med å bygge opp dette systemet selv. Det er jo ikke rart det skjer gang på gang at gode spillere faller gjennom her hos oss?

For første gang på flere år har vi en trener med en klar filosofi som også har et apparat rundt seg som vet hva som må til for å lykkes med denne filosofien. Det optimale for den kommende sesongen er å slippe den forjævlige nedrykkssumpa, så vi blir tvunget til nok et trenerbytte, for så å måtte starte helt fra bunn igjen, med nye spillere og ny trener. For det må vi bare erkjenne, vi kan ikke ofre et nedrykk for kontinuitet, og det bør absolutt være mulig å bygge lag uten å ta turen ned til 2. divisjon, med alt det fører med seg av konsekvenser, både økonomisk og med tanke på entusiasme i byen. 

Jeg håper på en sesong midt på tabellen, med kollektiv framgang ut over sesongen med stadig flere lyspunkter, spesielt framover på banen, noe vi ikke har sett på veldig, veldig mange år. Får vi til dette, skal vi ikke se bort ifra at målet om spill i Eliteserien plutselig ikke er så langt unna.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 27 mar 17, 21:50
Endret: 27 mar 17, 21:53
Endret av: tomroar

Tror mange supportere inklusive meg er rimelig frustrerte. Enda en oppkjøring til en ny sesong der alt ser rinelig svart ut. Har vi nok en gang rotet det til med feil trener og feil spillere.

Vi kan se konturene av det om vi liker det eller ei.  

Nok en sesong uten en sportslig ansvarlig som har nok kompetanse, kan vi ha spart oss til fant og nok en karastofesesong.

Hadde det vært mer fornuftig å hente 6 spillere og ansatt en sporslig ansvarlig til å hente de. I steden for et arsenal av spillere i alle fasonger. Noen er vel allerede avskrevet.

Vi ser vel også nedprioritering av de få liokale spillerene nok en gang. Foruroligende når det virker som at de nye er av lav kvalitet nok en gang med et lite unntak.

Det er noe som skurrer.

Ser vi en klubb  som ligger på dødsleiet, eller kan vi håpe som et mirakel ala Jesus som stod opp fra det døde.

Ikke vet jeg, det blir 6 spennede uker.  

Uten resultater i år tror jeg ikke det er mange supportere på kamp neste år, heller ikke sponsorer som støtter opp om klubben.

 Etterrettelighet er også viktig, vi får se om klubben husker hva som ble lovet i vinter.

 

 

 


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 28 mar 17, 10:33

Opprinnelig postet av ey1984

 

Vi har vist veldig lite i treningskampene som tyder på at vi er i stand til å kjempe om kvalik i år. I mine øyne så har dette laget gode individuelle ferdigheter og det virker som om mange av spillerne som har kommet inn er gode, men laget har derimot et stort relasjonelt problem. 

Relasjoner er vel en nøkkelutfordring for alle lag med ny trener og nye spillere. Den eneste løsninger er å bruke tid på å skape disse. Derfor er kontinuitet en suksessfaktor. Dette kjøper du ikke, men etablerer over tid. Kanskje vi skulle prøve det for en gangs skyld?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 mar 17, 12:04

FFK er nødt til å bygge på andre tradisjoner en tribuneklaging, fortvilte f-b kommentatorer, trenersparking og spillerbytter. Kanskje vi for en gangs skyld skal gå på stadion for å støtte i tykt og tynt.. å forvente for mye er ikke sundt for verken klubb eller byen. Tenker at vi får se hvordan det går etter 15 kamper, så får vi starte å enten hyle eller hylle etter det..


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 28 mar 17, 13:45

Enig i de to siste innleggene!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 28 mar 17, 14:39

Vi må gi de en fair sjangse, også etter de 4 første kampene.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 28 mar 17, 17:19

Enig med mye over herm det er begrenset hva vi kan forvente av laget denne sesongen. Det vi derimot kan, og bør forvente, slik som foregående år, er at vi unngår nedrykk. Mangel på kontinuitet de siste årene har hatt en del å gjøre med elendig organisering og langsiktig tenkning, men også mye at laget har prestert så dårlig at det har stått i reell fare for å rykke ned, slik som i fjor. Vi kan ikke forvente prestasjoner på høyde med de største, men vi kan heller ikke være så lite ambisiøse at vi aksepterer et nedrykk. Om vi i motsetning til i fjor klarer å unngå nedrykksspøkelset, kan laget konsentrere seg om å bygge relasjoner og kultur, slik at vi kan gå inn i neste sesong med et langt bedre utgangspunkt.

Vil for øvrig anbefale denne artikkelen her angående signeringen av Kevin Wright. Om det er slik at Kevin Wright viser seg for dårlig for nivået og ikke får noe spilletid den kommende sesongen er det nok et eksempel på en tilsynelatende lite gjennomtenkt signering, slike vi har hatt så uendelig mange av de siste sesongene. Denne misbruken av ressurser må det faktisk bli en stopp på uansett hvor høyt man går inn for å prestere.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 28 mar 17, 19:53

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Relasjoner er vel en nøkkelutfordring for alle lag med ny trener og nye spillere. Den eneste løsninger er å bruke tid på å skape disse. Derfor er kontinuitet en suksessfaktor. Dette kjøper du ikke, men etablerer over tid. Kanskje vi skulle prøve det for en gangs skyld?

God idé! Om det blir en dårlig start så tror jeg vi scorer et gedigent sjølmål om vi igjen skal sparke treneren i mai og bytte ut fem spillere så fort sommervinduet åpner.

Treningskampene gir ikke grunn til optimisme, men treningskamper har ofte vært villedende. Noen av våre verste sesonger har kommet etter gode sesongoppkjøringer.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 29 mar 17, 10:21
Endret: 29 mar 17, 10:21
Endret av: Erikk

Vi ser en vesentlig forskjel i år og det er reglene for nedrykk. Fram til i år har 4 lag gått rett ned noe vi har slitt stort med de to siste årene. Denne sesongen får vi et nytt system med 2 lag rett ned og ett lag til kvalikk. For oss kan dette være gull verdt, med tanke på å slippe å sparke trenere og hente inn et "halvt lag" på sommeren.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 29 mar 17, 13:29

Opprinnelig postet av Erikk

Vi ser en vesentlig forskjel i år og det er reglene for nedrykk. Fram til i år har 4 lag gått rett ned noe vi har slitt stort med de to siste årene. Denne sesongen får vi et nytt system med 2 lag rett ned og ett lag til kvalikk. For oss kan dette være gull verdt, med tanke på å slippe å sparke trenere og hente inn et "halvt lag" på sommeren.

Hvis det er slik i år, så bør tabellen på forumet oppdateres etter dette. Denne tabellen viser samme oppsett som ifjor, med 4 lag som rykker ned.


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 31 mar 17, 15:45

Det skjer vel ikke noe i FFK idag??

Overgangsvinduet stenger i kveld....



Flat Trådet Nøstet
Side 14 av 14 14

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24