Husk meg
Brukernavn
Passord

Landslagsfotball

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 12 okt 16, 21:42

Selv om det kunne vært fristende å fortsette å diskutere landslaget i OBOS-ligatråden, er det vel hakket mer seriøst å ta en egen tråd. 

A-landslaget har ikke akkurat imponert så langt i kvaliken til VM i 2018. Mot Tyskland møtte vi ikke opp en gang, og mot både Aserbajdsjan og San Marino trillet vi ballen på tvers i store deler av kampen, avbrutt av svake innlegg på stillestående folk i boksen. Bakerne og postmennene fra San Marino gikk tomme for krefter etter 80 minutter, derfor ble det seier i den kampen, mens Aserbajdsjan holdt stand i samfulle 90.

Så hadde vi litt flaks ved at Tsjekkia bare klarte 0-0 mot Aserbajdsjan i går, mens TYskland har gjort jobben både mot tsjekkerne og nord-irene så langt. Men: Er det noen som har trua på at vi kan utnytte den flaksen ved å slå tsjekkerne i november? Under Høgmo?

I dag virker det som Høgmo skal få tillit fram til Tsjekkia-kampen. Jeg har en mistanke om at det er for at NFF skal kjøpe seg tid slik at ny trener er klar før de gir dikterhøvdingen fra Gratangen foten.

Ka dåkk trur?

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 13 okt 16, 10:26

Tenker nok forbundet vil kjøpe seg tid. Og oppgaven med å finne en trener som får entusiasmen tilbake så snart som mulig, blir ikke enkel. Kampen mot Tsjekkia er nok kjørt, og denne er nok en naturlig avslutning for Høgmo, på samme måte som den neppe ville gitt en ny trener en god start.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 16 nov 16, 21:16

Vi fikk visst rett. Høgmo er ferdig, men lønnsutbetalinga hans er ikke ferdig før om et år Yell Ståle Solbakken er vel bookmaker-favoritt til jobben, og etter tre år med høyttravende ideer som ikke har fungert er kanskje en resultatorientert tøffing som ham det som trengs? Andre som har blitt nevnt er eks-Sverige-trenerne Erik Hamrén og Lars Lagerbäck. Sistnevnte har jo ganske nylig vist at man kan oppnå gode resultater med helt OK spillere (Island).

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 22 nov 16, 14:30

Solbakken er i alle fall medienes favoritt..., foran Solskjær. Sol skal det være. Ståle S ville helt sikkert være et godt valg. Men jeg forstår at han har kontrakt med FCK frem til sommeren 2018, så det blir vel dyrt å kjøpe ham fri. Og nå for tiden er han opptatt med å lede FCK til gode fremganger i CL. Min gjetning er at man avventer og ser hvor langt det fører, det kommer det kanskje et svar på i kveld. 

Hvis NFF ellers skulle gå for en utlending:  http://www.dr.dk/sporten/fodbold/usa-sender-klinsmann-paa-porten

Smile 

 

 


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 20 jan 17, 17:44

Så er det overskyet for landslaget, ingen Sol som vil skinne på dem. Nå snakker de om å klare neste kamp i mars med en midlertidig løsning. 

De må heller finne en trener snarest. Det er viktig å ha en trener, for hvem skal ellers klandres for NFFs amatørmessige inkompetanse? Hvis de ikke skynder seg risikerer snart de ansvarlige at ansvaret faller på dem. Det kan man jo ikke ha. 

Sies at de snakker med utlendinger, nå da det norske solskinn uteblir. Med de lønninger NFF tydeligvis har råd til å betale norske trenere for å mislykkes, kunne de kanskje overveie om de har råd til en dyktig en også? Klinsmann er fortsatt ledig på markedet, så vidt jeg kan forstå. 

Ellers er vel Rekdal interessert. Han burde være vel så kvalifisert som noen annen norsk kandidat. Og for et lokalpatriotisk alternativ; en trener som kan lykkes med Nord-Korea burde også kunne lykkes med Norge. Bortsett fra, selvsagt, at NFF er langt mer topptungt, byråkratisk, dogmatisk og tungrodd enn Nord-Koreas fotballforbund. Men likevel burde Jørn ha en mulighet. Det er jo tross alt ikke FFK vi snakker om her.

