Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny sesong i OBOS er sikret - og hva nå?

Flat Trådet Nøstet
Side 12 av 14 12

Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 27 feb 17, 20:25

Er det noen med fb+ som kan gjengi Jokkes terningskast og begrunnelse på de nye spillerne?


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 27 feb 17, 22:16

 

Terningkast 5

Joona Veteli. En spiller FFK etter beste evne prøvde å dempe forventingene til. Loberto sa da Veteli ankom byen at dette var en spiller for framtiden og han ville trenge tid for å tilpasse seg. Jeg er helt enig at det er en spiller for framtiden, men det er i aller høyeste grad en spiller på kort sikt også. Dette er en spiller trenerne kjenner godt og har fulgt over tid.  Veteli er den som imponert mest til nå i oppkjøringen. Det er vel egentlig bare et spørsmål rundt han, og det er den fysiske delen av spillet. Jeg synes dog Veteli forflytter seg så raskt og mye , slik at han vil unngå de store fysiske slagene. Jeg blir ikke overrasket om han blir en av divisjonens store utropstegn i år.

Terningskast 4

Dinko Treboti?. Ikke tvil om at Treboti? har kvaliteter som er mer enn gode nok for å dominere i denne divisjonen, og han er i utgangspunkt en av divisjonenes aller beste spillere. Samtidig er det en grunn til at han er i FFK. Flere har ment at han er for god til å spille i FFK, slik er det selvsagt ikke og det er et varsku at FFK blir den åttende klubben på de ni seneste sesongene. Riktignok har den profesjonelle fotballen blitt forandret, men så mange klubbytter er verken bra eller vanlig.  Jeg setter spørsmål rundt spillerens mentalitet og da kan enkelte kamper i Obosligaen bli en utfordring. Jeg har en følelse av at det enten blir himmel eller helvete for Treboti?.

Mislav Leko. Her virker det som FFK fått inn en robust ledertype og i tillegg en meget reflektert person. Leko virker like trygg på banen som utenfor. Han er til tross for sin størrelse flink med ballen og god til å lede sine lagkamerater. Han vil bli en stor forsterkning for FFKs defensiv og forhåpentlig den leder klubben savnet de siste sesongene. Leko vil bli viktig på både offensive og defensive dødballer, et viktig moment i Obosligaen. Det er to uromomentet rundt Leko; Han liker ikke når det går fort langs bakken, Leko er stor og ikke veldig bevegelig. Akkurat som med Treboti? er FFK for Leko den åttende klubben på siste ni sesongene.  Noe som gjør at han aldri fått den stabiliteten i spillet som er ønskelig for en som skal lede et forsvar.

Edvard Skagestad. Skagestad har masse eliteserie-erfaring, og er en spiller med svært gode holdninger til trening. Han sto høyt på ønskelisten til Loberto,  en spiller som vil sette standarden i gruppa. Jeg synes han har sett litt ”kantig” ut i starten av oppkjøringen, og Skagestad er nok litt uvant med å ha en så sentral rolle som han har i dette FFK-laget. Det er ting jeg regner med vil gå seg til i god tid før seriestart.

Terningkast 3

Jarkko Lahdenmäki. Finsk sisu er et kjent ord, og mange vil nok kjenne igjen det i Lahdenmäki. Han er begrenset som fotballspiller, men har en innstilling som vil bli gull verdt for dette laget. En spiller som Loberto tar med seg i krigen og Lahdenmäki vil bli sentral i mange tøffe bortekamper for FFK denne sesongen.

Rino Falk Larsen. Falk Larsen var med FFK på treningsleir allerede 2011, det skulle gå 6 sesonger for han trakk på seg den rød/hvite drakten. Han er en meget ambisiøs ung herremann med gode treningsholdninger. Han har stor forflytningsevne og er meget nyttig hvis FFK ønsker å presse sine motstandere høyt.  Jeg tror ikke han blir noe mer enn en joker den første sesongen og nok vil bli benyttet som en rollespiller mot en viss type motstand.

Kevin Wright. Her er jeg snill som gir en treer på terningen. Helt klart den spiller jeg er mest usikker på, og han har vært svak i de tre første kampene. Det å starte dårlig i Fredrikstad FK er sjelden bra, og har vist seg som en formidabel oppgave å snu. Wright har absolutt potensial, en kvikk spiller med gode ferdigheter, men fortsatt ung og uferdig.  Han virker lite robust i det fysiske spillet og uferdig taktisk. De to ingrediensene er viktige i Obosligaen, og er det en spiller som trenger tid på seg

årets FFK-stall, tror jeg det er Wright


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 27 feb 17, 22:16

Klipp og lime  :-)

 


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 28 feb 17, 11:26

Takk takk Smile


gant34

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 feb 17
Innlegg: 7

Lagt til: 01 mar 17, 12:15

Are there any highlights on youtube of yesterdays game?


