Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: FFK-Ranheim, søndag 2. oktober 18:00

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 28 sep 16, 22:41

Ny hjemmekamp. Etter Mjeldes ankomst har vi fire av fire mulige hjemme, og hvis fire blir til fem har vi tatt et viktig steg mot fornyet kontrakt i OBOS-dassen.

Motstanderen kjenner vi godt. Ranheim har vært der i alle de fem sesongene vi har i 1. divisjon fra 2010. Dette ser ut til å bli deres dårligste sesong siden de først kom opp fra 2. divisjon, og de har ikke vunnet på bortebane siden juni. Det har forsåvidt ikke vi heller, men det er vi som spiller hjemme.

Forrige møte var 0-0-kampen i sommer, på det tidspunktet vår fjerde kamp uten tap - da trodde vi kanskje at Halvorsen hadde snudd skuta. Det var før Mjelde tok over og viste oss hva som virkelig bodde i dette laget.

Forrige hjemmekamp, mot Strømmen, virket som om spillerne var preget av nerver (på grunn av all hypen), og seieren var nok litt heldig. Samtidig var vel sjansestatistikken mot Sandefjord såpass jevn at vi kan hevde at med litt flaks der hadde vi fått poeng.

Lagoppstilling? Risholt inn for Karoliussen, ellers samme lag som mot SF?

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 29 sep 16, 10:40

Jeg vet dette er sagt mange ganger men det har med situasjonen vi har havnet i. Dette er en ekstremt viktig kamp, optimismen som mange har fått i det senere vil fort bli snudd hvis vi taper denne kampen. Dette vet spillerne og jeg håper de takler det. Man kan si at vi har hatt mange slike kamper og spesiellt tenker jeg på hjemmekampen mot UllKisa hvor vi infridde noe enormt. Jeg mener absolutt at vi er et bedre lag enn Ranheim pr dags dato og jeg håper virkelig at det betyr at vi vinner denne kampen. Når det gjelder laget er jo Brice suspendert desverre og vi mister dermed en viktig spiller. Hvis vi flytter Akimsola over på backen og setter inn Thømt blir det jo to trege stoppere ved siden av hverandre noe jeg missliker sterkt. Hva med Simonsen, er han skadet ennå?


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 30 sep 16, 12:45

Synes Karoliussen har spilt seg opp, og var en av våre beste mot Sandefjord. Spiller fra start? Wembangomo står pga gule, hvem går in på høyrebacken?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 30 sep 16, 16:15

Risholt er vel fortsatt skadet, så regner med Karoliussen spiller fra start.

På høyreback regner jeg nesten med at det blir Thømt? Ellers tror jeg Westgaard har prøvd seg der på et par treninger?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 02 okt 16, 11:35

Jeg må inrømme at jeg er nervøs for denne kampen. Det ville vært typisk FFK å tape denne,men så er det også en helt annen innstilling i spillergruppa nå. Ser det ut som . Så jeg håper på en klar seier. Hvis dem ikke blir preget av alvoret,skal det gå greit.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 02 okt 16, 17:24

Kristiansen

Thømt, Akinyemi, Straith, Tønne

Brix, Åsheim, Karoliussen, Begby

Kapidzic, Flo

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 02 okt 16, 17:38

Det ble brått litt viktigere å ta denne. Bryne, Kuffa og Åsane vant. Heia Sandefjord i kveld og K-sund i morra.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 02 okt 16, 17:43

Vi er desverre satt med dommeren vi har hatt så mye problemer med igjen.


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 02 okt 16, 17:45

Uff. Bjørn Hansen som dommer. Har ikke sansen for han. Alltid noe rart når han dømmer FFK

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 02 okt 16, 18:45

Fy faen så ræva vi er i forsvar. 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 02 okt 16, 19:35

Dette må vel være topp tre flaueste tap i serien de siste ti årene? Ikke bare taper laget, men de ødelegger jo fullstendig målforskjellen som har blitt litt etter litt de siste kampene. En målforskjell som fort kan bli avgjørende for om laget berger plassen eller ikke.


Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 348

Lagt til: 02 okt 16, 19:47
Endret: 02 okt 16, 19:50
Endret av: Stoni

Uff!!  Håper de har glemt dette alt.. Kristiansund borte i neste. Brix og Tønne må sone. Vi er for alvor tilbake i sumpa. Dette ser dessverre litt skummelt ut nå.....Frown Hødd taper hvertfall de også..


arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 02 okt 16, 19:51

Største tapet vi har på veldig, veldig, veldig mange og det er liksom Ranheim som står for det. Utvist mann eller ei, så stor forskjell er det ikke å spille med en mann mindre.


Touré

A-lagspiller

Ble medlem: 27 okt 03
Innlegg: 402

Lagt til: 02 okt 16, 20:04
Endret: 02 okt 16, 21:04
Endret av: Touré

Stiller STORT spørsmålstegn ved moralen i laget....

 

Når man ser på det resterende kampprogram, så sår jeg mine tvil om de klarer å overleve med tanke på det de leverer idag. Ja kampen idag er avgjørende for at jeg trur det blir ytterst tøft å redde plassen. Kanskje litt for tøft også! Og jeg som var optimist før Ranheim kampen.....men den kampen endret ALT

 

Kristiansund (b)

Kongsvinger(h)

Bryne (b)

---------------------------

Den som svømmer mot strømmen finner kilden.


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 02 okt 16, 20:14
Endret: 02 okt 16, 20:15
Endret av: madcow

Vi ser tidlig at angrepet til Ranheim (allerede etter 2-3 minutter) er langt raskere enn hva forsvarsfireren vår er. Likevel gjør vi ingenting med det. Det forsvaret i dag virker uinteressert. 

Byttet av Begby tilførte lite, eller ingenting.. noe spesielle valg som er tatt for denne kampen og jeg vil vel tørre å påstå at det her er skivebom. 

Ja, vi spiller med en dommer som ikke nødvendigvis var så god, så NOE av det kan legges der.. - men vi blir jo rundspilt. Robert Stene spilte veldig bra mot oss, det sier vel stort sett sitt om hva vi klarte å få til i dag.

Ikke gøy å være på stadion i dag. Og jeg pleier ikke å være kritisk til Supras, men hva er greia med Raijo og Ramberg-sangene, og ikke minst "rykker opp i år"-sangen? Demotiverende, om noe!

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 02 okt 16, 21:56

På en kveld som dette er det vanskelig å finne de rette ordene. Jeg lurer bare på hva vi får i premie, vi som ble på stadion til kampen var slutt? Bortsett fra det hyggelige faktum at bilkøen ut av byen etter kamp var helt ubetydelig?

Jeg kan kun komme på en positiv ting i dag: Hødd tapte.

Vi kom skjevt ut fra start. Thømt Jensen sto feilplassert og det kom i praksis to mann mot Straith (?) som dermed endte med å lage straffe nr 1. Men allerede før det var Ranheim mest på hugget. Vi hevet oss for en stund, og med aggressivitet fra Brix og en kald avslutning fra Flo var vi tilbake i kampen. 

Dommer blåste drøssevis med frispark i innledningen. Så ble Ludvig Begby mottaker av kampens styggeste takling. Knotter bakfra, og om Ranheim-spilleren var på ball så var det både marginalt og ikke minst irrelevant. Dømmingen skulle vise seg å forbli totalt inkonsekvent, men med FFKs videre prestasjoner ble aldri det noe annet enn salt i såret.

Riktignok burde vi nok hatt frispark i forkant av angrepet som ga 1-2, men måten vi rygger og rygger og rygger på, slik at Stene får all verdens tid til å sikte, gjør at vi ikke fortjente bedre.

Så ble vi overspilt på Tønnes side, og han endte opp med å dra ned sin motstander. Fra min posisjon synes jeg det så ut som han slapp før de var inne i 16-meteren, men jeg skal ikke være kategorisk. Tønne protesterte ikke noe særlig, i hvert fall.