Enn så lenge; kom så Danmark! 


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 01 feb 17, 13:47

Så ble det Lagerbäck.Må da sies å ha vært et godt valg. Lang erfaring med landslag, gode resultater med lag som i utgangspunktet ikke er topplag. Har forstått at den viktigste underholdningsfaktoren ligger i at man vinner kamper. Ikke hvordan, men at. Samt at det alltid er mulig.  

God innstilling at det fortsatt er mulig å nå VM, for det er det absolutt. Fire poeng til anneplass på tabellen, og seks kamper å gjøre det på. Selv med nytt tap mot Tyskland er det innen rekkevidde. 

Spennende!   


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 01 feb 17, 14:43

Jeg synes dette var fornuftig, og mye bedre enn hva jeg trodde de skulle få til. Vi må inse at vi er et lite land og at vi ikke kan "underholde" når vi møter lag som er bedre enn oss. Dessuten synes jeg ikke det var stor underholdning å se et lag uten vilje og mening, uten profiler ledet av en klovn spille slik vi har sett i det siste.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 01 feb 17, 14:43

Jeg er egentlig litt hykler nå jeg mener at det er det beste valget, og at jeg faktisk håpet på at det var han som skulle ta over Norge. Med hykler mener jeg at det er greit at han tar over landslaget, men jeg hadde blitt forbanna hvis han hadde tatt over FFK. (Som jeg ble når Erlandsen kom inn dørene på stadion)

Dette har litt med at jeg ikke liker fotballfilosofien hans. Syntes det er greit med landslaget da de har mindre kamper, og jeg forstår at det kan være vanskelig å få noe ut av så få samlinger som de har. Når det kommer til FFK vil jeg ha fotball som er litt mer offansiv og moro å se på.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 04 sep 17, 21:23

Opptur mot Aserbajdsjan på fredag sa naturlig nok ingenting om Norges muligheter til å fremstå som et fotballag mot Tyskland. Dagens førsteomgang i Stuttgart viser med all mulig tydelighet hvor langt  unna de beste vi faktisk er. 4-0 til pause og det er faktisk fortjent. Kunne fort vært mer også. Tyskerne er ikke bare i stand til å klare seg med et par-tre meters plass inne i boksen, de er også rågode til å skaffe seg den plassen. Og vi er ikke i nærheten av å klare å stenge dem av.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 05 sep 17, 13:26

Tyskland er gode. Veldig gode. For å ta enkeltspillerne, så har de alle sentrale roller i europeiske toppklubber. Som lag har de lang erfaring, også på landslaget. Og de fleste av dem spiller, eller har spilt, i samme klubb. Og de har hatt samme landslagstrener i flere år.

På alle disse punktene skiller de seg fra vårt eget landslag. Våre midtbane spillere i går var 19, 22, 23 og 23 år. Selv om de alle er "ute" i størreligaer enn tippeligaen er de fortsatt spillere med stort utviklingspotensiale. Forsvarsfireren vår har mer rutine, men med en midstopper som kun hadde en landskamp i denne rollen fra før.

På en dårlig dag blir det 0-6 mot Tyskland, og det kunne fort blitt mer. Vi kunne nok fått et mindre dårlig resultat med et annet laguttak, men det var offensivt og optimistisk.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 05 sep 17, 13:48

Samtidig så kunne det tyske laget med seier sikre VM billetten, mot ett lag som har vært helt ute av det oh ELE kvaliken. Så de som i det hele tatt trodde på at Norge kunne gjøre en grei kamp, burde forstå at så enkelt er det ikke.

Brasil tapte vel med noe tilsvarende i VM på hjemmebane, så selv med allverdens motivasjon er Tyskland ett vanskelig lag å møte..

De kom fra en kampbildet Tsjekkia hvor de spilte en dårlig kamp, med masse negativ medieoppmerksomhet rundt nazi rop.. nå ønsket de å vise hva de var gode for, og gjorde nettopp det. Selv Spania, Frankrike og Italia hadde tapt den kampen med 3-4 mål..


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 05 sep 17, 19:35

Joda, Tyskland var veldig gode i går, og tydeligvis fast bestemte på å vise at de var bedre enn de viste på fredag. Men jeg synes bare det norske laget virket uforberedt både individuelt og kollektivt.