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 01 mar 17, 22:49

Opprinnelig postet av gant34

Are there any highlights on youtube of yesterdays game?

You can watch the highlights from FFK - Jerv here (Fredrikstad Blad, the local newspaper).


gant34

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 feb 17
Innlegg: 7

Lagt til: 02 mar 17, 17:24

Thanks for the link but it says that i have to be a subsrciber to wiev the content.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 08 mar 17, 12:12

Aalbu som var en av mine favoritter blandt spillerne er solgt til Ull Kisa. Jeg synes det er trist og synes det også er rart. Slik det står er Sanel K og Ulrik F de to beste spissene vi har. Likevel er det mye som skjer både med tanke på skader osv men også med tanke på taktikk hvor vi må "kaste alt i angrep i sluttminuttene". Flo har jo vært skadet nettopp, han var også skadet noen kamper forrige sesong. Vi har ingen som kan erstatte han nå som Aalbu er solgt.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 08 mar 17, 12:18

Da er Aalbu ute, og man har spart noe kostnader. Spørsmålet er om dette er en nødvendig besparelse, eller om det betyr en ny spiller inn. Hvilken posisjon bør forsterkes? Jeg stemmer for høyre back.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 08 mar 17, 12:45

Det var leit. Bitrere blir det at vi kvittet oss med Blystad, som kunne fungert som backup. Får håpe det kommer en ny god spiss inn, men jeg tror nok ikke det vil skje dessverre.


ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 259

Lagt til: 08 mar 17, 13:17

Jeg synes det virker som en fornuftig avgjørelse. Sanel og Flo ser ut til å ta de to første spissplassene som er og N'Diaye den tredje. Da forstår jeg at Aalbu ikke ville ta risken på å få nok et år uten spilletid. Men fortsatt synd, han virket som en god spiller og ikke minst særdeles sympatisk type.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 mar 17, 14:14

Han er jo ingen ren spiss, og for treig som indreløper, så når det ikke spilles 4-5-1,4-2-3-1 så blir han jo overflødig. Men likanes type, som virker som en dedikert utøver. Men han har ingen eliteserie erfaring, og har utifra hva jeg kan se ikke noe eliteseriepotendiale. Det forteller jo at konkurransen er stor, og at trenerapparatet er opptatt av å ha en så god som mulig kamptropp. Betyr mest sannsynlig at det er spiller på vei inn. Men kan det evt være flere spillere på vei ut? Kalland, Simonsen er vel også rimelig utsatt mtp at de er tiltenkt en plass på høyre vingback. Og den plassen har jo Westegaard lagt beslag på ser det ut som, og det trengs jo muligens en midtstopper til om det skal være dekkning bakerst. Hadde ikke takket nei til en skikkelig god defensiv midtbanespiller heller!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 08 mar 17, 20:28

Jobbes med ...... .....


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 mar 17, 23:23

Hadde vært kult det, men tror ikke det ass..


arildoaim

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 09 mar 17, 00:23

Opprinnelig postet av tomroar

Jobbes med ...... .....

Retur på Robert Stene altså? Haha Tongue out


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 09 mar 17, 09:49

Feil


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 09 mar 17, 12:05

At Gashi skal returnere til FFK er vel lite trolig vel..


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 09 mar 17, 16:32

Da ble det ingen ny spiss. Dette er en avgjørelse jeg støtter helt. Vi har to gode spisser pluss N`daye. Trenerne drar fram Anas også. Det hadde vært flott hvis han fikk komme inn i slutten av noen kamper. Jeg har skrevet tidligere at jeg synes det er trist at Aalbu er ute, det står jeg fortsatt på, men er som sagt likevel enig i at han ikke bør erstattes. Økonomi er selvsagt et stikkord. Skulle det finnes milder ville jeg tenkt høyre (ving)back.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 mar 17, 10:23

Ny venstre back faktis. Nuhu vel som en forsterkning å regne. Må jo si at vi får en imponerende dekning på vingback plassene.  6 mann på totalt 2 plasser. Betyr vel at 4-4-2 er en minst like aktuell formasjon, da.er jo venstresiden og høyresiden godt forspent for å s det mildt.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 10 mar 17, 10:35
Endret: 10 mar 17, 11:09
Endret av: Erikk

Tar jeg feil eller har vi Nuhu, Ludde og Wright som kjemper om plassen på venstre, mens vi på høyre har Simonsen, Kaland og Westgaard (som med hell kan spille i andre posisjoner)? Hvis dette stememr blir det jo en veldig rar ressursbruk å signere Nuhu?



Flat Trådet Nøstet
Side 12 av 14 12

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24