Det som forbauser meg, er hvordan vi kom ut etter pause. Det virket som halve laget ville angripe og den andre halvparten ville ligge bak og begrense tapet, og dermed gikk det fra ille til grusomt. Målforskjellen vår, som i utgangspunktet var vår fordel over Ranheim, er nå stygg som juling (men heldigvis fortsatt klart bedre enn Hødd). At det så ut som straffen på overtid var grisebillig var bare en "perfekt" finale på en helsvart aften.

Nå har vi to uker til å gå og sture over dette. Klarer Mjelde å lokke fram en god prestasjon mot Kristiansund så er jeg imponert. I den kampen kan K-sund sikre opprykket hvis de først har slått Ull/Kisa. La oss håpe at vi da kan gjøre mot dem som Moss gjorde mot oss i 2003, og være festbremser. Minuset er at Tønne er ute, men Brice er vel tilbake slik at vi i det minste slipper å bruke Thømt?

Så ble det jo en hel haug gule kort (hvorav det på Brix for en skulder-mot-skulder-duell som knapt var frispark var nok en kladasj med salt i såret fra en dommer som var raus med saltbøssa). Hvem må stå over?

Jeg håper samtlige spillere ba trenerne personlig om unnskyldning etter denne kampen. Det var ille nok å sitte på tribunen og se på, tenk å være den som står ansvarlig overfor oss alle, og se gutta sine prestere dette.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


tynter

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03
Innlegg: 622

Lagt til: 02 okt 16, 22:48

Det super billige gule kortet til Brix gjorde vel så han må stå over mot kristiansund. Så da blir det vel N'daie fra start igjen. Bare det er til å få grå hår av. Får vi poeng i den kampen er det tidenes mirakel.


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 03 okt 16, 12:25

Lever dere, folkens?

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 519

Lagt til: 03 okt 16, 13:00

Mer bekymret for om spillerstallen vår lever... 

Særdeles nysgjerrig på hvilke "konsekveneser" (for å sitere Mons Ivar Mjelde) denne kampen får for spillerne.

Nå har jeg ikke sett kampen i reprise enda, så det blir vanskelig å peke på alt som var galt... og jeg tror helt ærlig at jeg ikke orker å se den i reprise. Jeg så derimot målene i mot, på f-b+, samt flashbacks i natt etter kampen... og det jeg stiller størst spørsmålstegn ved er hvorfor Ranheim fikk så mye rom å spille på. Forsvaret vårt gir de jo alt rom i verden! var jo ingen behov for å drible på venstre kanten, der kunne man bare jogge pent og rolig med ball så rygget forsvaret vårt opp... møte ball gjorde man først når det var ALT for seint.

Og i angrepsfasen av spillet vårt så er vi så treige til å komme i gang, så vi roter det til.. og så "må" Flo bakpå for å rydde opp, og når han er bak så mister vi vårt desidert viktigste våpen på topp.

Jeg HÅPER at dette bare var et engangstilfelle av en gjeng distraherte spillere som i den siste tiden har blitt "plaget" mer med kontraktsspørsmål, som det forøvrig blir ALT for tidlig å gå inn på for en rekke av disse spillerne. 

 

Noen som har lyst til å slå noen terningkast på spillere? 

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 03 okt 16, 13:03

Denne var tung å svelge. Hjemmetap er en ting. Drøyt nok det, i en seks poengers kamp. Men dette var ille.

For å gi en, på ingen måte nøytral, analyse, så infridde Bjørn Hansen forventningene. Det gjorde ikke vårt forsvarsspill, eller keeperspill for den saks skyld. Og det var vel forskjellen på tap og stortap. Ranheim hadde en kamp plan som satte oss sjakk matt, men vi hang heller ikke sammen som lag.

Vi kan skylde på manglende fart i forsvarsfireren, men når Stene fremstår som raskt, da er det ikke individuelle ferdigheter det står på, men hvordan vi fungerer sammen som lag.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24