Men jeg regner med at Lagerbäck allerede har begynt å tenke på neste kvalik, fornuftig nok. Målsetningen for de siste to kampene må uansett være å vinne begge (San Marino borte og Nord-Irland hjemme) både for selvtilliten og for FIFA-rankingen (som påvirker trekningen for neste EM-kvalifisering, denne er i mars).

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 27 mar 18, 15:10

Selv med svak motstand hører det vel til sjeldenhetene at Norge starter landslagsåret med to seire og 5-1 i målforskjell. Mars har jo vanligvis vært en elendig måned for landslaget. Hva tror folket? Bare svak motstand, eller har vi lysere tider i vente?

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 31 mar 18, 01:17

Opprinnelig postet av Tøfflus

Selv med svak motstand hører det vel til sjeldenhetene at Norge starter landslagsåret med to seire og 5-1 i målforskjell. Mars har jo vanligvis vært en elendig måned for landslaget. Hva tror folket? Bare svak motstand, eller har vi lysere tider i vente?

Albania er vel strengt tatt ikke så svake, og spesielt ikke på hjemmebane. Synes dette virker lovende. Har stor tro på Lagerbäck, han har forstått hva som skal til for å få landslag til å fungere, og Norge har mange lovende spillere nå. Om Lagerbäck kan få dem til å fortsette å jobbe sammen som et team, slik de åpenbart har gjort i de siste to kamper, gi dem tro på seg selv, og samtidig beholde bena på jorden, så kan dette bli spennende. Potensialet er der, det er jeg sikker på. 


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 11 okt 21, 23:21

Løfter opp denne nå når 8 av 10 kamper i VM-kvaliken mot "The World Cup that should not be" er ferdigspilt.

Norge har andreplassen i gruppa, to poengs luke til Tyrkia, men den vanskeligste kampen gjenstår. Til slutt kan det bli to øyeblikk fra denne landslagspausen som vil definere kvaliken:

- Moi Elyounossis bom på overtid mot Tyrkia. Det var ikke en enkel heading, men han mente selv han burde satt den. En seier der ville betydd alt.

- Tyrkias straffe langt inn i overtid (med renter) mot Latvia. Hadde Tyrkia måttet nøye seg med 1-1 ville norsk seier mot Latvia sikret oss minst andreplass.

Tror nok vi må ha tilbake Brauten og Sørloth i kalasform om vi skal komme til VM. Hvis vi vil dit da. Har blandede følelser. De som fant ut at de ville gi VM til Qatar skulle vært rullet i tjære og fjær og sendt til Sibir.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 12 okt 21, 09:20

Uff ja, den straffa på overtid var sur. Spesielt når den var så billig og dommer i utgangspunktet ikke dømte men VAR grep inn. 

Jeg tror nok dessverre vi tar tredjeplassen. Vi taper mot Nederland og Tyrkia har for enkle kamper igjen til at de taper poeng. Pessimisten i meg sier også at vi ikke hadde kommet videre fra neste runde, så noe VM hadde det uansett ikke blitt... Uavhengig om vi vil til VM eller ikke

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 05 sep 22, 12:40

Mathias Normann går til en russisk klubb. Kommer NFF til å utestenge han fra landslagsspill? Har de sagt noe om hvordan de vil håndtere det? Hvis ikke, vil han bli tatt ut til landslaget? Skal landslagstreneren være den som styrer forbundets politikk?


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 05 sep 22, 12:55

I utgangspunktet står vel Ståle fritt til å ta ut hvem han vil, men klart - hvis han dropper Normann nå er det vel ganske åpenbart at klubbvalget er avgjørende og da blir det politikk.

Så kan vi jo lure på hvorvidt Ståle har snakket med ham før han tok dette valget også - slik at han visste at det kunne få konsekvenser for landslagsplassen.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 05 sep 22, 13:06

Skal "håndveska" ha mandat til velge og vrake spillere på politisk grunnlag, uten at det ligger føringer fra forbundet?


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 05 sep 22, 13:24

Veldig interessant hvordan dette kan løses. Jeg ønsker ikke han på landslaget pga dette men la oss si at han sportslig er kvalifisert da må jo forbundet nekte han spill og ikke overlate dette til landslagssjef? 



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24